Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1403
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki, dlatego pytam bo dla mnie też tabliczka jest wyznacznikiem, a cały czas jeździłem na 2.0
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Hej!
Wiem ze to nie do końca właściwy wątek bo sprawa nie dotyczy mx5 ani Mazdy, ale owszem dotyczy silnika wolnossacego i to 1.6 115km. Tyle że w Oplu
Otoz moja Pani odpaliła z tydzień temu swoją Astre, zignorowała palącą się na czerwono kontrolke ciśnienia oleju i pojechała do pracy jakieś 5km. Dojechala. Przyjechałem zobaczyłem pękniętą miskę olejowa, duuuża plamę oleju pod autem i nawet nie próbowałem odpalać. Auto trafiło do mechanika. Ów mechanik dziwak (pewnie zrozumiecie, w końcu mx5 przyciąga rozne dziwne persony ) pospawal miskę, wymienił olej i filtr i odpalił auto. Okazało się, ku mojemu dużemu zdziwieniu, że działa normalnie. Zrobiliśmy już z 50km. Na mój słuch silnik pracuje normalnie, może trochę dłużej hałasują wariatorow rozrzadu przy odpalaniu ale poza tym różnicy specjalnej nie widzę.
Jak to możliwe??? Pogardzane Ople to taki wytrzymałe bydlaki?? Nie rozleci się to zaraz?
Druga kwestia. Zgłosiliśmy szkodę do ubezpieczenia zarządcy drogi. Ale wobec faktu że nieszczesny mechanik
"naprawił" auto nie bardzo mam pomysł co zrobić dalej. Jakieś porady poza udawaniem blondynki (w sumie nie trzeba udawać - blondynka) że bardzo było auto potrzebne?
Wiem ze to nie do końca właściwy wątek bo sprawa nie dotyczy mx5 ani Mazdy, ale owszem dotyczy silnika wolnossacego i to 1.6 115km. Tyle że w Oplu
Otoz moja Pani odpaliła z tydzień temu swoją Astre, zignorowała palącą się na czerwono kontrolke ciśnienia oleju i pojechała do pracy jakieś 5km. Dojechala. Przyjechałem zobaczyłem pękniętą miskę olejowa, duuuża plamę oleju pod autem i nawet nie próbowałem odpalać. Auto trafiło do mechanika. Ów mechanik dziwak (pewnie zrozumiecie, w końcu mx5 przyciąga rozne dziwne persony ) pospawal miskę, wymienił olej i filtr i odpalił auto. Okazało się, ku mojemu dużemu zdziwieniu, że działa normalnie. Zrobiliśmy już z 50km. Na mój słuch silnik pracuje normalnie, może trochę dłużej hałasują wariatorow rozrzadu przy odpalaniu ale poza tym różnicy specjalnej nie widzę.
Jak to możliwe??? Pogardzane Ople to taki wytrzymałe bydlaki?? Nie rozleci się to zaraz?
Druga kwestia. Zgłosiliśmy szkodę do ubezpieczenia zarządcy drogi. Ale wobec faktu że nieszczesny mechanik
"naprawił" auto nie bardzo mam pomysł co zrobić dalej. Jakieś porady poza udawaniem blondynki (w sumie nie trzeba udawać - blondynka) że bardzo było auto potrzebne?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja bym sprzedał póki jeździ. Jest szansa że jeszcze pojeździ ale jak duża to nie wiadomo - musiałbyś ściągnąć miskę i obejrzeć panewki.Alex pisze: ↑30 mar 2021, 18:46Hej!
Wiem ze to nie do końca właściwy wątek bo sprawa nie dotyczy mx5 ani Mazdy, ale owszem dotyczy silnika wolnossacego i to 1.6 115km. Tyle że w Oplu
Otoz moja Pani odpaliła z tydzień temu swoją Astre, zignorowała palącą się na czerwono kontrolke ciśnienia oleju i pojechała do pracy jakieś 5km. Dojechala. Przyjechałem zobaczyłem pękniętą miskę olejowa, duuuża plamę oleju pod autem i nawet nie próbowałem odpalać. Auto trafiło do mechanika. Ów mechanik dziwak (pewnie zrozumiecie, w końcu mx5 przyciąga rozne dziwne persony ) pospawal miskę, wymienił olej i filtr i odpalił auto. Okazało się, ku mojemu dużemu zdziwieniu, że działa normalnie. Zrobiliśmy już z 50km. Na mój słuch silnik pracuje normalnie, może trochę dłużej hałasują wariatorow rozrzadu przy odpalaniu ale poza tym różnicy specjalnej nie widzę.
Jak to możliwe??? Pogardzane Ople to taki wytrzymałe bydlaki?? Nie rozleci się to zaraz?
Druga kwestia. Zgłosiliśmy szkodę do ubezpieczenia zarządcy drogi. Ale wobec faktu że nieszczesny mechanik
"naprawił" auto nie bardzo mam pomysł co zrobić dalej. Jakieś porady poza udawaniem blondynki (w sumie nie trzeba udawać - blondynka) że bardzo było auto potrzebne?
Nie pokładałbym dużych nadziei w solidności produktów GM, szczególnie nowszych
Oleju było 0, czy poprostu np. litr poniżej miary ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kontrola była ponad wszelka wątpliwość czerwona, mam zdjecie. Więc cisnienie. Nie wiem ile oleju było w misce i się tego nie dowiem. Między dziwnego mechanika a kobite nie chce wchodzic
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Juz sie zmieszalem sam. Jak mam cos takiego napisane z tylu lampy poliftowej to znaczy ze to ze jest to Xenon czy nie?
Czy taki napis ma kazda lampa a to czy to xenon to zalezy od ''wkladu'' lampy?
Czy taki napis ma kazda lampa a to czy to xenon to zalezy od ''wkladu'' lampy?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1058
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Prawdopodobnie każda, moje polifty z H7 też mają te same napisy na korpusie - i ma to sens, bo różni się tylko soczewka, więc bez sensu byłoby robić osobne formy do wtryskarki produkującej korpus tylko po. Najprościej to po gnieździe żarówki poznasz czy xenon czy nie, albo po samej soczewce patrząc od zewnątrz - xenonowa powinna być bardziej przejrzysta, halogenowa jest bardziej mleczna.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie tyle o formy chodzi co o homologację reflektora. Taniej dostawcy zhomologowac ten sam korpus na dwa źródła światła Inaczej nie byliby w stanie tego zbudować w kosztach narzuconych przez (w tym wypadku) mazdę.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sprawa idzie dalej. Był rzeczoznawca z pizetju, obejrzał i przysłał wycenę na jakieś 400zeta. Co z tym faktem dalej zrobić? Zgłosić się do rzeczoznawcy PZMotu by zrobił ekspertyze stanu silnika?Alex pisze:Kontrola była ponad wszelka wątpliwość czerwona, mam zdjecie. Więc cisnienie. Nie wiem ile oleju było w misce i się tego nie dowiem. Między dziwnego mechanika a kobite nie chce wchodzic
przy użyciu Tapatalka
Help! Bo ja tu mało że nie bardzo wiem co zrobić to jeszcze blondynkę muszę przekonać...
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Krzemol
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
- Model: NB
- Wersja: 1.6 110KM '00r
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Szybkie pytanie - tarcze/ klocki NB. Dobierane po vinie według japancars.ru więc teoretycznie pasujące i zgodne z tym co w aucie. Generalnie opcje są dwie - droższa i tańsza (razem z innymi rzeczami, jeszcze temat do przemyślenia ). Jakieś za/ przeciw? A może inne propozycje w podobnym budżecie? Generalnie wiem że te nawiercenia to przerost formy nad treścią ale kurde no strasznie wizualnie mi się to podoba .
1) Droższa - nawiercane tarcze Rotinger GT + klocki Brembo:
https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9580913255
https://allegro.pl/oferta/brembo-klocki ... 9330084101
https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9805618478
https://allegro.pl/oferta/brembo-zestaw ... 9990216459
2) Tańsza - gładkie tarcze przód Zimmermann, tył Textar + klocki Brembo jak wyżej
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-ta ... 9904836332
https://allegro.pl/oferta/tarcza-textar ... 0191657506
1) Droższa - nawiercane tarcze Rotinger GT + klocki Brembo:
https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9580913255
https://allegro.pl/oferta/brembo-klocki ... 9330084101
https://allegro.pl/oferta/tarcze-roting ... 9805618478
https://allegro.pl/oferta/brembo-zestaw ... 9990216459
2) Tańsza - gładkie tarcze przód Zimmermann, tył Textar + klocki Brembo jak wyżej
https://allegro.pl/oferta/zimmermann-ta ... 9904836332
https://allegro.pl/oferta/tarcza-textar ... 0191657506
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Tarcze gładkie zemmerman i klocki stoptech sport
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jak się was posłucha to bez Stoptecha strach na ulice wyjechać
Klocki Textar/ATE/Mintex/OEM mazda + tarcze jakie chcesz. Byle dobrze zamontowane i zaciski sprawne. W NA/NB warto dać grube serwo z 1.6 nbfl jeśli jeszcze nie ma
przy użyciu Tapatalka
Klocki Textar/ATE/Mintex/OEM mazda + tarcze jakie chcesz. Byle dobrze zamontowane i zaciski sprawne. W NA/NB warto dać grube serwo z 1.6 nbfl jeśli jeszcze nie ma
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ciężka sprawa, szkoda że nie wiesz ile zostało oleju w silniku - może ten dziwny mechanik pamięta przynajmniej orientacyjnie ile się jeszcze zlało i czy nie zauważył jakiś opiłków w zlanym oleju?Alex pisze: ↑02 kwie 2021, 20:42Sprawa idzie dalej. Był rzeczoznawca z pizetju, obejrzał i przysłał wycenę na jakieś 400zeta. Co z tym faktem dalej zrobić? Zgłosić się do rzeczoznawcy PZMotu by zrobił ekspertyze stanu silnika?Alex pisze:Kontrola była ponad wszelka wątpliwość czerwona, mam zdjecie. Więc cisnienie. Nie wiem ile oleju było w misce i się tego nie dowiem. Między dziwnego mechanika a kobite nie chce wchodzic
przy użyciu Tapatalka
Help! Bo ja tu mało że nie bardzo wiem co zrobić to jeszcze blondynkę muszę przekonać...
Na plus jest to, że pod samochodem była duża plama oleju, więc w czasie jazdy jeszcze trochę było go w silniku.
Jeśli chodzi o ekspertyzę silnika u rzeczoznawcy, to jak pytałem 2 lata temu to koszt był 900 zł, więc teraz jest pewno jeszcze drożej.
Z16XER to jest silnik z serii Family 1 wywodzącej się jeszcze z lat 80-tych. Wtedy jeszcze w wersji 8 zaworowej te silniki uchodziły za bardzo wytrzymałe, potem Opel je oczywiście trochę popsuł (np. problemy z podwyższonym zużyciem oleju w początkowych wersjach 16V) , ale tak czy inaczej to dużo lepsze silniki od nowszych i mniejszych Family 0 (1.0-1.4).
W bliższej i dalszej rodzinie mieliśmy w sumie 6 Opli i na tej podstawie uważam że silniki Family 0 to totalne gówno z plasteliny, za to z tymi z Family 1 nie było większych problemów, z tego jeden Z18XE przejechał ponad 400tys. km i działałby pewnie dalej, tylko buda rozpadła się od rdzy
Nie wiem ile masz czasu na akceptację lub odrzucenie wyceny PZU (pewnie 2 tygodnie), ale może dobrze byłoby przez ten czas pojeździć, poobserwować czy nie pojawiły się jakieś niepokojące objawy (nietypowe dźwięki z silnika, spadek osiągów, podwyższone zużycie oleju lub jakieś opiłki na bagnecie), no i posprawdzać wszystko to co się da sprawdzić tanio (kompresja, ciśnienie oleju itp.) i na tej podstawie zdecydować co robić dalej.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Padl mi ostatnio wysprzeglik - doczytalem sie tu i owdzie aby nie kupowac zamiennikow tylko zestaw naprawczy OEM - ma ktos link do towaru, bo nigdzie nie moge znalezc?
Ewentualnie jesli ktos uzywa jakiegos dobrego zamiennika, to tez chetnie bym sie dowiedzial ktory dziala przywoicie.
Dzieki!
Ewentualnie jesli ktos uzywa jakiegos dobrego zamiennika, to tez chetnie bym sie dowiedzial ktory dziala przywoicie.
Dzieki!
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 lip 2020, 18:56
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
Z informacji na fb wywnioskowałem, że zamiennik TRW za 20 zł jest ok. W tej cenie można go wymienić po kilku latach najwyżej następny raz.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja chyba właśnie TRW wymieniałem, bezproblemowe odpowietrzanie i jak na razie ok. (z tysiaka może machnąłem już)
Mnie też czeka TRW. Nawet jakby miał padać co roku to i tak 20 PLN/szt...