Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2021, 14:43

Mayor pisze:
05 kwie 2021, 20:09
Alex pisze:
02 kwie 2021, 20:42
]Sprawa idzie dalej. Był rzeczoznawca z pizetju, obejrzał i przysłał wycenę na jakieś 400zeta. Co z tym faktem dalej zrobić? Zgłosić się do rzeczoznawcy PZMotu by zrobił ekspertyze stanu silnika?

Help! Bo ja tu mało że nie bardzo wiem co zrobić to jeszcze blondynkę muszę przekonać...
Ciężka sprawa, szkoda że nie wiesz ile zostało oleju w silniku - może ten dziwny mechanik pamięta przynajmniej orientacyjnie ile się jeszcze zlało i czy nie zauważył jakiś opiłków w zlanym oleju?
Na plus jest to, że pod samochodem była duża plama oleju, więc w czasie jazdy jeszcze trochę było go w silniku.

Jeśli chodzi o ekspertyzę silnika u rzeczoznawcy, to jak pytałem 2 lata temu to koszt był 900 zł, więc teraz jest pewno jeszcze drożej.

Z16XER to jest silnik z serii Family 1 wywodzącej się jeszcze z lat 80-tych. Wtedy jeszcze w wersji 8 zaworowej te silniki uchodziły za bardzo wytrzymałe, potem Opel je oczywiście trochę popsuł (np. problemy z podwyższonym zużyciem oleju w początkowych wersjach 16V) , ale tak czy inaczej to dużo lepsze silniki od nowszych i mniejszych Family 0 (1.0-1.4).
W bliższej i dalszej rodzinie mieliśmy w sumie 6 Opli i na tej podstawie uważam że silniki Family 0 to totalne gówno z plasteliny, za to z tymi z Family 1 nie było większych problemów, z tego jeden Z18XE przejechał ponad 400tys. km i działałby pewnie dalej, tylko buda rozpadła się od rdzy :ryjezesmiechu:

Nie wiem ile masz czasu na akceptację lub odrzucenie wyceny PZU (pewnie 2 tygodnie), ale może dobrze byłoby przez ten czas pojeździć, poobserwować czy nie pojawiły się jakieś niepokojące objawy (nietypowe dźwięki z silnika, spadek osiągów, podwyższone zużycie oleju lub jakieś opiłki na bagnecie), no i posprawdzać wszystko to co się da sprawdzić tanio (kompresja, ciśnienie oleju itp.) i na tej podstawie zdecydować co robić dalej.
dzieki wielkie, moze nie jest tak zle. DOstalem namiar do rzeczoznawcy, rozmawialem. Bedziemy pisac odwolanie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 26
Rejestracja: 10 cze 2017, 13:53
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: Rawicz

10 kwie 2021, 15:26

Hej. Niestety jestem zmuszony do wymiany części układu wydechowego, tj. katalizatora i tłumika środkowego. Pacjent NBFL rocznik 2004.
I teraz moje pytanie czy jest jakaś inna opcja/alternatywa dla kata od BM Catalyst (taki mi zaproponowali w Carspeedzie)

https://www.iparts.pl/czesc/katalizator-bm-catalysts-bm91264h,0-406-bm91264h-0.html

oraz tłumika środkowego od Bosala?

https://www.iparts.pl/czesc/tlumik-srodkowy-bosal-282619,0-41-282619-1414586.html
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2021, 17:28 przez Elvis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 kwie 2021, 12:06

Wkleiłeś skrócone linki z trzykropkami, nie działają. Kompletny downpipe od BM Catalyst jest fajny bo go po prostu wymieniasz, nie trzeba nic spawać, ale można też wyciąć stary i wspawać nowy katalizator uniwersalny euro 2 czy 3, zależy jak podejdziesz do tematu. Być może mój BM będzie do sprzedania (nowy) jeśli dotrze w końcu inny dp, zamówiony wcześniej
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2021, 10:03

Szanowni, czy ktoś może zna skok gwintu w śrubie montującej dyfer z kratownica? W podkładce z wieloklinem został uszkodzony gwint a Mazda nie przewiduje wymiany tego elementu tylko jest on dostępny z cała kratownica


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ubek
Donator
Donator
Posty: 1364
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

13 kwie 2021, 21:20

Wymieniaj normalnie te śruby razem z tymi grzybkami nakrętkami.
White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 kwie 2021, 13:51

Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

14 kwie 2021, 14:00

ubek pisze:Wymieniaj normalnie te śruby razem z tymi grzybkami nakrętkami.
Do wymiany była tylko wewnętrzna śruba, reszta po cynkowaniu wyglada jak z aso i weszła na miejsce aż miło


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ubek
Donator
Donator
Posty: 1364
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 kwie 2021, 15:25

mutra pisze:Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Możesz kupić te wzmocnione OEM ponoć tańsze niż zwykle. Zakładałem poduchy z mocowaniami z Nb do Na i pasują. Jedynie mocowania się różniły materiałem blacha vs odlew w NA.
White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 kwie 2021, 17:30

ubek pisze:
14 kwie 2021, 15:25
mutra pisze:Panowie (i Panie)
Orientuje się ktoś czy poduszki silnika są takie same w NA i NB (rozmiar/mocowanie) musze wymienić u siebie a nigdzie nie są dostępne te z IL motorsport więc jedyna opcja to oryginalne
Możesz kupić te wzmocnione OEM ponoć tańsze niż zwykle. Zakładałem poduchy z mocowaniami z Nb do Na i pasują. Jedynie mocowania się różniły materiałem blacha vs odlew w NA.
No właśnie jedyna opcja to oryginały do na i oryginały do nb. Na stronie sprzedawcy jest napisane że wymiar jest ten sam, ale nb są bardziej miękkie???
moryc
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2021, 19:59
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2021, 17:43

Odnośnie poduszek do NA i NB znalazłem taki temat w necie: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682831
Post #10 podaje numery różnych opcji które będą pasować
Mazda Competition (najsztywniejsze) są chyba najtańsze, ale trzeba czekać 4 tygodnie na dostawę
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 kwie 2021, 17:51

moryc pisze:
14 kwie 2021, 17:43
Odnośnie poduszek do NA i NB znalazłem taki temat w necie: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=682831
Post #10 podaje numery różnych opcji które będą pasować
Mazda Competition (najsztywniejsze) są chyba najtańsze, ale trzeba czekać 4 tygodnie na dostawę
Dzięki, powrzucam w wyszukiwarki i zobaczę co jest dostępne. Potrzebuję na piątek ;) także nie oczekuje wielkiego sukcesu ;)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 kwie 2021, 16:53

Mam taki "problem", w czasie jazdy pojawia mi się na sekundę ikonka ręcznego hamulca, brak innych objawów, auto jedzie normalnie dalej Dzieje się tak po dłuższym postoju, TYLKO przy pierwszej MOCNIEJSZEJ przygazówce na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnika, ikonka już się nie pojawia, nawet przy ponownym mocnym przygazowaniu. Z hamulcami wszystko ok, płyn w normie, pomiędzy min, a max. Czy może to być coś związanego z serwo, może jakiś przewód podciśnienia, etc.? Sprawdziłem okolice serwo i wszystko gra, żadnego wycieku płynu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 kwie 2021, 17:02

Miałem coś takiego i po dolaniu płynu hamulcowego z ok połowy do okolic max problem zniknął.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1415
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 kwie 2021, 18:05

Alex pisze:Miałem coś takiego i po dolaniu płynu hamulcowego z ok połowy do okolic max problem zniknął.

przy użyciu Tapatalka
Sprawdzę, bo zawsze mam pomiędzy min/max i nigdy w żadnym aucie problemu nie było, chociaż w NC przy pełnym bucie podnosi przód auta do góry, więc kto wie...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

18 kwie 2021, 19:52

Planuje założyć odcięcie zapłonu gdzieś w kabinie. Brakuje mi wiedzy jak jest poprowadzony przewód elektryczny pompy paliwa. Czy ktoś ma może jakiś obrazek poglądowy, abym wiedział jaką część wnętrza muszę rozebrać, aby sie dobrać do tego przewodu. Chodzi o NC1.
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

18 kwie 2021, 20:26

Alex pisze:
18 kwie 2021, 17:02
Miałem coś takiego i po dolaniu płynu hamulcowego z ok połowy do okolic max problem zniknął.

przy użyciu Tapatalka
U mnie tak samo.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
wyc1_
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2020, 7:05
Model: NA
Wersja: '96
Lokalizacja: ww

19 kwie 2021, 3:08

Alex pisze:
05 kwie 2021, 18:34
W NA/NB warto dać grube serwo z 1.6 nbfl jeśli jeszcze nie ma
Mam 1.6 NAFL z ABS. Brać serwo z dowolnego 1.6 nbfl i będzie lepszy efekt?
Awatar użytkownika
Geralt
Posty: 87
Rejestracja: 28 wrz 2016, 10:19
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM
Lokalizacja: Leszno

19 kwie 2021, 7:46

Koyo pisze:
30 gru 2020, 12:13
Cześć,

Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?

https://youtu.be/5niruVOUMX0
Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znika :strach:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 kwie 2021, 8:34

wyc1_ pisze:
19 kwie 2021, 3:08
Alex pisze:
05 kwie 2021, 18:34
W NA/NB warto dać grube serwo z 1.6 nbfl jeśli jeszcze nie ma
Mam 1.6 NAFL z ABS. Brać serwo z dowolnego 1.6 nbfl i będzie lepszy efekt?
nie wiem czy z dowolnego, ma byc grube. Wtedy bedzie efekt

nie wiem czy pasuje zamo serwo czy serwo musi być z pompą, moze ktos podopowie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 kwie 2021, 8:37

Geralt pisze:
19 kwie 2021, 7:46
Koyo pisze:
30 gru 2020, 12:13
Cześć,

Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?

https://youtu.be/5niruVOUMX0
Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znika :strach:
Jeśli cichnie po nagrzaniu i przy regularnym użytkowaniu nie powraca na zimno to popychacze hydrauliczne
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

19 kwie 2021, 12:11

Planuje założyć odcięcie zapłonu gdzieś w kabinie. Brakuje mi wiedzy jak jest poprowadzony przewód elektryczny pompy paliwa. Czy ktoś ma może jakiś obrazek poglądowy, abym wiedział jaką część wnętrza muszę rozebrać, aby sie dobrać do tego przewodu. Chodzi o NC1.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 kwie 2021, 14:12

Gieras pisze:
19 kwie 2021, 12:11
Planuje założyć odcięcie zapłonu gdzieś w kabinie. Brakuje mi wiedzy jak jest poprowadzony przewód elektryczny pompy paliwa. Czy ktoś ma może jakiś obrazek poglądowy, abym wiedział jaką część wnętrza muszę rozebrać, aby sie dobrać do tego przewodu. Chodzi o NC1.
poszukaj postow kolegi Recuperator. Mial problem ze auto mu gaslo, okazalo sie ze jakis bezpiecznik w kabinie nie stykal dobrze. w tych okolicach bym dzialal
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Geralt
Posty: 87
Rejestracja: 28 wrz 2016, 10:19
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM
Lokalizacja: Leszno

20 kwie 2021, 6:31

pirul pisze:
19 kwie 2021, 8:37
Geralt pisze:
19 kwie 2021, 7:46
Koyo pisze:
30 gru 2020, 12:13
Cześć,

Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?

https://youtu.be/5niruVOUMX0
Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znika :strach:
Jeśli cichnie po nagrzaniu i przy regularnym użytkowaniu nie powraca na zimno to popychacze hydrauliczne
A jak potraktować fakt, że przy dzisiejszym odpalaniu nic nie klekocze? Nie przejmować się czy mimo wszystko udać się do mechanika celem analizy? :strach:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 kwie 2021, 7:41

Geralt pisze:
20 kwie 2021, 6:31
A jak potraktować fakt, że przy dzisiejszym odpalaniu nic nie klekocze? Nie przejmować się czy mimo wszystko udać się do mechanika celem analizy? :strach:
ze to sie wlasnie tak objawia, raz klekocze raz nie.

rozwiazan jest kilka:
- olać dopoki nie bedzie to bardzo uciazliwe (nie mowie ze polecam)
- bawic sie w plukanki, poszukiwanie odpowiedniego oleju itd
- wyjac hydro-szklanki np. przy wymianie rozrzadu, rozebrac, wyczyscic je wszystkie. jest duza szansa ze to rozwiaze klopot definitywnie (najlepsze rozwiazanie)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 kwie 2021, 10:09

Po dłuższym postoju to jest normalne. Jeśli zacznie klepać często, przy regularnym użytkowaniu, wtedy trzeba się tym zająć. Taki urok hydraulicznych popychaczy. Za to nie trzeba regulować luzów zaworowych jak np. w hondach.
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2021, 13:53

Jaka jest ogólna reguła mycia chłodnicy? Czy ją trzeba myć i kiedy?

Mam 10 letni samochód i chłodnica klimy jest pokryta gęstą warstwą kurzu. Chłodnicę silnika nie widać bez demontażu. Czy warto je rozkręcić i wymyć?

Klima działa bez zarzutu. Na torze bywam sporadycznie. Po kilku okrążenia temperatura płynu ok. 95-97 stopni. Gdy samochód po tym stoi na biegu jałowym, to temperatura nie spada - trzyma w okolicach 100 stopni. Jednak żadnych błędów w komputerze nie widać i na zegarach wskaźnik temperatury jest w normalnej pozycji.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 kwie 2021, 16:58

chebum pisze:
20 kwie 2021, 13:53
Jaka jest ogólna reguła mycia chłodnicy? Czy ją trzeba myć i kiedy?

Mam 10 letni samochód i chłodnica klimy jest pokryta gęstą warstwą kurzu. Chłodnicę silnika nie widać bez demontażu. Czy warto je rozkręcić i wymyć?

Klima działa bez zarzutu. Na torze bywam sporadycznie. Po kilku okrążenia temperatura płynu ok. 95-97 stopni. Gdy samochód po tym stoi na biegu jałowym, to temperatura nie spada - trzyma w okolicach 100 stopni. Jednak żadnych błędów w komputerze nie widać i na zegarach wskaźnik temperatury jest w normalnej pozycji.
Ja u siebie myje przy dużym myciu na koniec sezonu (raz na rok)
Wypłucz z węża z obu stron. Jak jesteś odważny to możesz myjką (tylko trzymaj strumien prostopadle do listków w chłodnicy żeby się nie pogięły)
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 467
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

21 kwie 2021, 12:13

Odebrałem właśnie auto z przełożoną nową kierownicą Momo i zastanawiam się, czy to co widać na zdjęciu na łączeniu metalu i drewna to jest folia, którą jest na gorąco naciągnięta na kierownicę? Wygląda jakby tak było, ale boję się ruszyć tego, żeby nie zepsuć :? Ktoś coś wie na ten temat?

Obrazek
moryc
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2021, 19:59
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2021, 12:21

Wygląda raczej jak lakier do drewna (te jachtowe, odporne na ścieranie są właśnie takie elastyczne jak gruba folia). Może ktoś ją odrestaurował i niedokładnie zamaskował metal?
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 467
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

21 kwie 2021, 13:21

Nie, to odpada, jest nowa.
ODPOWIEDZ