Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 lis 2017, 21:58

RS pisze:Tarcze można zniszczyć w 15 minut, przebieg nie ma znaczenia.

O proszę. Człowiek się uczy całe życie. W jaki sposób?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lis 2017, 22:43

TerminatorPi pisze:
RS pisze:Tarcze można zniszczyć w 15 minut, przebieg nie ma znaczenia.

O proszę. Człowiek się uczy całe życie. W jaki sposób?



przegrzać i schłodzić, zamontować w niewłaściwy sposób ( nie równa powierzchnia styku z piasta, za mocne dociągnięcie srub np. pneumatem)
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

17 lis 2017, 2:55

Witam:) Mam pytanie, czy u wszystkich przy prędkości od 60km/h wieje z góry (topup). Chodzi o tym miescu. Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

17 lis 2017, 6:02

Pan Lee pisze:Witam:) Mam pytanie, czy u wszystkich przy prędkości od 60km/h wieje z góry (topup). Chodzi o tym miescu. Obrazek


U mnie nie wieje. Ja muszę w ogóle potraktować to miejsce myjką ciśnieniową żeby w ogóle tam zaczęło kapać.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 lis 2017, 6:34

mutra pisze:
TerminatorPi pisze:
RS pisze:Tarcze można zniszczyć w 15 minut, przebieg nie ma znaczenia.

O proszę. Człowiek się uczy całe życie. W jaki sposób?



przegrzać i schłodzić,

No tak. To leży gdzieś tam po stronie użytkownika, ale raczej nie bawiłem się w jazdę po serpentynach, a następnie topienie auta w kałuży. :lol:
zamontować w niewłaściwy sposób ( nie równa powierzchnia styku z piasta, za mocne dociągnięcie srub np. pneumatem)

W nowym samochodzie? Ja rozumiem wady/niedoróbki w produkcji, ale chyba nie aż takie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2017, 7:00

Pan Lee pisze:Witam:) Mam pytanie, czy u wszystkich przy prędkości od 60km/h wieje z góry (topup). Chodzi o tym miescu. Obrazek


Zdaje się, że musisz sobie podregulować (dociągnąć) zamki od dachu.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lis 2017, 7:39

Pan Lee pisze:Witam:) Mam pytanie, czy u wszystkich przy prędkości od 60km/h wieje z góry (topup). Chodzi o tym miescu. Obrazek


nic nie powinno wiać - dach Ci nie przylega niestety.

TerminatorPi pisze:
mutra pisze:
TerminatorPi pisze:
RS pisze:Tarcze można zniszczyć w 15 minut, przebieg nie ma znaczenia.

O proszę. Człowiek się uczy całe życie. W jaki sposób?



przegrzać i schłodzić,

No tak. To leży gdzieś tam po stronie użytkownika, ale raczej nie bawiłem się w jazdę po serpentynach, a następnie topienie auta w kałuży. :lol:
zamontować w niewłaściwy sposób ( nie równa powierzchnia styku z piasta, za mocne dociągnięcie srub np. pneumatem)

W nowym samochodzie? Ja rozumiem wady/niedoróbki w produkcji, ale chyba nie aż takie.


nie wiem jak jest rozwiązane mocowanie tarczy w ND ale w NB (i wielu innych autach) można to zrobić przy montażu koła. Z drugiej strony w takim wypadku powinieneś czuć bicie wyraźniej przy hamowaniu. Jak Cię to męczy to najprościej byłoby przełożyć letnie koła na przód i zobaczyć czy coś się zmieniło - jeżeli tak to wina jest po stronie kół, a jak nie to piasta/tarcza
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2017, 8:04

Panowie taki problem w drugiej Miatce, kreski zamiast licznika :D Trip A i trip B działają bez zarzutu. Gdzie szukać problemu? ECU, same zegary?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 lis 2017, 8:30

mutra pisze:nie wiem jak jest rozwiązane mocowanie tarczy w ND ale w NB (i wielu innych autach) można to zrobić przy montażu koła. Z drugiej strony w takim wypadku powinieneś czuć bicie wyraźniej przy hamowaniu. Jak Cię to męczy to najprościej byłoby przełożyć letnie koła na przód i zobaczyć czy coś się zmieniło - jeżeli tak to wina jest po stronie kół, a jak nie to piasta/tarcza


Nie. Hamowanie jest czyściutkie. Poza tym, efekty pojawiają się dopiero przy mocnym przegonieniu autostradowym, więc raczej na razie nie będę się czepiał.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
SAJBOo
Posty: 8
Rejestracja: 08 sie 2017, 8:10
Model: Inny

17 lis 2017, 11:39

Witam wszystkich. Pewnie był już podobny temat za co bardzo przepraszam, ale jestem ciemny i potrzebuję największej łopatologii. Otóż zacznijmy od początku. Mój silniczek z 1.6 umarł. Naprawa wyceniona jest na około 6 tysięcy złotych, dlatego pomyślałem, że jest to idealna okazja aby wymienić serduszko na mocniejsze. Niestety nie posiadam informacji co bym musiał wymienić przy tej operacji. Jeżeli mogę prosić to bardzo bym się ucieszył, gdyby ktoś wypisał mi szczegółowo co musiał bym wymienić, a co pasuje z poprzedniej. Podobno silnik jest p&p, ale podejrzewam, że jednak znajdą się części które wypadało by dodatkowo dokupić.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam :geek:
SAJBOo
2015.miata.2015
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: CBY

18 lis 2017, 0:18

Małe pytanie: do czego służy gniazdo w bagażniku ncfl USA?

Obrazek

Pozdawiam
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

19 lis 2017, 18:38

burbo zaczęło mi gwizdać jak mini kompresor
co to może być
przedmuchy jakieś na wydechu ?
boost leak ?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FoY4tFjhhOY&feature=youtu.be[/youtube]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 lis 2017, 10:46

Czy starsze miaty miały wskaźnik niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy? Bo Dyzia (ND) mnie dziś niemiło zaskoczyła brakiem. Zupełnie bez ostrzeżenia.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2017, 11:06

No co Ty :) takie cuda to moze w cx-7 :)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 lis 2017, 11:33

Hehe. Ostatnim samochodem, którym jeździłem, a który tego nie miał, był maluch :lol: Odwykłem. :ryjezesmiechu:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
WojciechN
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2017, 17:55
Model: NB
Wersja: 10th anniversary
Lokalizacja: Śląsk, Chorzów

25 lis 2017, 12:44

Cześć, mam pytanie. Byłem dziś na hamowni i wykres wyszedł chyba nie najgorszy - tylko 4km się zgubiły :D
Ale do czego zmierzam. Kiedy obserwowałem auto podczas hamowania, zauważyłem dość sporo (tak mi się wydaje) dymu przy wyższych obrotach.
filmik:
https://photos.app.goo.gl/u5mbb0hlqibCmyuG2

i stąd moje pytanie, czy jest się czym przejmować?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 lis 2017, 13:33

kermit01 pisze:No co Ty :) takie cuda to moze w cx-7 :)

NA ze zbiornikiem w zderzaku miała ;p
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

26 lis 2017, 0:12

Witam wszystkich! Ktoś miał problem z tym, że mruga dioda odometra (wskaźnik tripu, nie wiem czy jest takie słowo po polsku:), jak by któryś z przewodów ma zły kontakt. Proszę pomocy, gdzie i co szukać i ruszać? Albo tylko deska rozbierać?
P.S. Przepraszam za mój polski:)
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

26 lis 2017, 7:32

Czy zawieszenie bilsteinB6 z 1.8nbfl podejdzie do 1.6nbfl?
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

26 lis 2017, 8:15

tak
Obrazek
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

26 lis 2017, 10:24

Dzienne ledy do NBFL czy wejdą okrągłe 9 cm średnicy ( w miejscu halogenów)
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

27 lis 2017, 15:49

Hej.
Mam problem z "luźną" anteną w mojej NA
Antena sztywna, nie wysuwana. ktoś chyba próbował sie do niej dobrać na parkingu a jako, że przykręciłem ją kluczem a nie " w palcach" to mu nie wyszło ale anetnka lata na boki z całym mocowaniem i podczas jazdy na większych dziurach dobiega stukanie z bagażnika co troche irytuje. Bawiłem się przy antence od wewnątrz ale jest tam troszku ciasnawo a nie chce czegoś popsuć przez głupotę. Może ma ktoś podobne doświadczenia i wie jak sie z tym uporać ? :)

Próbowałem dokręcić ten plastik z nacięciami od góry ale jest on dokręcony. Rusza mi się od wewnątrz plastik razem z tą "rurką", która przykręcona jest do karoserii za pomocą obejmy
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
PSH
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:44
Model: NC

28 lis 2017, 5:35

O, to ja też zapytam o antenę! :)

Moja w NC dość słabo odbiera, nawet wewnętrzny transmiter i zastanawiam się nad wymiana. Czy znajdę taka w zwykłych sklepach typu Norauto? Jeśli nie to gdzie i jakiej anteny szukać?
fila
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:04
Model: NC
Lokalizacja: Radom

29 lis 2017, 12:06

Wczoraj zmieniałem opony na zimowe i zauważyłem, że coś mi się tłumik skurczył, czy to może być od zimna? :D
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

02 gru 2017, 18:06

Mam problem, od jakiegoś czasu w prawym nadkolu na dużych wybojach koło uderza o plastiki wewnątrz. Możliwe, że najechałem kiedyś na jakąś wiekszą dziurę :roll:
Na początku myślałem, że to po prostu plastiki się poluzowały i nie zostawiają za dużo miejsca kołu na dobicie ale... zacząłem patrzeć i patrzeć, a moim oczom powoli wyłaniał się obraz jakiegoś dziwactwa.

Obrazek

Obrazek


Czy ktoś wie, które położenie dolnego kielicha sprężyny jest poprawne? Zdjęcia przedstawiają strony auta wg kierowcy, a więc po prawej jest stan w przednim prawym nadkolu, a po lewej jest strona kierowcy.

Auto rzeczywiście stoi lekko krzywo jak już się przypatrzyłem, ale jeździ całkiem prosto. Które ułożenie sprężyny jest poprawne? Czy po wjechaniu w dziurę mogłem zepsuć amor, czy po prostu jakiś janusz to tak zamontował, że dopiero ostre walnięcie spowodowało, że kielich opadł do pozycji poprawnej?

Pomocy!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 gru 2017, 21:20

Na zdjęciu po lewej jest źle.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

04 gru 2017, 7:37

po prawo masz dobrze, a na zdjęciu po lewo widać taki pierścień na którym powinien opierać się dolny talerzyk od spręzyny
dziwne ze podnioslo Ci go do gory
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2017, 8:37

zawodnik pisze:po prawo masz dobrze, a na zdjęciu po lewo widać taki pierścień na którym powinien opierać się dolny talerzyk od spręzyny
dziwne ze podnioslo Ci go do gory


Czyli trzeba podnieść auto, wyjąć amortyzator, sciągnąć sprężynę i poprawnie ustawić talerzyk? Ktoś poleca jakiś warsztat w Warszawie gdzie od ręki takie rzeczy robią (najlepiej specjalizujący się w zawieszeniu i geometrii to bym zrobił przy okazji) ?

Dzięki i to tyle!
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 gru 2017, 8:48

Geometria to "tylko" u Sylwka u Dobruckiego na Al. Prymasa Tysiąclecia ;)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

04 gru 2017, 8:50

tomasz01 pisze:Geometria to "tylko" u Sylwka u Dobruckiego na Al. Prymasa Tysiąclecia ;)


Dokładnie tak.
Pan Sylwek tylko pyta: na tor, parking pod Tesco czy na ulicę i w spokoju konfiguruje samochód niczym w Forzie / GT :)
Obrazek
ODPOWIEDZ