Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bless
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

10 sty 2020, 16:40

mutra pisze:
10 sty 2020, 15:37
VooR pisze:
10 sty 2020, 14:54
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest cały ;) A jak się rozłamie to wymieniasz na jeden z dwóch pozostałych, które kupujesz w cenie jednego torsena.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 2370
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2020, 17:52

Bless pisze:
10 sty 2020, 16:40
mutra pisze:
10 sty 2020, 15:37
VooR pisze:
10 sty 2020, 14:54
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest cały ;) A jak się rozłamie to wymieniasz na jeden z dwóch pozostałych, które kupujesz w cenie jednego torsena.
Ale ja nie mówię, że to nie jest opcja - jak komuś nie przeszkadza wymiana dyfra co pewien czas 😉
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2945
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

11 sty 2020, 20:11

Hej, jak to jest z felgami z ND do NBFL a ? Pasują? A przede wszystkim ile ważą? Czy to są jakieś firmowe? Enkei?
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 453
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: NB
Wersja: Bida Edyszyn

12 sty 2020, 12:58

Enkei, podejda ale lepiej z dystansami bo et to chyba cos kolo 50
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 942
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

12 sty 2020, 13:17

vodka pisze:
12 sty 2020, 12:58
Enkei, podejda ale lepiej z dystansami bo et to chyba cos kolo 50
45
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2941
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

12 sty 2020, 14:52

Tomai pisze:
11 sty 2020, 20:11
Hej, jak to jest z felgami z ND do NBFL a ? Pasują? A przede wszystkim ile ważą? Czy to są jakieś firmowe? Enkei?
Ktoś tak ma na forum. Red? Nie pamiętam. :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 453
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: NB
Wersja: Bida Edyszyn

12 sty 2020, 15:13

czyli pomylilem sie o 10 % :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2941
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

13 sty 2020, 9:15

Hookie pisze:
10 sty 2020, 10:49
Staby Eibacha 27 / 16 mm do ND? Jakieś przeciw, czy same za? Coś trzeba dokupić czy wystarczy to co na obrazku:

unnamed.jpg
Podbiję sobie - ktoś, coś?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 152
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

14 sty 2020, 7:06

Czy ktoś się orientuje jaka jest wysokość chłodnicy od NA względem NB? W sieci rysunki chłodnicy NA nie podają całej wysokości.

Chcę zastosować dolne uchwyty chłodnic od NB ze względu na skraplacz klimy, który też będzie od NB, niestety przy takim zestawie chłodnica od NB wystaje ponad górny pas i zastanawiam się, czy nieco przerobić uchwyty aby podpasowała chłodnica NA + skraplacz NB a może obniżyć mocowanie pod chłodnicę NB aby zeszła na równo do pasa (tu boję się aby nie była za nisko, więc stąd pytanie).
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 152
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

15 sty 2020, 6:39

Odpowiem sam sobie, może ktoś będzie kiedyś szukał.
Rdzenie mają ten sam wymiar, co ciekawe NA ma nawet wyższą górę, ale przesuniętą na prawo.
Czerwona NA, czarna NB, wychodzi na to, że nawet wentylator klimy powinien pasować. A którą założę, to chyba na etapie składania zdecyduję.
Obrazek
Pastez
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2016, 15:51
Model: Inny

19 sty 2020, 14:03

Czy może mi ktoś powiedzieć czy dach z mazdy NB 2004 1.8 po lifcie pasuje do tej przed liftowej z 1999 1.6. Ewentualnie czy ma ktoś jakieś miejsce godne polecenia gdzie można by było pytać o dach do takiej starszej mx-5. Dziękuje.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1038
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

19 sty 2020, 14:26

Dachy pasują wymiennie z NA/NB/NBFL, jedyna roznica to plexa lub szyba i ewentualnie rodzaj materiału (vinyl/szmata)

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Pastez
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2016, 15:51
Model: Inny

19 sty 2020, 15:28

Dzięki, miałem takie podejżenia ale brak pewności.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

20 sty 2020, 18:50

Temat lamp w NA - z tego co wiem to są dwa różne rodzaje. Czym się różnią i czy są wymienne?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1481
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

20 sty 2020, 19:00

Jeśli mowa o przednich to z tego co wiem są takie, gdzie klosze są zintegrowane z żarówkami albo takie, gdzie żarówkę można wymienić. Obydwa typy mają złącze H4.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

20 sty 2020, 21:07

To są różnice w reflektorach. A jak kwestia silniczka regulacji wysokości reflektora? Tez się różnią?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 366
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

22 sty 2020, 6:43

Tomai pisze:
11 sty 2020, 20:11
Hej, jak to jest z felgami z ND do NBFL a ? Pasują? A przede wszystkim ile ważą? Czy to są jakieś firmowe? Enkei?
Pasuja, kola w ND to:
17x7 ET45 otwor 54.1mm seryjne Enkei waga 8.2kg, kute BBS 7.3 kg, kute RAYS z 30AE niestety nie wiem
16x6.5 ET45 otwor 54.1mm seryjne Enkei waga 6.5kg (czemu nikt nie kupuje 1.5 - takie ladne lekkie kola by byly na rynku uzywek:) )
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2945
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2020, 7:24

AaaA pisze:
22 sty 2020, 6:43
Tomai pisze:
11 sty 2020, 20:11
Hej, jak to jest z felgami z ND do NBFL a ? Pasują? A przede wszystkim ile ważą? Czy to są jakieś firmowe? Enkei?
Pasuja, kola w ND to:
17x7 ET45 otwor 54.1mm seryjne Enkei waga 8.2kg, kute BBS 7.3 kg, kute RAYS z 30AE niestety nie wiem
16x6.5 ET45 otwor 54.1mm seryjne Enkei waga 6.5kg (czemu nikt nie kupuje 1.5 - takie ladne lekkie kola by byly na rynku uzywek:) )
Dzięki za info :senkju:
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Awatar użytkownika
luki_92_92
Posty: 533
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 1.8
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

22 sty 2020, 9:21

Mamy tu kogoś z drukarką 3d? Znalazłem fajny projekt adaptera do anteny, dzięki któremu nie trzeba kupować anteny stubby za stówkę, żeby mieć antenę na gładko z podstawką anteny przy karoserii w NC (możliwe że do ND też pasuje), adapter pozwala na zamontowanie większości krótkich anten „na gładko”, potrzebowałbym wydrukować 1 sztukę,
Załączniki
06DD607B-524F-41E6-8606-2D6B3DE181FE.jpeg
06DD607B-524F-41E6-8606-2D6B3DE181FE.jpeg (26 KiB) Przejrzano 1037 razy
7EF3E729-0485-416B-880C-4D0610F9A3E7.jpeg
7EF3E729-0485-416B-880C-4D0610F9A3E7.jpeg (16.08 KiB) Przejrzano 1037 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 21
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

22 sty 2020, 11:11

Pacjent to NA z silnikiem 1.8 (140 KM) z NB
padło wspomaganie kierownicy i pytanie jest czy w NA i NB pompa jest taka sama, czy ma znaczenie czy z 1.6 czy z 1.8 ? czy to jedna i ta sama pompa :?: kupić używkę czy lepiej regenerowaną, coś może polecacie z własnego doświadczenia.
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 366
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

22 sty 2020, 13:46

Marcin M&S pisze:
22 sty 2020, 11:11
Pacjent to NA z silnikiem 1.8 (140 KM) z NB
padło wspomaganie kierownicy i pytanie jest czy w NA i NB pompa jest taka sama, czy ma znaczenie czy z 1.6 czy z 1.8 ? czy to jedna i ta sama pompa :?: kupić używkę czy lepiej regenerowaną, coś może polecacie z własnego doświadczenia.
z tego co pamietam z glowy pompa jest taka sama (ale nie dam sobie nic uciac, zglebialem ten temat dosc dawno), na pewno warto zrobic porzadek z rurkami i chlodniczka, ktore o wiele czesciej puszczaja plyn ze spermy wieloryba niz pojawia sie problem z padajaca pompa sama z siebie (problem z pompa moze byc wtorny, zatarta/przegrzana pompa po tym jak uciekl plyn).
zawsze masz tez opcje zrobienia depower i zaoszczedzeniu paru kilogramow kosztem rozwoju miesni przy parkowaniu.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek
Awatar użytkownika
Konioczynka
Posty: 59
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NB FL
Lokalizacja: Mazury

23 sty 2020, 21:53

Hej,
najtańsza i najskuteczniejsza opcja rozprawienia się z airbagiem 4/8 (mata zajętości fotela) to emulator z polszy za ~100zł czy szukać czegoś po ebayach?
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4345
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

24 sty 2020, 7:04

Mam oryginalną matę do sprzedania.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2370
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 sty 2020, 15:17

Taka sytuacja:
Auto (NBFL) stało od Listopada pod pokrowcem, dzisiaj chciałem je przewietrzyć ale nie odpaliło.
Sprawdziłem świece (ok) i paliwo (ok)
Ostatecznie odpaliła na wciśniętym pedale gazu - czyli z otwartą przepustnicą. Na zimnym silniku przy zamkniętej przepustnicy nie odpala.

Skąd silnik bierze powietrze przy odpalaniu/jałowych obrotach w NBFL 1.8? Podejrzewam że kolejny krok to demontaż przepustnicy i czyszczenie?
Fifciak
Posty: 33
Rejestracja: 08 cze 2015, 20:46
Model: NA
Lokalizacja: Sadowiec

27 sty 2020, 11:19

Zamawiam poliuretany a nie mam możliwości zmierzyć teraz stabilizatorów, ktoś może mi potwierdzić że stabilizatory w NA z 97roku to 20mm przód oraz 11mm tył?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1481
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

27 sty 2020, 12:07

mutra pisze:
24 sty 2020, 15:17
Skąd silnik bierze powietrze przy odpalaniu/jałowych obrotach w NBFL 1.8? Podejrzewam że kolejny krok to demontaż przepustnicy i czyszczenie?
Z tej dziurki:

Obrazek
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 60
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

27 sty 2020, 13:10

Fifciak pisze:
27 sty 2020, 11:19
Zamawiam poliuretany a nie mam możliwości zmierzyć teraz stabilizatorów, ktoś może mi potwierdzić że stabilizatory w NA z 97roku to 20mm przód oraz 11mm tył?
U mnie w 94' to 19mm i 11mm i w 97 z tego co wiem było tak samo.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2370
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 sty 2020, 15:46

pirul pisze:
27 sty 2020, 12:07
mutra pisze:
24 sty 2020, 15:17
Skąd silnik bierze powietrze przy odpalaniu/jałowych obrotach w NBFL 1.8? Podejrzewam że kolejny krok to demontaż przepustnicy i czyszczenie?
Z tej dziurki:

Obrazek
To jest od strony filtra czy od strony kolektora ssącego?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1481
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

27 sty 2020, 17:47

mutra pisze:
27 sty 2020, 15:46
To jest od strony filtra czy od strony kolektora ssącego?
Od filtra. Ale jeśli kanalik zaschnął w środku to nie wiem czy rozpuścisz badziewie bez demontażu przepustnicy i zanurzenia w ropie/nafcie/kozim mleku. O ile to jest przyczyną, a nie np. wilgoć w gnieździe przepływomierza czy cokolwiek innego elektrycznego, łącznie z kompem, jak w przypadku mojego swapa...
mutra
Donator
Donator
Posty: 2370
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 sty 2020, 18:32

pirul pisze:
27 sty 2020, 17:47
mutra pisze:
27 sty 2020, 15:46
To jest od strony filtra czy od strony kolektora ssącego?
Od filtra. Ale jeśli kanalik zaschnął w środku to nie wiem czy rozpuścisz badziewie bez demontażu przepustnicy i zanurzenia w ropie/nafcie/kozim mleku. O ile to jest przyczyną, a nie np. wilgoć w gnieździe przepływomierza czy cokolwiek innego elektrycznego, łącznie z kompem, jak w przypadku mojego swapa...
Dzięki. Pokombinuje jeszcze, ale jestem przekonany na 75 procent że problem jest z przepustnicą bo auto odpaliło normalnie przy wciśniętym gazie
ODPOWIEDZ