Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
- Model: NA
- Lokalizacja: Elbląg
Witam, chciałem kupic sprężyny pro kita do nbfl z bilsteinem. Czy ten zestaw podejdzie? https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3032171835160-E5530_140-O15797-sprezyna-obnizajaca.html Na dole w informacjach jest napisane że nie do wersji sportive. Ew jaki powinien być kod zestawu?
Od wewnętrznej strony zacisku masz śrubę, którą odkręcasz i pod nią masz drugą śrubę na imbus i nią regulujesz położenie tłoczka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Bez mocnego negatywu może być problem. Chyba, że naciągniesz na to jakiś idiotyczny rozmiar opony i okaleczysz auto. U mnie 15x7 et25 na 195/50 są na styk i na tej podstawie to piszę, choć jeszcze nie mam zrobionej geometrii.
Jak w każdym japończyku - 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 21mm
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, 23:49 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Ja mam taki
https://allegro.pl/oferta/zestaw-216el- ... witemShare
Daje rade.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
https://allegro.pl/oferta/zestaw-216el- ... witemShare
Daje rade.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Siemanko,
przeszukiwałem forum w sprawie wymiany oleju w silniku, skrzyni i dyfrze w 1.8 NBFL i znalazłem info, jakie oleje lać, ale nigdzie nie znalazłem informacji ile ich wchodzi.
Do silnika zamierzam wlać Mobil 5W40. Poprzedni właściciel lał Magnateca 5w40, ale jakoś bardziej wierzę w Mobila. Myślę, że butelka 4l wystarczy, czy na pewno?
Do skrzyni 5cio biegowej 75w90. Zamierzam wlać motul, pytanie ile go tam wchodzi?
Do dyfra wyczytałem, że powinno się lać 80w90, pewnie też motul i tu też pytanie o ilość.
przeszukiwałem forum w sprawie wymiany oleju w silniku, skrzyni i dyfrze w 1.8 NBFL i znalazłem info, jakie oleje lać, ale nigdzie nie znalazłem informacji ile ich wchodzi.
Do silnika zamierzam wlać Mobil 5W40. Poprzedni właściciel lał Magnateca 5w40, ale jakoś bardziej wierzę w Mobila. Myślę, że butelka 4l wystarczy, czy na pewno?
Do skrzyni 5cio biegowej 75w90. Zamierzam wlać motul, pytanie ile go tam wchodzi?
Do dyfra wyczytałem, że powinno się lać 80w90, pewnie też motul i tu też pytanie o ilość.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.
Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.
Mutra, o olejach mowa, przybywaj.
BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.
Mutra, o olejach mowa, przybywaj.
BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Dzięki za info, właśnie ten temat o olejach przeglądałem, ale musiałem przegapić rozmowę o ilościach jakich mazda wymagaHookie pisze: ↑23 maja 2019, 12:50Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.
Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.
Mutra, o olejach mowa, przybywaj.
BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
Hmm, ten motul w sumie ciekawa opcja.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
tylko jak motul to taki https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-cess-5w40Hookie pisze: ↑23 maja 2019, 12:50Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.
Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.
Mutra, o olejach mowa, przybywaj.
BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
a NIE taki: https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30
czyli 5w40 z normą ACEA A3/B4.
Cześć! 1.8 NC 2007, nieszczelność układu klimatyzacji
Borykam się z nieszczelnością układu klimatyzacji, która objawia się tym, że czynnik sobie powoli ucieka i po kilku miesiącach od nabicia sprężarka przestaje się już załączać. Wyciek został zlokalizowany przy łączniach przewodów z chłodnicą. Zostały wymienione oringi i to rozwiązało tylko problem z jednym łączeniem przewodu z chłodnicą (lewa strona stojąc frontem), z drugiej strony dalej cieknie, ale mniej. W warsztacie rozkładają ręce i sugerują wymianę przewodu, a dla większej pewności także chłodnicę. Zabawa na 2k i przestałem widzieć sens naprawianiu klimy. Miał ktoś może podobną sytuację?
Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i doszedłem do długich analiz, że oring oringowy nierówny i dopiero wymiana na właściwie dobrany oring może problem rozwiązać, a jak właściwy oring znaleźć to cała filozofia włączając w to sprawdzanie dat produkcji, badania składu materiału i podejrzewam odprawienie innych ceremonii niczym emerytka macająca pomidory w sklepie. W każdym razie nie znalazłem za bardzo wskazówek, że to typowe by bez konkretnego uszkodzenia mechanicznego układ się rozszczelnił na łączeniu przewód-chłodnica i kończyło się to wymianą jednej i drugiej części. Chyba, że to jednak powszechna wiedza, że te elementy nie zdają próby czasu i żadne nowe oringi nie pomogą.
z góry dzięki za wsparcie
Borykam się z nieszczelnością układu klimatyzacji, która objawia się tym, że czynnik sobie powoli ucieka i po kilku miesiącach od nabicia sprężarka przestaje się już załączać. Wyciek został zlokalizowany przy łączniach przewodów z chłodnicą. Zostały wymienione oringi i to rozwiązało tylko problem z jednym łączeniem przewodu z chłodnicą (lewa strona stojąc frontem), z drugiej strony dalej cieknie, ale mniej. W warsztacie rozkładają ręce i sugerują wymianę przewodu, a dla większej pewności także chłodnicę. Zabawa na 2k i przestałem widzieć sens naprawianiu klimy. Miał ktoś może podobną sytuację?
Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i doszedłem do długich analiz, że oring oringowy nierówny i dopiero wymiana na właściwie dobrany oring może problem rozwiązać, a jak właściwy oring znaleźć to cała filozofia włączając w to sprawdzanie dat produkcji, badania składu materiału i podejrzewam odprawienie innych ceremonii niczym emerytka macająca pomidory w sklepie. W każdym razie nie znalazłem za bardzo wskazówek, że to typowe by bez konkretnego uszkodzenia mechanicznego układ się rozszczelnił na łączeniu przewód-chłodnica i kończyło się to wymianą jednej i drugiej części. Chyba, że to jednak powszechna wiedza, że te elementy nie zdają próby czasu i żadne nowe oringi nie pomogą.
z góry dzięki za wsparcie
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Może pomóc zmiana warsztatu od klimy na inny. Czasem przydaje się świeże spojrzenie, albo lut szczęścia
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Problem ze starymi klimami jest taki że po uszczelnieniu głównych wycieków i przywróceniu ciśnienia w układzie poddają się często kolejne najsłabsze elementy. Przerabiałem to kiedyś w innym aucie- skończyło się na wymianie/uszczelnianiu praktycznie wszystkich elementówox1 pisze: ↑23 maja 2019, 15:03Cześć! 1.8 NC 2007, nieszczelność układu klimatyzacji
Borykam się z nieszczelnością układu klimatyzacji, która objawia się tym, że czynnik sobie powoli ucieka i po kilku miesiącach od nabicia sprężarka przestaje się już załączać. Wyciek został zlokalizowany przy łączniach przewodów z chłodnicą. Zostały wymienione oringi i to rozwiązało tylko problem z jednym łączeniem przewodu z chłodnicą (lewa strona stojąc frontem), z drugiej strony dalej cieknie, ale mniej. W warsztacie rozkładają ręce i sugerują wymianę przewodu, a dla większej pewności także chłodnicę. Zabawa na 2k i przestałem widzieć sens naprawianiu klimy. Miał ktoś może podobną sytuację?
Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i doszedłem do długich analiz, że oring oringowy nierówny i dopiero wymiana na właściwie dobrany oring może problem rozwiązać, a jak właściwy oring znaleźć to cała filozofia włączając w to sprawdzanie dat produkcji, badania składu materiału i podejrzewam odprawienie innych ceremonii niczym emerytka macająca pomidory w sklepie. W każdym razie nie znalazłem za bardzo wskazówek, że to typowe by bez konkretnego uszkodzenia mechanicznego układ się rozszczelnił na łączeniu przewód-chłodnica i kończyło się to wymianą jednej i drugiej części. Chyba, że to jednak powszechna wiedza, że te elementy nie zdają próby czasu i żadne nowe oringi nie pomogą.
z góry dzięki za wsparcie
Skąd jesteś? Tak jak Alex pisze- w innym warsztacie mogą znać sztuczkę której dotychczasowy warsztat nie zna
Jeszcze raz sprawdzasz (szukasz) zwarcia od bezpieczników świateł do lamp przy wypiętych żarówkach.Sowaone pisze: ↑07 maja 2019, 15:45chlopaki NA 1.6 90km swiatla nie swieca. zarowki sprawdzone, wtyczki byly popalone - wymienione. Ciagle pali sie bezpiecznik. Przekaznik H300 od swiatel zastalem spalony, po wymianie na nowy dalej te same objawy wypala bezpiecznik. Nie mam juz sil, wyglada na to ze moze byc gdzies zwarcie na kablach ale pod maska juz wszystkie przeszukane i nic nie znalazlem. Jakies porady co jeszcze sprawdzic?
[/quote]
Problem ze starymi klimami jest taki że po uszczelnieniu głównych wycieków i przywróceniu ciśnienia w układzie poddają się często kolejne najsłabsze elementy. Przerabiałem to kiedyś w innym aucie- skończyło się na wymianie/uszczelnianiu praktycznie wszystkich elementów
Skąd jesteś? Tak jak Alex pisze- w innym warsztacie mogą znać sztuczkę której dotychczasowy warsztat nie zna
[/quote]
Warszawa Białołęka, coś polecasz? Aż tak mi na klimie nie zależy, uznałem, że przy okazji to bym już naprawił i jako, że wracam jeszcze na wymianę płynu chłodniczego, to pomyślałem o jakimś innym rozwiązaniu do sprawdzenia. Póki co zdecydowałem się na wymianę oringa na oryginalny mazdy i jeśli to nie zda egzaminu, to odkładam temat na później- tak jak do tej pory zwlekałem
Problem ze starymi klimami jest taki że po uszczelnieniu głównych wycieków i przywróceniu ciśnienia w układzie poddają się często kolejne najsłabsze elementy. Przerabiałem to kiedyś w innym aucie- skończyło się na wymianie/uszczelnianiu praktycznie wszystkich elementów
Skąd jesteś? Tak jak Alex pisze- w innym warsztacie mogą znać sztuczkę której dotychczasowy warsztat nie zna
[/quote]
Warszawa Białołęka, coś polecasz? Aż tak mi na klimie nie zależy, uznałem, że przy okazji to bym już naprawił i jako, że wracam jeszcze na wymianę płynu chłodniczego, to pomyślałem o jakimś innym rozwiązaniu do sprawdzenia. Póki co zdecydowałem się na wymianę oringa na oryginalny mazdy i jeśli to nie zda egzaminu, to odkładam temat na później- tak jak do tej pory zwlekałem
-
- Donator
- Posty: 56
- Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Jak sobie radzicie ze skrzypiącymi/trzeszczącymi/hałasującymi plastikami w okolicy drzwi/boku?
U mnie w okolicach drzwi pasażera tak już to momentami skrzypi na nawet niewielkich nierównościach że masakra. Próbowałem zlokalizować dokładne źródło hałasu, ale coś mi się nie udało. Hałas jest na pewno z nadwozia, pod spodem wszystko w porządku (poza rdzą oczywiście )
U mnie w okolicach drzwi pasażera tak już to momentami skrzypi na nawet niewielkich nierównościach że masakra. Próbowałem zlokalizować dokładne źródło hałasu, ale coś mi się nie udało. Hałas jest na pewno z nadwozia, pod spodem wszystko w porządku (poza rdzą oczywiście )
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Panowie, czy te nastawy zbieżności z flying miata to są te które "należy" zrobić?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
NB 1.6 5b otwarty dyfer.
Mam taki mały problem albo jestem przewrażliwony, przy wrzucaniu drugiego biegu słychać takie metaliczne stuknięcie, na innych biegach tego nie ma. I to stuknięcie nie jest zawsze, biegi wchodzą dobrze. Coś z wałem albo skrzynią ?
Mam taki mały problem albo jestem przewrażliwony, przy wrzucaniu drugiego biegu słychać takie metaliczne stuknięcie, na innych biegach tego nie ma. I to stuknięcie nie jest zawsze, biegi wchodzą dobrze. Coś z wałem albo skrzynią ?