dzieki wielkie, moze nie jest tak zle. DOstalem namiar do rzeczoznawcy, rozmawialem. Bedziemy pisac odwolanieMayor pisze: ↑05 kwie 2021, 20:09Ciężka sprawa, szkoda że nie wiesz ile zostało oleju w silniku - może ten dziwny mechanik pamięta przynajmniej orientacyjnie ile się jeszcze zlało i czy nie zauważył jakiś opiłków w zlanym oleju?Alex pisze: ↑02 kwie 2021, 20:42]Sprawa idzie dalej. Był rzeczoznawca z pizetju, obejrzał i przysłał wycenę na jakieś 400zeta. Co z tym faktem dalej zrobić? Zgłosić się do rzeczoznawcy PZMotu by zrobił ekspertyze stanu silnika?
Help! Bo ja tu mało że nie bardzo wiem co zrobić to jeszcze blondynkę muszę przekonać...
Na plus jest to, że pod samochodem była duża plama oleju, więc w czasie jazdy jeszcze trochę było go w silniku.
Jeśli chodzi o ekspertyzę silnika u rzeczoznawcy, to jak pytałem 2 lata temu to koszt był 900 zł, więc teraz jest pewno jeszcze drożej.
Z16XER to jest silnik z serii Family 1 wywodzącej się jeszcze z lat 80-tych. Wtedy jeszcze w wersji 8 zaworowej te silniki uchodziły za bardzo wytrzymałe, potem Opel je oczywiście trochę popsuł (np. problemy z podwyższonym zużyciem oleju w początkowych wersjach 16V) , ale tak czy inaczej to dużo lepsze silniki od nowszych i mniejszych Family 0 (1.0-1.4).
W bliższej i dalszej rodzinie mieliśmy w sumie 6 Opli i na tej podstawie uważam że silniki Family 0 to totalne gówno z plasteliny, za to z tymi z Family 1 nie było większych problemów, z tego jeden Z18XE przejechał ponad 400tys. km i działałby pewnie dalej, tylko buda rozpadła się od rdzy
Nie wiem ile masz czasu na akceptację lub odrzucenie wyceny PZU (pewnie 2 tygodnie), ale może dobrze byłoby przez ten czas pojeździć, poobserwować czy nie pojawiły się jakieś niepokojące objawy (nietypowe dźwięki z silnika, spadek osiągów, podwyższone zużycie oleju lub jakieś opiłki na bagnecie), no i posprawdzać wszystko to co się da sprawdzić tanio (kompresja, ciśnienie oleju itp.) i na tej podstawie zdecydować co robić dalej.
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Hej. Niestety jestem zmuszony do wymiany części układu wydechowego, tj. katalizatora i tłumika środkowego. Pacjent NBFL rocznik 2004.
I teraz moje pytanie czy jest jakaś inna opcja/alternatywa dla kata od BM Catalyst (taki mi zaproponowali w Carspeedzie)
https://www.iparts.pl/czesc/katalizator-bm-catalysts-bm91264h,0-406-bm91264h-0.html
oraz tłumika środkowego od Bosala?
https://www.iparts.pl/czesc/tlumik-srodkowy-bosal-282619,0-41-282619-1414586.html
I teraz moje pytanie czy jest jakaś inna opcja/alternatywa dla kata od BM Catalyst (taki mi zaproponowali w Carspeedzie)
https://www.iparts.pl/czesc/katalizator-bm-catalysts-bm91264h,0-406-bm91264h-0.html
oraz tłumika środkowego od Bosala?
https://www.iparts.pl/czesc/tlumik-srodkowy-bosal-282619,0-41-282619-1414586.html
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2021, 17:28 przez Elvis, łącznie zmieniany 1 raz.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wkleiłeś skrócone linki z trzykropkami, nie działają. Kompletny downpipe od BM Catalyst jest fajny bo go po prostu wymieniasz, nie trzeba nic spawać, ale można też wyciąć stary i wspawać nowy katalizator uniwersalny euro 2 czy 3, zależy jak podejdziesz do tematu. Być może mój BM będzie do sprzedania (nowy) jeśli dotrze w końcu inny dp, zamówiony wcześniej
Szanowni, czy ktoś może zna skok gwintu w śrubie montującej dyfer z kratownica? W podkładce z wieloklinem został uszkodzony gwint a Mazda nie przewiduje wymiany tego elementu tylko jest on dostępny z cała kratownica
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Do wymiany była tylko wewnętrzna śruba, reszta po cynkowaniu wyglada jak z aso i weszła na miejsce aż miłoubek pisze:Wymieniaj normalnie te śruby razem z tymi grzybkami nakrętkami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Możesz kupić te wzmocnione OEM ponoć tańsze niż zwykle. Zakładałem poduchy z mocowaniami z Nb do Na i pasują. Jedynie mocowania się różniły materiałem blacha vs odlew w NA.mutra pisze:Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No właśnie jedyna opcja to oryginały do na i oryginały do nb. Na stronie sprzedawcy jest napisane że wymiar jest ten sam, ale nb są bardziej miękkie???ubek pisze: ↑14 kwie 2021, 15:25Możesz kupić te wzmocnione OEM ponoć tańsze niż zwykle. Zakładałem poduchy z mocowaniami z Nb do Na i pasują. Jedynie mocowania się różniły materiałem blacha vs odlew w NA.mutra pisze:Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Odnośnie poduszek do NA i NB znalazłem taki temat w necie: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682831
Post #10 podaje numery różnych opcji które będą pasować
Mazda Competition (najsztywniejsze) są chyba najtańsze, ale trzeba czekać 4 tygodnie na dostawę
Post #10 podaje numery różnych opcji które będą pasować
Mazda Competition (najsztywniejsze) są chyba najtańsze, ale trzeba czekać 4 tygodnie na dostawę
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dzięki, powrzucam w wyszukiwarki i zobaczę co jest dostępne. Potrzebuję na piątek także nie oczekuje wielkiego sukcesumoryc pisze: ↑14 kwie 2021, 17:43Odnośnie poduszek do NA i NB znalazłem taki temat w necie: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682831
Post #10 podaje numery różnych opcji które będą pasować
Mazda Competition (najsztywniejsze) są chyba najtańsze, ale trzeba czekać 4 tygodnie na dostawę
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mam taki "problem", w czasie jazdy pojawia mi się na sekundę ikonka ręcznego hamulca, brak innych objawów, auto jedzie normalnie dalej Dzieje się tak po dłuższym postoju, TYLKO przy pierwszej MOCNIEJSZEJ przygazówce na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnika, ikonka już się nie pojawia, nawet przy ponownym mocnym przygazowaniu. Z hamulcami wszystko ok, płyn w normie, pomiędzy min, a max. Czy może to być coś związanego z serwo, może jakiś przewód podciśnienia, etc.? Sprawdziłem okolice serwo i wszystko gra, żadnego wycieku płynu.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Miałem coś takiego i po dolaniu płynu hamulcowego z ok połowy do okolic max problem zniknął.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdzę, bo zawsze mam pomiędzy min/max i nigdy w żadnym aucie problemu nie było, chociaż w NC przy pełnym bucie podnosi przód auta do góry, więc kto wie...Alex pisze:Miałem coś takiego i po dolaniu płynu hamulcowego z ok połowy do okolic max problem zniknął.
przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Planuje założyć odcięcie zapłonu gdzieś w kabinie. Brakuje mi wiedzy jak jest poprowadzony przewód elektryczny pompy paliwa. Czy ktoś ma może jakiś obrazek poglądowy, abym wiedział jaką część wnętrza muszę rozebrać, aby sie dobrać do tego przewodu. Chodzi o NC1.
Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znikaKoyo pisze: ↑30 gru 2020, 12:13Cześć,
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?
https://youtu.be/5niruVOUMX0
Red Queen '91 ->http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=24131
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie wiem czy z dowolnego, ma byc grube. Wtedy bedzie efekt
nie wiem czy pasuje zamo serwo czy serwo musi być z pompą, moze ktos podopowie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli cichnie po nagrzaniu i przy regularnym użytkowaniu nie powraca na zimno to popychacze hydrauliczneGeralt pisze: ↑19 kwie 2021, 7:46Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znikaKoyo pisze: ↑30 gru 2020, 12:13Cześć,
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?
https://youtu.be/5niruVOUMX0
- Gieras
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Planuje założyć odcięcie zapłonu gdzieś w kabinie. Brakuje mi wiedzy jak jest poprowadzony przewód elektryczny pompy paliwa. Czy ktoś ma może jakiś obrazek poglądowy, abym wiedział jaką część wnętrza muszę rozebrać, aby sie dobrać do tego przewodu. Chodzi o NC1.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
poszukaj postow kolegi Recuperator. Mial problem ze auto mu gaslo, okazalo sie ze jakis bezpiecznik w kabinie nie stykal dobrze. w tych okolicach bym dzialal
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
A jak potraktować fakt, że przy dzisiejszym odpalaniu nic nie klekocze? Nie przejmować się czy mimo wszystko udać się do mechanika celem analizy?pirul pisze: ↑19 kwie 2021, 8:37Jeśli cichnie po nagrzaniu i przy regularnym użytkowaniu nie powraca na zimno to popychacze hydrauliczneGeralt pisze: ↑19 kwie 2021, 7:46Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znikaKoyo pisze: ↑30 gru 2020, 12:13Cześć,
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?
https://youtu.be/5niruVOUMX0
Red Queen '91 ->http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=24131
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ze to sie wlasnie tak objawia, raz klekocze raz nie.
rozwiazan jest kilka:
- olać dopoki nie bedzie to bardzo uciazliwe (nie mowie ze polecam)
- bawic sie w plukanki, poszukiwanie odpowiedniego oleju itd
- wyjac hydro-szklanki np. przy wymianie rozrzadu, rozebrac, wyczyscic je wszystkie. jest duza szansa ze to rozwiaze klopot definitywnie (najlepsze rozwiazanie)
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Po dłuższym postoju to jest normalne. Jeśli zacznie klepać często, przy regularnym użytkowaniu, wtedy trzeba się tym zająć. Taki urok hydraulicznych popychaczy. Za to nie trzeba regulować luzów zaworowych jak np. w hondach.
Jaka jest ogólna reguła mycia chłodnicy? Czy ją trzeba myć i kiedy?
Mam 10 letni samochód i chłodnica klimy jest pokryta gęstą warstwą kurzu. Chłodnicę silnika nie widać bez demontażu. Czy warto je rozkręcić i wymyć?
Klima działa bez zarzutu. Na torze bywam sporadycznie. Po kilku okrążenia temperatura płynu ok. 95-97 stopni. Gdy samochód po tym stoi na biegu jałowym, to temperatura nie spada - trzyma w okolicach 100 stopni. Jednak żadnych błędów w komputerze nie widać i na zegarach wskaźnik temperatury jest w normalnej pozycji.
Mam 10 letni samochód i chłodnica klimy jest pokryta gęstą warstwą kurzu. Chłodnicę silnika nie widać bez demontażu. Czy warto je rozkręcić i wymyć?
Klima działa bez zarzutu. Na torze bywam sporadycznie. Po kilku okrążenia temperatura płynu ok. 95-97 stopni. Gdy samochód po tym stoi na biegu jałowym, to temperatura nie spada - trzyma w okolicach 100 stopni. Jednak żadnych błędów w komputerze nie widać i na zegarach wskaźnik temperatury jest w normalnej pozycji.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja u siebie myje przy dużym myciu na koniec sezonu (raz na rok)chebum pisze: ↑20 kwie 2021, 13:53Jaka jest ogólna reguła mycia chłodnicy? Czy ją trzeba myć i kiedy?
Mam 10 letni samochód i chłodnica klimy jest pokryta gęstą warstwą kurzu. Chłodnicę silnika nie widać bez demontażu. Czy warto je rozkręcić i wymyć?
Klima działa bez zarzutu. Na torze bywam sporadycznie. Po kilku okrążenia temperatura płynu ok. 95-97 stopni. Gdy samochód po tym stoi na biegu jałowym, to temperatura nie spada - trzyma w okolicach 100 stopni. Jednak żadnych błędów w komputerze nie widać i na zegarach wskaźnik temperatury jest w normalnej pozycji.
Wypłucz z węża z obu stron. Jak jesteś odważny to możesz myjką (tylko trzymaj strumien prostopadle do listków w chłodnicy żeby się nie pogięły)
- Żółwik
- Donator
- Posty: 467
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Odebrałem właśnie auto z przełożoną nową kierownicą Momo i zastanawiam się, czy to co widać na zdjęciu na łączeniu metalu i drewna to jest folia, którą jest na gorąco naciągnięta na kierownicę? Wygląda jakby tak było, ale boję się ruszyć tego, żeby nie zepsuć Ktoś coś wie na ten temat?