Gwint miata Nd

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

14 sie 2018, 16:33

Witam. Zastanawiam się nad kupnem gwintu do ND, macie jakieś sety pomontowane ? Piszcie co macie i dawajcie opinie ! Wielkie dzięki.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

14 sie 2018, 18:23

Pudel ma PSS10, wrzucaj Ohlinsa, idź na ostro! ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

15 sie 2018, 0:43

Mam Bilsteina B16 PSS10 w NDku. Jest boski, to co tym autem teraz można robić na torze... A i po mieście da się jeździć. Dobrze wydana kasa!
Kolega Mydło jakoś teraz zakłada Teina, nich się wypowie.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

15 sie 2018, 9:21

Wiążę z nim duże nadzieje, ale powiem coś jak założę. Na razie czekam na części do skrzyni :cry:
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

17 sie 2018, 14:43

A co ze skrzynia ? Bo to tez ciężki temat, ja mam druga a czuje, ze dalej jest coś nie tak.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

18 sie 2018, 1:11

Też mam drugą i świeżo po wymianie pojawił się ciężki do opisania odgłos, takie jakby wycie podczas przyspieszania. Dokładnie ten sam z którym pojechałem do ASO za pierwszym razem, kiedy to okazało się że skrzynia jest już w proszku. Zgłaszałem to w serwisie w którym wymieniali skrzynię, ale panowie uznali że tak musi być, a w ogóle byli nie chętni się tym zajmować, bo wypłynęło że autem jeździłem po torze. Więc zmieniłem serwis i od razu padła diagnoza, że to łożysko oporowe sprzęgła, wymienili i było dużo lepiej, dźwięk się zmniejszył, ale nadal go słyszałem. Zostawiłem więc auto na diagnostykę, rozebrali skrzynię i dopatrzyli się drobnych zarysowań na dwóch kołach zębatych. Mazda zaleciła wymianę tych zębatek i łożysk. Dzisiaj w końcu odebrałem samochód i wszystko pięknie działa :D tak więc w tygodniu, najdalej w weekend włożę gwint i napiszę o wrażeniach :senkju:
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

19 sie 2018, 9:10

To czekam na info o gwincie ! A co do skrzyni, tez słyszę ten dźwięk, jęczy strasznie na 1 biegu ... powiedzieli mi, żebym jeździł w razie czego wsadza mi kolejna skrzynie, mam gwarancje jeszcze rok ale przedłużę na kolejne 2. Przedłużenie obejmuje skrzynie także jest ok. Mam zmieniony wydech wiec nie chce mi się podmieniać na seryjny żeby wstawiać do nich samochód, żeby coś sprawdzali, No ale po tym co napisałeś chyba podjade do nich. A powiedz mi jak u Ciebie było jak schodził na 2 i 3 z wysokich obrotów to czy mniej więcej przy 3 tys obrotów słyszałeś takie zgrzytanie ?
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

19 sie 2018, 11:10

Zgrzytów ani żadnych odgłosów nigdy nie miałem w trakcie zmiany biegów. Jedynie w pierwszej skrzyni często zdarzały mi się problemy z wbiciem dwójki. A ten dźwięk który mnie męczył, to taki metaliczny, coś w rodzaju wycia. Pojawiał się w momencie przyspieszania głównie do 3 biegu. Druga rzecz jaką zaobserwowałem to kiedy jechałem z jakąś tam prędkością bez gazu dźwięku nie było, tylko dosłownie dotknięcie pedału gazu powodowało że się pojawiał, puszczałem gaz i znikało. Mój kolega określił to jako dźwięk starego autobusu :lol:
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

19 sie 2018, 13:13

Rozumiem, dzięki. Z racji tego jak traktuje auto, czuje, ze 3 skrzynia już niedługo
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

19 sie 2018, 14:58

Jest jakiś oddzielny temat co do skrzyń w NDkach ? Nie mogę znaleźć
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

19 sie 2018, 15:20

To już z drugą masz kłopoty? Osobnego tematu nie ma, a najwięcej pojawia się tu: viewtopic.php?f=18&t=24189
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2018, 15:48

Koledzy, a Wy w teorii macie już te skrzynie po poprawkach, które wprowadziła Mazda?
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

19 sie 2018, 17:36

MatiND pisze: A powiedz mi jak u Ciebie było jak schodził na 2 i 3 z wysokich obrotów to czy mniej więcej przy 3 tys obrotów słyszałeś takie zgrzytanie ?


Dodam 3 grosze od siebie... u mnie jest jakiś przydźwięk w okolicach właśnie 2.7-3.0 tyś obrotów (zależy od biegu). Coś jakby wpadało w rezonans. Zgrzytem tego nie nazwę, ale ewidentnie coś słychać z okolicy tunelu środkowego (kierowca słyszy z prawej, pasażer z lewej) Wydaje mi się że mam to od nowości (obecnie jest 6kkm), i w zasadzie nic się nie zmienia - jest taki sam. Pojawia się tylko w momencie zapiętego biegu (w zasadzie na każdym ale na 2-3-4 najlepiej słychać), po odjęciu gazu, gdy obroty swobodnie opadają.... przy lekkim "smyrnięciu" gazu ginie. 19 września jadę do ASO, "mistrz serwisu" ma posłuchać.
Moja to ND 2018. W innej ND (chyba 2016) tego nie słyszałem, ale za to w NB kolegi był identyczny odgłos (ponoć "od zawsze"). Gdyby nie to, że w pierwszych ND coś się działo ze skrzynią, pewnie bym nie zwrócił uwagi, a tak ucho podświadomie szuka;)

Edit: dopiero zauważyłem, że to temat o gwincie, przepraszam za offtop:D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 sie 2018, 17:58

W NB odgłos rzężenia powodują osłony katalizatora i rury obok niego. Może coś jest niedokręcone.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

19 sie 2018, 20:14

Widać temat skrzyni wiecznie żywy :winner: Ja w styczniu dostałem teoretycznie poprawioną i ten dźwięk miałem od początku posiadania samochodu, natomiast był słyszalny tylko przy wysokich obrotach, natomiast po robieniu bokiem ronda na Pixers ringu mocno dźwięk się nasilił. To był powód pojechania do ASO, zwłaszcza że się o skrzyniach naczytałem. Wtedy dostałem nową skrzynię. Tak długo nie miałam auta i byłem tak podjarany, że nie zwracałem uwagi na ten dźwięk po odbiorze samochodu, do czasu aż znowu latałem bokiem po tym samym rondzie i znowu dźwięk był ewidentnie słyszalny. Dopiero teraz jest cicho, tak jak chyba nigdy jeszcze nie było.
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

20 sie 2018, 21:42

No to jeszcze trochę i nie będę jedyny z trzecią skrzynią... :D
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

21 sie 2018, 7:28

Powiedz mydło, jak z gwarancja jeśli chodzi o gwint.
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

21 sie 2018, 22:02

Liliputek pisze:No to jeszcze trochę i nie będę jedyny z trzecią skrzynią... :D


ja mam ogromną nadzieję, że przygody ze skrzynią dobiegły końca :geek:

MatiND pisze:Powiedz mydło, jak z gwarancja jeśli chodzi o gwint.


Ciężko powiedzieć bo gwarancję tracisz na modyfikowany element, więc teoretycznie obowiązuje na pozostałych częściach zawieszenia, ale jeśli ktoś uzna, że dana usterka będzie wynikała z nieprawidłowej eksploatacji, ze względu na modyfikowany element to też nie ma gwarancji. Także interpretacja pozostaje dowolna
MatiND
Posty: 16
Rejestracja: 20 paź 2017, 0:11
Model: ND

23 sie 2018, 19:15

Rozumiem, ale mi wariat w aso powiedział, ze jak motor padnie a będę miał gwint to mogą mi na motor gwarancji nie uznać
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2018, 20:35

MatiND pisze:Rozumiem, ale mi wariat w aso powiedział, ze jak motor padnie a będę miał gwint to mogą mi na motor gwarancji nie uznać

Bo to wariat był...zmień serwis, jak to w życiu, są ludzie i ludziska :lol:
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

25 sie 2018, 0:47

Pytanie do doświadczonych praktyków...
Jaki gwint (której firmy) jest dobry, lepszy, praktyczniejszy ? Bilstein, KW, HR, AP czy inny?
I dlaczego ?
Każdy swoje chwali i ciężko się w tym wszystkim rozeznać, tym bardziej jeżeli ktoś ma tak nikłe pojęcie o tym wszystkim.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

25 sie 2018, 22:36

No więc założyłem Teina Mono Sport, pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Na tą chwilę z ogromnych plusów, zauważyłem że auto, jakby klei się drogi i nie mam tu na myśli zakrętów, tylko kiedy na drodze jest coś w rodzaju uskoku to mam uczucie, jakby samochód wpadał w ten uskok, a nie przelatywał przez niego. Po drugie bardzo mocno wyeliminowane przechyły boczne. Po trzecie duża stabilność i reaktywność podczas ostrej zmiany kierunku jazdy. Na chwilę obecną to tyle, przejechałem zaledwie kilkanaście kilometrów po mieście. W poniedziałek robię geometrię, a w weekend będę na torze, to powiem coś więcej :roll:
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

27 sie 2018, 0:25

Liliputek pisze:Pytanie do doświadczonych praktyków...
Jaki gwint (której firmy) jest dobry, lepszy, praktyczniejszy ? Bilstein, KW, HR, AP czy inny?
I dlaczego ?
Każdy swoje chwali i ciężko się w tym wszystkim rozeznać, tym bardziej jeżeli ktoś ma tak nikłe pojęcie o tym wszystkim.

Raczej nikt Ci nie odpowie na to pytanie, bo jeździ tylko na takim jaki ma w swoim aucie.
Ja po założeniu Bilsteina B16 jestem zachwycony przede wszystkim poprawą stabilności auta po wykonaniu szybkich manewrów przy dużej prędkości. Nie ma walki z autem tylko spokojnie jadę dalej.
Myślę że jeśli myślisz nad gwintem to pomyśl raczej o sprawdzonym produkcie a nie o chińczyku który zakłada się do golfa żeby dobrze wyglądał na zlocie... Do tych marek co wypisałeś dopisz Öhlins, bo oni także robią zawieszenia do ND a to na prawdę wysoka półka.
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

27 sie 2018, 19:30

Jak sam wiesz nie jest to tani zakup i jak to u mnie bywa zazwyczaj upływa dużo czasu zanim się zdecyduje na jakiś zakup. Mam co do gwintu swoje wymagania i szukam, rozpytuję itd ale wydaje się, że KW byłby ok.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
ODPOWIEDZ