Postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie regeneracji pompy hamulcowej.
Ostatnio moja pompa zaczęła lekko sikać płynem, więc trzeba było coś z tym zrobić.
Opcje są następujące:
- nowa pompa OE Mazda - 1600 PLN. Może następnym razem
- zamiennik - ok 600 PLN. Tylko po co mi cała pompa?
- kompletny zestaw naprawczy z Mazdy - niedostępny
- używana pompa z Anglika - dostępna, ale nie przekonuje mnie wyginanie/dorabianie przewodów
- zestaw naprawczy z Allegro - o tym poniżej
- kupienie poszczególnych części OE Mazda do naprawy pompy.
Wybrałem ostatnią opcję. Niestety, tu również nie jest tak różowo, bo niektóre elementy są w ogóle niedostępne, niektóre trzeba importować z Japonii (ok 1 miesiąca oczekiwania), natomiast większość jest do kupienia:
49620 - wycofany z oferty
49630 - wycofany z oferty
43090A - Japonia
49674A(No2) - Japonia
Lista części których użyłem:
49674A(No1) - 23zł
49625 - 34zł
49666 - 10zł
4363F - 19zł
49686B x2 - 22zł/szt
Potrzebne części:
- brake cleaner, w dużych ilościach

- płyn hamulcowy
- nasadka 9 i 12 mm
- "wykałaczki" do oringów/uszczelek
Tak naprawdę powyższy zestaw części pokrywa zdecydowaną większość potrzebnych elementów.
Dzięki Broonkowi dostałem pompę z serwem z NB która ciekła przy serwie, którą postanowiłem zregenerować i wsadzić do mnie, bo tak jest wygodniej.
Pompa przed rozebraniem:
Na górze od prawej sekwencja części.Aby wyjąć elementy ze sprężynami, należy odkręcić blokadę (śrubka na obrazku, 9mm)
Prawdopodobnie tutaj był słaby punkt uszczelnienia
Nie ruszałem oringów na tym elemencie, gdyż nie były dostępne, wydawały się być w dobrym stanie. Mogłem zaryzykować i założyć zamienniki, ale nie miałem pewności, czy będą pasować, więc wolałem zostawić.
Zestaw naprawczy dostępny na Allegro. Szukałem w katalogach Autofren i nie znalazłem żadnego zestawu wprost do MX-5, jednak inne katalogi wskazywały, że może pasować. Kosztował niewiele, więc zaryzykowałem. Niestety, w zestawie brakuje 2 grubszych oringów, które akurat w moim przypadku były słabym ogniwem. Seger też nie pasuje, ale to akurat nie problem. Pozostałe części... hm, każda inna, niby pasują, ale oryginały leżą wyraźnie lepiej.
Oryginały (na górze) vs zamienniki. Zamienniki były wyraźnie twardsze, nie miały tej sprężystości. Czuć różnicę
Teraz pozostałe odpowietrzyć pompę i założyć
