LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 paź 2010, 17:39

moze nie zlo, ale nadaje sie tylko do niektorych silnikow.

widmo: na pewno da sie ta instalke wyregulowac tak zeby dobrze chodzilo (czytaj: mniej niz jeden strzal na miesiac) ale przy czulosci mazdowskiego przeplywomierza to i tak nie zda egzaminu.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 paź 2010, 18:45

Jako, że w seryjnej maździe mamy w dolocie tylko podciśnienie można założyć zawód klapkowy, który będzie się uchylał jak tylko ciśnienie wewnątrz przekroczy atmosferyczne - powinno to uchronić przepływomierz przez wyleceniem w powietrze ;)

Oczywiście zawór ten musi mieć dużą przepustowość...

PS Instalacja 1/2 generacji nadaje się do gaźnikowców lub ewentualnie silników na monowtrysku choć i tak bym nie polecał. Oczywiście można ją też uruchomić w wielopunkcie ale efekty nigdy nie będą dobre.
110@???KM
134@???Nm
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

13 paź 2010, 19:14

klapka przeciw wybuchowa to też tylko półśrodek :P lepiej zamontować sekwencje i się cieszyć z jazdy :)

na sekwencji niema wystrzałów a nawet jeśli uda ci się doprowadzić do takiego wystrzału to kolektor ssący jest wtedy praktycznie pusty a mieszanka tworzy się dopiero przy wtryskiwaczach PB w miejscu nawiertek LPG i ilość zdetonowanego w ten sposób gazu jest o wiele mniejsza przez co niema ryzyka cofnięcia się płomienia aż za przepustnice :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 paź 2010, 19:51

Na pewien czas. W lanosie taka klapke ktorys z kolei wybuch wrzucil mi do puszki filtra :)

A filtr zawsze przy wymianie jest nadpalony.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 paź 2010, 20:01

snafu, problemem nie jest sam płomień ale ciśnienie jakie się wytwarza. Jak wspomniałeś wybuch przy sekwencji praktycznie nie występuje, gdyby jednak miał miejsce mógłby uszkodzić przepustnicę...
110@???KM
134@???Nm
widmo
Posty: 214
Rejestracja: 28 paź 2008, 22:33
Lokalizacja: Pabianice, Łódź

13 paź 2010, 21:40

ALe to ja mu powiem zeby zostawil mi tam zbiornik zostawil te wezyki czy cos a reszte zeby wywalil i wstawil wtryskowe te takie. a reszte niech wykreci i sie sprzzeda. Nie chce zadnego mieszania. Wazne zeby mi na 100% cisnienie nie rozpierdzielo znowu przeplywosciomierza :(
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 paź 2010, 22:02

Czyli sekwencyjny wtrysk gazu :)
110@???KM
134@???Nm
zajcef69
Posty: 44
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Radom

15 paź 2010, 22:59

Ja mam zwykly gaz parownikowy i jest idealnie gaz nawet mi raz nie strzelił jesli wsio wymienione to jedz na stacje obsługi i zmierza Ci analizatorem spalin spaliny i ustawia tak gaz na wolnych zeby było jak najniższe sterzenie CO2 u mnie jest 1% do tego niech gazownik z TOba przejdzie sie kawałek i głowna sruba miedzy parownikiem a mikserem ustawi bo ... jesli jest zbyt mała gawka gazu lub zbty duza to wtedy włąsnie strzela on wie jak to zrboic a jak nie wie zapraszam do Radomia ja tutaj mam magików od gazu

co Do strzału masz klapke antywybuchowa :>? przed przepływomierzem ? polecam kumpel ma strzelał gaz jak zły i nigdy przepływka nie poleciała
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

16 paź 2010, 10:41

zajcef69, CO2 właśnie ma być jak najwyżej bo w granicy 14% zaś CO ma być na poziomie 0,5% na wolnych i 0,30% na wysokich obrotach
Mazda mx5 NB 1,8 00r
zajcef69
Posty: 44
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Radom

16 paź 2010, 17:38

moze pokreciłem faktycznie ale diagnosta wie co ma zrobic i nie bedzie problemu do tego zaklada sie jeszcze klapke antywybuchowa z guma ktora spada jak strzela gaz rozwiazanie jest super działa testowane na sobie :)

kolega widmo juz wie o co cho
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

16 paź 2010, 19:39

super to są ubogie mieszanki przy dużym obciążeniu silnika i otwarej przepustnicy. Ja też bym zabronił 1/2 gen, chyba, że na blosie.

Pozdrawiam
widmo
Posty: 214
Rejestracja: 28 paź 2008, 22:33
Lokalizacja: Pabianice, Łódź

16 paź 2010, 23:19

Lobson mogłbyś przetłumaczyć mi twoją ostatnia wypowiedz, prosze
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

16 paź 2010, 23:48

podejrzewam ze lobson uzyl sarkazmu. A blos to takie ustrojstwo stosowane w prostych instalacjach lpg. Nie wiem dokladnie na czym to polega - ale zdania sa podzielone, jedni to maja za bostwo inni za bezsens.
zajcef69
Posty: 44
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Radom

17 paź 2010, 0:16

całe działanie blosa polega na tym ze nie ma miksera ktory zmniejsza srednice dolotu co powoduje zmniejszenie ilości powietrza ktore wpada do kolektora ssacego a blos tej srednicy nie zmniejsza całe boskie dzialanie blosa bez sensu cena bardzo duza 200-400zł na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

17 paź 2010, 2:12

zajcef69 pisze:całe działanie blosa polega na tym ze nie ma miksera ktory zmniejsza srednice dolotu co powoduje zmniejszenie ilości powietrza ktore wpada do kolektora ssacego a blos tej srednicy nie zmniejsza całe boskie dzialanie blosa bez sensu


Bzdura.

Tak najprościej mówiąc: BLOS to "gazowy gaźnik" który działa podobnie jak zwykły mikser, jednakże możliwe jest ustawienie dawki paliwa proporcjonalnej do przepływu powietrza. Nie ma problemów pod tytułem "za bogato/ubogo w jakimś zakresie obrotów" i redukuje do minimum strzały na gazie spowodowane nieprecyzyjną mieszanką. Nie ma tu żadnego boskiego działania.

zajcef69 pisze: na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !


To dzielimy paliwa na te do szybkiej jazdy i takie do stania w korku? Porządnie dobrana sekwencja i koniec kropka, można kręcić do odcięcia ile sie chce, zero problemów.
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

17 paź 2010, 9:51

blos jest nielegalny w UE (o ile nie jest zamontowany w instalacji I typu).

Bzdurą jest, że blos nie daje zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszanki - sama jego konstrukcja miała gwarantować stałą proporcję paliwa i powietrza! W życiu jest jednak tak, że w zależności od czynników takich jak temperatura powietrza, ciśnienie powietrza, skład gazu, ilość wody w benzynie itp proporcje mieszanki powinny być różne dla uzyskania optymalnych warunków spalania (rym rym joł) :)

Nie neguję faktu, że blos był kiedyś świetnym pomysłem ale... "Porządnie dobrana sekwencja i koniec kropka, można kręcić do odcięcia ile sie chce, zero problemów." Nie ma sensu cofać się do poprzedniej epoki.

pozdrawiam
ł.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

17 paź 2010, 14:18

zajcef69 pisze:(...)ł na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !


Nie zgadzam sie. Zobacz sobie moje czasy z uleza - jezdze na sekwencji.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 paź 2010, 20:04

zajcef69 pisze:na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !

To jakieś legendy wzięte nie wiadomo skąd. Ja to się na emiksach zasadniczo nie znam, ale na cywilnym accordzie mam zrobione 120 tysięcy na gazie, jazda taka sama jak na benzynie. Serwisowo nic dodatkowo nie robione poza tym co się normalnie w wersji benzynowej robi... I silnikowi nic nie przeszkadza, vtec działa jak działał i inne wynalazki hondowe też :mrgreen: Instalacja prins...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zajcef69
Posty: 44
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Radom

17 paź 2010, 21:31

nikt nie napisał ze na gazie nie da sie depnać ani ze samochod sie na obroty nie wkreca czy nie jedzie ! ale jeszcze nie widzialem zeby dwa identyczne samochody jeden na gazie 2 na pb scigały sie pg dostało
ja tu chcialem bronic lpg a wszyscy na mnie naskoczyli :)
pozdrawiam
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
widmo
Posty: 214
Rejestracja: 28 paź 2008, 22:33
Lokalizacja: Pabianice, Łódź

17 paź 2010, 21:37

LPG jest slabsze niz benzyna i to jest oczywiste nie ma sie co spierac
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17 paź 2010, 21:51

widmo pisze:LPG jest slabsze niz benzyna i to jest oczywiste nie ma sie co spierac

Piszesz tak bo masz co porównać czy ot tak sobie :?:
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

17 paź 2010, 22:01

LPG jest slabsze niz benzyna i to jest oczywiste nie ma sie co spierac

kolego drogi, LPG to 102 Oktany, Benz. każdy taka jaką kto sobie tankuje, wniosek jest prosty i prawdziwy: dobra sekwencja na dobrej mapie = 1:1 w stosunku do pracy na benzynie. Wszystko zależy od tego co i jak. A gaz w tym wszystkim jest najmniejszym problemem poza tym że po prostu tańszy o 50%.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

17 paź 2010, 22:37

kolego drogi :mrgreen: , liczba oktanowa nie ma najmniejszego związku z tym ile realnej energii można wyprodukować z określonej masy/objętości paliwa.
Liczba oktanowa określa jedynie odporność paliwa na tzw. samozapłon (który w silniku benzynowym może objawiać się spalaniem stukowym).
W tym wypadku należy odwołać się do kaloryczności poszczególnych paliw, i tu niestety LPG ustępuje wyraźnie pola benzynie bezołowiowej Pb95 czy Pb98. Oczywiście na LPG można uzyskać dla danego silnika podobne parametry mocy/momentu co na benzynie ale odbędzie się to kosztem nieznacznie większego spalania.

Żeby nie było wątpliwości: ja również jestem wielkim zwolennikiem LPG w aucie i wciąż po głowie chodzi mi zagazowana MX-5'ka (co przy przebiegach miesięcznych rzędu 4000-5000 byłoby sporą ulgą dla portfela)
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
widmo
Posty: 214
Rejestracja: 28 paź 2008, 22:33
Lokalizacja: Pabianice, Łódź

17 paź 2010, 23:27

Mieszanka gazowa spala sie slabiej i wybucha slabiej niz mieszanka paliwa plynnego. Taka fizyka i nic tego nei zmieni. Nawet da sie wyczuc w trakcie jazdy ze na gazie jest nieco gorzej. Wiec jesli ktos mowi wam ze oczywiscie na gazie jest tak samo to znaczy ze nie ma pojecia bo nie testowal tego. No chyba ze jakis doktor chemii jest i udowodni wam ze jednak gaz jakims cudem jest mocniejszy :)
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

17 paź 2010, 23:55

Skończ waść, wstydu oszczędź.


P.S.: Masz słabą instalacje jak czujesz że na gazie jest "słabiej", już to przerabialiśmy.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 paź 2010, 15:49

Dżunior, prawda oczywiście aleee generalizowanie że:
Dżunior pisze:nie ma najmniejszego związku z tym ile realnej energii można wyprodukować z określonej masy/objętości paliwa

to już lekkie przeinterpretowanie. Osobiście jestem zwolennikiem gazu i praktykuję, nie w miacie ale to już mniejsze znaczenie.
widmo, mistrz wyczucia. To takie wyczucie jak różnica po założeniu magnetyzera albo tłumika końcowego firmy "tuning". Przepraszam ale to co piszesz nie ma żadnego pokrycia w fizyce na którą się powołujesz, ani w fizyce ani w chemii notabene.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2010, 15:58

widmo pisze:Wiec jesli ktos mowi wam ze oczywiscie na gazie jest tak samo to znaczy ze nie ma pojecia bo nie testowal tego. No chyba ze jakis doktor chemii jest i udowodni wam ze jednak gaz jakims cudem jest mocniejszy :)


Gaz spala się dłużej i przez to jego energia nie jest w pełni wykorzystana. Gdyby wystroić zapłon pod instalację LPG wynik były identyczny jak a PB albo i odrobinę lepszy ;)

Wystarczy w odpowiednich zakresach wyprzedzić zapłon...

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
widmo
Posty: 214
Rejestracja: 28 paź 2008, 22:33
Lokalizacja: Pabianice, Łódź

18 paź 2010, 16:03

Macie racje na gazie auto jest duzo mocniejsze, mylilem sie.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

18 paź 2010, 16:26

Wiemy wiemy, dzięki :twisted:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2010, 16:44

widmo pisze:Macie racje na gazie auto jest duzo mocniejsze, mylilem sie.


Odpowiedź na poziomie!

Widać merytoryczne argumenty do Ciebie nie trafiają - szkoda ;)
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ