Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3564
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
EDIT - jestem chyba już na wpół ślepy bo jednak mają inny numer - raczej nie pasują
Ostatnio zmieniony 15 sie 2019, 7:57 przez tomasz01, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałbym naprawić pęknięcia dachu w dość typowych dla MX5 miejscach, czyli na krawędziach przy szybach + małą dziurę z tyłu (zdjęcia). Wszystkie mankamenty występują w miejscu zgięcia dachu, więc chciałbym się tym zająć w miarę szybko, żeby pęknięcie nie postępowały.
Jak to można sensownie naprawić? Ewentualnie czy jest ktoś w małopolsce, kto robi takie rzeczy? Dach winylowy.
Dodatkowo, ostatnio przy większej ilości wody pojawiają się pojedyncze krople w miejscu łączenia uszczelek dachu (zdjęcie). Jest na to jakiś patent?
Jak to można sensownie naprawić? Ewentualnie czy jest ktoś w małopolsce, kto robi takie rzeczy? Dach winylowy.
Dodatkowo, ostatnio przy większej ilości wody pojawiają się pojedyncze krople w miejscu łączenia uszczelek dachu (zdjęcie). Jest na to jakiś patent?
Kapać może przez zbyt mocne dociągnięcie dachu do ramy szyby (regulacja na klamrze dachu).
Te boki można obszyć, ale imho to robota nieopłacalna, bo na długo nie wystarczy. Klejenie tego nie ma sensu. Lepiej zostaw i zbieraj na nowy/ używany moher.
Te boki można obszyć, ale imho to robota nieopłacalna, bo na długo nie wystarczy. Klejenie tego nie ma sensu. Lepiej zostaw i zbieraj na nowy/ używany moher.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Dzięki za info. Chodziło mi tylko o informacje, bo zastanawiam się czy wymienić na coś innego...
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Czołem;)
Sprawdziłem na fakturach z ASO i najpierw do mojej NCFL lali olej 5w30 potem 0w20. Chcę go teraz wymienic, pytanie czy zostać przy 0w20 czy wrócić do poprzedniego?
Sprawdziłem na fakturach z ASO i najpierw do mojej NCFL lali olej 5w30 potem 0w20. Chcę go teraz wymienic, pytanie czy zostać przy 0w20 czy wrócić do poprzedniego?
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
jeżeli nie upalasz za specjalnie to lej to co zaleca producent, swoją drogą fajne ASO leją co mają pod ręką
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Pytanie, po zdjęciu zderzaka i belki/wzmocnienia wybity jest numer NA01(07)50070, wg katalogu powinna być część N06650071. NBfl 2001, czy ktoś założył inną/złą belke? Czy w NB były różne belki? Czy mam zamontowaną belke od NA?
Oraz czy blachy/mocowani belki występowały w opcji z i bez nosków wchodzących w belke?
Oraz czy blachy/mocowani belki występowały w opcji z i bez nosków wchodzących w belke?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Cześć poszukuje linki gazu do nb 1.8 ale nigdzie nie mogę znaleźć. Są dostępne tylko do mazdy 323f które wyglądają dość podobnie. Czy próbował już ktoś czy pasują?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Carspeed.pl?kojotPszemek pisze: ↑22 sie 2019, 9:30Cześć poszukuje linki gazu do nb 1.8 ale nigdzie nie mogę znaleźć.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
potrzebuje gumowej zaślepki do przewodu. Takiej jaka jest na kolektorze dolotowym i przepustnicy w NB. numer części 1010-13-104.
Wie ktoś gdzie można coś takiego dostać? Mogę zamówić oryginalna ale będzie szła z japonii 3-4 tygodni :/
Wie ktoś gdzie można coś takiego dostać? Mogę zamówić oryginalna ale będzie szła z japonii 3-4 tygodni :/
jaki wysprzęglik polecacie do NB? bo mój padł po niecałych 2 tyś km
nie ma znaczenia czy skrzynia 5b czy 6b?
ja od półtora roku mam ten z KM Parts i na razie działa.
https://www.kmparts.pl/131.Wysprzeglik- ... a-NANBNBFL
NB, 1/2NBFL, NC
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu usterki pacjent NB 1.8 140 koni
mazda (na zimnym/ciepłym tak samo) na biegu jałowym, (fachowy opis ) wciskam gaz i puszczam
- bez wciśniętego sprzęgła-obroty spadają do 700 więc lekko się dławi
-z wciśniętym sprzęgłem-spadają normalnie do 1500 i od 1500 do tych 900 tak jakby z lekkim opóźnieniem
-słychać delikatnie "metaliczny" dźwięk, po wciśnięciu sprzęgła- ustaje
w czasie jazdy i na to nie ma reguły, noga oparta na sprzęgle-słychać ten dźwięk, albo muszę opierać żeby ucichło itd
mam nadzieje że w miarę czytelny ten opis, miał ktoś podobnie ale wie co to może być
mazda (na zimnym/ciepłym tak samo) na biegu jałowym, (fachowy opis ) wciskam gaz i puszczam
- bez wciśniętego sprzęgła-obroty spadają do 700 więc lekko się dławi
-z wciśniętym sprzęgłem-spadają normalnie do 1500 i od 1500 do tych 900 tak jakby z lekkim opóźnieniem
-słychać delikatnie "metaliczny" dźwięk, po wciśnięciu sprzęgła- ustaje
w czasie jazdy i na to nie ma reguły, noga oparta na sprzęgle-słychać ten dźwięk, albo muszę opierać żeby ucichło itd
mam nadzieje że w miarę czytelny ten opis, miał ktoś podobnie ale wie co to może być
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Napisałeś tak jakbyś łączył ze sobą te objawy, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, natomiast co do pierwszego z nich - na początek zdejmij i porządnie umyj przepustnicę bo większość tego typu problemów powoduje gnój w bypasach.
Jeśli chodzi o dźwięk ze skrzyni to można zakładać co najmniej kilka przyczyn i to w zasadzie jest wróżenie z fusów bez dokładniejszych oględzin bo może to być luźna łapa sprzęgła (np. sprężyna wypadła albo pękła), wywalone łożysko oporowe albo łożysko zamachu albo łożysko któregoś wałka, pęknięty tłumik drgań na tarczy sprzęgła, rozwalone słoneczko docisku, a równie dobrze może to być jakiś luźny albo przegnity bracket, np. ten łączący downpipe ze skrzynią. Albo któraś osłona wydechu, albo luźny katalizator. Wybierz sobie
Trzeba wpędzić do kanału kogoś ogarniętego ze stetoskopem i szukać.
Jeśli chodzi o dźwięk ze skrzyni to można zakładać co najmniej kilka przyczyn i to w zasadzie jest wróżenie z fusów bez dokładniejszych oględzin bo może to być luźna łapa sprzęgła (np. sprężyna wypadła albo pękła), wywalone łożysko oporowe albo łożysko zamachu albo łożysko któregoś wałka, pęknięty tłumik drgań na tarczy sprzęgła, rozwalone słoneczko docisku, a równie dobrze może to być jakiś luźny albo przegnity bracket, np. ten łączący downpipe ze skrzynią. Albo któraś osłona wydechu, albo luźny katalizator. Wybierz sobie
Trzeba wpędzić do kanału kogoś ogarniętego ze stetoskopem i szukać.
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
widać dobrze napisałem bo dobrze zrozumiałeś a więc łącze te dwie rzeczy ponieważ auto miało właśnie wymieniane sprzęgło, łożysko skrzyni wałka, oporowe, szlif wałka itd. tyle że z takimi objawami wyjechało z serwisu(niestety na lawecie bo jechało na konserwacje a ja nie mogłem być przy tym osobiście) i właśnie przebywa na reklamacji a tam mam wrażenie że palą głupa bo nikt tam rąk nie chce włożyć i twierdzą że to normalne chcą zacząć od wymian oleju w skrzyni żeby sprawdzić czy nie ma opiłków ... myślę że to nie opiłki tak hałasują zlot za parę dni i nie wiem co robić, poza tym kupę kasy wzięli za naprawę a auto nie sprawnepirul pisze: ↑26 sie 2019, 20:31Napisałeś tak jakbyś łączył ze sobą te objawy, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, natomiast co do pierwszego z nich - na początek zdejmij i porządnie umyj przepustnicę bo większość tego typu problemów powoduje gnój w bypasach.
Jeśli chodzi o dźwięk ze skrzyni to można zakładać co najmniej kilka przyczyn i to w zasadzie jest wróżenie z fusów bez dokładniejszych oględzin bo może to być luźna łapa sprzęgła (np. sprężyna wypadła albo pękła), wywalone łożysko oporowe albo łożysko zamachu albo łożysko któregoś wałka, pęknięty tłumik drgań na tarczy sprzęgła, rozwalone słoneczko docisku, a równie dobrze może to być jakiś luźny albo przegnity bracket, np. ten łączący downpipe ze skrzynią. Albo któraś osłona wydechu, albo luźny katalizator. Wybierz sobie
Trzeba wpędzić do kanału kogoś ogarniętego ze stetoskopem i szukać.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Hm, może być nawet tak, że nity na tarczy wystają i je słychać. Albo coś źle złożyli, np wspomnianą łapę. Walcz z nimi w każdym razie, niech szukają, jak mówi staropolskie góralskie przysłowie - usługa zje**na = poprawka albo zwrot siana A zakład na czarną listę. Bratu jak "mechanicy" robili sprzęgło i hamulce to sprzęgło wyło "bo się dociera", a hamulce poskładali bez blaszek prowadzących bo z nowymi klockami nie było, zaciski na dziurach tak się tłukły jakby wszystko miało się rozsypać - "to nie zagraża bezpieczeństwu, blaszek nie było bo to taki model klocka". A blaszki w koszu i szukaj wiatru w polu.
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
Da się jakoś wyregulować dach czy coś? Bo w moim nbfl coś wyjątkowo ciężko jest go dociągnąć do zatrzasków.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Regulacja jest w klamrze pod plastikową zaślepką. Jak masz stary vinyl to to może być przyczyna- materiał twardnieje i stawia opór.damianhere pisze: ↑27 sie 2019, 22:24Da się jakoś wyregulować dach czy coś? Bo w moim nbfl coś wyjątkowo ciężko jest go dociągnąć do zatrzasków.
-
- Donator
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
- Model: Inny
- Lokalizacja: ...
Spróbuje to jakoś ogarnąć, dzięki. Dach mam szmaciany, chyba...mutra pisze: ↑27 sie 2019, 22:33Regulacja jest w klamrze pod plastikową zaślepką. Jak masz stary vinyl to to może być przyczyna- materiał twardnieje i stawia opór.damianhere pisze: ↑27 sie 2019, 22:24Da się jakoś wyregulować dach czy coś? Bo w moim nbfl coś wyjątkowo ciężko jest go dociągnąć do zatrzasków.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.