Regeneracja pompy hamulcowej w NB/NBfl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2017, 11:07

Cześć,
Postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie regeneracji pompy hamulcowej.

Ostatnio moja pompa zaczęła lekko sikać płynem, więc trzeba było coś z tym zrobić.

Opcje są następujące:
- nowa pompa OE Mazda - 1600 PLN. Może następnym razem
- zamiennik - ok 600 PLN. Tylko po co mi cała pompa?
- kompletny zestaw naprawczy z Mazdy - niedostępny
- używana pompa z Anglika - dostępna, ale nie przekonuje mnie wyginanie/dorabianie przewodów
- zestaw naprawczy z Allegro - o tym poniżej
- kupienie poszczególnych części OE Mazda do naprawy pompy.

Wybrałem ostatnią opcję. Niestety, tu również nie jest tak różowo, bo niektóre elementy są w ogóle niedostępne, niektóre trzeba importować z Japonii (ok 1 miesiąca oczekiwania), natomiast większość jest do kupienia:
einihhmmhipnogcd.png
einihhmmhipnogcd.png (27.95 KiB) Przejrzano 343 razy

49620 - wycofany z oferty
49630 - wycofany z oferty
43090A - Japonia
49674A(No2) - Japonia

Lista części których użyłem:
49674A(No1) - 23zł
49625 - 34zł
49666 - 10zł
4363F - 19zł
49686B x2 - 22zł/szt

Potrzebne części:
- brake cleaner, w dużych ilościach ;)
- płyn hamulcowy
- nasadka 9 i 12 mm
- "wykałaczki" do oringów/uszczelek

Tak naprawdę powyższy zestaw części pokrywa zdecydowaną większość potrzebnych elementów.
Dzięki Broonkowi dostałem pompę z serwem z NB która ciekła przy serwie, którą postanowiłem zregenerować i wsadzić do mnie, bo tak jest wygodniej.
Pompa przed rozebraniem:
IMG_0458.jpg
IMG_0458.jpg (671.26 KiB) Przejrzano 343 razy

Na górze od prawej sekwencja części.Aby wyjąć elementy ze sprężynami, należy odkręcić blokadę (śrubka na obrazku, 9mm)
IMG_0459.jpg
IMG_0459.jpg (782.89 KiB) Przejrzano 343 razy

Prawdopodobnie tutaj był słaby punkt uszczelnienia
IMG_0460.jpg
IMG_0460.jpg (540.69 KiB) Przejrzano 343 razy

Nie ruszałem oringów na tym elemencie, gdyż nie były dostępne, wydawały się być w dobrym stanie. Mogłem zaryzykować i założyć zamienniki, ale nie miałem pewności, czy będą pasować, więc wolałem zostawić.
IMG_0461.jpg
IMG_0461.jpg (633.03 KiB) Przejrzano 343 razy

IMG_0462.jpg
IMG_0462.jpg (800.02 KiB) Przejrzano 343 razy

Zestaw naprawczy dostępny na Allegro. Szukałem w katalogach Autofren i nie znalazłem żadnego zestawu wprost do MX-5, jednak inne katalogi wskazywały, że może pasować. Kosztował niewiele, więc zaryzykowałem. Niestety, w zestawie brakuje 2 grubszych oringów, które akurat w moim przypadku były słabym ogniwem. Seger też nie pasuje, ale to akurat nie problem. Pozostałe części... hm, każda inna, niby pasują, ale oryginały leżą wyraźnie lepiej.
IMG_0463.jpg
IMG_0463.jpg (610.68 KiB) Przejrzano 343 razy

Oryginały (na górze) vs zamienniki. Zamienniki były wyraźnie twardsze, nie miały tej sprężystości. Czuć różnicę
IMG_0465.jpg
IMG_0465.jpg (785.81 KiB) Przejrzano 343 razy


Teraz pozostałe odpowietrzyć pompę i założyć ;)
ODPOWIEDZ