Start/Stop - ze zdalnym otwieraniem Bluetooth +Zegarek

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2018, 18:00

Zmajstrowałem pewien gadżet do mojej SW20 (NA ciągle szukam :D) i tak pomyślałem że może dla MXa by się zrobiło ?

Mianowicie, w moim wypadku była to rezygnacja ze stacyjki (kolumna kierownicza z anglika ma ją ze złej strony, więc łatwiej było wywalić bo i na co mi to :)) i w jej miejsce zamontować przycisk do odpalania auta.
Żeby nie było za prosto, to przycisk działa tak:

Kod: Zaznacz cały

1. Klikamy i włącza się ACC
2. Klikamy i włącza się zapłon
   a) Trzymamy guzik w tym stanie i kręcimy rozrusznikiem.
   b) Jak auto nam zgaśnie to dalej możemy zakręcić rozrusznikiem
3. Klikamy i wyłącza się system


Sami wiecie że zostawienie takiego systemu samego sobie to słabe rozwiązanie, wiec dodałem do tego opcjonalnie dwie możliwości odblokowania systemu (coby pan mietek nie zakosił nam auta za prosto)

Kod: Zaznacz cały

1. Karta NFC/RFID (tak, działa też karta bankomatowa! - zbliżamy kartę do klamki (tam gdzie mamy czytnik) i auto się otwiera i załącza w tryb czuwania przycisk start, drugie zbliżenie to zamknięcie auta i dezaktywacja systemu.
2. Nasz ulubiony smartfon z Bluetooth - tutaj mamy większe pole do popisu bo aplikacją sobię wygodnie otwieramy/zamykamy samochód, czy tam nawet zdalnie odpalimy


Zarówno w pierwszym jak i drugim wypadku jest opcja ryglowania drzwi i opóźnione wyłączanie auta - turbotimer (w drugim wypadku wygodnie zmieniamy to sobie z poziomu smartfona).

Pobór prądu:
NFC - około 15mA
Bluetooth - około 30mA (czekam na Bluetooth 4.0 LowEnergy)


Do tego idąc z duchem czasu, w mojej SW20 mam super zegarek - który nie robi nic poza ciągnięciem prądu i wyświetlaniem godziny (każde odłączenie baterii to zerowanie zegara........ kto to wymyślił ?) więc zmodyfikowałem go odpowiednio:

Kod: Zaznacz cały

1. Pokazuje aktualny czas (z dokładnością do 1s rocznie) - i nie gubi ustawień za każdym razem
2. Pokazuje dwie dowolne wartości z czujników (u mnie akurat to temperatura wnętrza i na zewnątrz), ale nic nie stoi na przeszkodzie by był to oil press, oil temp, egt czy co tam się jeszcze mierzy
3. Te dwie dowolne wartości mogę zmienić by co Xsec się zmieniały między większą liczbą czujników, czy też poprzez guzik, czy po przekroczeniu jakiejść wartości po prostu się wyświetli na całym ekranie ta wartość)



Znaleźliby się tutaj chętni na takie ustrojstwo ?
Więcej zdjęć mam na TwarzoKsiążka



Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

21 sty 2018, 18:24

Ciekawe urządzenie :)
Nawet montaż tego umożliwiałby otworzenie auta przy zatrzaśnięciu kluczyków itp. Dużo możliwości ma.
Z ciekawości spytam, na arduino czy raspberry budowałeś?
Per aspera
Ad astra
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2018, 18:28

Z ciekawości Atmega 2560 i C :)
Więc to samo co Arduino Mega, i właśnie myślę czy z racji dostępności gotowych płytek nie przenieść całości na to, tylko że fabryczne płytki Arduino ciągną od groma prądu wiec trzeba by było to odchudzić :)
Raspberry z tego też powodu odpadło na wstępie, do tego całkowity brak możliwości uśpienia tego by reagowało na kilka bazowych komend wybudzania (gdy auto chodzi to całe urządzenie moje ciągnie jakieś 120mA).
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

21 sty 2018, 21:45

bullseye pisze:Z ciekawości Atmega 2560 i C :)
Więc to samo co Arduino Mega, i właśnie myślę czy z racji dostępności gotowych płytek nie przenieść całości na to, tylko że fabryczne płytki Arduino ciągną od groma prądu wiec trzeba by było to odchudzić :)
Raspberry z tego też powodu odpadło na wstępie, do tego całkowity brak możliwości uśpienia tego by reagowało na kilka bazowych komend wybudzania (gdy auto chodzi to całe urządzenie moje ciągnie jakieś 120mA).

Da się raspa wybudzać z GPIO, jeżeli przerzucasz system na halt- ciągnie wtedy jakieś 15-20mA @5V
Większy problem to, że wstaje znacznie dłużej niż atmegi.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
virage
Posty: 39
Rejestracja: 10 kwie 2017, 22:41
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

21 sty 2018, 22:36

bullseye pisze:Z ciekawości Atmega 2560 i C :)
Więc to samo co Arduino Mega, i właśnie myślę czy z racji dostępności gotowych płytek nie przenieść całości na to, tylko że fabryczne płytki Arduino ciągną od groma prądu wiec trzeba by było to odchudzić :)
Raspberry z tego też powodu odpadło na wstępie, do tego całkowity brak możliwości uśpienia tego by reagowało na kilka bazowych komend wybudzania (gdy auto chodzi to całe urządzenie moje ciągnie jakieś 120mA).


Projekt bardzo fajny :)
Nie myślałeś może o nRF52? W uśpieniu bierze bardzo mało prądu, masz w jednym scalaku BLE i NFC, no i znacznie większą moc obliczeniową :D
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2018, 7:06

rachey pisze:Da się raspa wybudzać z GPIO, jeżeli przerzucasz system na halt- ciągnie wtedy jakieś 15-20mA @5V
Większy problem to, że wstaje znacznie dłużej niż atmegi.


Całość doczytaj :) Owszem da się go wybudzić z GPIO, ale nie znalazłem nigdzie żadnej informacji o tym by wybudzało go coś konkretnego (jak hasło słane Bluetoothem czy konkretny kod RFID), więc po prostu po sparowaniu z Bluetoothem automatycznie by się budził (BT ma wyjście state min) i tyle z zabezpieczenia.
Drugi minus to cena, za którą dostajemy genialny sprzęt który w sumie nie miałby do czego w tym projekcie wykorzystać swojej mocy obliczeniowej.

virage pisze:Projekt bardzo fajny :)
Nie myślałeś może o nRF52? W uśpieniu bierze bardzo mało prądu, masz w jednym scalaku BLE i NFC, no i znacznie większą moc obliczeniową :D

Właśnie zaczynam się bawić z BLE, pamiętaj też że BLE to zupełnie co innego niż profile SPP z BT 2.1 - więc zabawa od początku, ale czy sensowna dla tych paru mA ?
I znowu kwestia mocy, która w moim projekcie i tak nie jest wykorzystana w pełni :D
A uC robi na prawdę masę rzeczy:

Kod: Zaznacz cały

Czytanie danych z: zegarka, czujnika temperatury x2, czujnika EGT, czujnika podciśnienia, odbieranie danych z Bluetootha, odbieranie ilości obrotów silnika (to zabiera masę czasu), odbieranie prędkości.......

U siebie dodałem jeszcze opcję jedną z racji łatwości obróbki danych z prędkości auta i silnika, mianowicie po przekroczeniu 60km/h lekko podbija volume, potem przy 90km/h znowu lekko podbija vol - taki bajer znany z nowych aut a bardzo przydatny, tym bardziej że mam decka bez wzmacniacza i dodanie potencjometru cyfrowego to był pikuś :D, a do tego zegary mają podświetlenie RGB (nieeee, nie choinka czy coś, długo ustawiałem te diody by świeciły w dokładnie tym samym odcieniu co fabryczne żarówki (oryginalne miały kondoniki zielone) - a po przekroczeniu 7200RPM zmieniają się na czerwone (taki shift light :)
Do tego uC steruje mi składaniem lusterek czy automatem podnoszenia szyb.
A mimo to Atmega się bardzo nudzi pewnie :)
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2018, 9:34

Obrazek
Awatar użytkownika
virage
Posty: 39
Rejestracja: 10 kwie 2017, 22:41
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

23 sty 2018, 18:07

bullseye pisze:Właśnie zaczynam się bawić z BLE, pamiętaj też że BLE to zupełnie co innego niż profile SPP z BT 2.1 - więc zabawa od początku, ale czy sensowna dla tych paru mA ?
I znowu kwestia mocy, która w moim projekcie i tak nie jest wykorzystana w pełni :D
A uC robi na prawdę masę rzeczy:


Racja, skoro AtMega daję radę, to przy tak zaawansowanym projekcie przenoszenie całości trochę mija się z celem,. W zasadzie to chyba nie potrzebujesz jakiegoś super low energy - aku powinno dać radę :D

bullseye pisze:U siebie dodałem jeszcze opcję jedną z racji łatwości obróbki danych z prędkości auta i silnika, mianowicie po przekroczeniu 60km/h lekko podbija volume, potem przy 90km/h znowu lekko podbija vol - taki bajer znany z nowych aut a bardzo przydatny, tym bardziej że mam decka bez wzmacniacza i dodanie potencjometru cyfrowego to był pikuś :D, a do tego zegary mają podświetlenie RGB (nieeee, nie choinka czy coś, długo ustawiałem te diody by świeciły w dokładnie tym samym odcieniu co fabryczne żarówki (oryginalne miały kondoniki zielone) - a po przekroczeniu 7200RPM zmieniają się na czerwone (taki shift light :)
Do tego uC steruje mi składaniem lusterek czy automatem podnoszenia szyb.
A mimo to Atmega się bardzo nudzi pewnie :)


Patent z dźwiękiem super, w Miacie z otwartym dachem rozwiązałby problem z ciągłym kręceniem głośnością w mieście.

W jaki sposób odczytujesz obroty i prędkość i dlaczego tyle to zajmuje?
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

24 sty 2018, 8:43

Mysle ze prosciej sie nie da :)
liczba impulsow na sekunde, razy 60 by bylo na minute.

A predkosc, to musialbym w domu sprawdzic, ale licze implulsy z abs na kole - tak wiem, powinienem z obydwu i srednia wyciagnac, ale czy do radia to mi potrzebne ?:D
bullseye
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2011, 20:02
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2018, 10:29

Udało się zjechać do 2mA -15mA (co 2s rozgłasza się na 15mA przez 1s, potem 2s 2mA) wiec chyba nie specjalnie będzie obciążało baterię :)

Co do tej chorobliwej walki o mA......... moje maleństwo stoi w zimie w garażu i jest odpalane co 2/4 tygodnie, więc wole by jadło to mniej prądu niż nie wiadomo ile :)
ODPOWIEDZ