Kilka pytań serwisowych

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

24 sie 2016, 21:44

Hej

Jako początkujący mam mętlik w głowie, byłbym zobowiązany za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości. Z góry przepraszam za pytania, być może śmieszne dla niektórych.
Mam NC 1.8, 5 biegów.

1. Jaki olej do skrzyni wlać i ile go potrzeba ?
2. LSD nie mam z tego co wiem, ale czy jakiś olej się mimo wszystko wymienia w miejscu, gdzie LSD "siedzi" ? Jakieś tam użebrowanie jest z tyłu, więc może tam jakiś olej się znajduje :)
3. Jakieś świece zapłonowe polecacie konkretnie ?
4. Rozumiem, że zbieżność ustawia się z przodu i z tyłu ?

Pozdrowienia
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

24 sie 2016, 21:53

Luki78 pisze:Hej

Jako początkujący mam mętlik w głowie, byłbym zobowiązany za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości. Z góry przepraszam za pytania, być może śmieszne dla niektórych.
Mam NC 1.8, 5 biegów.

1. Jaki olej do skrzyni wlać i ile go potrzeba ?
2. LSD nie mam z tego co wiem, ale czy jakiś olej się mimo wszystko wymienia w miejscu, gdzie LSD "siedzi" ? Jakieś tam użebrowanie jest z tyłu, więc może tam jakiś olej się znajduje :)
3. Jakieś świece zapłonowe polecacie konkretnie ?
4. Rozumiem, że zbieżność ustawia się z przodu i z tyłu ?

Pozdrowienia


1. Ja polecam http://ford.sklep.pl/product-pol-15238- ... 90199.html
3. Nie wiem czy w przypadku 1.8 nie jest inaczej, ale zwykły irydowy zamiennik np. denso powinien być ok.
4. Tak ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

24 sie 2016, 21:56

OK, super dzięki.

Rozumiem, że jak to zwykle bywa. Spuszczam stary olej ze skrzyni a potem wlewem wlewam dopóki się nie zacznie wylewać, tak ?

A pytanie nr 2 ? :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 sie 2016, 22:14

Luki78 pisze:OK, super dzięki.

Rozumiem, że jak to zwykle bywa. Spuszczam stary olej ze skrzyni a potem wlewem wlewam dopóki się nie zacznie wylewać, tak ?

A pytanie nr 2 ? :)


otwórz instrukcje uzytkownika i sprawdź jaki olej jest wymagany a potem kup syntetyczny olej przekładniowy który spełnia specyfikacje którą masz w instrukcji.

wg internetów potrzebujesz oleju 80w90 max 0.8litra.
np TITAN SUPERGEAR 80W-90.
Wymiana oleju w NA/NB to robota na 10 minut- nie wiem jak jest w NC ale podejrzewam że podobnie.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

24 sie 2016, 22:17

Tu na przykład jest wyszukiwarka Motula, gdzie, ile i jaki olej jest potrzebny:

https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation

Może na wszystkie pytania nie odpowie ten link, ale na pewno dobry punkt wyjścia w poszukiwaniach.
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

25 sie 2016, 1:00

Luki78 pisze:OK, super dzięki.

Rozumiem, że jak to zwykle bywa. Spuszczam stary olej ze skrzyni a potem wlewem wlewam dopóki się nie zacznie wylewać, tak ?

A pytanie nr 2 ? :)


Do skrzyni wlanie oleju pod korek wlewowy może nie wystarczyć, ja w 6b żeby wlać dokładnie 2.1l oleju musiałem przechylić samochód na lewarku. Jakby u Ciebie nie było, wlej tyle ile producent przewiduje, dokładnie 2l dla 5b. Możesz przy okazji pomyśleć o podkładkach pod korki wlewowe i spustowe, raczej powinno się je zmieniać przy wymianach. W 5b ponadto możesz zmienić olej na górze przy lewarku, tam wchodzi jakaś setka, na yt jest sporo filmików na ten temat.

Co do dyfra, wchodzi do niego ok. 700ml, jeśli masz otwarty dyfer, to może być ten sam olej co do skrzyni. Znalazłem serwisówkę, zalewasz tak, aby poziom był co najmniej 12mm poniżej dolnej krawędzi korka wlewowego: http://www.miata.net/garage/tsb/sb03-003-06-1646.pdf
Awatar użytkownika
_Adi_
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:16
Model: NC
Wersja: 個体
Lokalizacja: Wrocław

25 sie 2016, 21:42

Podepnę się pod wątek, jak wygląda sprawa z filtrem paliwa w NC 2.0, a mianowicie wiem że sam filtr jest nie wymienny. Pozostaje wymiana całej pompy czy są inne metody?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 sie 2016, 10:53

2. wg serwisówki opcjonalnie można wlać 75W90 czyli to co do skrzyni ale zalecany jest 80W90. W twoim przypadku zwróć uwagę aby olej nie miał w nazwie LS (Limited Slip - dodatki cierne, te są dedykowane do LSD). Jak ja szukałem, pytałem, dzwoniłem to najczęściej polecany był Valvoline/Motul 80W90
3. Ja do serii 2.0 wstawiłem Denso i nie widzę żadnych problemów
4. Z przodu i z tyłu. Jeśli w aucie nikt tego nie robił od dawna warto upewnić się, że śruby da się odkręcić. Dlatego warto najpierw u mechanika "uruchomić" wszystkie śruby a potem jechać na geometrię. U mnie np był problem ze śrubami od kąta wyprzedzenia.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2016, 22:50 przez irekJ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

26 sie 2016, 20:51

Bardzo dziękuję Wam za pomocne odpowiedzi. :winner:
Tylko jeszcze jedno: rozumiem, że od góry, w sensie od strony drążka też mogę wymienić olej ten sam co do skrzyni. Odciągnąć strzykawą i wlać nowy, czy tak ?

A i właśnie, jak kolego włączył się z filtrem paliwa w 2.0. To gdzie go szukać w 1.8 ?
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

26 sie 2016, 21:17

Luki78 pisze:Bardzo dziękuję Wam za pomocne odpowiedzi. :winner:
Tylko jeszcze jedno: rozumiem, że od góry, w sensie od strony drążka też mogę wymienić olej ten sam co do skrzyni. Odciągnąć strzykawą i wlać nowy, czy tak ?


Dokładnie tak, zdejmujesz konsolę środkową i osłony drążka (sprawdź ich stan, mogą nadawać się do wymiany, jeśli są rozdarte) i po odessaniu wlewasz taką samą ilość nowego oleju. Tutaj masz filmik:
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

26 sie 2016, 21:22

Super.
Jeszcze raz wielkie dzięki. Madzię mam 5 dzień, ale jestem mega oczarowany tym autem. Moja żona zaczyna być zazdrosna.
Chcę ją (Madzię) dopieścić i powymieniać co się da.
ODPOWIEDZ