W naszych stronach częsty widok.
Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- oz69
- Posty: 127
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Skypassion
- Lokalizacja: Kraków
Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeździłem i opona generalnie nie jest zła ale praktycznie każdy kto miał komplet trafiał przynajmniej jedną oponę która "tuptotała" i ten typ tak ma. Dla mnie było to trochę uciążliwe na trasach, szczególnie, że moje dawały o sobie znać przy prędkości przelotowej 100/110 km/h. Ścianka jest bardzo twarda i przenosi wszelkie nierówności z drogi ale za to poprawia precyzję prowadzenia.oz69 pisze: ↑11 mar 2021, 10:31Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
Poziom przyczepności na suchym jest dużo gorszy niż RSR na mokrym nie wiele lepszy. Na pewno jest w stanie odprowadzić więcej wody. z drugiej strony ja na RSRach jeździłem w srogich zlewach i to nie spacerowym tempem i jakoś zawsze dawało się jechać. Bardzo szybko przesiadłem się z NS2R z powrotem na Fedki. Jedyny wyraźny plus dla Nankanga był taki, że nie wymagała jakiegoś specjalnego dogrzewania i w miarę od razu działała na drodze. No i bardzo ładnie na felgi siadła.
- Załączniki
-
- kwiecien_2.jpg (1.61 MiB) Przejrzano 3667 razy
- oz69
- Posty: 127
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Skypassion
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuje za porade, dla mnie ważne aby guma nie była tez zbyt twarda. Chcę zachować choć trochę komfortu mimo że auto ma zamontowany pro-kit Eibaha + Bilki....irekJ pisze: ↑11 mar 2021, 12:04Jeździłem i opona generalnie nie jest zła ale praktycznie każdy kto miał komplet trafiał przynajmniej jedną oponę która "tuptotała" i ten typ tak ma. Dla mnie było to trochę uciążliwe na trasach, szczególnie, że moje dawały o sobie znać przy prędkości przelotowej 100/110 km/h. Ścianka jest bardzo twarda i przenosi wszelkie nierówności z drogi ale za to poprawia precyzję prowadzenia.oz69 pisze: ↑11 mar 2021, 10:31Czesć. Może ktoś podzielić się opinią na temat Nankang NS-2R 205/45/r17. Szukam alternatywy, Nd-ek używany od święta, bez wypadów na tor. Doradzicie coś, może GY F1 A5. Szukam opony która dobrze będzie kleić na suchym i mokrym, ale tez będzie komfortowa i za twarda. I nie za miliony $$$..
Poziom przyczepności na suchym jest dużo gorszy niż RSR na mokrym nie wiele lepszy. Na pewno jest w stanie odprowadzić więcej wody. z drugiej strony ja na RSRach jeździłem w srogich zlewach i to nie spacerowym tempem i jakoś zawsze dawało się jechać. Bardzo szybko przesiadłem się z NS2R z powrotem na Fedki. Jedyny wyraźny plus dla Nankanga był taki, że nie wymagała jakiegoś specjalnego dogrzewania i w miarę od razu działała na drodze. No i bardzo ładnie na felgi siadła.
A czy jest jakaś bardziej cywilna opona ?? bo RSR wydaje mi się bardziej na tor, chyba ze się mylę. chciałbym połączyć komfort i dobre prowadzenie , czy za wiele wymagam
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Kiedyś dobrą opcja na daily był Advan AD08R, spełniał wszystkie wymagania przy cenie w granicach rozsądku. Niestety nowa eko mieszanka to już całkiem inna opona.
Sporo ludzi judziło też daily na Michelin Pilot Sport Cup 2. Przy czym opona jest droga i starcza na krótko dlatego mi nie było dane jej przetestować.
Przez ostatnie 6 sezonów miałem okazję potestować sporo opon i zawsze bezbłędnie wychodziło, że Fedki cena/jakość/możliwości nie mają sobie równych i tak od 6 lat jest to moja preferowana opona na co dzień (do tego całoroczna). Choć rozumiem, że nie każdy to czuje, wozi dziecko czy ma inne obawy... jak zwykle uważam, że jest jeden sposób aby się przekonać - kupić i pojeździć
Sporo ludzi judziło też daily na Michelin Pilot Sport Cup 2. Przy czym opona jest droga i starcza na krótko dlatego mi nie było dane jej przetestować.
Przez ostatnie 6 sezonów miałem okazję potestować sporo opon i zawsze bezbłędnie wychodziło, że Fedki cena/jakość/możliwości nie mają sobie równych i tak od 6 lat jest to moja preferowana opona na co dzień (do tego całoroczna). Choć rozumiem, że nie każdy to czuje, wozi dziecko czy ma inne obawy... jak zwykle uważam, że jest jeden sposób aby się przekonać - kupić i pojeździć
- Leeo
- Donator
- Posty: 1169
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Irek, a jaki rozmiar RSR szukać na seryjną felgę NCFL, bo w 205/45r17 niedostępne zdaje się?
215/40r17 czy 215/45r17?
Opony miałem w dwóch "rajdówkach" i bardzo byłem z nich zadowolony, przyczepność i trwałość.
215/40r17 czy 215/45r17?
Opony miałem w dwóch "rajdówkach" i bardzo byłem z nich zadowolony, przyczepność i trwałość.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Miałem dawno temu przez chwilę 215/45R17 na seryjnych felgach 7". Generalnie działa to aczkolwiek żadnego konkursu piękności nie wygrasz bo jest balon. Wtedy nie miałem doświadczenia aby wyczuć takie niuanse ale prawdopodobnie ścianka może nadmiernie pracować psując trochę feeling z kół na kierownicy.
215/40R17 z kolei Adi miał na feldze 8" i kompletnie się to nie sprawdziło. Rant felgi był całkowicie odsłonięty a bok/rant opony znikał w oczach. Być może, że na seryjnej 7" się to sprawdzi ale nie miałem okazji się przekonać. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu będę miał pierwszy raz na aucie set 7,5" + Fedki 215/45R17.
215/40R17 z kolei Adi miał na feldze 8" i kompletnie się to nie sprawdziło. Rant felgi był całkowicie odsłonięty a bok/rant opony znikał w oczach. Być może, że na seryjnej 7" się to sprawdzi ale nie miałem okazji się przekonać. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu będę miał pierwszy raz na aucie set 7,5" + Fedki 215/45R17.
- Leeo
- Donator
- Posty: 1169
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
A czy rainsporty5 ktos probowal? Daja rade na suchym? Kiedys sporo w tym na kjsy przyjezdzalo.
Irek przestraszyles mnie ze 215/45 bedzie aygladalo baloniasto w fedkach
Irek przestraszyles mnie ze 215/45 bedzie aygladalo baloniasto w fedkach
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Tak wygląda fedek 215/45 na seryjnej feldze
- Załączniki
-
- fedek.jpg (561.4 KiB) Przejrzano 3273 razy
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
- Leeo
- Donator
- Posty: 1169
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Ooo dzieki akurat mam identyczne auto
To szczerze powiem ze balon sporawy juz sie zrobil.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Leeo
- Donator
- Posty: 1169
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Dzięki, to mnie przekonuje
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Warto pamiętać, że na 215/40 auto będzie stać 11mm niżej względem 215/45 co może być istotne przy zglebionej Miacie
- Załączniki
-
- federal595rsr-sizeguide.jpg (83.82 KiB) Przejrzano 3226 razy
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Co polecacie w rozmiarze 195/50r15 lub 205/50r15 z opon na codzień plus miatachallenge. Auto ma startować w klasie street i tu się sprawa bardzo komplikuje bo nie można używać semi-slicków. Myślałem nad Michelin Pilot Sport 3 lub hankook ventus v12 evo 2. Mieliście jakieś doświadczenia z tymi oponami?
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
.... i że opona będzie jeszcze mniej "komfortowa", co może być istotne dla kogoś, kto ujeżdżać ją zamierza również na co dzień, na zglebionej i "zagwintowanej" miacie, będzie też ciut lżejsza od 215/45 (niby 600g/szt) ale wg tabelki ma też mieć mniejszą szerokość bieżnika pomimo większej szerokości całkowitej (190/222mm vs. 196/219mm).
Ja swój komplet zamówiłem mając na uwadze rozmiar oryginalnych felg oraz fakt, że pod maską drzemał "potwór" 1.8 i nie należało go przesadnie dobijać dodatkową wagą oraz średnicą opony.
Jednak nim fedki doczekały się założenia na miatę, ta przeszła transplantację na 2.5 - teraz chętnie zwiększyłbym powierzchnię styku opony z matką Ziemią
- Załączniki
-
- Fedki RSR.jpg (289.85 KiB) Przejrzano 3198 razy
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
205/45 r16 premium contact 6. Najlepiej wersję xl jeżeli występuje w twoim rozmiarzekojotPszemek pisze: ↑16 mar 2021, 22:23Co polecacie w rozmiarze 195/50r15 lub 205/50r15 z opon na codzień plus miatachallenge. Auto ma startować w klasie street i tu się sprawa bardzo komplikuje bo nie można używać semi-slicków. Myślałem nad Michelin Pilot Sport 3 lub hankook ventus v12 evo 2. Mieliście jakieś doświadczenia z tymi oponami?
Jeśli do NB to 16 cali git. Do NA - pilot sport 3 spoko guma, ale jak cenowo hankook wychodzi lepiej to można śmiało brać
Toyo TR1 ciekawe jak się na miacie sprawuje, jakoś mało głosów o tej oponie na tym forum. Koleżka z civica 5g mówi że świetnie na daily sobie radzą, zwłaszcza w mokrych warunkach
Toyo TR1 ciekawe jak się na miacie sprawuje, jakoś mało głosów o tej oponie na tym forum. Koleżka z civica 5g mówi że świetnie na daily sobie radzą, zwłaszcza w mokrych warunkach
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Chyba stanie na hankooku bo premium contact na 15 cali tylko w 195/65.
no i pierwszy test konkurenta pilot sport4s i sportcontact6 i goodyear super sport czyli nowosc tego roku bridgestone potenza sport i wynik z grubej rury od razu
http://colesa.ru/test/67320
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
jak dla mnie bridgestone potenza sport to nowy krol opon ulicznych na wszelakie warunki ale to dopiero pierwsze testy.i najwazniejsze opony zaczynaja sie od 205/45r17 a nie od 18 czy 19 cali. wiec jak ktos sie pyta co zalozyc na 17 do miaty to ma odpowiedz.
i kolejne porownanie czolowki
http://colesa.ru/test/67027
http://colesa.ru/test/67320
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
jak dla mnie bridgestone potenza sport to nowy krol opon ulicznych na wszelakie warunki ale to dopiero pierwsze testy.i najwazniejsze opony zaczynaja sie od 205/45r17 a nie od 18 czy 19 cali. wiec jak ktos sie pyta co zalozyc na 17 do miaty to ma odpowiedz.
i kolejne porownanie czolowki
http://colesa.ru/test/67027
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Wygląda godnie, tym bardziej, że cena jest na prawdę spoko jak na klasę opon i porównanie do cen konkurencji. Choć 205 zauważalnie droższa od 215 ale to chyba standard na rynku. Pozostaje aby ktoś to przetestował na Miacie
Marcin Radecki je testowal na miacie wczoraj na modlinie.
z pierwszych wrazen jakie napisal mi
"opona petarda, wiecej znosi niz michelin ps4, cos jak ps4s ale klei szybciej"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 1385630845
film pewnie powstanie gdzies za miesiac bo mniej wiecej tyle sie tworza filmy u Niego
z pierwszych wrazen jakie napisal mi
"opona petarda, wiecej znosi niz michelin ps4, cos jak ps4s ale klei szybciej"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 1385630845
film pewnie powstanie gdzies za miesiac bo mniej wiecej tyle sie tworza filmy u Niego
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No to chyba jest nowy lider w klasie sport tak jak piszesz, ciekawe jaka będzie odpowiedź na tą oponę od wielkiej trójcy...piwo pisze:no i pierwszy test konkurenta pilot sport4s i sportcontact6 i goodyear super sport czyli nowosc tego roku bridgestone potenza sport i wynik z grubej rury od razu
http://colesa.ru/test/67320
https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
jak dla mnie bridgestone potenza sport to nowy krol opon ulicznych na wszelakie warunki ale to dopiero pierwsze testy.i najwazniejsze opony zaczynaja sie od 205/45r17 a nie od 18 czy 19 cali. wiec jak ktos sie pyta co zalozyc na 17 do miaty to ma odpowiedz.
i kolejne porownanie czolowki
http://colesa.ru/test/67027
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... 21/01zdtsg
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Konkurencja już jest (od 18') ale jakoś o niej cicho
https://m.intercars.pl/produkty/1932722 ... -xl-fr-mo1
No więc do testów jej nie wiadomo nic.
W 17' potenza sport jest bezkonkurencyjna w klasie opon drogowych.
https://m.intercars.pl/produkty/1932722 ... -xl-fr-mo1
No więc do testów jej nie wiadomo nic.
W 17' potenza sport jest bezkonkurencyjna w klasie opon drogowych.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- the.monte.christo
- Donator
- Posty: 309
- Rejestracja: 14 mar 2019, 9:14
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8L USDM/1.6L EU
- Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Panowie, potrzebuję opon na lato do Tetydy. Chciałbym 15" (na razie mam felgi Enkei z NB, ale docelowo jakaś nowa, lekka wpadnie), więc potrzebuję czegoś w rozmiarze 195/50/R15. Krótko i zwięźle:
1. Na ten moment nie jeżdżę na tor, jeżdżę głównie bocznymi, krętymi, "polskimi" drogami - polskimi, czyli czasem dziurawymi. Może w końcu na tor zawitam, ale w tym sezonie na pewno nie w charakterze zawodnika, raczej dla zabawy Komfort jest ważny.
2. Jeżdżę od marca do listopada kiedy dusza zapragnie.
3. Jeżdżę rekreacyjnie ale z zacięciem sportowym.
4. Zależy mi na zachowaniu charakterystyki MX-5, tj. auta które pewnie się prowadzi, ale wyraźnie poproszone ochoczo wyrzuca dupkę w zakręcie, a po odpuszczeniu gazu wraca na pierwotny tor jazdy. Nie chcę turbo-hiper-ultra klejenia, bo nie chciałbym próbując zerwać przyczepność uszkodzić dyfra itd. Zależy mi na tym by tył wyrzucać na suchym, na mokrym tego nie praktykuję bo jeszcze nie te umiejętności. Jest 1.8 VVT + Torsen, także w przeszłości na starych, twardych Kumho nie było problemu by mieć nieco funu skręcając, mam nadzieję to sobie przypomnieć
5. Jak pada deszcz lub jest mokro to pokornie zwalniam. Nie chcę jednak zginąć jak większa ulewa spowoduje duże kałuże, które mnie wyrzucą pod samochód jadący z naprzeciwka lub do rowu, pomimo nogi zdjętej z gazu.
6. Jak na MX-5 to jeżdżę dużo. Około 10kkm w sezon, może być nawet więcej.
7. Fajnie jakby opony nie były głośne.
Czytałem wątek od strony 80 i przez ~3 lata bardzo wiele było postów polecających Yokohamę Advan Neova AD08R, jako oponę która pozwalała na zachowanie natury MX-5 ("playful, tail-happy roadster") przy jednoczesnym akceptowalnym zachowaniu na mokrej nawierzchni. Jednak od 2019 roku jest dostępna tylko wersja AD08RS z nową, bardziej eko mieszanką. Ona również ma bardzo dobre opinie, głównie na Miataworks, ale tutaj były wątpliwości, na ile mieszanka zmienia tę extra charakterystykę. Jak myślicie, warto iść w tę stronę?
Obecnie koszt na Oponeo to 407 PLN za sztukę. Myślicie że da radę kupić je taniej?
Nigdy nie jeździłem na semi slicku, ale myślę że jak dotąd nie zabiłem się na drewnianych Kumho, to z odrobiną oleju w głowie powinno być okej
Będę wdzięczny za pomoc.
1. Na ten moment nie jeżdżę na tor, jeżdżę głównie bocznymi, krętymi, "polskimi" drogami - polskimi, czyli czasem dziurawymi. Może w końcu na tor zawitam, ale w tym sezonie na pewno nie w charakterze zawodnika, raczej dla zabawy Komfort jest ważny.
2. Jeżdżę od marca do listopada kiedy dusza zapragnie.
3. Jeżdżę rekreacyjnie ale z zacięciem sportowym.
4. Zależy mi na zachowaniu charakterystyki MX-5, tj. auta które pewnie się prowadzi, ale wyraźnie poproszone ochoczo wyrzuca dupkę w zakręcie, a po odpuszczeniu gazu wraca na pierwotny tor jazdy. Nie chcę turbo-hiper-ultra klejenia, bo nie chciałbym próbując zerwać przyczepność uszkodzić dyfra itd. Zależy mi na tym by tył wyrzucać na suchym, na mokrym tego nie praktykuję bo jeszcze nie te umiejętności. Jest 1.8 VVT + Torsen, także w przeszłości na starych, twardych Kumho nie było problemu by mieć nieco funu skręcając, mam nadzieję to sobie przypomnieć
5. Jak pada deszcz lub jest mokro to pokornie zwalniam. Nie chcę jednak zginąć jak większa ulewa spowoduje duże kałuże, które mnie wyrzucą pod samochód jadący z naprzeciwka lub do rowu, pomimo nogi zdjętej z gazu.
6. Jak na MX-5 to jeżdżę dużo. Około 10kkm w sezon, może być nawet więcej.
7. Fajnie jakby opony nie były głośne.
Czytałem wątek od strony 80 i przez ~3 lata bardzo wiele było postów polecających Yokohamę Advan Neova AD08R, jako oponę która pozwalała na zachowanie natury MX-5 ("playful, tail-happy roadster") przy jednoczesnym akceptowalnym zachowaniu na mokrej nawierzchni. Jednak od 2019 roku jest dostępna tylko wersja AD08RS z nową, bardziej eko mieszanką. Ona również ma bardzo dobre opinie, głównie na Miataworks, ale tutaj były wątpliwości, na ile mieszanka zmienia tę extra charakterystykę. Jak myślicie, warto iść w tę stronę?
Obecnie koszt na Oponeo to 407 PLN za sztukę. Myślicie że da radę kupić je taniej?
Nigdy nie jeździłem na semi slicku, ale myślę że jak dotąd nie zabiłem się na drewnianych Kumho, to z odrobiną oleju w głowie powinno być okej
Będę wdzięczny za pomoc.
Semi-slick Toyo R1R. Pomimo torsena mam problem z zerwaniem przyczepności. Myślę że coś pokroju pilotsport3 czy TR1 będzie łatwiej zerwać, przy zachowaniu jakiejś przyzwoitej przyczepności w sytuacjach "normalnej" jazdy
Ar08RS to opona właśnie bardziej turbo hiper przyczepność a nie cywil
Ar08RS to opona właśnie bardziej turbo hiper przyczepność a nie cywil
no r1r na 10tys km rocznie? tez tak slabo. ad08r jest o tyle fajne ze starcza na dluuugo. mimo wszystkok poszedlbym w cywila. problem taki ze nie wiadomo jaki polecic bo w 15calach same scierwo sprzedaja.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód