Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 lip 2017, 23:14

pirul pisze:Mam śmieszne pytanie bo nie miałem styczności z na tyle dużą ilością NA żeby być w stanie samemu ocenić:

czy bagażnik na zdjęciu poniżej jest kompletnie wyposażony? Nie ma żadnych braków? NA nie ma tapicerki na grodzi bagażnika? Gdzie jest mocowany lewarek do podnoszenia auta? Ma być ocynkowany czy czarny? Brakuje mi paru rzeczy w bagażniku i chcę skompletować całość. Dzięki.

Obrazek

zajrzyj pod wykładzine z prawej strony- tam gdzie jest akumulator. Powinien mieć podstawkę pod aku i wężyk odpowietrzający
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 lip 2017, 1:10

Dzięki za odpowiedzi. Wężyk jest, podstawy brakuje, tym też się zajmę. Dobra, to trzy ostatnie pytania odnośnie bagażnika:
1. czy pas tylny jest tapicerowany tylko środkiem czy lampy też mają być czymś osłonięte?
2. podnośnik cynkowany czy czarny lakierowany?
3. dojazdówka 14 czy 15 cali?
:)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lip 2017, 3:51

pirul pisze:Dzięki za odpowiedzi. Wężyk jest, podstawy brakuje, tym też się zajmę. Dobra, to trzy ostatnie pytania odnośnie bagażnika:
1. czy pas tylny jest tapicerowany tylko środkiem czy lampy też mają być czymś osłonięte?
2. podnośnik cynkowany czy czarny lakierowany?
3. dojazdówka 14 czy 15 cali?
:)



3 . dojazdówka 14 cali 115mm szerokości,
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 320
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2017, 8:22

Wężyk przy aku powinien być do czegoś podpięty? U mnie wisi luźno..
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 lip 2017, 11:47

pirul pisze:Dzięki za odpowiedzi. Wężyk jest, podstawy brakuje, tym też się zajmę. Dobra, to trzy ostatnie pytania odnośnie bagażnika:
1. czy pas tylny jest tapicerowany tylko środkiem czy lampy też mają być czymś osłonięte?
2. podnośnik cynkowany czy czarny lakierowany?
3. dojazdówka 14 czy 15 cali?
:)

Podnośnik fabrycznie jest czarny.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lip 2017, 13:57

bartz pisze:Wężyk przy aku powinien być do czegoś podpięty? U mnie wisi luźno..

w NB jest plastik na wewnętrznej stronie tylniego błotnika
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 320
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2017, 18:55

mutra pisze:
bartz pisze:Wężyk przy aku powinien być do czegoś podpięty? U mnie wisi luźno..

w NB jest plastik na wewnętrznej stronie tylniego błotnika


Czyli jeden koniec do plastiku a drugi do aku? Wydaje mi sie, ze moja bateria nie ma zadnego wyjscia na wezyk..
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

16 lip 2017, 21:53

No i jeszcze była plastikowa "wanna" do wsadzenia w dojazdówkę, tylko nie wiem czy to było seryjnie w każdej NA czy jako opcja.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lip 2017, 22:28

bartz pisze:
mutra pisze:
bartz pisze:Wężyk przy aku powinien być do czegoś podpięty? U mnie wisi luźno..

w NB jest plastik na wewnętrznej stronie tylniego błotnika


Czyli jeden koniec do plastiku a drugi do aku? Wydaje mi sie, ze moja bateria nie ma zadnego wyjscia na wezyk..

jeden koniec do plastiku drugi do akumulatora (pasuje wężyk 6mm od napowietrzacza z zoologicznego)
nie wszystkie akumulatory mają odpowietrzenie: mój ma np dwa wyjścia na wężyk
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2017, 12:19

Panowie jak się dobrać do bocznego kierunku? Próbowałem podważyć ale boje się, że coś połamie.. ktoś wie jaka żarówka tam siedzi?

@Edit żarówkę znalazłem, wygląda jak W5W
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lip 2017, 14:43

henorek pisze:Panowie jak się dobrać do bocznego kierunku? Próbowałem podważyć ale boje się, że coś połamie.. ktoś wie jaka żarówka tam siedzi?

@Edit żarówkę znalazłem, wygląda jak W5W


było na forum nie tak dawno temu:
https://www.youtube.com/watch?v=HXo5m_rjk4g
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

17 lip 2017, 22:40

Ciąg dalszy walki z przednim zaciskiem...
Po wymianie śrub prowadzących znów zauważyłem lekkie grzanie się kola
Decyzja że Zdejmuje i rozbieram zacisk

Czy lekkie wrzery w 1 miejscu na tloczku dyskwalifikuje go?
Przelecialem delikatnie papierem zrobił się w tym miejscu wyraźnie gladszy
Ale wiadomo że gładź to nie będzie

Tloczek czymś smaruje się przy montażu czy tylko płynem?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 lip 2017, 23:49

Yogi pisze:Ciąg dalszy walki z przednim zaciskiem...
Po wymianie śrub prowadzących znów zauważyłem lekkie grzanie się kola
Decyzja że Zdejmuje i rozbieram zacisk

Czy lekkie wrzery w 1 miejscu na tloczku dyskwalifikuje go?
Przelecialem delikatnie papierem zrobił się w tym miejscu wyraźnie gladszy
Ale wiadomo że gładź to nie będzie

Tloczek czymś smaruje się przy montażu czy tylko płynem?


możesz smarować płynem, możesz specjalnym smarem do montażu jeżeli masz (zazwyczaj dają w komplecie z uszczelkami)
jakikolwiek wżer na gładzi tłoczka jest miejscem gdzie potencjalnie uszczelka nie bedzie przylegać idealnie. Ponadto tłoczki są chromowane czyli wżer w warstwie chromu może bardzo szybko zwiększyć rozmiar.
IMO jeżeli już się babrać to bez sensu oszczędzać na jednej części i ryzykować ponowną rozbiórkę zacisku.
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

18 lip 2017, 9:06

Wie ktoś może coś na temat gwintu TA TECHNIX EVOGWMA02? Cena niecałe 1000zł wydaje się być bardzo korzystna, pytanie czy da się na tym jeździć i czy nie jest to jednorazówka.


LINK POGLĄDOWY:

https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zawieszenie-gwintowane-TA-Technix-Mazda-MX5-NB-/19621
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

18 lip 2017, 9:14

Kwiatek pisze:Wie ktoś może coś na temat gwintu TA TECHNIX EVOGWMA02? Cena niecałe 1000zł wydaje się być bardzo korzystna, pytanie czy da się na tym jeździć i czy nie jest to jednorazówka.


Da się jeździć, ale jest bardzo twardo, kwestia tego (w porównaniu z serią) czy wolisz ponton czy toczkę XD
Osobiście bym sobie tego nie zrobił :lol: ale cała masa klubowiczów na nim jezdzi
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

18 lip 2017, 9:26

Latam na seryjnych i denerwują mnie przechyły na zakrętach :/ Czyli teoretycznie powinno działać, spartańsko, bo spartańsko, ale przyklei auto? :D

Czy jest jakaś bardziej cywilizowana opcja?
Zależy mi na poprawie przyczepności i na obniżeniu. Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

18 lip 2017, 9:43

Kwiatek pisze:Latam na seryjnych i denerwują mnie przechyły na zakrętach :/ Czyli teoretycznie powinno działać, spartańsko, bo spartańsko, ale przyklei auto? :D

Czy jest jakaś bardziej cywilizowana opcja?
Zależy mi na poprawie przyczepności i na obniżeniu. Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D


Najlepiej poczytaj tutaj ;) http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=5018&hilit=Zawieszenie

Najbardziej polecany na forum zestaw to b6 plus sprężyny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lip 2017, 9:47

Enzis pisze:
Kwiatek pisze:Wie ktoś może coś na temat gwintu TA TECHNIX EVOGWMA02? Cena niecałe 1000zł wydaje się być bardzo korzystna, pytanie czy da się na tym jeździć i czy nie jest to jednorazówka.


Da się jeździć, ale jest bardzo twardo, kwestia tego (w porównaniu z serią)

Z tego co czytałem na forum to wadą tego gwintu jest miękkość, a nie twardość. Dlatego na tor się nie specjalnie nadaje. Ogólnie opinie są piepskie i ja bym tego nie kupował, aczkolwiek patrząc jak szybko się sprzedają używki to nie każdy potrzebuje sprzętu dobrej jakości.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

18 lip 2017, 10:05

Kwiatek pisze:Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D

Ta opcja zazwyczaj jest odradzana - amortyzator może nie wyrabiać innego skoku i szybko się zużyć.
B6 + sprężyna to najlepsza opcja.

Co do TA dla mnie była to straszna toczka, ale to tez mogą być subiektywne odczucia, a do tego nie miałem zbyt wielu punktów odniesienia :)
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

18 lip 2017, 10:19

Kwiatek pisze:Wie ktoś może coś na temat gwintu TA TECHNIX EVOGWMA02? Cena niecałe 1000zł wydaje się być bardzo korzystna, pytanie czy da się na tym jeździć i czy nie jest to jednorazówka.


LINK POGLĄDOWY:

https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zawieszenie-gwintowane-TA-Technix-Mazda-MX5-NB-/19621


Szkoda pieniędzy i nerwów, z samochodu robi się taczka

Czy jest jakaś bardziej cywilizowana opcja?
Zależy mi na poprawie przyczepności i na obniżeniu. Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D


Wymiana sprężyn będzie imho lepszą opcją, ale na takie, które obniżą samochód o max. 30/35mm w stosunku do serii, nie więcej, bo pożegnasz się z amortyzatorami.
Najkorzystniejszą opcją, tak jak napisali przedmówcy, to Eibach + B6, ewentualnie gwint Tein Street Advance, koszt podobny.

Wszystko zależy od budżetu i od tego czy samochodem jeździsz na codzień, czy tylko okazyjnie :roll:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lip 2017, 11:50

Kwiatek pisze:Latam na seryjnych i denerwują mnie przechyły na zakrętach :/ Czyli teoretycznie powinno działać, spartańsko, bo spartańsko, ale przyklei auto? :D

Czy jest jakaś bardziej cywilizowana opcja?
Zależy mi na poprawie przyczepności i na obniżeniu. Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D

ja bym sie zastanowił czy reszta zawieszenia jest ok. emix nawet na seryjnym zawieszeniu jezdzi bardzo dobrze-nie powinien się bujac na zakretach
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lip 2017, 11:59

mutra pisze:
Kwiatek pisze:Latam na seryjnych i denerwują mnie przechyły na zakrętach :/ Czyli teoretycznie powinno działać, spartańsko, bo spartańsko, ale przyklei auto? :D

Czy jest jakaś bardziej cywilizowana opcja?
Zależy mi na poprawie przyczepności i na obniżeniu. Może sama wymiana sprężyn zrobi robote? :D

ja bym sie zastanowił czy reszta zawieszenia jest ok. emix nawet na seryjnym zawieszeniu jezdzi bardzo dobrze-nie powinien się bujac na zakretach

Dokładnie jak Mutra pisze, łączniki stabilizatora i sam stabilizator sprawdź
A zmiany później - ewentualnie grubszy stab , poliuretany- nie koniecznie, regulowane łączniki,niższe zawieszenie np b6 + eibach i masz gokart - komfort spada wraz ze wzrostem zadowolenia na twarzy ;-)
Awatar użytkownika
Kwiatek
Posty: 61
Rejestracja: 15 cze 2016, 0:38
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

19 lip 2017, 0:06

Dzięki chłopaki, przy kolejnej okazji sprawdzę jak to u mnie wygląda :D
Awatar użytkownika
przemeks
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:56
Model: Inny
Wersja: ------
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2017, 14:11

Poszukuję rozmiaru żarówek podświetlających poszczególne kontrolki na desce rozdzielczej. Przepaliła mi się żarówka sygnalizująca świata długie. Szukałem podobnego tematu wszędzie, ale znalazłem jedynie informacje o podświetleniu zegarów. Mnie interesują namiary na żarówki podświetlające [kierunki] [airbag] [długie] etc.

Pomożecie? :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lip 2017, 17:56

przemeks pisze:Poszukuję rozmiaru żarówek podświetlających poszczególne kontrolki na desce rozdzielczej. Przepaliła mi się żarówka sygnalizująca świata długie. Szukałem podobnego tematu wszędzie, ale znalazłem jedynie informacje o podświetleniu zegarów. Mnie interesują namiary na żarówki podświetlające [kierunki] [airbag] [długie] etc.

Pomożecie? :)


wiem, że w desce są dwa typy żarówek:
takie : http://uk.farnell.com/multicomp/194-10p ... 0000030279

http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-p ... qIEALw_wcB

i takie:
http://www.bulbs.com/product/74B2

ale nie wiem które gdzie idą :roll:
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

20 lip 2017, 12:07

Tak się zastanawiam nad założeniem kompletu rozpórek ze Sportive do mojej NBfl. Pytanie brzmi ile taki zestaw może kosztować. Na allegro jedna fimra oferuje komplet za 950 zł, ale cięzko mi ocenić, czy to dużo, czy mało za używane rozpórki. Może macie coś innego ciekawego do polecenia? Zanim zrobię glebę, to chcę jednak usztywnić budę.
The answer is always Miata.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2017, 13:04

Ta firma to pewnie Brożyn, brałem od niego, jestem zadowolony, rozpórki trochę zmniejszają prześwit, nie brałem tego pod uwagę i zdarza się nimi zahaczyć o coś sporadycznie, nie nazywałbym to jakimś specjalnym problemem, te 950 z tego co się orientuje to cena po piaskowaniu i proszkowaniu co zresztą polecam żeby rdza tego nie zeżarła za szybko
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

20 lip 2017, 18:49

Hej. Temat z ostatniej chwili. Przyjechałem do galerii dominikanskiej we Wro i auto paliło ok. Teraz wyjeżdżam i pali prawdopodobnie tylko na 3 cylindrach. Autem telepie no i nie ma mocy. 2000rok 1.8 nb 140kuni. Pomocy

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2017, 19:09

check engine się pali?
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

20 lip 2017, 19:29

Nie.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ