Ciśnienie oleju na zegarach MAX

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Luki123
Posty: 5
Rejestracja: 01 sty 2017, 11:19
Model: Inny
Wersja: 10th anniversary

13 sty 2017, 15:32

Witam

Niedawno kupiłem NB 1,8 1999r 10TH anniversary. Wszystko ładnie pięknie ale spotykając się ze znajomym który ma NB FL 1.8 zauważyłem że u mnie wskaźnik ciśnienia oleju jest na maxa a u niego w połowie. Jak to jest u was? Bo nie wiem czy ja mam coś nie tak z ciśnieniem czy u znajomego jest jakiś problem.

Pozdrawiam
patryczek
Donator
Donator
Posty: 236
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
Model: Inny
Wersja: Bez miatowy :(
Lokalizacja: SZY

13 sty 2017, 16:13

Ja w NA mam 1.8 kg/cm2 przy obrotach jałowych, ale kolega w NB ma cały czas w połowie niezależnie od obrotów, ale gdzieś na forum czytałem, że w NB czujnik to tylko ozdoba (poprawcie mnie jeśli się mylę).

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
patryczek
Donator
Donator
Posty: 236
Rejestracja: 21 sie 2015, 13:16
Model: Inny
Wersja: Bez miatowy :(
Lokalizacja: SZY

13 sty 2017, 16:17

viewtopic.php?t=314 tu masz odpowiedź ;)

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
1.NA 1.8 BP-4W 140KM '93 córcia - sprzedane
2.NC 1.8 '06 Mia - sprzedana
Luki123
Posty: 5
Rejestracja: 01 sty 2017, 11:19
Model: Inny
Wersja: 10th anniversary

14 sty 2017, 15:49

Niestety w podanym wątku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Problem jest w tym że na wskaźniku nie ma podziałki jest min i max. U mnie jest cały czas na maxa.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sty 2017, 16:17

Luki123 pisze:Niestety w podanym wątku nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Problem jest w tym że na wskaźniku nie ma podziałki jest min i max. U mnie jest cały czas na maxa.

najprawdopodobniej wskaznik sie uszkodzil. Trzeba go wyjac z zegarow, moze da sie naprawic. A jesli nie, podmianka na sprawny.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 sty 2017, 15:32

Czujnik do 1994 działa w pełnym zakresie, od 1994 jest de facto kontrolką. Albo jest na 0, albo mniej więcej w 2/3 zakresu. Jeśli strzałka Ci się zablokowała w jednej pozycji, to masz wskaźnik do naprawy/wymiany. Jeśli przy włączonym silniku jest 0, po uruchomieniu ten "max", to właściwie wszystko jest ok. Jeśli wskaźnik wykręcisz, to da się go poprawić, żeby zatrzymał się w innym punkcie. Ale nadal będzie pokazywał tylko 0 lub tą pozycję ;-)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

15 sty 2017, 15:59

podłączę się lekko pod temat, nie wiecie czy da się jakoś uruchomić ten wskaźnik w NB (choć licznik mam akurat z NBFL z białymi tarczami) żeby działał jak w w NA w pełnym zakresie, ale bez wymiany wskaźnika (żeby został z białą tarczą żeby pasował do reszty zegarów w liczniku)? Coś gdzieś czytałem o wymianie jakiegoś czujnika czy coś, ale nigdzie nie znalazłem konkretnego info, trafiłem jedynie na jakiś poradnik ale po angielsku, i w sumie większej części nie zrozumiałem o co chodzi :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 sty 2017, 17:03

Da się. Masz instrukcje np. tu:
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... real+gauge
https://www.miata.net/garage/opg2.html
http://quadesl.com/miata_oil.html

Szczególnie polecam 3 link. W dużym uproszczeniu musisz wymienić czujnik ciśnienia, opcjonalnie zmodyfikować też wskaźnik. Bez modyfikacji wskaźnika będzie działać, ale nie tak dynamicznie jak w NA :)

Czujnik potrzebujesz taki jak ten: http://www.ebay.com/itm/171235774056 - przed zakupem sprawdź parametry, czy są zgodne z tym co w artykułach :) Takie czujniki produkuje też VDO i kilku innych renomowanych producentów, ale ciut drożej. Link to opcja budget :)
Te czujniki (wszystkie, niezależnie od producenta) mają ponadto inny gwint niż nasze miatowe. Potrzebujesz więc jeszcze przejściówkę 1/8BSP to 1/8NPT: http://www.ebay.com/itm/121411882514
Wymiana sprowadza się do wykręcenia obecnego czujnika (jest obok filtra oleju, dostęp najlepszy po odkręceniu koła po stronie pasażera) i wkręcenia w jego miejsce nowego.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

15 sty 2017, 18:31

Parametry się zgadzają, czyli wychodzi na to, że wydając ~90zł mogę uruchomić ten wskaźnik (czyt. sprawić żeby działał a nie pokazywał, że jest ciśnienie)? :D Super sprawa. Bez modyfikacji zegara rozumiem że będzie poprostu wolniej przesuwać się wskazówka, ale nadal będzie się ruszała, a nie statycznie jak jest seryjnie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 sty 2017, 19:49

W teorii będzie tak: wskaźnik będzie działał pokazując ciśnienie w pełnym zakresie. Reakcja wskazówki będzie taka jak obecnie po uruchomieniu silnika (czyli taka mało dynamiczna). Ponadto, wskaźnik nie jest linearny. Powinien działać mniej więcej tak: po odpaleniu na zimny silniku - między L a pierwszą podziałką. Ciepły silnik i obroty około 3000 - środek. Żeby osiągnąć lepszą reakcje wskazówki, albo ją wycentrować, trzeba już przerabiać wskaźnik.

W praktyce, mam w garażu identyczny zestaw czekający na montaż. Ale mam nieogrzewany garaż, więc musi być trochę cieplej, żeby zweryfikować teorię :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

16 sty 2017, 5:47

Kolega Tomai robił taki zabieg i ja planuję go zrobić na wiosnę. Potrzebujemy wskaźnika z NA przedliftowego (tam tylko działał) i czujnika ciśnienia oleju z NA przedliftowego. Generalnie, to będzie trzeba przełożyć wskaźnik z NA (lub jakoś wpasować napęd ze wskazówką we wskaźniki z NB) i wymienić czujnik orginalny na ten z NA powinno działać jak trzeba.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

20 sty 2017, 19:14

Podepnę się tutaj, bo również od momentu zakupu chodzi mi ten mod po głowie, z tego co pisze revlimiter, sama wymiana czujnika nic nie da, bo ponoć wskaźniki są inaczej spolaryzowane czy coś... tutaj cały artykuł:
http://revlimiter.net/blog/2014/03/miata-oil-gauge-real-vs-fake
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

20 sty 2017, 19:52

W NB czujnik od NA jest niekompatybilny ze wskaźnikiem. I dlatego zamiast szukać wskaźnika od NA, kupujemy aftermarketowy czujnik ciśnienia o parametrach jak podałem wcześniej, czyli:
0-80 PSI, 10-180 ohm

Optymalnie powinien mieć gwint 1/8"-28 BSPT - taki mamy w naszych Miatach. Ale wg. mojej wiedzy jest to nie do dostania. Większość wskaźników (np. VDO) ma gwint 1/8"-27 NPT, więc potrzeba jeszcze wskazówkę. I taki wskaźnik działa bez żadnych modyfikacji więcej. Oczywiście można zmodyfikować też sam wskaźnik, tak by wskazówka reagowała bez opóźnienia oraz wycentrować ją. Wskaźnik w nb/nbfl jest nieliniowy, więc bez modyfikacji będzie pracować przez większość czasu między 0 a połową zakresu bez modyfikacji.

Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

20 sty 2017, 21:00

Sigma pisze:Artykuł z revlimiter dotyczy NA - tam mamy jeszcze inną sytuacje :)

:facepalm: Bardziej już tego Mazda pomieszać nie umiała?
Czyli w NA chcąc nie chcąc musimy wymienić i wskaźnik i czujnik na przedlift? Żadnej innej drogi nie ma? Czy jest jakiś patent, do którego się nie dokopałem w czeluściach internetów?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 sty 2017, 22:37

Czujnik musisz mieć bankowo i teraz albo kupujesz zegary z przedlifta i przekładasz wskaźnik albo modzisz swój wskaznik aby działał pod nowy "czujnik". Proste ;)
Ostatnio zmieniony 21 sty 2017, 10:15 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 sty 2017, 7:27

Nie no, jest w NA jeszcze trzecia opcja: kupuje czujnik z przedlifta, wymieniam i działa - bo jestem tym szczęściarzem, co ma fałszywy czujnik, ale dobry wskaźnik ;-)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

01 kwie 2017, 18:15

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
ODPOWIEDZ