Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2017, 11:36

Jest to coś takiego:
igklrd.jpg
igklrd.jpg (40.16 KiB) Przejrzano 1813 razy

Śrubą nr 2 blokujesz pozycję a jedynką kręcisz, aby zmniejszyć/zwiększyć naciąg. Pamiętaj też o dolnej śrubie alternatora, która dokręcona uniemożliwia ruszenie alternatora ręką, bo jak bez poluzowania jej zaczniesz kręcić śrubą nr 1 to zwyczajnie pęknie.

Nie wiązałbym wycieku płynu z luźnym alternatorem. Szukaj pękniętych elementów (przewód - normalne, zbiorniczek - raczej rzadko).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 paź 2017, 12:38

Adri@n pisze:Żeby wymienić pompę wody w NA trzeba zdejmować pasek od rozrządu ?

Ma ktoś może jakieś foty z wymiany ?


Musisz rozebrać cały rozrząd. Rolki rozrządu przykręcone są do pompy wody.
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

14 paź 2017, 14:09

rrutek pisze:Jest to coś takiego:
igklrd.jpg

Śrubą nr 2 blokujesz pozycję a jedynką kręcisz, aby zmniejszyć/zwiększyć naciąg. Pamiętaj też o dolnej śrubie alternatora, która dokręcona uniemożliwia ruszenie alternatora ręką, bo jak bez poluzowania jej zaczniesz kręcić śrubą nr 1 to zwyczajnie pęknie.

Nie wiązałbym wycieku płynu z luźnym alternatorem. Szukaj pękniętych elementów (przewód - normalne, zbiorniczek - raczej rzadko).


rrutek

dzięki za info. A czy na zdjęciu nie jest przypadkiem ukazana pompa wspomagania i mechanizm naciągu paska pompy? Chyba, że te mechanizmy są takie same?
NB, 1/2NBFL, NC
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2017, 14:13

Jest, ale mechanizmy są praktycznie identyczne - długa śruba do regulacji + mała do blokady.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
XwA
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 09 lis 2016, 13:09
Model: NB FL
Wersja: Memories I
Lokalizacja: Bialystok

16 paź 2017, 13:39

Hej.

Poszukuję diagramu instalacji świateł przeciwmgłowych oraz opisu przewodów włącznika w NBfl.
(Chodzi mi o ten podwójny przód-tył, pojedyńczy udało mi się wyguglować)
Może komuś z kolegów udało się to odnaleźć.

Update:
Zaraz po zamieszczeniu tego posta udało mi się odnaleźć opis przewodów włącznika.
Nie sprawdziłem tego jeszcze, ale może się komuś przyda:

GarethRamsay

OK, some progress. I have spoken with Roadster Robbie who has been a great help at sorting out the wiring for this dual plug and some details on how it works.

The on/off switch is for the rear fogs and this has a bulb in it to tell you it is switched on. The other push-button switch is for the rear fog light and this is indicated (as mentioned in a previous post) in the instrument cluster when on. At the back of the plug there are the following pins (as you are looking at it):

1 _ _ _ _ 2

3 4 5 6 7 8

These correspond to the following Mk2.5 wire colours and functions:

1 - Grey/Red: illumination for dashboard instruments

2 - Red/Black: illumination for dashboard instruments

3 - Green/Yellow: this is to power the bulb in the switch to tell you the front fogs are on

4 - Black: earth for the front fog switch

5 - Blue: this is 'live' when the switch is 'on' and goes to the front fog light relay

6 - Yellow/Red: this 'live' when the switch is on and goes to the rear fog lamp control unit

7 - Black: earth for rear fog light switch

8 - unused



The rear fog is controlled by the rear fog light control unit (possibly a latch relay type unit, similar to that which Wayne has indicated). This unit keeps power to the lamp when receiving a single signal from the switch and will cut it after receiving another. I think with the latch relay, a similar system could be retrofitted into any car using the dual plug. Power will have to be found to power the relay and a connection will have to be made with the fog light pin in the instrument cluster, to light it up when the switch is on.

Thanks everyone,

Gareth


Mam nadzieję że to nie łamie w jakiś sposób regulaminu - jeżeli tak proszę o usuniecie/edycję posta.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 paź 2017, 18:21

Wczoraj po chyba 6 latach leżakowania w piwnicy wyciągnąłem webasto. Podłączyłem i okazało się, że działa :winner:
Model to Webasto BW50. Skoro działa, to trzeba zrobić z niego użytek :) Ogólnie chyba wszystko jest dla mnie jasne z jednym wyjątkiem. Model BW50 podobno nie posiada pompki paliwa i wpina się go w powrót. Faktycznie na obudowie są dwa wejścia oznaczone strzałkami. Pytanie brzmi, gdzie to w NA wpiąć, żeby nic nie popsuć? :D
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

16 paź 2017, 19:33

google.it :P
Obrazek
info gdzie wpiąć nie znalazłem
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

17 paź 2017, 11:49

Wymieniał ktoś w ostatnim czasie może poszycie dachu w Firmie TapVid w okolicach Lublina bo czytałem wątek z 2010 roku i opinie byly różne jestem tam ustawiony na :mrgreen: piątek i 5 h drogi przede Mną! Więc wolę zapytać? :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3519
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

17 paź 2017, 12:09

Nie lae znam kogoś kto się przymierza i bardzo chętnie wysłucha Twojej opinii ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

17 paź 2017, 12:18

Zgadza się. Daj znać, jak wrócisz, błagam ;>
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

17 paź 2017, 17:57

Jasne! Będę ich pilnował bo kurczę nie mam zamiaru się wracać z powrotem 300 km!
Awatar użytkownika
kamilg
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2016, 7:40
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2017, 13:08

Kupował ktoś ostatnio korek chłodnicy do NA 1.6 i może poratować linkiem do sklepu? Zamówiłem w Intercarsie i przyszedł dwa razy większy od oryginalnego :/
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

19 paź 2017, 10:08

Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

19 paź 2017, 17:34

Panowie pomozecie w sobotę jadę wymieniać dach a obecnie mam stelaż z NA a oryginalnie miałem z NB i muszę założyć Stary z NB Ale nie wiem gdzie były orginalnie te pasy były zamontowane ? Może ktoś by mi zrobił zdjęcie w środku? :ryjezesmiechu:
Załączniki
20171019_180242.jpg
20171019_180242.jpg (804.4 KiB) Przejrzano 1535 razy
20171019_180250.jpg
20171019_180250.jpg (921.79 KiB) Przejrzano 1535 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 paź 2017, 8:22

Te pasy nakladasz na śruby wystające z karoserii, te na które nakładasz rynnę dachu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 paź 2017, 19:33

Czy są jakieś znaczące różnice w skrzyniach 5b pomiędzy NA/NB, 1.6/1.8? Zakładam, że mogą się różnić przełożeniami, czy tak rzeczywiście jest? Czym jeszcze się różnią?
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

20 paź 2017, 20:48

NB 1.8 2000r. - auto na wolnych obrotach (cieply czy zimny) ładuje tylko ok 12.5V, za to od 1200rpm w gore ładuje juz 14.9V - 15V.
Alternator dead? miał ktoś taki przypadek?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

21 paź 2017, 7:09

Wczoraj odebrałem właśnie auto z naprawy i alternator dawał około 10V przy wolnych obrotach przy wyższych nie sprawdzałem! WYMIANA REGULATORA I ŁOŻYSK i wszystko gra!
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

21 paź 2017, 11:54

dzieki goral :) zatem w poniedzialek wlatuje nowy altek
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 paź 2017, 15:52

Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 paź 2017, 16:30

pirul pisze:Czy są jakieś znaczące różnice w skrzyniach 5b pomiędzy NA/NB, 1.6/1.8? Zakładam, że mogą się różnić przełożeniami, czy tak rzeczywiście jest? Czym jeszcze się różnią?

Dla 5b nie ma większych różnic, 6b da się włożyć do NA w miejsce 5b.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 paź 2017, 16:49

TerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopni
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2017, 17:13

Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8
Załączniki
20171015_223147.jpg
20171015_223147.jpg (294.44 KiB) Przejrzano 1402 razy
20171015_223201.jpg
20171015_223201.jpg (988.21 KiB) Przejrzano 1402 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 paź 2017, 17:48

nie jestem pewien ale wygląda jak wąż kroćca pompy wody.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 paź 2017, 17:51

KonradPLN pisze:Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8

rureczka do podgrzewania przepustnicy/dolotu
ja bym uciał ten króciec w kształcie L, kupił metr wężyka w norauto itp. i podłączył :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 paź 2017, 17:59

SponeR pisze:
KonradPLN pisze:Koledzy i koleżanki co to za przewód? Cieknie z niego płyn chłodzący. Znajduje się po prawej stronie, od góry go nie widać.
NB 1.8

rureczka do podgrzewania przepustnicy/dolotu
ja bym uciał ten króciec w kształcie L, kupił metr wężyka w norauto itp. i podłączył :D


mówimy o tym króćcu (kroćcu :? ) https://www.mx5parts.co.uk/waterpump-in ... p-705.html
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2017, 18:32

To trochę mu się przerdzewiało :(
Da radę to naprawić? Czy trzeba kupić całość?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 paź 2017, 18:32

mutra pisze:mówimy o tym króćcu (kroćcu :? )

tak dokładnie
wchodzi na termostat
można uciąć na wprost i dać dłuższy wezyk od przodu
mozna zdjąć i zaspawać (ale rurka jest cieńka) tylko będziesz potrzebował nową uszczelkę bo stara się rozleci na 100%
Załączniki
Coolant temps.jpg
Coolant temps.jpg (176.85 KiB) Przejrzano 2463 razy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 paź 2017, 20:36

mutra pisze:
TerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopni

Fabryczne z ND, czyli bodajże Potenza S001
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 paź 2017, 21:58

TerminatorPi pisze:
mutra pisze:
TerminatorPi pisze:Głupie pytanie - przy założeniu niejeżdżenia po śniegu/soli, czyli jeszcze na kawałek zimniejszej jesieni, rozglądać się za zimówkami, czy da radę w miare bezpiecznie prześmigać na letnich?
dużo zależy jakie masz te letnie. jezeli masz w miare miekka mieszanke to powinny trzymac bez problemu. ja u siebie zauwazylem spadek przyczepnosci jak temperatjra jest ponizej 10stopni

Fabryczne z ND, czyli bodajże Potenza S001


ciężko mi coś Ci doradzić bo nigdy nie jeździłem na tych oponach a w internetach nie znalazłem konkretnych informacji na temat twardości mieszanki. Wydaje mi się, że większych problemów nie powinieneś mieć dopóki temperatury są na plusie o ile będziesz pamiętał że opona może miec mniejszą przyczepność.
ODPOWIEDZ