Witam, ostatnio przestał mi działać klakson. Podłączony na krótko do aku działa więc padło cos przed nim. Z tego co sie dowiedziałem bezpiecznik jest w skrzynce pod deską rozdzielczą, nad sprzęgłem (jest wspólny ze światłem STOPu). Sprawdziłem - jest dobry. Zresztą światła STOP działały więc nie mogło być inaczej...
Teraz chce sprawdzić przekaźnik ale nie moge znaleźć w necie jednoznacznej informacji gdzie jest on sie znajduje. Na forach zagranicznych jedni piszą ze pod maską po stronie kierowcy, tuż przy błotniku, inni że gdzies pod deską rozdzielczą, nad pedałami. Jesli ktoś ma jakies doświadczenia w tej materii lub mógłby sprawdzić u siebie (tzn. najlepiej metodą prób i błędów i powiedzieć po odpięciu którego przestaje działać klakson), to bede wdzięczny za info. Zaznaczam że chodzi o MIATE, a nie wersje europejskie, które z tego co wyczytałem mają inaczej.
Pozdrawiam
gdzie sie znajduje przekaznik od klaksonu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
przekaznik powinien pstrykac, wiec sprobuj podlaczyc normalnie i naciskac. w poprzednim samochodzie mialem taki przypadek, ze wyjalem przekaznik, rozebralem, poruszalem nim recznie i wlozylem spowrotem i nadal dziala (do dnia dzisiejszego)
Nasłuchiwałem i jak wciskam klakson to nic nie pstryka. Moze to przekaznik padł a moze cos na kablach od przycisku do przekaznika ale skoro nie pstryka to metodą nasłuchiwania go nie zlokalizuje.
Ale dzieki za odzew, pozdrawiam
Ale dzieki za odzew, pozdrawiam
No dobra wróciłem własnie z kolejnej czesci cwiczen z serii 'wyginam śmiało ciało' czyli nurkowanie pod deską rozdzielczą miaty niestety z marnymi efektami.
Metoda: wyjmowałem po kolei przekazniki i patrzyłem co przestanie działać (założyłem że skoro przestaje działać to nie jest to przekaznik od klaksonu, od klaksonu bedzie ten po wyjęciu którego wszystko bedzie aucie funkcjonować). W ten sposób zlokalizowałem podejrzanego - pod maską po stronie pasażera. Oznacznie: LA10 IE27.
I teraz dwa pytania:
1. Czy moje założenie jest słuszne (tzn. ze przekaznik NIE MOZE sie zepsuć tylko w czesci odpowiedzialnej za klakson, a dalej bedzie działał np. w czesci odpowiedzialnej za swiatła)?
2. Czy ten podejrzany przekaznik moge zamienić z drugim który wygląda identycznie, ma oznaczenie IE28, jest pod maską po stronie kierowcy i odpowiada za tylne oświetlenie?
Pozdro
Zbir
Metoda: wyjmowałem po kolei przekazniki i patrzyłem co przestanie działać (założyłem że skoro przestaje działać to nie jest to przekaznik od klaksonu, od klaksonu bedzie ten po wyjęciu którego wszystko bedzie aucie funkcjonować). W ten sposób zlokalizowałem podejrzanego - pod maską po stronie pasażera. Oznacznie: LA10 IE27.
I teraz dwa pytania:
1. Czy moje założenie jest słuszne (tzn. ze przekaznik NIE MOZE sie zepsuć tylko w czesci odpowiedzialnej za klakson, a dalej bedzie działał np. w czesci odpowiedzialnej za swiatła)?
2. Czy ten podejrzany przekaznik moge zamienić z drugim który wygląda identycznie, ma oznaczenie IE28, jest pod maską po stronie kierowcy i odpowiada za tylne oświetlenie?
Pozdro
Zbir
doszedlem ze ten podejrzany przekaznik nie jest jednak od klaksonu tylko od wentylatora chlodnicy. Od klaksonu jest natomiast pod kierownicą i wygląda identycznie jak ten od wentylatora. Podmiana nie pomogła, wiec uszkodzone musi byc cos innego, moze przycisk w kierownicy, bede to sprawdzal.