LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 maja 2010, 15:58

Cyku pisze:Stad pomysł że znaczna sportowych samochodów jeździ na benzynę i a skoro LPG jest taki wspaniały to zobaczymy czy LPG wyprze silniki benzynowe, chciałbym to zobaczyć.

Juz sie ogarniam bo widzę ze natrafiłem miłośników lpg.


ja nie jestem miłośnikiem LPG ale w mistrzostwach bodaj Austrii w Rajdach jeżdżą przynajmniej dwa auta napędzane CNG.... Więc i w sporcie się da :razz:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 maja 2010, 15:59

Kiedyś miałem służbowego Lanosa na gaz....porażka ! Strzelał, prychał i gdy przełączałem na benzynę czułem przyrost mocy. W tym aucie była prymitywna instalacja gazowa i to chyba tłumaczyło jej niedoskonałość. Mimo to auto przejechało pod moją ciężką nogą bezawaryjnie 160kkm i dopiero zerwany pasek rozrządu zabił silnik - ale ta awaria nie miała nic wspólnego z LPG.
Od kilku miesięcy mam nową Octavię kombi z sekwencyjnym wtryskiem gazu - muszę przyznać rewelacja. Pełna automatyka, różnic w mocy pomiędzy jazdą na benzynie i LPG - brak, spalanie 8-10l/100km....jednym słowem rewelacja i kompletnie zmieniłem swoją opinię na temat zastosowania LPG w samochodach.
reasumując - gdybym na co dzień intensywnie eksploatował Miatę która jak wszyscy wiemy ma spory apetyt na paliwo rozważyłbym opcję zagazowania jej.
ps. mój kolega jeździ Citroenem ZX Turbo z LPG i przejechał nim ponad 150kkm bez żadnych negatywnych doświadczeń.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2619
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 maja 2010, 16:33

irakleo pisze:gdybym na co dzień intensywnie eksploatował Miatę która jak wszyscy wiemy ma spory apetyt na paliwo rozważyłbym opcję zagazowania jej.


Nie bluźnij Waść :twisted: :shock: :???: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2010, 22:31

dmk pisze:Proszę admina, żeby faktycznie posprzątał ten temat z "gazu".

dobra. popsprzątany ten śmietnik :razz:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 maja 2010, 1:14

wszystkie auta benzynowe, ktore byly w mojej rodzinie, mialy LPG, i każde spisywalo sie rewelacyjnie. (warunkiem jest dbanie o filtry, etc)

W sumie przelatalismy na lpg ze 300kkm (125p, Lanos, Vectra, Accord, Miatka - na roznych generacjach, roznych podzespolach, ale zakladanych w dobrych zakladach) i moge na 100% potwierdzic, ze przyspieszone zuzycie elementow to MIT .

Przy sekwencji nie ma roznicy w dynamice. Na torze zawsze testuje mazde - robie pol kolek na benzynie, pol na lpg i czasy sa takie same. (a z ciezszym tylem mozna wychodzic na pelnym gazie z zakretow :) )[/b]
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2010, 9:59

Ja z kolei nigdy w żadnym aucie nie miałem LPG...co nie znaczy że mi to przeszkadza. Ot się nie złożyło, same diesle oprócz Mniaty się przewijały. I tu dziwne - jestem raczej proLPG:) Nie mam nic przeciwko jeździe na gazie, wszak zawsze można ten smrodek za autkiem(chyba tylko w starszych,niedoregulowanych instalacjach) przełączyć i śmigać normalnie. Akurat Miatką nie jeżdżę na tyle żeby mi się to opłacało, poza tym turbo sprawy itd. ale wydaje mi się że LPG jest idealnym rozwiązaniem na polskie warunki, gdzie ceny benzyny nijak się mają do średnich zarobków, gdzie codzienna jazda samochodem jest do dzisiaj dla wielu luksusem! Oczywiście nie popieram motywów w stylu 'nie stać mnie na jazdę BMW V8 bo dużo pali, ale się zastawię, a postawię i będę miał w LPG i będzie fajno' bo takie podejście też nie jest zbyt dobre, bo auto przez to cierpi(tym bardziej jeżeli jest to V8 od BMW :smile: ). Podsumowując - wszystko w zależności od tego jak autka użytkujemy. Może czas na jakiś pionierski turbo lpg projekt? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2010, 10:25

U mnie w domu też nie ma żadnego samochodu z gazem, ale jeden wujek zrobił na gazie jakiejś starszej generacji prawie 300tys km, drugi założył niedawno instalację do trzeciego z kolei samochodu i problem był tylko z jednym z nich, a powodem było partactwo mechaników w zakładzie, którzy nie potrafili dobrze wyregulować tego gazu. Jak trafił do dobrego mechanika to problemy zniknęły.
Więc ja jestem przekonany do gazu i jeśli miałbym kupować teraz samochód z benzynowym silnikiem to dużym plusem byłaby sekwencyjna instalacja. Sam jeżdżę zbyt mało, więc nie opłaca mi się montować, choć ceny benzyny dają mi się odczuć :sad:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

05 maja 2010, 14:25

Gdybym nie miał mazdy, to wolałbym mieć v8 z lpg niż 1.6 w benzynie... A lpg i turbo sie nie wykluczają.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 maja 2010, 15:35

majk pisze: wszak zawsze można ten smrodek za autkiem(chyba tylko w starszych,niedoregulowanych instalacjach) przełączyć i śmigać normalnie.


Tak jak mowisz, problrmy sa tylko przy braku regulacji. Pozatym gaz jest duzo ekologczniejszy od benzyny.

majk pisze: Może czas na jakiś pionierski turbo lpg projekt? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


O ile silniki wychodzace z fabryki z turbo to pikus dla dobrego gazownika, o tyle HomeMade autka moga byc problematyczne. Raz ze same w sobie sa niedoskonale, dwa ze gazowy komputer potrzebuje duzo informacji od komputera auta, i nie wiem jak to polaczyc z tymi dodatkowymi urzadzeniami sterujacymi suszarka. Dlatego wlasnie wolalbym wsadzic jakies wolnossace monstrum zamiast turbiny.
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

05 maja 2010, 15:42

Zakładając, że homemade turbo działa i ma się świetnie (wykluczamy fmu), to nie ma żadnego problemu w podłączeniu sekwencyjnego gazu. Komputer gazowy potrzebuje od seryjnego/świnki tylko infromacji o czasie wtrysku, nic więcej. + masa swoich czujników.

btw: bałbym się przegrzania, ze względu na wyższą temperaturę spalania.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

05 maja 2010, 16:28

jak finanse pozwolą to będe się przymiezał do połączenia LPG z TURBO wiadomo że trzeba będzie uważać na EGT i dobrze AFR ustawić a reszta myśle bez większych problemów pójdzie :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

05 maja 2010, 16:47

Jako zwolennik gazu (co prawda nie miatowicz - moze kiedys) ze swojej strony polecam. Oczywiscie, aby mialo to rece i nogi wymagana jest sekwencja + porzadne strojenie (a nie jak co niektorzy gazownicy - silnik odpalil? tzn ze jest ok). Co do strat w mocy - mysle, ze cudow nie ma i zawsze bedzie tych kilka koni mniej przy LPG - w moim przypadku roznica ta wynosi ~6,5KM. Mysle, ze instalacja jest dobrze wystrojona. W celach weryfikacyjnych hamowalem swoje auto w sumie 3 razy w trakcie strojenia. Jak wstanie forum MS to dla zainteresowanych moge zamiescic odnosnik do wykresow. Co do LPG i turbo mysle, ze trzeba pamietac o jednej rzeczy - nie dopuszczac do pelnego oproznienia zbiornika. W takim wypadku silnik przez chwile dostaje paliwa tyle co nic albo w ogole, co chyba kazdy milosnik turbo wie w jakim stopniu moze to wplynac na temp. w cylindrach. Warto tez miec oko na parametr jakim jest cisnienie na reduktorze. Byc moze za czas jakis zamontuje sobie zegarek pokazujacy ten parametr - czytalem na innym forum (o tematyce LPG), ze w przypadku paliwa o slabej jakosci cisnienie potrafi wrecz wariowac. Na ile w tym prawdy? Nie wiem - byc moze za jakis czas sprawdze to na wlasnej skorze.
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

05 maja 2010, 18:23

sq2jul pisze:w moim przypadku roznica ta wynosi ~6,5KM.


różnice w mocy wynikają z różnych wartości opałowych paliw, gaz ma o 19% mniejszą. Żeby osiągnąć tą samą moc, trzeba dać proporcjonalnie więcej paliwa.

sq2jul pisze:Co do LPG i turbo mysle, ze trzeba pamietac o jednej rzeczy - nie dopuszczac do pelnego oproznienia zbiornika.


komputer nie zareaguje przy niskim ciśnieniu na parowniku?
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

05 maja 2010, 18:58

lobson pisze:różnice w mocy wynikają z różnych wartości opałowych paliw, gaz ma o 19% mniejszą. Żeby osiągnąć tą samą moc, trzeba dać proporcjonalnie więcej paliwa.


zgadza sie.

lobson pisze:komputer nie zareaguje przy niskim ciśnieniu na parowniku?


zareaguje - przelaczy sie na PB. Jednak zrobi to wtedy kiedy paliwa zabraknie = spadnie cisnienie na reduktorze ponizej pewnego poziomu, co moze nie byc zdrowe dla silnika - szczegolnie, gdy stanie sie to w sytuacji wcisnietego gazu w podloge.

EDIT:

Moje wykresy z hamowni po kolejnych strojeniach instalacji LPG

Obrazek

Obrazek

Obrazek
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

05 maja 2010, 19:19

Gdzieś te wykresiki już oblukałem xD ustawiałem kumlowi takiego Xedosa w gazie i nie jest to łatwe :/ otwarcie Vrisów (przy 3800rpm) zwiększa czas wtrysku o 2ms co przy źle ustawionej mapie LPG robi niezły bałagan dlatego w naszych madziach potrzene są sterowniki LPG z możliwością korekty po Obrotach takie jak stag plus
Mazda mx5 NB 1,8 00r
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2010, 20:11

Punto pisze:Przykro mi, że pierwszy post na tym forum musze zaczą od tego

Proponuję przed napisaniem pierwszego posta na forum:
a. zapoznać się z regulaminem i nie tworzyć posta pod postem,
b. mimo niewątpliwie fascynującego tematu tej dyskusji większą uwagę zwrócić na przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

05 maja 2010, 21:54

Cyku pisze:ż każdy wiesiek może sobie zainstalować w stodole instalacje gazową


no tak nie do konca... ;) 'Wiesiek' musi miec jeszcze uprawnienia, aby wystawic stosowny papier co by mozna bylo te instalacji pozniej zalegalizowac (wbic w dowod).

Cyku pisze:która się później sypie, wali


Glowna bolaczka jezeli chodzi o instalacje LPG jest tak jak napisales - nie fachowy montaz oraz zly dobor podezespolow instalacji. Jezeli robi to ktos, kto ma glowe, dwie sprawne rece i pojecie w temacie, wtedy mozna cieszyc sie z bezproblemowej i przede wszystkim taniej jazdy.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

05 maja 2010, 22:01

sq2jul pisze:'Wiesiek' musi miec jeszcze uprawnienia, aby wystawic stosowny papier co by mozna bylo te instalacji pozniej zalegalizowac (wbic w dowod).


no tak masz racje ale wiesz... to Polska, wbijają w dowód za flaszkę tak jak z przeglądami itp.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 maja 2010, 22:13

Porsche z LPG jest ciezko spotkac bo ta firma stosunkowo niedawno przerzucila sie na silniki chlodzone ciecza, a silnika chlodzonego powietrzem nie da sie zasilic LPG.

Ludzie czesto mowia o profanacji, itd... ale to jest indywidualna kwestia i nie powinno sie po tym kogos oceniac.
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

05 maja 2010, 22:35

Qbatron pisze:a silnika chlodzonego powietrzem nie da sie zasilic LPG.


http://fiat126p.ddr.pl/porady/instalacja-lpg-w-fiacie-126p :grin: da sie - kiedys czytalm bodajze o jakims garbusie chlodzonym powietrzem z instalacja LPG ;)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2010, 22:38

sq2jul pisze:kiedys czytalm bodajze o jakims garbusie chlodzonym powietrzem z instalacja LPG


Jeżdził w Otwocku... Znam tego gaziarza... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

06 maja 2010, 8:53

sq2jul pisze:http://fiat126p.ddr.pl/porady/instalacja-lpg-w-fiacie-126p :grin: da sie - kiedys czytalm bodajze o jakims garbusie chlodzonym powietrzem z instalacja LPG ;)



Mocne, to juz napewno musial wymyslic Polak :D :D
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5476
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 maja 2010, 9:50

Czy to jest forum gazowników czy MX-5? Podarujcie sobie te dyskusje. Niczego nie wnosicie do tematu zagazowanie mx5. Przeniescie sie na jakies LPG forum.

Punto pisze:no właśnie. i dlatego się nie wypowiadaj, bo nie masz o tym pojęcia. gadasz sobie o gazie jak nastolatek, który jeszcze nie widział gołej laski, ale ma o tym najwięcej dopowiedzenia... ty jestes taki smętny gaziarz teoretyk... jak mówi klasyk: ty należysz do tych, których żadne krzyki i żadne płacze nie przekonają, że czarne jest czarne, a białe białe...

Troszeczke za krotko jestes na forum by wyglaszac do kogokolwiek takie twarde stanowiska. Sciągnij więc lejce i przystopuj z deka. I rzucam wyzwanie - napisz jeszcze raz post pod postem ...
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

06 maja 2010, 19:45

Panowie Cyku i Punto proszę o zachowanie się kulturalne na forum. Jeśli chcecie się kłócić róbcie to poza forum. Tu wymieniajcie opinie i fakty, a nie epitety. Wystarczy chwile poszukać w googlu i proszę bardzo:

Kit lpg do porsche: http://www.lpg-kits.com/porsche.htm
są to instalacje do modeli starszych, które miały bagażnik

Co do carrery z gazem jest taka w Polsce źródło http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3ACliQcs0TYAAJ%3Awww.fab.com.pl%2Fpobierz-605.html+porsche+z+lpg&hl=pl&gl=pl

Instalację robiła firma AUTO GAZ ŚLĄSK auto nie ma wbitej instalacji w dowód ze względu na przepisy ale ma butle i jeździ

A zdjęcia tego samochodu można zobaczyć tu http://www.autogaz.com.pl/
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2010, 21:17

Tak, będę miała cierpliwość i posprzątam.
A panowie Cyku i Punto dostaną po gustownej czerwonej kresce, bo zdecydowanie przesadzili w wyrażaniu wzajemnej sympatii.
Jest ryzyko - jest przyjemność
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

06 maja 2010, 21:25

bosh... jak cześć "starszych" miatomaniaków stażem wie mam gaz w mojej niuni, firmy brc, mam go już dwa lata zrobione ~50k bez żadnych problemów. Myślę, że ten post zakończy bezsensowną pyskówkę.

Poza tym myślę, że ten temat jest do dzielenia się wiedzą użytkowników, którzy posiadają LPG lub chcą posiadać. Jeśli nie jesteście zainteresowani tematem po cholerę go czytacie
i drzecie koty nie mając pojęcia o czym piszecie.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Punto
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 17:24

06 maja 2010, 21:46

radek77 pisze:bosh... jak cześć "starszych" miatomaniaków stażem wie mam gaz w mojej niuni, firmy brc, mam go już dwa lata zrobione ~50k bez żadnych problemów. Myślę, że ten post zakończy bezsensowną pyskówkę.

Poza tym myślę, że ten temat jest do dzielenia się wiedzą użytkowników, którzy posiadają LPG lub chcą posiadać. Jeśli nie jesteście zainteresowani tematem po cholerę go czytacie
i drzecie koty nie mając pojęcia o czym piszecie.


no i tak trzeba było od razu toby cyku wojny o gaz nie wywoływał, a ja nie musiałbym rykoszetem przez niego kartki dostawać... masz sequent24 u siebie? ile ci średnio wciąga na setkę? chyba już po takim przebiegu możesz w miare dokładnie powiedzieć. zbiornik w końcu zamieniłeś na jakiś inny czy się męczysz z tym baniakiem w bagażniku? nie wkurza Cie tankowanie pewnie co 200-300 km?
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

06 maja 2010, 22:01

i już odpowiadam- wciąga ~11l przy dość mocnym wciskaniu prawego pedału. Nie wymieniłem butli ponieważ jest to optymalna butla przy mojej codziennej jeździe. Tankuje co ~220 km. co do sequent24... hmmm nie mam pojęcia czy mam coś takiego cokolwiek to jest ;)
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 maja 2010, 19:06

wracajac do technicznych kwestii:

Zalecane swiece sa takie:
NA: BKR6E-11
NB: BKR5E-11

Przemasi napisal: "Wyższy numer - świeca jest chłodniejsza, czyli lepiej odprowadza ciepło do bloku silnika."

moze w takim razie powinno sie wkrecic swiece chlodniejsze (BKR6E-11) do NB z LPG? Wyzsza temp. spalania gazu, etc :?:
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

07 maja 2010, 19:41

teoretycznie tak :) ale w praktyce może się okazać że przy spokojnej jeździe na krótkich odcinkach i na Pb może się zbierać nagar na świecy bo nie będzie wystarczającej temp. by go wypalić :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
ODPOWIEDZ