[NC] przewód paliwowy do naprawy/wymiany

Dział związany z tematami technicznymi, modyfikacjami częściami i mechaniką Mazdy MX-5.

Moderator: Moderatorzy

tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

06 kwie 2019, 1:43

Dzisiaj na przeglądzie wyszło, że utknął jakiś kamień (nie mam pojęcia jakim cudem) i zgniótł jeden przewód paliwowy.
Co teraz? Da się to naprawić tnąc i doczepiając coś czy trzeba cały wymienić?
Jeśli cały to jaki to dużo zabawy?

P.S. Zdjęcie się wyświetla do góry nogami, a po kliknięciu jest ok. To przewód idący lewą stroną patrząc od dołu z tyłu.
Załączniki
20190405_191406.jpg
20190405_191406.jpg (4.61 MiB) Przejrzano 126 razy
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 512
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 kwie 2019, 7:05

Ja właśnie dostałem z Carspeeda przewód do NB, OE za chyba 340 zł - to się wydaje najrozsądniejsza forma naprawy (nie ryzykujesz wycieków po sztukowaniu).
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
sprysio
Posty: 77
Rejestracja: 16 gru 2017, 21:54
Model: NA

06 kwie 2019, 7:18

Jedź do warsztatu zrobią Ci z miedzi przewód pewnie za 200 zl max

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

06 kwie 2019, 14:21

W UK jestem, więc trochę ceny wyższe i więcej utrudnień, ale do rzeczy:

- pojechałem do Mazdy i pokazali mi diagram z którego wynika (i tak powiedzieli) że tylko jeden przewód jest paliwowy a reszta to hamulcowe
- podjechałem na warsztat zerknąć i mechanik powiedział, że to jest paliwowy bo te 2 są grubsze a 2 cieńsze to hamulcowe. Dodał, że najprawdopodobniej jest to przewód powrotny.

Ktoś bawił się tym przy NC? Teraz nawet nie wiem jak mam część zamówić jak w maździe nie wiedzą co to za przewód na podstawie zdjęć i lokalizacji, a nie mam czasu odstawić auto i czekać kilka tygodni na przysłanie/odesłanie części.

Mechanik powiedział, że jak niskie ciśnienie to można obciąć i łatać ale jakie ciśnienie tam to on nie wie, więc ryzyko że po obcięciu wyjdzie, że nie da się łatać.
Widziałem w internecie zestawy do łatania które są drogie i profesjonalne, więc jeszcze myślę czy to popularne, że ktoś się specjalizuje właśnie w łataniu przewodów paliwowych.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

sprysio
Posty: 77
Rejestracja: 16 gru 2017, 21:54
Model: NA

06 kwie 2019, 14:24

Niech wymieni cały przewód wg srednicy

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

06 kwie 2019, 14:25


sprysio pisze:Niech wymieni cały przewód wg srednicy
Czyli, że nie oryginalny tylko dobrać coś innego?


Sent from my SM-G935F using Tapatalk

sprysio
Posty: 77
Rejestracja: 16 gru 2017, 21:54
Model: NA

07 kwie 2019, 10:25

https://sam-naprawiam-bmw.com.pl/wymian ... h-tylnych/

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka

tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

07 kwie 2019, 23:50

Fajną stronę znalazłem na której jest ładny diagram i opisane czym mój przewód jest:
Problem w tym, że nie wiem w którym momencie się zaczyna mój przewód. Czy to skrajny po prawej koło Xa w kółku zanim sie skrzyżuje czy po skrzyżowaniu.
Drugi problem, że akurat tych części nigdzie nie znajduję online, żeby przeczytać opis (np. w NA było napisane co jest fuel a co co innego).

http://catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWF ... c3EzPT0%3D
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 4808
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 kwie 2019, 8:40

NC ma system paliwowy bez powrotu, więc jest tylko jeden przewód.
Na diagramie zaczyna sie numerem 45-111 (złącze przy pompie paliwa) a kończy 1325/13-150B wejściem w listwę paliwową. Numer oem NE5145110D lub NE5145110E 8-)
tubuk pisze:
07 kwie 2019, 23:50
Fajną stronę znalazłem na której jest ładny diagram i opisane czym mój przewód jest:
Problem w tym, że nie wiem w którym momencie się zaczyna mój przewód. Czy to skrajny po prawej koło Xa w kółku zanim sie skrzyżuje czy po skrzyżowaniu.
Drugi problem, że akurat tych części nigdzie nie znajduję online, żeby przeczytać opis (np. w NA było napisane co jest fuel a co co innego).

http://catcar.info/mazda/?lang=en&l=bWF ... c3EzPT0%3D
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

08 kwie 2019, 9:27

Wczoraj jeszcze doczytałem, że to co mnie interesuje to jest przewód od "evaporation", czyli rozumiem, że to mniej ważne i mniej niebezpieczne niż paliwowy. Teraz kilka opcji:
- albo naciągnąć jakiś gumowy przewód na miejsce zgięcia i spiąć żeby ładnie wyglądało
- albo ciąć i wstawić coś pomiędzy.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 4808
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 kwie 2019, 10:09

To jest przewód od odsysania oparów paliwa ze zbiornika do kolektora, ciśnienia tam raczej nie ma za dużego, paliwo raczej kapać z niego nie będzie, ale opary paliwa też lubią się zapalać ;) wzmocnij może miejsce uderzenia klejem do alu/stali , zabezpiecz wężykiem i tyle.
tubuk pisze:
08 kwie 2019, 9:27
Wczoraj jeszcze doczytałem, że to co mnie interesuje to jest przewód od "evaporation", czyli rozumiem, że to mniej ważne i mniej niebezpieczne niż paliwowy. Teraz kilka opcji:
- albo naciągnąć jakiś gumowy przewód na miejsce zgięcia i spiąć żeby ładnie wyglądało
- albo ciąć i wstawić coś pomiędzy.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

08 kwie 2019, 10:28


Fiveopac pisze:To jest przewód od odsysania oparów paliwa ze zbiornika do kolektora, ciśnienia tam raczej nie ma za dużego, paliwo raczej kapać z niego nie będzie, ale opary paliwa też lubią się zapalać ;) wzmocnij może miejsce uderzenia klejem do alu/stali , zabezpiecz wężykiem i tyle.
Dokładnie tak myśl tylko jak poprowadzi wężyk wzdłuż do tego miejsca? Od przodu czy od tyłu samochodu.
Gdzie ten przewód z przodu idzie? Na wykresie idzie na inny diagram :)



tubuk
Posty: 11
Rejestracja: 02 maja 2016, 21:40
Model: NC
Lokalizacja: UK

15 kwie 2019, 20:41

Wszystko zrobione.
Mechanik powiedział, że ciśnienie jest niskie, a z racji, że nie było wycieków żadnych to nałożyłem JB weld które ma wytrzymałość >3000psi. Nałożyłem grubo i przegląd przeszedł :).

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

ODPOWIEDZ