cewki do wymiany
nowe czy używane?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
tydzien temu zaczęła się akcja z mazda: przy obrotach na poziomie 1200-1300 zaczynała szarpać i dusić sie, najpierw myślałam że to przez wilgoć, ale z dnia na dzień nasilało sie i dzisiaj okazało się że do wymiany jest cewka. Koszt nowej oryginalnej to okolo 1700zl, używkę można mieć już za jakieś 300-400zł. Zdecydowałam nie oszczędzać na częściach do mazdy bo chcę żeby chodziła jak igiełka...więc... Co radzicie? Wydawać prawie dwa tysie na cewki czy kupić używkę? W serwisie powiedzieli że jeśli zależy mi żeby autko jeździło jak najlepiej to nowe części są lepsze (wiadomo gwarancja itp) a używana nigdy nie wiadomo jak długo podziała. Czy jest sens płacić 1700zl?
osobiscie chyba postaralbym sie poszukac uzywke z samochodu w miare mlodego - zawsze lepszy moze byc uzywany oryginal niz nowy zamiennik
jesli jednak koniecznie chcesz nowe czesci to moze taniej dostaniesz za granica?
nie wiem ile wyjdzie z przesylka, ale nawet w anglii jest taniej:
[url]http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/784[/url]
jesli jednak koniecznie chcesz nowe czesci to moze taniej dostaniesz za granica?
nie wiem ile wyjdzie z przesylka, ale nawet w anglii jest taniej:
[url]http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/784[/url]
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Jedna cewka kosztuje 67 Funtów:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1078
Jak chcesz to jestem w stanie jakoś to załatwić z anglii, tyle ze nie gwarantuje czasu w jakim to dostaniesz do rąk. Ta cewka z tej strony to orginał "Genuine Mazda Part"
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1078
Jak chcesz to jestem w stanie jakoś to załatwić z anglii, tyle ze nie gwarantuje czasu w jakim to dostaniesz do rąk. Ta cewka z tej strony to orginał "Genuine Mazda Part"
Fuksja i Turkus
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Ostatnio w I.L. Motorsport też nie było. Miałem ten sam problem i zdecydowałem na używane. Trafiłem cewki w stanie idealnym i jestem zadowolony. Acha, mam nadzieję, że przewody/świece zostały wyeliminowane jako przyczyna? Bo w miatkach przewody to tak raz na rok trzeba...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kable i swiece sa nowiutkie wiec na bank cewka.
Tak na wszelki wypadek jeszcze bedziemy zmieniac kable na super extra jakies tam,ale na bank cewka.
I chyba jednak poszukamy uzywki.
Ma ktos moze namiary gdzie szukac????
Tak na wszelki wypadek jeszcze bedziemy zmieniac kable na super extra jakies tam,ale na bank cewka.
I chyba jednak poszukamy uzywki.
Ma ktos moze namiary gdzie szukac????
Po co jezdzic skoro mozna latac...
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Adi pisze:a jak już tak o kablach i świecach - to jakie kto lubi ? na moje już chyba pora , może jakieś rady co by tam wtyknąć???
BOSCH, około 160 pln
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
perver, masz P.W.
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
perver pisze:Sprawa zrobila sie pilna,bo auto juz nie jedzie!!!!!
Szukam pilnie nam iarow na handlarzy!!!!
Z gory dzieki
Acha, to cewki. Moja (nawet na zlocie w Kaliszu, przy powrocie) uparcie na 2 garach pracowała. Nie podaję namiaru skąd kupiłem, bo na szrocie stała jedna jedyna NB 1.6. Powodzenia!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
wracajac do przepalenia znalazlem taki tekst:
"Have you burnt out your coil? The No1 cause of this, is having the ignition on without the engine running. Don't EVER do this! There is, however, a second lesser known cause, a loose earth cable! Check all the earths around the engine, including the one on the alternator bracket."
do na byly dwa rodzaje: 3 i 4`ro pinowa do nb jest 4`ro pinowa, wiec moze podejdzie
"Have you burnt out your coil? The No1 cause of this, is having the ignition on without the engine running. Don't EVER do this! There is, however, a second lesser known cause, a loose earth cable! Check all the earths around the engine, including the one on the alternator bracket."
do na byly dwa rodzaje: 3 i 4`ro pinowa do nb jest 4`ro pinowa, wiec moze podejdzie
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
perver pisze:Jest wazne pytanie!!! Czy cewki do NA beda pasowac do NB ????????????
Raczej nie bardzo bo zupełnie inaczej wyglądają, silnik 1.9 w NB ma cewki na pokrywie zaworów, z kolei 1.6 NB ma już np. cewki za pokrywą, dokładnie pomiędzy pokrywą a przegrodą. A w NA wszystkie mają za przegrodą.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
To masz 1.6 Albo to jakieś fake, albo ja jestem źle poinformowany, idę pobrać informacje.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Już wiem że cewkę na górze miała tylko 145 konna wersja 1.9 ze zmiennymi fazami rozrządu i zmienną długością kolektora, natomiast 140 konna wersja 1.9 która miała tylko kolektor ssący o zmiennej długości miała cewkę z tyłu.
A od NA nie pasi.
A od NA nie pasi.
mam cewkę do NA 1.6 90km
Świetnie !! Ale czy chcesz ją sprzedać i za ile ? Z którego roku ona jest ?
Znalazłem jeszcze na allegro cewkę również do NA , ale nie wiem czy będzie pasować.
Wydaje się że nie bo inna jest obudowa. W NA wyglada na jedna całość, a w NB są dwie cewki.
Jedna odpowiada za zapłon 1 i 4 cylindra, a druga za zapłon 2 i 3 cylindra. Są przymocowane do wspólnej obudowy.
Znalazłem jeszcze na allegro cewkę również do NA , ale nie wiem czy będzie pasować.
Wydaje się że nie bo inna jest obudowa. W NA wyglada na jedna całość, a w NB są dwie cewki.
Jedna odpowiada za zapłon 1 i 4 cylindra, a druga za zapłon 2 i 3 cylindra. Są przymocowane do wspólnej obudowy.
Rzepi, chcę sprzedać, z '96. call me 602 176 993 po 19
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
W serwisie W Łodzi dowiedziałem się, że cewki do 323 są takie same i kosztują grosze(30pln czy jakoś tak). Przy najbliższej okazji przetestuję.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
no to mnie zgasiło że może pasować od 323 , bo najpierw chciałem kupić od AGENta, ale elektryk mnie nastraszył że będzie kłopot. Porównałem na oko cewkę od NA Stiga z moją NB i obudowa jest trochę inna więc spękałem i zacząłem szukać na allegro cewkę używaną z NB ( i w koncu znalazłem ) i jest OK !!!