LPG w DOHC miata ?
Alternatywa dla drogiego paliwa.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
moze nie zlo, ale nadaje sie tylko do niektorych silnikow.
widmo: na pewno da sie ta instalke wyregulowac tak zeby dobrze chodzilo (czytaj: mniej niz jeden strzal na miesiac) ale przy czulosci mazdowskiego przeplywomierza to i tak nie zda egzaminu.
widmo: na pewno da sie ta instalke wyregulowac tak zeby dobrze chodzilo (czytaj: mniej niz jeden strzal na miesiac) ale przy czulosci mazdowskiego przeplywomierza to i tak nie zda egzaminu.
Jako, że w seryjnej maździe mamy w dolocie tylko podciśnienie można założyć zawód klapkowy, który będzie się uchylał jak tylko ciśnienie wewnątrz przekroczy atmosferyczne - powinno to uchronić przepływomierz przez wyleceniem w powietrze
Oczywiście zawór ten musi mieć dużą przepustowość...
PS Instalacja 1/2 generacji nadaje się do gaźnikowców lub ewentualnie silników na monowtrysku choć i tak bym nie polecał. Oczywiście można ją też uruchomić w wielopunkcie ale efekty nigdy nie będą dobre.
Oczywiście zawór ten musi mieć dużą przepustowość...
PS Instalacja 1/2 generacji nadaje się do gaźnikowców lub ewentualnie silników na monowtrysku choć i tak bym nie polecał. Oczywiście można ją też uruchomić w wielopunkcie ale efekty nigdy nie będą dobre.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
klapka przeciw wybuchowa to też tylko półśrodek lepiej zamontować sekwencje i się cieszyć z jazdy
na sekwencji niema wystrzałów a nawet jeśli uda ci się doprowadzić do takiego wystrzału to kolektor ssący jest wtedy praktycznie pusty a mieszanka tworzy się dopiero przy wtryskiwaczach PB w miejscu nawiertek LPG i ilość zdetonowanego w ten sposób gazu jest o wiele mniejsza przez co niema ryzyka cofnięcia się płomienia aż za przepustnice
na sekwencji niema wystrzałów a nawet jeśli uda ci się doprowadzić do takiego wystrzału to kolektor ssący jest wtedy praktycznie pusty a mieszanka tworzy się dopiero przy wtryskiwaczach PB w miejscu nawiertek LPG i ilość zdetonowanego w ten sposób gazu jest o wiele mniejsza przez co niema ryzyka cofnięcia się płomienia aż za przepustnice
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu, problemem nie jest sam płomień ale ciśnienie jakie się wytwarza. Jak wspomniałeś wybuch przy sekwencji praktycznie nie występuje, gdyby jednak miał miejsce mógłby uszkodzić przepustnicę...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
ALe to ja mu powiem zeby zostawil mi tam zbiornik zostawil te wezyki czy cos a reszte zeby wywalil i wstawil wtryskowe te takie. a reszte niech wykreci i sie sprzzeda. Nie chce zadnego mieszania. Wazne zeby mi na 100% cisnienie nie rozpierdzielo znowu przeplywosciomierza
Ja mam zwykly gaz parownikowy i jest idealnie gaz nawet mi raz nie strzelił jesli wsio wymienione to jedz na stacje obsługi i zmierza Ci analizatorem spalin spaliny i ustawia tak gaz na wolnych zeby było jak najniższe sterzenie CO2 u mnie jest 1% do tego niech gazownik z TOba przejdzie sie kawałek i głowna sruba miedzy parownikiem a mikserem ustawi bo ... jesli jest zbyt mała gawka gazu lub zbty duza to wtedy włąsnie strzela on wie jak to zrboic a jak nie wie zapraszam do Radomia ja tutaj mam magików od gazu
co Do strzału masz klapke antywybuchowa :>? przed przepływomierzem ? polecam kumpel ma strzelał gaz jak zły i nigdy przepływka nie poleciała
co Do strzału masz klapke antywybuchowa :>? przed przepływomierzem ? polecam kumpel ma strzelał gaz jak zły i nigdy przepływka nie poleciała
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
moze pokreciłem faktycznie ale diagnosta wie co ma zrobic i nie bedzie problemu do tego zaklada sie jeszcze klapke antywybuchowa z guma ktora spada jak strzela gaz rozwiazanie jest super działa testowane na sobie
kolega widmo juz wie o co cho
kolega widmo juz wie o co cho
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
całe działanie blosa polega na tym ze nie ma miksera ktory zmniejsza srednice dolotu co powoduje zmniejszenie ilości powietrza ktore wpada do kolektora ssacego a blos tej srednicy nie zmniejsza całe boskie dzialanie blosa bez sensu cena bardzo duza 200-400zł na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
zajcef69 pisze:całe działanie blosa polega na tym ze nie ma miksera ktory zmniejsza srednice dolotu co powoduje zmniejszenie ilości powietrza ktore wpada do kolektora ssacego a blos tej srednicy nie zmniejsza całe boskie dzialanie blosa bez sensu
Bzdura.
Tak najprościej mówiąc: BLOS to "gazowy gaźnik" który działa podobnie jak zwykły mikser, jednakże możliwe jest ustawienie dawki paliwa proporcjonalnej do przepływu powietrza. Nie ma problemów pod tytułem "za bogato/ubogo w jakimś zakresie obrotów" i redukuje do minimum strzały na gazie spowodowane nieprecyzyjną mieszanką. Nie ma tu żadnego boskiego działania.
zajcef69 pisze: na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !
To dzielimy paliwa na te do szybkiej jazdy i takie do stania w korku? Porządnie dobrana sekwencja i koniec kropka, można kręcić do odcięcia ile sie chce, zero problemów.
blos jest nielegalny w UE (o ile nie jest zamontowany w instalacji I typu).
Bzdurą jest, że blos nie daje zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszanki - sama jego konstrukcja miała gwarantować stałą proporcję paliwa i powietrza! W życiu jest jednak tak, że w zależności od czynników takich jak temperatura powietrza, ciśnienie powietrza, skład gazu, ilość wody w benzynie itp proporcje mieszanki powinny być różne dla uzyskania optymalnych warunków spalania (rym rym joł)
Nie neguję faktu, że blos był kiedyś świetnym pomysłem ale... "Porządnie dobrana sekwencja i koniec kropka, można kręcić do odcięcia ile sie chce, zero problemów." Nie ma sensu cofać się do poprzedniej epoki.
pozdrawiam
ł.
Bzdurą jest, że blos nie daje zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszanki - sama jego konstrukcja miała gwarantować stałą proporcję paliwa i powietrza! W życiu jest jednak tak, że w zależności od czynników takich jak temperatura powietrza, ciśnienie powietrza, skład gazu, ilość wody w benzynie itp proporcje mieszanki powinny być różne dla uzyskania optymalnych warunków spalania (rym rym joł)
Nie neguję faktu, że blos był kiedyś świetnym pomysłem ale... "Porządnie dobrana sekwencja i koniec kropka, można kręcić do odcięcia ile sie chce, zero problemów." Nie ma sensu cofać się do poprzedniej epoki.
pozdrawiam
ł.
zajcef69 pisze:na lpg to sie jezdzi spokojnie i stoi w korku chcesz depnac to masz magiczny guzik i masz pb !
To jakieś legendy wzięte nie wiadomo skąd. Ja to się na emiksach zasadniczo nie znam, ale na cywilnym accordzie mam zrobione 120 tysięcy na gazie, jazda taka sama jak na benzynie. Serwisowo nic dodatkowo nie robione poza tym co się normalnie w wersji benzynowej robi... I silnikowi nic nie przeszkadza, vtec działa jak działał i inne wynalazki hondowe też Instalacja prins...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
nikt nie napisał ze na gazie nie da sie depnać ani ze samochod sie na obroty nie wkreca czy nie jedzie ! ale jeszcze nie widzialem zeby dwa identyczne samochody jeden na gazie 2 na pb scigały sie pg dostało
ja tu chcialem bronic lpg a wszyscy na mnie naskoczyli
pozdrawiam
ja tu chcialem bronic lpg a wszyscy na mnie naskoczyli
pozdrawiam
Def Turbosprężarki :
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
Im szybciej zapierdalasz tym szybciej zapierdalasz
widmo pisze:LPG jest slabsze niz benzyna i to jest oczywiste nie ma sie co spierac
Piszesz tak bo masz co porównać czy ot tak sobie
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
LPG jest slabsze niz benzyna i to jest oczywiste nie ma sie co spierac
kolego drogi, LPG to 102 Oktany, Benz. każdy taka jaką kto sobie tankuje, wniosek jest prosty i prawdziwy: dobra sekwencja na dobrej mapie = 1:1 w stosunku do pracy na benzynie. Wszystko zależy od tego co i jak. A gaz w tym wszystkim jest najmniejszym problemem poza tym że po prostu tańszy o 50%.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
kolego drogi , liczba oktanowa nie ma najmniejszego związku z tym ile realnej energii można wyprodukować z określonej masy/objętości paliwa.
Liczba oktanowa określa jedynie odporność paliwa na tzw. samozapłon (który w silniku benzynowym może objawiać się spalaniem stukowym).
W tym wypadku należy odwołać się do kaloryczności poszczególnych paliw, i tu niestety LPG ustępuje wyraźnie pola benzynie bezołowiowej Pb95 czy Pb98. Oczywiście na LPG można uzyskać dla danego silnika podobne parametry mocy/momentu co na benzynie ale odbędzie się to kosztem nieznacznie większego spalania.
Żeby nie było wątpliwości: ja również jestem wielkim zwolennikiem LPG w aucie i wciąż po głowie chodzi mi zagazowana MX-5'ka (co przy przebiegach miesięcznych rzędu 4000-5000 byłoby sporą ulgą dla portfela)
Liczba oktanowa określa jedynie odporność paliwa na tzw. samozapłon (który w silniku benzynowym może objawiać się spalaniem stukowym).
W tym wypadku należy odwołać się do kaloryczności poszczególnych paliw, i tu niestety LPG ustępuje wyraźnie pola benzynie bezołowiowej Pb95 czy Pb98. Oczywiście na LPG można uzyskać dla danego silnika podobne parametry mocy/momentu co na benzynie ale odbędzie się to kosztem nieznacznie większego spalania.
Żeby nie było wątpliwości: ja również jestem wielkim zwolennikiem LPG w aucie i wciąż po głowie chodzi mi zagazowana MX-5'ka (co przy przebiegach miesięcznych rzędu 4000-5000 byłoby sporą ulgą dla portfela)
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mieszanka gazowa spala sie slabiej i wybucha slabiej niz mieszanka paliwa plynnego. Taka fizyka i nic tego nei zmieni. Nawet da sie wyczuc w trakcie jazdy ze na gazie jest nieco gorzej. Wiec jesli ktos mowi wam ze oczywiscie na gazie jest tak samo to znaczy ze nie ma pojecia bo nie testowal tego. No chyba ze jakis doktor chemii jest i udowodni wam ze jednak gaz jakims cudem jest mocniejszy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Dżunior, prawda oczywiście aleee generalizowanie że:
to już lekkie przeinterpretowanie. Osobiście jestem zwolennikiem gazu i praktykuję, nie w miacie ale to już mniejsze znaczenie.
widmo, mistrz wyczucia. To takie wyczucie jak różnica po założeniu magnetyzera albo tłumika końcowego firmy "tuning". Przepraszam ale to co piszesz nie ma żadnego pokrycia w fizyce na którą się powołujesz, ani w fizyce ani w chemii notabene.
Dżunior pisze:nie ma najmniejszego związku z tym ile realnej energii można wyprodukować z określonej masy/objętości paliwa
to już lekkie przeinterpretowanie. Osobiście jestem zwolennikiem gazu i praktykuję, nie w miacie ale to już mniejsze znaczenie.
widmo, mistrz wyczucia. To takie wyczucie jak różnica po założeniu magnetyzera albo tłumika końcowego firmy "tuning". Przepraszam ale to co piszesz nie ma żadnego pokrycia w fizyce na którą się powołujesz, ani w fizyce ani w chemii notabene.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
widmo pisze:Wiec jesli ktos mowi wam ze oczywiscie na gazie jest tak samo to znaczy ze nie ma pojecia bo nie testowal tego. No chyba ze jakis doktor chemii jest i udowodni wam ze jednak gaz jakims cudem jest mocniejszy
Gaz spala się dłużej i przez to jego energia nie jest w pełni wykorzystana. Gdyby wystroić zapłon pod instalację LPG wynik były identyczny jak a PB albo i odrobinę lepszy
Wystarczy w odpowiednich zakresach wyprzedzić zapłon...
Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm