Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Po zmianie dolotu z seryjnego na stożek pojawiła się kontrolka ładowania (1,8 z NBFLa w NA).
Alternator wyciągnięty - sprawdzony - nic mu nie dolega.
Co poszło nie tak? Czujnik powietrza w dolocie??
Alternator wyciągnięty - sprawdzony - nic mu nie dolega.
Co poszło nie tak? Czujnik powietrza w dolocie??
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Na aucie ładowanie było ok. 13. Po zdemontowaniu alternatora i sprawdzaniu go 14,4.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem. Muszę poczytać jak to się robi
Przed zmianą dolotu było wszystko okej. Z drugiego 1,8 (NB) odpiąłem czujnik temperatury powietrza w dolocie i odrazu pojawiła się kontrolka akumulatora na desce. Dlatego tutaj też idę tym tropem bo nic innego nie ruszałem przy zmianie dolotu...
Błędów jeszcze nie sprawdzałem. Muszę poczytać jak to się robi
Przed zmianą dolotu było wszystko okej. Z drugiego 1,8 (NB) odpiąłem czujnik temperatury powietrza w dolocie i odrazu pojawiła się kontrolka akumulatora na desce. Dlatego tutaj też idę tym tropem bo nic innego nie ruszałem przy zmianie dolotu...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- moplek
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0 sport
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Od jakiegoś czasu słyszę dudnienie prawdopodobnie z lewego tylnego koła, częstotliwość zwiększa się wraz z prędkością. Przy większych prędkościach typu 100km/h już tego nie słychać. Co to może być? W pierwszej kolejności pomyślałem o łożysku ale to raczej by było jednostajne huczenie.
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
a kola masz dokrecone?moplek pisze: ↑16 paź 2023, 19:48Od jakiegoś czasu słyszę dudnienie prawdopodobnie z lewego tylnego koła, częstotliwość zwiększa się wraz z prędkością. Przy większych prędkościach typu 100km/h już tego nie słychać. Co to może być? W pierwszej kolejności pomyślałem o łożysku ale to raczej by było jednostajne huczenie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jeśli to od jakiegoś czasu to chyba by już odpadły?Gieras pisze:
a kola masz dokrecone?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Spokojnie dystans 100km przejedziesz. A potem. Odpadną.
(been there, done that...)
- TofikGST
- Posty: 220
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Panowie krótka piłka. Silnik BP4W, ssacy flat top z NBFL. Która listwa paliwowa pod to? Z BP4W czy NBFL? W sensie żeby siadła i do kolektora i głowicy. Z NA odpada bo przez kształt koliduje z kolektorem.
- moplek
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0 sport
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podniosłem dziś koło, zakręciłem, nic nie słychać. Zdjąłem je (było dokręcone), felga cała, opona cała, odważniki na miejscu, pierścień centrujący na miejscu. Poszarpałem trochę za wahacze, jarzmo i inne elementy - nic nie lata. Tarcza wygląda ok - była rok temu wymieniana, auto zimowało w garażu. Przejechałem się kawałek, dalej słychać ten odgłos, podczas hamowania to samo.
- byebye
- Donator
- Posty: 65
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
Jest szansa, że to od dyfra? U mnie pojawiało się takie rytmiczne "dudnienie", które znacznie się zmniejszyło jak wymieniłem olej w dyfrze (z LSD).moplek pisze: ↑16 paź 2023, 19:48Od jakiegoś czasu słyszę dudnienie prawdopodobnie z lewego tylnego koła, częstotliwość zwiększa się wraz z prędkością. Przy większych prędkościach typu 100km/h już tego nie słychać. Co to może być? W pierwszej kolejności pomyślałem o łożysku ale to raczej by było jednostajne huczenie.
- moplek
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0 sport
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Olej w dyfrze niedawno wymieniałem, ma najechane z 2-3 tyś.byebye pisze: ↑21 paź 2023, 7:03Jest szansa, że to od dyfra? U mnie pojawiało się takie rytmiczne "dudnienie", które znacznie się zmniejszyło jak wymieniłem olej w dyfrze (z LSD).moplek pisze: ↑16 paź 2023, 19:48Od jakiegoś czasu słyszę dudnienie prawdopodobnie z lewego tylnego koła, częstotliwość zwiększa się wraz z prędkością. Przy większych prędkościach typu 100km/h już tego nie słychać. Co to może być? W pierwszej kolejności pomyślałem o łożysku ale to raczej by było jednostajne huczenie.
- moplek
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0 sport
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Zamieniłem koła, dalej to samo, zdjąłem koło jeszcze z tyłu z prawej strony. Jedyna różnica w porównaniu do lewej strony jest taka, że zacisk jest totalnie na sztywno, po lewej stronie (tam gdzie wydaje mi się, że słyszę bicie) zacisk chodzi minimalnie jak próbuje nim szarpać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jeśli zacisk na sztywno oznacza zatarta prowadnice lub stojący tłoczek to jak najbardziej może to powodować dziwne dźwięki
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Witam,
Moje przednie tarcze hamulcowe w mx5 nd rf 2018 (160) są krzywe co absurdalnie mnie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ?
Moje przednie tarcze hamulcowe w mx5 nd rf 2018 (160) są krzywe co absurdalnie mnie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Skąd wiesz że krzywe? Masz bicie przy hamowaniu?maciejrumian pisze: ↑26 paź 2023, 8:05Witam,
Moje przednie tarcze hamulcowe w mx5 nd rf 2018 (160) są krzywe co absurdalnie mnie przy hamowaniu denerwuje. Możecie polecić jakieś tarcze do 300 zł za sztukę ? I skąd mogę wziąć jej wymiary ?
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Tak, bija mi przy hamowaniu. Piasty wymieniałem więc po prostu słabej jakości tarcza
I to te https://topbrakes.pl/tarcze-stoptech-na ... 64016.html
I to te https://topbrakes.pl/tarcze-stoptech-na ... 64016.html
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Cześć,
Dziękuję za wskazówki, napewno to sprawdzę. Jednak wciąż potrzebuje kupić nowe tarcze. Jakieś propozycje w rozsądnych pieniądzach (300zł sztuka) ?
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
I jeszcze pytanie czy znacie kogoś kto mi to w Warszawie sprawdzi, wyczyści i założy ?
Proponuję sobie kupić czujnik zegarowy i samemu sprawdzić, do 3 stówek to chyba tylko ogólnodostępne tarcze Ate, Brembo, Zimmermann.
Ewentualnie nawiercane Zimmermann delikatnie ponad 3 stówy/szt
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Ewentualnie nawiercane Zimmermann delikatnie ponad 3 stówy/szt
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
White NA BP'95
@maciejrumian starałem się przez to napisać, że nim wydasz hajs na nowe tarcze sprawdź. Bo może są proste a problem bicia jest gdzie indziej. Może też być tak, że zacisk jest zasyfiony i klocek nie odbija. I wtedy też będzie biło.
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Hmmm ok. Ostatnio nawet przetoczyłem te tarcze bo tanie nie były i na chwilę było ok ale po tygodniu bicie znów wrocilo
Cześć wszystkim, mam pytanko. Miał ktoś może kiedyś sytuacje, że nie ma świateł mijania, ale długie działają poprawnie? Na początek myślałem ze spaliłem żarówki, ale zmiana nic nie dała. Cos mnie tknęło zeby sprawdzić długie i obie świecą, ale tylko jako długie
Pacjent to NB
Pacjent to NB