Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Robię swapa z 1.6 NB na 1.8 vvt NBFL i mam pytanie o elektrykę. Poprzekładałem kilka pinów w niebieskiej kostce pod kierownicą i w kostce przy kompie, jednak widzę, że niektóre piny mają inny kształt. Czy przy tym swapie trzeba coś przelutowywać, czy już za dużo kombinuję? Chciałbym mieć pewność zanim będę ciął.
Na razie mam taką sytuację, że pompa paliwowa prawdopodobnie chodzi, ale iskry brak.
Na razie mam taką sytuację, że pompa paliwowa prawdopodobnie chodzi, ale iskry brak.
W ciągu 2 miejscy miałem 3 przypadki że auto po odpaleniu chwilę dusiło się i potem wchodziło na rowne obroty. Tym razem po odpaleniu ten problem nie znika i dodatkowo wyskoczyły 2 kontrolki check engine i poduszka powietrzna. Wstępnie czego mogę się spodziewać?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Pytanie odnośnie ustawień geometrii w na. Założyłem ostatnio komplet zawieszenia od nbfl razem z poli i po ustawieniu geometrii wg flyin miata z tym że zbieżność zrobiłem na 0 auto jest podsterowne przy wejsciu w zakręt. Jak już w zakręcie się ułoży to jest ok lub nieco za dużo nadsterowności. Zastanawiam się co może być przyczyną i jak temu zaradzic. Amory b6 z pro kitem stabilizatory sportive. Ostatnio jeszcze zmieniłem dyfer na fuji i nie wiem czy się w środku nie blokuje i nie działa troche jak spaw co by wszystko mogło wyjaśniać
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Do tylnego zawieszenia w NC ile potrzeba śrub mimośrodowych do regulacji wahaczy, na moje oko 4 szt. wystarczą czy coś pominąłem?
Czy coś tam się jeszcze reguluje z tyłu w NC i zapobiegawczo zakupić zestaw naprawczy?
https://allegro.pl/oferta/sruba-zbiezno ... 7850536819
Czy coś tam się jeszcze reguluje z tyłu w NC i zapobiegawczo zakupić zestaw naprawczy?
https://allegro.pl/oferta/sruba-zbiezno ... 7850536819
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Na moje oko to potrzebujesz 8szt.
Z przodu masz po 2 śruby na stronę, do regulacji kąta pochylenia koła oraz do kąta wyprzedzenia zwrotnicy.
https://www.jimellismazdaparts.com/sho ... gory=20234
Z tyłu po również po 2 śruby na stronę - kąt pochylenia koła i zbieżność.
https://www.jimellismazdaparts.com/show ... gory=20234
Przy zabawie z geometrią częsty problem to tuleje. Jeśli nikt tam dawno nie zaglądał, to może być problem z ruszeniem śrub regulacyjnych w tulejach, mogą obrócić się wraz z nią.
(poprawione!)
Z przodu masz po 2 śruby na stronę, do regulacji kąta pochylenia koła oraz do kąta wyprzedzenia zwrotnicy.
https://www.jimellismazdaparts.com/sho ... gory=20234
Z tyłu po również po 2 śruby na stronę - kąt pochylenia koła i zbieżność.
https://www.jimellismazdaparts.com/show ... gory=20234
Przy zabawie z geometrią częsty problem to tuleje. Jeśli nikt tam dawno nie zaglądał, to może być problem z ruszeniem śrub regulacyjnych w tulejach, mogą obrócić się wraz z nią.
(poprawione!)
Ostatnio zmieniony 20 sie 2020, 11:10 przez Krzych, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Podpowiesz mi jeszcze, które elementy zawieszenia odpowiadają za regulację zbieżności z tyłu?
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
No tak, zapomniałem o regulacji zbieżności z tyłu - tam też mamy śrubę mimośrodową . Poprawiłem poprzedni post.
Ps. Dopytaj o te śruby regulacyjne, wg diagramów poniżej mają różne numery co by wskazywało, że się różnią. Ja się nie orientuję niestety, nie wymieniałem ich u siebie.
Ps. Dopytaj o te śruby regulacyjne, wg diagramów poniżej mają różne numery co by wskazywało, że się różnią. Ja się nie orientuję niestety, nie wymieniałem ich u siebie.
- Załączniki
-
- mazda NC zawieszenie tył.jpg (158.46 KiB) Przejrzano 1726 razy
-
- mazda NC zawieszenie przód.jpg (161.88 KiB) Przejrzano 1726 razy
Heja, chciałem wymienić czujnik położenia wału bo mam wrażenie, że powoduje u mnie problemy, jednak ciężko mi znaleźć na necie dostępny do kupna. Są niby na aliexpress, ale nigdy nie kupowałem tam części samochodowych więc nie wiem czy warto ryzykować, jakie są wasze opinie? Kod czujnika to J5T23181.
Podjedź do jakiegokolwiek sklepu z częściami z vinem, i na drugi dzień będziesz miał.ISO9001 pisze: ↑20 sie 2020, 12:55Heja, chciałem wymienić czujnik położenia wału bo mam wrażenie, że powoduje u mnie problemy, jednak ciężko mi znaleźć na necie dostępny do kupna. Są niby na aliexpress, ale nigdy nie kupowałem tam części samochodowych więc nie wiem czy warto ryzykować, jakie są wasze opinie? Kod czujnika to J5T23181.
Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Jeśli na 95 Ci nie stuka w te upały to uważam że bez sensu ładować 98 z myślą o polepszeniu osiągów. Pod względem czyszczenia moooooze..
Witajcie. Przyszła pora zrobić porządek z drzwiami w mojej NA. W zasadzie odkąd pamiętam podczas jazdy top down jest tam problem trzęsącej się/ telepiącej szyby bocznej od strony kierowcy. Na każdym wyboju wchodzi w rezonans i stuka im wyżej podniesiona tym gorzej. Z drugiej strony ten problem nie występuje.
Nigdy nie rozbierałem drzwi ale podejrzewam że to kwestia pękniętego lub wybrakowanego klipsa mocującego szybę. (?)
Czy wystarczy że ogarnę tą jedną część z KM Parts ? :
https://kmparts.pl/374.Klips-szyby-drzwi
Czy powinienem też dokupić jeszcze to:
https://kmparts.pl/750.Mocowanie-klipsa-NANBNBFLNC
Ktoś z Was miał już taki problem u siebie?
Nigdy nie rozbierałem drzwi ale podejrzewam że to kwestia pękniętego lub wybrakowanego klipsa mocującego szybę. (?)
Czy wystarczy że ogarnę tą jedną część z KM Parts ? :
https://kmparts.pl/374.Klips-szyby-drzwi
Czy powinienem też dokupić jeszcze to:
https://kmparts.pl/750.Mocowanie-klipsa-NANBNBFLNC
Ktoś z Was miał już taki problem u siebie?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Zupełnie nic Ci to nie pomoże przy seryjnym silniku.Demon pisze: ↑23 sie 2020, 14:00Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Bardzij chodziło mi dla bezpieczeństwa. Żeby zminimalizować ryzyko stuku. Na przyrosty nie licze bo wiem, że to tak nie działamutra pisze: ↑23 sie 2020, 18:35Zupełnie nic Ci to nie pomoże przy seryjnym silniku.Demon pisze: ↑23 sie 2020, 14:00Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Zacznij od rozebrania drzwi, prosta sprawa. Godzinkę max Ci to powinno zająć ze złożeniem, i ogarnięciem co robi która śrubka. Sprawdź czy wszystko należycie dokręcone, albo czy coś nie jest wyłamane i wtedy zobacz co będzieZiolkov pisze: ↑23 sie 2020, 17:52Witajcie. Przyszła pora zrobić porządek z drzwiami w mojej NA. W zasadzie odkąd pamiętam podczas jazdy top down jest tam problem trzęsącej się/ telepiącej szyby bocznej od strony kierowcy. Na każdym wyboju wchodzi w rezonans i stuka im wyżej podniesiona tym gorzej. Z drugiej strony ten problem nie występuje.
Nigdy nie rozbierałem drzwi ale podejrzewam że to kwestia pękniętego lub wybrakowanego klipsa mocującego szybę. (?)
Czy wystarczy że ogarnę tą jedną część z KM Parts ? :
https://kmparts.pl/374.Klips-szyby-drzwi
Czy powinienem też dokupić jeszcze to:
https://kmparts.pl/750.Mocowanie-klipsa-NANBNBFLNC
Ktoś z Was miał już taki problem u siebie?
Witam , szukam podpowiedzi od czego zacząć szukanie usterki . Podczas ostatniego track dayu pojawił się mocne i głośnie pykniecie w okolicach lewego przodu przy bardzo mocnym do hamowaniu . Przy normalnej jeździe ,hamowaniu i skręcaniu nic złego nie słychać tylko przy bardzo mocnym wciśnięciu hamulca słychać takie mocne pykniecie . Zaglądałem tyle co można na postoju to nie widać niczego złego co się urwało . Macie pojęcie co to może walić ?
Ktoś podjąłby się montażu rollbara od Cybula? W mazdzie już był kiedyś rol od C więc miejsce na montaż jest już gotowe.
Lokalizacja Warszawa i fajnie byłoby gdyby dało się jutro po południu tj w czwartek bo czas mocno mi się rozjechał...
Płacę walutą ewentualnie inwentarzem płynnym w zależności od preferencji.
Lokalizacja Warszawa i fajnie byłoby gdyby dało się jutro po południu tj w czwartek bo czas mocno mi się rozjechał...
Płacę walutą ewentualnie inwentarzem płynnym w zależności od preferencji.
Fancymotorsport zapraszam, może niekoniecznie jutro sie uda ale spróbuj się skontaktować https://www.facebook.com/Fancymotorsport