Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

17 gru 2016, 19:28

Hankook VENTUS PRIME2 K115 205/50R15 86 V
Chcę podnieść NBFL o ten jeden centymetr ze 195/50/15
Ma sens taka operacja czy podnieść na gwincie (bo mam) ? Mam kilka za wysokich progów w okolicy i gdy jadę sam to jeszcze jak cie mogę ale w dwie osoby to już przycieram ostro.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 gru 2016, 16:20

r888 vs ar-1
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 sty 2017, 11:51

Jako, że moje Michelin Pilot Exalto 2 dożyły swojego żywota po 6 sezonach (podobno wytrzymają mi góra jeden sezon), stanąłem przed trudnym wyborem nowego kompletu na lato :) Jak wiadomo, środek zimy to najlepszy moment żeby nad tym pomyśleć. Ale im więcej czytam wątek, tym mniej wiem :)
Więc proszę o pomoc. Pacjent to NBFL 1,6 pełna seria, w lecie wykorzystywana do winkli. Na tor się wybieram od 4 sezonów i jeszcze nie dojechałem. Więc pewnie nie dojadę :)

Lektura wątku sugeruje, że poniższa lista powinna w pełni obejmować moje potrzeby. Wydać oczywiście chciałbym jak najmniej :) Czy jest waszym zdaniem sens sięgać głębiej do mojej świnki - skarbonki i sięgać po coś wyżej na liście? :)
    CENA OPONA
    2220 PLN YOKOHAMA ADVAN NEOVA AD08 205/45R16 83W
    1832 PLN MICHELIN PILOT SPORT 3 205/45R16 87W
    1532 PLN BRIDGESTONE POTENZA RE002 ADRENALIN 205/45R16 87W
    1472 PLN DUNLOP SPORT MAXX RT 205/45R16 83W
    1400 PLN UNIROYAL RAINSPORT 3 205/45R16 XL 87Y
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 8:04 przez Sigma, łącznie zmieniany 2 razy.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 sty 2017, 14:24

ja bym do twojej listy dopisal jeszcze premium contact 6, ktory powinien wystepowac w 16 calach:
http://www.tyrereviews.com/Article/Cont ... -Drive.htm
http://www.continental-tyres.co.uk/car/ ... mcontact-6
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 sty 2017, 14:40

Widziałem, widziałem... Niestety z tego co mi wiadomo:
a) nie ma w rozmiarze 205/45/16
b) obecna cena ustawia ją na samym szczycie tej listy :) A mój podstawowy budżet to raczej dolne pozycje :lol:
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sty 2017, 16:08

Sigma pisze:Lektura wątku sugeruje, że poniższa lista powinna w pełni obejmować moje potrzeby. Wydać czywiście chciałbym jak najmniej :) Stąd moje 2 typy pogrubiłem. Czy jest waszym zdaniem sens sięgać głębiej do mojej świnki - skarbonki i sięgać po coś wyżej na liście? :)



Opona to najważniejszy element w aucie :mrgreen: nie ma kontaktu z nawierzchnią - nie ma hamowania, skręcania, przyśpieszania. IMO zawsze powinno sie kupować najlepsze opony na które cię stać.
Co do twojej listy:
U siebie mam teraz uniroyale: bardzo dobra opona na mokrym, wyraźnie głośniejsza od tych które miałem wcześniej.Stosunkowo miękka (sporo ubyło po 5000km). Z tego co czytałem ludzie skarżyli się ma miękką scianę boczną i się składa w zakrętach. Ja mam wersje XL i nie zauważyłem niczego takiego.
Michelina miałem w innym aucie (FWD) i były absolutnie bez zarzutu
Goodyera miałem założonego na przedniej osi jak kupiłem swoją mx5 ale miały 9 lat więc trudno cokolwiek o nich powiedzieć uczciwie.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 sty 2017, 17:07

mutra pisze:Opona to najważniejszy element w aucie :mrgreen: nie ma kontaktu z nawierzchnią - nie ma hamowania, skręcania, przyśpieszania. IMO zawsze powinno sie kupować najlepsze opony na które cię stać.

Nie musisz mnie przekonywać, staram się na oponach nie oszczędzać :) Ale to, że coś jest droższe, nie znaczy że lepsze... stąd lista i pytanie.
A za pierwszą opinię dziękuje - Uniroyale z twardą ścianką dodane do listy :kciuk:
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 sty 2017, 17:45

Ale to, że coś jest droższe, nie znaczy że lepsze...

i to jest sluszna uwaga.
dlatego ja wole poczytac testy i wybierac tylko te opony ze szczytow tabel a nie z tych opon okupujacych ostatnie miejsca, czy to w motorze czy autoswiecie czy innych francuskich,itp,czy internetowych testach.
wpisz np tutaj swoja opone przed zakupem i zobacz jak wypada:
http://colesa.ru/
lub tu
http://www.tyrereviews.com/Tyre/

trzeba pamietac jedno. nie ma opon do wszystkiego.
dobrze klejace opony na suchym torze sa z miekkiej mieszanki o twardych sciankach bocznych i skapym biezniku. opony takie beda tragicznie kleic na mokrym i meic szybkie zuzycie.
dobrze klejace opony na mokrym maja gleboki poorany bieznik, bardzo miekki bieznik i miekkie scianki boczne. opony takie beda tragiczne na suchym i beda szybko sie zuzywac.
opony tanie w eksploatacji maja twardy bieznik ktory sie nie zuzywa za szybko, sa ekologiczne bo mają mały współczynnik tarcia, mniej halasuja (twarde klocki mniej wibruja) , ale za to trzymanie i na mokrym i na suchym jest tragiczne.
gdzies po srodku sa rozne konfiguracje uniwersalne, ktore wygrywaja zazwyczaj w testach ktore nie sa super ani na mokrym (czyli wolniejsze niz michelin pg2) i nie sa super na suchym (wolniejsze niz michelin s8b) ale za to dosc trwale i ekologiczne i nijakie w prowadzeniu .
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 11:49 przez piwo, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sty 2017, 17:59

Sigma pisze:Ale to, że coś jest droższe, nie znaczy że lepsze... stąd lista i pytanie.

oczywiście masz rację, stąd też mój wybór uniroyala który był najlepszą oponą na moje potrzeby.
dobrze klejace opony na mokrym maja gleboki poorany bieznik, bardzo miekki bieznik i miekkie scianki boczne. opony takie beda tragiczne na suchym i beda szybko sie zuzywac.

i to mogę potwierdzić w stosunku do moich rainsportów: przy upalaniu szału nie ma - szczególnie na przedniej osi.
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

08 sty 2017, 20:55

A ma ktoś doświadczenia z Hankook VENTUS V12 EVO2? Komplet nieco ponad 1200 zł, a opinie zbierają dobre.
Też muszę wymienić opony na sezon, więc zaczynam się rozglądać.
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

09 sty 2017, 11:59

Co do V12 Evo2, to niedawno też zmagałem się z decyzją w podobnym budżecie. Po wypytaniu paru osób tu z forum i przeanalizowaniu dużej ilości opinii zdecydowałem się właśnie na nie. No ale z racji -20 na dworze niewiele Ci opowiem jak moje nowe letnie jeżdżą :/
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

08 lut 2017, 16:10

Witam,

ja troche z innej beczki. Slyszalem ze w GT86 Toyota zastosowala opony, ktore normalnie laduja w Priusie z jakiejs eco mieszanki. W teorii samochod mial lapac szybciej boki i byc latwieszy w kontrolowaniu w tych bokach a przez co kierowca mial miec wiecej frajdy z jazdy a nie bic kolejne czasy okrazenia (nie zjedzcie mnie jesli to bzdura). Ktos tego probowal w MX5? A moze wiecie jaka opona byla seryjnie montowana w GT86?

Wlasnie stoje przed wymiana i swoje stare Pilot Sport 3 (swoja droga swietna opona) chcialem wymienic znowu na Pilot Sport 3 lub Goodyear Asym. 3, ale moze warto isc inna droga? Co sadzicie?

Pozdrawiam,
Rafal

PS: Uprzedzajac, nie interesuje mnie konieczne tansza opona, a juz na pewno nie gorsza (bezpieczenstwo to priorytet). Chodzi raczej o rozne podejscia do tego samego tematu.
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

08 lut 2017, 16:14

Chyba chodzilo tez o szerokosc opony, nie tylko mieszanke, ale tak to prawda. Logicznie - wezsze opony - mniej przyczepnosci
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 lut 2017, 19:52

tez z tego co kojarze chodzilo o waskie opony. mx5 maja juz waskie opony w standardzie czyli 185 mm. jak sie to porowna do takiego lotusa ktory przy wadze 800kg ma z tylu 225mm to sa nawet bardzo waskie. tyle ze lotus jak juz traci przyczepnosc to ciezko zapanowac nad uciekajaca dupa, a zdrugiej strony traci ja przy duzo wyzszej predkosci co dodatkowo utrudnia lapanie tylu.
czyli jednym slowem mozna rzec im mniej przyczepne opony tym wiecej radochy i latwiejsza kontrola w poslizgu. im bardziej przyczepne opony tym skill jazdy bokiem musi byc juz wiekszy, bo predkosci jazdy w poslizgu beda wieksze.
sa ludzie ktorzy boja sie poslizgow i wtedy idealne beda opony uhp najlepiej z miekka scainka bo one wybaczaja wiecej bledow (zreszta 99% opon uhp ma miekkie boki). a dla ludzi lubiacych boki takie chinczyki lub stare opony moga dac frajde wieksza niz przyczepone opony slick.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2798
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 lut 2017, 8:34

Jeśli chodzi o GT86 i koła z Priusa to chyba wiąże się to głównie z tym, że felga jest 1:1 z Priusa podobnie jak szerokość opony. Z tego co okojarzę to zakładają średnią półkę opon (jak oglądałem używkę to akurat Brigeston był naciągnięty).
Miałem okazję pojeździć troche GT86, zawsze i chętnie gubiła przyczepność tyłu gdy tylko docisnęło się gaz. Ale tak jak pisali poprzednicy wynika to z wąskiej opony i mocy 200KM.
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

09 lut 2017, 10:37

Witam,

Z tego co patrzylem w necie to zarowno Prius (opcjonalnie) jak i GT86 (standard) dostawaly 215/45r17, u mnie jest 205/45r17 (standard do 17' w NC), wiec tu wyglada to dobrze :).

Odnoszac sie do mocy GT86 ma 200KM przy 1240kg (stosunek masa/moc 6.2kg/KM), zas MX5 NC ma 160KM przy 1165kg (stosunek masa/moc 7.3kg/KM).

Odnosnie momentu GT86 ma 205Nm a MX5 188Nm (stosunek masa/moment odpowiednio 6.0kg/Nm i 6.2kg/Nm)

Podsumowujac roznica nie jest dramatyczna, w kazdym badz razie mysle do nadrobienia (w sensie checi do zrywania przyczepnosci) przez wezsza niz w GT86 opone (5%, ale zawsze to cos ;)). Wybaczcie brak konkretnych obliczen, wiem ze nie jest to 1:1, ale dla uproszczenia zalozmy ze roznice sie znosza w tej materii (bardziej lub mniej).

Pozostaje wiec w kwestii mieszanki badziej eco niz sport. Tez mi sie kojarzy, ze w GT86 byly wlasnie Bridgestone, ale niestety w moim rozmiarze lipa.

Z tego co patrzylem sa (patrzyac na max indeksy EU paliwo/deszcz/halas C/A/69):
- Sava Intensa UHP2 XL FP 79.2EUR
- Fulda SportControl 2 XL FP 88.18EUR
- Yokohama Advan Fleva V701 XL RPB 103.97EUR
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 XL FP 107.68 EUR

Pozdrawiam,
Rafal

PS: Aktualnie dwie ostatnie wygladaja najbardziej interesujaco.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 728
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

11 lut 2017, 6:40

Wydaje mi się czy na dniach zaczęły letnie oponki drożeć dość znacznie? Chwilowy trend czy nadchodzącą wiosna?

Rozważam aktualnie 3 modele
Falken ze914
Uniroyal Rainsport 3
Vredestein Sportrac 5

Wszystkie w rozmiarze 195/45 r16 w wersji xl. Pytanie czy do normalnej cywilnej jazdy każda z nich będzie równie dobra i brać najtansze? Vredestein ma bardzo dobre oceny na tyrreviews.co.uk, podobnie ma Falken. Uniroyal ma już gorsze noty, chociaż z tych trzech jest najlżejszy (uniroyal ok7 kg, Vredestein 7,5 a Falken 8 kg).
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 lut 2017, 9:47

Uniroyale dostają złe noty za miękka ściankę boczna. Niestety większość osób nie dostrzega różnicy między xl i zwykłymi, myślą że to ta sama opona.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 728
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

11 lut 2017, 9:52

Widziałem też zdjęcia z pęknięta ścianka w tych oponach w tym temacie i nie uwzględniona reklamacje przez producenta co też mnie lekko zniechęca...
Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

12 lut 2017, 20:00

Cześć

Co myślicie o ventus prime 3?
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

24 lut 2017, 15:16

Cześć.
Mam felge 14 6,5 i muszę kupić opony. 185 wystarczy czy lepiej 195? Zdaje sobie sprawę ze przy profilu 60 185 założę bez problemu ale czy to będzie normalnie wyglądało ? Mazda ma klasyczny look ;)
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

24 lut 2017, 18:17

U siebie miałem podobne parametry i założyłem 185, spoko.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3603
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

24 lut 2017, 19:09

Rozmiar będę kupował ten sam.
Pytanie jaki model, żeby się sprawdził?

Falken? Continental? :roll:
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2017, 19:18

Stoję przed tym samym wyborem co Ty Tomasz, widziałem, że bardzo dużo osób chwali Toyo T1-R ale gdzieś czytałem, że to syf i lepiej kupić CintiEcoContact5 od Continentala bo mają etykietę B B (Toyo ma F C). No i ja szukam 195/50r15 jak coś, co myślicie? Również jazda beztorowa, na tor kupie co innego
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3603
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

24 lut 2017, 19:32

Continentsl biorę pod uwagę PremiumContact 5. Opony 14 calowe są tak fajnie tanie :D
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2017, 20:26

Wyglądają bardzo interesująco, ktoś z forum na nich śmiga?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3603
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

24 lut 2017, 21:15

W temacie naszych rozważań. Podobno 195/45 vs 185/60 na słoneczkach.
Załączniki
IMG_1183.PNG
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

25 lut 2017, 5:26

premium contact 5 mam w mazdzie. spoko opona.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 728
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

25 lut 2017, 7:07

No to jest szansa że jak założysz 195/45 r14 to będzie turbo koza :D

Ja pomimo średnich oceń na necie kupiłem Goodyear Efficencgrip głównie ze względu na cenę (wyrwałem nówki z końca 2016 roku za 750 zł w rozmiarze 195/45 r16) oraz niewielki hałas jaki mają generować (66dB). Jak będzie zobaczymy na wiosnę :)
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

25 lut 2017, 7:38

Zaznaczam na wstepie ze to moje prywatne zdanie zeby nie wywolac konfliktu oponiarskiego na forum :lol: ale kazde opony z segmentu mid i high beda ok a przecietny uzytkownik nie zauwazy roznicy. Sluzbowo jezdze bardzo duzo. Mialem bridge, dunlopy,conti- choc nie od nowosci, barum a nawet Nexen i powiem, ze poza Barum do jazdy CODZIENNEJ kupilbym kazde. W prywatnym megane coupe mam Michelin CrossClimate i do jazdy miejskiej nadaja sie bardzo dobrze. Przyznac jednak musze ze jezdza tylko 800km miesiecznie. Wracajac do sedna, mozna kupic te opony, ktore w danym momencie maja dobra cene. Testy opon nie sa do konca miarodajne bo te same opony wypadaja czasem skrajnie roznie a etykiety na oponach to w ogole bajka, poniewaz nie ma zadnych regulacji dotyczacych umieszczanych tam informacji. Kazdy producent robi to jak chce. Co nie zmienia oczywiscie faktu ze opony moga byc lepsze badz gorsze. W poprzednim mxie mialem rainsporty 3 i byly bardzo dobre. Teraz mam falkeny i tez jest ok. Profil tylko nie jest ok bo poprzedni wlasciciel najpierw wstawil sprezyny einbacha -25 a potem profil 65 :facepalm:
ODPOWIEDZ