I bez klimy. Za to z zegarkiem zamiast obrotomierza :]pistenbully pisze: ↑06 lut 2023, 17:26A.... powinna być jeszcze wersja bez przycisków na kierownicyKim Son San pisze: ↑06 lut 2023, 15:14Przecież to w serii tak wychodzi w niektórych zakątkach świata
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Hej, wiem, że do pytania trzeba będzie zaparzyć kawy na fusy, żeby powróżyć.
Nbfl 1.6 2001, pedał sprzęgła chodzi ciężko, tz. jak wciskam to jest opór (sporo) większy w porównaniu do innych samochodów, ale nie ma problemu z wybijaniem biegów na zimno/ciepło. Myślałem, że miaty tak mają, ale spytałem znajomego jak u niego jest i mówił, że normalnie.
I teraz pytanie, co to może być. Sprzęgło/docisk sprzęgła? Gdzieś płyn w układzie jest przypchany? Może coś mechanicznego na samym pedale sprzęgła?
Nbfl 1.6 2001, pedał sprzęgła chodzi ciężko, tz. jak wciskam to jest opór (sporo) większy w porównaniu do innych samochodów, ale nie ma problemu z wybijaniem biegów na zimno/ciepło. Myślałem, że miaty tak mają, ale spytałem znajomego jak u niego jest i mówił, że normalnie.
I teraz pytanie, co to może być. Sprzęgło/docisk sprzęgła? Gdzieś płyn w układzie jest przypchany? Może coś mechanicznego na samym pedale sprzęgła?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Najłatwiej Ci będzie zacząć od sprawdzenia wysprzęglikajd45das pisze: ↑13 lut 2023, 6:33Hej, wiem, że do pytania trzeba będzie zaparzyć kawy na fusy, żeby powróżyć.
Nbfl 1.6 2001, pedał sprzęgła chodzi ciężko, tz. jak wciskam to jest opór (sporo) większy w porównaniu do innych samochodów, ale nie ma problemu z wybijaniem biegów na zimno/ciepło. Myślałem, że miaty tak mają, ale spytałem znajomego jak u niego jest i mówił, że normalnie.
I teraz pytanie, co to może być. Sprzęgło/docisk sprzęgła? Gdzieś płyn w układzie jest przypchany? Może coś mechanicznego na samym pedale sprzęgła?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wiem że ktoś z forum szukał przednich lamp do ND2, czy te dwa numery OEM, da się zamienić innymi lampami: ND1H-51-0K0D & ND1H-51-0L0D? Bo wycena z ASO wynosi 15628zł po rabacie 20%
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Hej, jak się zabrać do wymiany płynu wspomagania w NC 2,0?
Jest na pompie jakaś śruba spust?
Jaki płyn nalać?
Jest na pompie jakaś śruba spust?
Jaki płyn nalać?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).
Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie ma, wpisz na YT "power steering bleed" i po temacie.Tomai pisze:Hej, jak się zabrać do wymiany płynu wspomagania w NC 2,0?
Jest na pompie jakaś śruba spust?
Jaki płyn nalać?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wygląda jak uszczelka zaworu sterującego zmiennymi fazami do wymianyGieras pisze:Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).
Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Czy do jej wymiany potrzeba zdjąć pokrywę zaworów, czy też można to zrobić od góry?Alex pisze: ↑23 lut 2023, 13:33Wygląda jak uszczelka zaworu sterującego zmiennymi fazami do wymianyGieras pisze:Powoli zabieram sie do przygotowania samochodu na wiosnę i postanowiłem zabrać się za problem, który mnie irytuje za każdym razem jak otworzę maskę. Otóż chodzi mi o zapocenia na pokrywie zaworów, które widać na poniższym zdjęciu (w przedniej części pokrywy i obok wlewu oleju).
Czy wiecie może jak i czy łatwo można sobie poradzić z tym problemem czy też lepiej jest się z nim pogodzić. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki. Samochód to NC 2.0.
Mazda 2 IMG_5725.jpg
przy użyciu Tapatalka
Witam, stoję przed zakupem rollbara (w planach w tym roku pierwszy raz być na torze ) i pytanie czy jest jakaś alternatywa dla Cybula w przystępnej cenie, a jeśli nie to czy między X a V od Cybula jest jakas drastyczna różnica opróćz wizualnej? póki co siedzeń nie zmieniam, ale do V można potem dokupić harness bar więc to chyba nie jest problem. I pytanie czemu rollbar V + mocowania pod door bary jest TAŃSZY niż sam rollbar V?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Zamówiełem w PizzaBrakes do NDka BBK na bazie czterotłoczków z Clio III RS.
Chciałbym pod kolor zrobić też tylne zaciski. Pytałem chłopaków z PizzaBrakes jaki kolor wg RAL mają zaciski z Clio ale nie wiedzą.
Ktoś przerabiał temat? @irekJ @flatline ?
Chciałbym pod kolor zrobić też tylne zaciski. Pytałem chłopaków z PizzaBrakes jaki kolor wg RAL mają zaciski z Clio ale nie wiedzą.
Ktoś przerabiał temat? @irekJ @flatline ?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Internety mówią że kolor zacisku brembo to ral 3020. Nie jest to prawda - sprawdziłem i ral3020 jest jeden-dwa tony jaśniejszy.
Najłatwiej byłoby wziąć zacisk i porównać z wzornikiem w jakiejś mieszalni
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@latar aż przekopałem się przez wiadomości na fb aby to odnaleźć, ale w moim zamówieniu pada tylko czerwony z podstawowej aplety RAL. On jest bardzo typowy i ewentualne odróżnienie odcienia na aucie jest niemal niemożliwe.
Przy całym zabiegu polecam tylko ustalić z fachermajstrem kwestie czy miejsce styku przewodu hamulcowego będzie zabezpieczone (niepolakierowane) podobnie jak prowadnice klocków. Nawet jedna warstwa lakieru sprawia, że klocek przestaje luźno chodzić. Są dwie opcje, drapać lakier co może powodować dalsze odłażenie lakieru lub podszlifować uszy klocka hamulcowego.
Przy całym zabiegu polecam tylko ustalić z fachermajstrem kwestie czy miejsce styku przewodu hamulcowego będzie zabezpieczone (niepolakierowane) podobnie jak prowadnice klocków. Nawet jedna warstwa lakieru sprawia, że klocek przestaje luźno chodzić. Są dwie opcje, drapać lakier co może powodować dalsze odłażenie lakieru lub podszlifować uszy klocka hamulcowego.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
A pada może numer RAL?irekJ pisze: ↑08 mar 2023, 17:47@latar aż przekopałem się przez wiadomości na fb aby to odnaleźć, ale w moim zamówieniu pada tylko czerwony z podstawowej aplety RAL. On jest bardzo typowy i ewentualne odróżnienie odcienia na aucie jest niemal niemożliwe.
Przy całym zabiegu polecam tylko ustalić z fachermajstrem kwestie czy miejsce styku przewodu hamulcowego będzie zabezpieczone (niepolakierowane) podobnie jak prowadnice klocków. Nawet jedna warstwa lakieru sprawia, że klocek przestaje luźno chodzić. Są dwie opcje, drapać lakier co może powodować dalsze odłażenie lakieru lub podszlifować uszy klocka hamulcowego.
AI odpowiada, że RAL 3020.
latar
What color from RAL palette do Renault Clio III RS brake caliper have?
ChatGPT
The specific RAL color code for the red paint used on the brake calipers of the Renault Clio III RS may vary depending on the manufacturer and the specific shade of red used. However, the most commonly used RAL code for red brake calipers is RAL 3020, which is a bright, vivid red color. Please note that while this code may be a close match for the brake caliper color, it may not be an exact match due to variations in paint batches and application methods.
latar
What color from RAL palette do Renault Clio III RS brake caliper have?
ChatGPT
The specific RAL color code for the red paint used on the brake calipers of the Renault Clio III RS may vary depending on the manufacturer and the specific shade of red used. However, the most commonly used RAL code for red brake calipers is RAL 3020, which is a bright, vivid red color. Please note that while this code may be a close match for the brake caliper color, it may not be an exact match due to variations in paint batches and application methods.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dokładnie o tym pisałem: g***o prawda . To nie jest ten kolor. Mam zacisk w oryginalnym lakierze brembo i farbę ral 3020 bo chciałem zaprawki zrobić.Lakier na zacisku jest wyraźnie ciemniejszylatar pisze: ↑08 mar 2023, 19:32AI odpowiada, że RAL 3020.
latar
What color from RAL palette do Renault Clio III RS brake caliper have?
ChatGPT
The specific RAL color code for the red paint used on the brake calipers of the Renault Clio III RS may vary depending on the manufacturer and the specific shade of red used. However, the most commonly used RAL code for red brake calipers is RAL 3020, which is a bright, vivid red color. Please note that while this code may be a close match for the brake caliper color, it may not be an exact match due to variations in paint batches and application methods.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Auto zimą praktycznie cały czas stało, dosyć mocno rozładował się akumulator. Po przekręceniu zapłonu, wszystkie wskazówki poszły na maksa (tak jakby check), auto oczywiście nie odpaliło. Akumulator doładowany na prostowniku w domu, samochód odpalił od razu, zegary zachowywały się normalnie. Auto znowu postało trochę, tym razem nie było co prawda problemu z uruchomieniem silnika ale gdy pierwszy raz przekręcałem kluczyk w stacyjce, wskazówki prędkościomierza i obrotomierza lekko się wychyliły (pokazane na zdjęciu). Obecna sytuacja: jeżeli nie wyjmę kluczyka ze stacyjki, a jedynie ponownie przekręcę na ON, wskazówki zachowują się normalnie, powtórzę tak 3-4x, bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki, za każdym razem wskazówki zachowują się normalnie. Jeżeli wyjmę i z powrotem włożę kluczyk do stacyjki, sytuacja się powtarza (jednorazowy skok wskazówek, czasami dodatkowo migną 3x awaryjne i słychać sygnał dźwiękowy, takie piknięcie jakby od alarmu). Napięcie na aku po 48h postoju było 12,25V. Po jeździe jest 12,75V (alternator ładuje prawidłowo). Myślałem że to może przez spadek napięcia na aku ale przy 12,75V dzieje się to samo. Sprawdziłem baterię w kluczyku ale to nie jest to, zmiana kluczyka nie powoduje że problem znika. Niestety nie mam innego akumulatora na podmianę. O co tutaj może chodzić?
- Załączniki
-
- 20230312_132209.jpg (304.88 KiB) Przejrzano 3933 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ma ktoś może zdjęcie opony drogowej (nie Fedek) 205/45/17 nałożonej na felgę 7.5" i może się podzielić?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Donator
- Posty: 406
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Pięć zdjęć z neta
https://tyrestretch.com/7.5-205-45-R17/ ... -45-R17-2/
https://tyrestretch.com/7.5-205-45-R17/ ... -45-R17-2/
Zdrówko!
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wędrówka wskazówek na koniec skali to normalne zachowanie w NCku gdy aku jest rozładowany.
Bateria w kluczyku nic do tego nie ma, ona służy tylko do zamka centralnego.
Ale czemu wskazówki wariuja gdy jest ok i auto normalnie odpala to nie wiem.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Bateria w kluczyku nic do tego nie ma, ona służy tylko do zamka centralnego.
Ale czemu wskazówki wariuja gdy jest ok i auto normalnie odpala to nie wiem.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Nie ma Fedka 205/45/17 RSR oczywiście i pochodnych. Jakieś drogowe pewnie są.
Natomiast poniżej masz wielosezonową Kumho 205/45R17 na Autec 7,5J ET38. Dramatu nie ma ale szału też nie. Felga jest szersza niż rant ochronny opony.
- Załączniki
-
- IMG_20230323_105608.jpg (1.85 MiB) Przejrzano 3809 razy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki wielkie, dokładnie o to mi chodziło. Niestety jest to samo co na mojej zimówce, felga jest szersza od opony, a to oznacza, że trzeba uważać już przy jej odkładaniu na ziemię, a nie tylko na krawężnik w czasie jazdy. Czyli jednak musi być min. 215 przy 7.5" i zakładam że 215 Fedka to w rzeczywistości jednak więcej niż 215 w oponie stricte drogowej.irekJ pisze:Felga jest szersza niż rant ochronny opony.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@monkahead
Tak oto wygląda RSR 215/45R17 na 7,5J. Generalnie tak ni jako bo jest w sumie lekko balonowy, ale bez dramatu.
Tak oto wygląda RSR 215/45R17 na 7,5J. Generalnie tak ni jako bo jest w sumie lekko balonowy, ale bez dramatu.
- Załączniki
-
- IMG_20210318_171007.jpg (1.72 MiB) Przejrzano 3812 razy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki @irekJ, RS-PRO 215/45R17 na 7,5" akurat mam teraz na aucie i moim zdaniem wygląda to bardzo dobrze, pomimo seryjnego zawieszenia. Oczywiście z 2cm niżej byłoby jeszcze lepiej.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Klejenie zderzaka Nb
Spawał ktoś zderzak w Nb? Bo próbowałem kiedyś spawać w Na i przez specyficzny skład tworzywa nie chciał współpracować. Chcę zaspawać dziury pod rejestracją z przodu bo jest sitko od masy wkrętów. Chcę to zrobić przed lakierowaniem a wiem, że po zakitowaniu tego dziury po czasie i tak będzie widać
Spawał ktoś zderzak w Nb? Bo próbowałem kiedyś spawać w Na i przez specyficzny skład tworzywa nie chciał współpracować. Chcę zaspawać dziury pod rejestracją z przodu bo jest sitko od masy wkrętów. Chcę to zrobić przed lakierowaniem a wiem, że po zakitowaniu tego dziury po czasie i tak będzie widać
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
U mnie po odłączeniu Aku, i podpięciu na nowo, zdarzało się falowanie przez 100 km, pojeździj jeszcze.luki_92_92 pisze: ↑30 mar 2023, 17:36Padł mi ostatnio aku w NC, wymieniłem na taki sam tylko nowy (varta blue), po wymianie aku falują mi obroty przy zatrzymywaniu się - dojeżdżam, zatrzymuję się i obroty przez chwilę falują 1000-600-1000-800-1000 i stabilizują się na około 850, i tak za każdym razem. Od wymiany zrobiłem 40 km i cały czas to samo. Ma ktoś pomysł, co jest nie halo i jak to naprawić? Nie ukrywam, że jest to turbo irytujące. Przed wymianą aku nigdy falowania obrotów nie miałem, po wymianie coś się ewidentnie spierniczyło. Silnik 2.5 jak coś.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy