Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 kwie 2010, 23:15

Wroniasty pisze:pmcomp, R888 i R1R mają homologację drogową


Ale co to zmienia skoro są to opony zrobione pod tor od początku do końca (R888)?
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

23 kwie 2010, 2:27

Mayk, od początku do końca zrobione pod tor są wyścigowe slicki... R888 to taka sama opona jak inne semislicki z homologacją drogową, btw - [URL=http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf]tutaj można sobie rzucić okiem na dosyć ciekawy test semislicków[/URL]
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 kwie 2010, 6:41

Advan AD08 jest "normalną" oponą drogową a nie semislickiem.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

23 kwie 2010, 9:46

Wroniasty pisze:Mayk, od początku do końca zrobione pod tor są wyścigowe slicki... R888 to taka sama opona jak inne semislicki z homologacją drogową, btw - [URL=http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf]tutaj można sobie rzucić okiem na dosyć ciekawy test semislicków[/URL]


Test ciekawy, ale wygląda na taki ze z góry założoną tezą (niemieckie "aber sicher" ;) ), poza tym dziwny sponsoring Kumho ;)

Ogólnie jeśli chodzi o aquaplaning na kałużach i koleinach z wodą, sprawa jest oczywista. Ale na dość intensywnym deszczu bez warstwy stojącej wody, Toyo R888 dzięki miękkości mieszanki dosłownie wpijającej się w asfalt trzymają dużo lepiej niż zwykłe opony drogowe. Sam byłem tym zaskoczony, ale tak jest :) Inna sprawa, że po długim intensywnym deszczu na trasie jechałem na nich z ostrożności dużo wolniej niż zwykle... Opona na imprezy, nie na co dzień (chociażby z powodu zużycia - ok. 5000km normalnej jazdy po drogach i bieżnik osiąga poziom minimalny :) ).
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2010, 10:45

Wroniasty pisze:Mayk, od początku do końca zrobione pod tor są wyścigowe slicki... R888 to taka sama opona jak inne semislicki z homologacją drogową, btw - tutaj można sobie rzucić okiem na dosyć ciekawy test semislicków


Nie zrozumiałeś mnie, nie są to profesjonalne gumy... Chodzi mi o to, że TOYO projektując tą gumę myślała o ludziach jeżdżących po amatorskich imprezach - jest bardzo utwardzony oplot i miękka mieszanka - bez porównania do jakiejkolwiek opony drogowej (chodzi mi o sztywność).
110@???KM
134@???Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

23 kwie 2010, 11:44

Misza, no tak test jest sponsorowany przez Kumho... co nie zmienia faktu, że jest dość interesujący i może pomóc dla kogoś kto szuka tego typu gumy

Mayk, wszystko się zgadza - generalnie jest tak jak mówisz, tyle że tak jak pisze Misza oprócz tego, że to świetna opona trackday'owa to też jest to w sumie całkiem normalna opona do codziennego użytku. Znajomy mając spore problemy z trakcją (300PS FWD) gania na R888 na codzień i oprócz ulewnego deszczu jest naprawdę ok
piotr k.
Donator
Donator
Posty: 326
Rejestracja: 13 wrz 2006, 21:51
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

25 kwie 2010, 23:39

Przy okazji porównywania opon. Z ciekawości wstawiłem na wagę dwie nowe Miatowe opony o rozmiarze 195/50/15 i aż mnie lekko zatkało. Tego w porównaniach się nie uwzględnia, a różnice są zaskakująco duże. Opona Goodyear Eagle F1, którą bardzo lubię ma zdecydowanie sztywniejsze boki od opony Vredestein Sportrac 3, ale jest o ponad 15 % cięższa. Różnica jest ogromna 8,45 kg, a 7,40 kg. Taka różnica może być już namierzalna na przykład przy pomiarze przyśpieszenia. Zawsze jest coś za coś. Załączam dowody- zdjęcia.
Załączniki
vredestein sportrac 3_crop.JPG
vredestein sportrac 3_crop.JPG (227.55 KiB) Przejrzano 1713 razy
goodyear eagla F 1-crop.jpg
piotr k.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

26 kwie 2010, 0:05

piotr k., właśnie dlatego jest cięższa, że jest sztywniejsza - kord waży. Tak jak piszesz niestety zawsze jest coś za coś...
florek
Posty: 294
Rejestracja: 18 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2010, 9:18

ja sie zdecydowalem na wybranie opon z rankingu adac'a (a ze zimowki mam dunlopy :) ) to zdecydowalem sie na dunlopki sp sport fastresponse i moge z cala odpowiedzialnoscia je polecic, jedyna wada to ze ciezko (nawet na deszczu) je odkleic od nawierzchni :twisted:
Oversteer- you drive down road and turn the wheel, but the back of the car turns round and you go off the road and crash into a tree and you die.
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

26 kwie 2010, 11:21

florek pisze:dunlopki sp sport fastresponse


myślę o tych samych oponkach ale zetknąłem się z opiniami że są głośne i mają duże opory toczenia możesz coś o tym powiedzieć?

pozdrawiam
radekk
Posty: 155
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:52
Model: NC
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań

26 kwie 2010, 12:07

Ja wkrótce będę pewnie wymieniał, bo te już mi się kończą i wybór pewnie padnie na Bridgestone Potenza Re050a, chyba nikt ich tu nie wymieniał, a uważam że to bardzo dobra opona na codzień
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 kwie 2010, 14:00

Gregor pisze:myślę o tych samych oponkach ale zetknąłem się z opiniami że są głośne i mają duże opory toczenia możesz coś o tym powiedzieć?

pozdrawiam


A nie myślałeś o czymś w rodzaju Rainsportów 2 na naszą deszczowo zdominowaną pogodę?
florek
Posty: 294
Rejestracja: 18 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2010, 14:18

Gregor pisze:myślę o tych samych oponkach ale zetknąłem się z opiniami że są głośne i mają duże opory toczenia możesz coś o tym powiedzieć?

pozdrawiam


opory toczenia sa chyba spore, wiec i troche glosniejsze, ale audio pomaga mi zapomniec o tym halasie :) mimo to nadal polecam, daja sporo frajdy w co trudniejszych zakretach :)
Oversteer- you drive down road and turn the wheel, but the back of the car turns round and you go off the road and crash into a tree and you die.
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

26 kwie 2010, 14:48

sebna pisze:A nie myślałeś o czymś w rodzaju Rainsportów 2 na naszą deszczowo zdominowaną pogodę?

to jedna z opcji ale te dunlopy jakoś bardziej mi przypadają do gustu
a jak z hałasem w reinsportach?
w grę wchodzi jeszcze Yokohama c. drive
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

26 kwie 2010, 16:08

ja kupilem goodyear excellence. jak na razie uwazam ze sa bardzo ciche, na suchym super, na mokrym rowniez nieprzecietnie dobre. mam je na puszce i jestem bardzo zadowolony. 225,45,17 za 365pln.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

26 kwie 2010, 17:40

Gregor pisze:
sebna pisze:A nie myślałeś o czymś w rodzaju Rainsportów 2 na naszą deszczowo zdominowaną pogodę?

to jedna z opcji ale te dunlopy jakoś bardziej mi przypadają do gustu
a jak z hałasem w reinsportach?
w grę wchodzi jeszcze Yokohama c. drive


C drive to opona do średniej klasy cywilowozów. Mam od 3 lat na C5, jest OK, ale bez extremalych rewelacji.

Pozdo
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

27 kwie 2010, 12:14

pmcomp pisze:C drive to opona do średniej klasy cywilowozów. Mam od 3 lat na C5, jest OK, ale bez extremalych rewelacji.


Dzięki za opinie. Byłem najmniej do niej przekonany...nie wiem dlaczego ale najbardziej ciągnie mnie do Dunlopow
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

14 maja 2010, 11:13

Cześć, zauważyłem że mało kto używa opon firmy Continental. Co o nich sądzicie? konkretnie mam do kupienia Continental Premium Contact 2 ale nie jestem co do nich przekonany w 100%
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

14 maja 2010, 11:36

Cyku, nie wiem jak nowszy model, ale Conti Premium Contact to twarda guma. W ciężkim aucie jest całkiem ok, za to nie wiem jak sprawdziłaby się w Miacie
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

14 maja 2010, 11:45

No z tego co mi mówił znajomy wulkanizator to tak są twarde. Jeżeli chodzi o bieżnik to podobno jakiś nowy wymysł i dobrze odprowadzają wodę, są dosyć trwałe. Może ktoś jeszcze ma jakąkolwiek opinie tych opon?
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

14 maja 2010, 14:12

Cyku pisze:No z tego co mi mówił znajomy wulkanizator to tak są twarde. Jeżeli chodzi o bieżnik to podobno jakiś nowy wymysł i dobrze odprowadzają wodę, są dosyć trwałe. Może ktoś jeszcze ma jakąkolwiek opinie tych opon?


Prosta logiczna zależność jest taka: Twarde = trwałe (tak jak wspomniałeś) = gorsza przyczepność. Zależy, co dla Ciebie jest priorytetem :)
eRBi
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2010, 14:46
Lokalizacja: Częstochowa

05 cze 2010, 11:28

Witam!
Jestem tutaj nowy więc wybaczcie jeśli pojawi się coś, co wywoła uśmiech;)
Wiem, że temat założony był wcześniej, ale ostatni post w kwietniu;)
Do rzeczy: Około tygodnia temu sprowadziłem madzie 1.6 NB 2001. Jest to 'Francuz' w środku obora, ale to nie jest przecież ważne. Samochód w bardzo dobrym stanie technicznym. Zleciłem robienie rozrządu bo wiadomo... zresztą autko stało prawie rok w garażu, w Polsce, już po opłatach i zarejestrowane. Znajomy u którego zostawiłem madzię by zajął się rozrządem, następnego dnia zadzwonił i zapewniał, że jest super i ogólnie wsjo ok.
Teraz pytanie do was, trzeba by się zastanawiać nad oponami. Możecie pomóc z wyborem?
Bridgestone turanza ER300
Goodyear EXCELLENCE
Uniroyale Rain Sport czy Uniroyal RALLYE 550
Toyo Proxes CF-1
Jak wiadomo rozmiar seryjny pochodzący z fabrycznego wyposażenia pojazdu to 175/65 R14. Nie mam takiego doświadczenia jak wy ani nie śmigam tak jak zdążyłem się zorientować obecni tutaj 'maniacy' ;) Więc jaki rozmiar optymalny (czternastka nie wchodzi w grę, chyba że zimą) Inna rzecz, że madzia jest lekka i nie sugeruję się samymi opiniami z oponeo, czytałem np. tutaj, że Uniroyale czy Toyo 'pływają' w zakrętach. Rozpisałem się, ale mimo tego liczę na wskazówki i pomoc.
Pozdrawiam
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2010, 12:46

drugi sezon śmigam na Uniroyale Rain Sport 2. Świetnie trzymają na mokrym a przy braku kontroli trakcji to podstawa. Umiarkowana cena, dobra trwałość i hamowanie. Śmiało mogę je polecić ( 205/50/15 ).
co do Bridgestone to w drugim aucie prawie o 800kg cięższym ma Potenzy-wyśmienite opony(225/45/17)
eRBi
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2010, 14:46
Lokalizacja: Częstochowa

05 cze 2010, 12:49

rafik14 pisze:drugi sezon śmigam na Uniroyale Rain Sport 2. Świetnie trzymają na mokrym a przy braku kontroli trakcji to podstawa. Umiarkowana cena, dobra trwałość i hamowanie


Dzięki za radę kolego.
Pozdrawiam
z dystansem do życia
zoom zoom zoom...
http://www.youtube.com/watch?v=Q8-N8t_P3oE&translated=1
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 cze 2010, 13:04

Ja na swojej przednionapędowej Fieście (125KM) miałem 195/50/15 Toyo Proxes T1R. Jako, że Mazda stoi na zimówkach, to dostanie przeszczep (opony mają 3 lata obecnie, kupione nowe, teraz około 5-6mm bieżnika).

Jeżdżąc Fiestą nie zdarzyło mi się poczuć pływania profilu, o którym piszecie, ale może to kwestia toporności zawieszenia :) Zobaczymy gdy wylądują w MX5.

Pytanko, lepsze dwie na tył oczywiście dać?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 cze 2010, 14:19

zoharek pisze:Ja na swojej przednionapędowej Fieście (125KM) miałem 195/50/15 Toyo Proxes T1R. Jako, że Mazda stoi na zimówkach, to dostanie przeszczep (opony mają 3 lata obecnie, kupione nowe, teraz około 5-6mm bieżnika).

Jeżdżąc Fiestą nie zdarzyło mi się poczuć pływania profilu, o którym piszecie, ale może to kwestia toporności zawieszenia :) Zobaczymy gdy wylądują w MX5.

Pytanko, lepsze dwie na tył oczywiście dać?


Nie na tył, a na przód (o ile chcesz się zatrzymać). W Fieście to nie byłeś w stanie wejść w zakręt tak ciasno, żeby poczuć pływanie, bo byś stanął bokiem, albo przód by zwyczajnie wyjechał.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2010, 21:38

eRBi pisze:Wiem, że temat założony był wcześniej, ale ostatni post w kwietniu;)

Podłączam do odpowiedniego tematu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

05 cze 2010, 22:44

dmk pisze:Nie na tył, a na przód (o ile chcesz się zatrzymać). W Fieście to nie byłeś w stanie wejść w zakręt tak ciasno, żeby poczuć pływanie, bo byś stanął bokiem, albo przód by zwyczajnie wyjechał.


Na torze Poznań przekonałem się że Fiestą można zrobić zakręt dużo ciaśniej i szybciej niż sądziłem, a szybciej niż przód, uciekał mi tył (co znacząco ułatwiało przejazd i kontrolę), aczkolwiek niewykluczone, że nadal było to za wolno :)

Niemniej kiedyśtam czytałem/słyszałem, że lepszy bieżnik powinien iść na tylną oś zawsze, ale może to tylko w FWD, nie pamiętam :D
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

06 cze 2010, 7:21

ale może to tylko w FWD, nie pamiętam :D

W FWD na pewno. Tak wynika z testów. A najlepiej mieć dobry bieżnik na obu osiach :wink:
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2010, 7:25

przemasi, Dlaczego? Przecież tak czy siak hamuje się głównie przednią osią.
ODPOWIEDZ