Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Miałem założone na NB 7x15 ET25 z opona 195/50 i było ok przy niewielkich kątach (-1 - 1,5).
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
To jedziemy z licytacja Mamy 24. Kto da mniej?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Na chłopski rozum to ET15 w 7 calach powinno wejść do NBFLa... ET25 w NA to rozsądny offset i nie trzeba się martwić rolką ni kątami. Ale z tego co śledzę ten wątek, to eNBeki mają troszkę więcej miejsca ... tak o 10 więcej, ale niech się wypowie ktoś z drugiej generacji.
Tak BTW, to pójście w kierunku 'na styk', czyli rolka + kąty to bardzo fajna sprawa - samochód wygląda obłędnie, gdy z linią nadwozia idą koła (stare zdjęcie 15x7 ET12 na seryjnym zawieszeniu w pierwszej generacji - obcierało jak cholera):
Teraz z B6 wygląda znacznie lepiej ... wg mnie w każdym razie:
Pamiętaj tylko, że im niższe ET tym 'koza' będzie bardziej widoczna... więc warto się zastanowić albo nad wyższym ET albo nad obniżeniem samochodu (wtedy też dostajesz 'naturalny' negatyw).
Przykład (ponownie - niskie ET z seryjnym zawiasem):
Tak BTW, to pójście w kierunku 'na styk', czyli rolka + kąty to bardzo fajna sprawa - samochód wygląda obłędnie, gdy z linią nadwozia idą koła (stare zdjęcie 15x7 ET12 na seryjnym zawieszeniu w pierwszej generacji - obcierało jak cholera):
Teraz z B6 wygląda znacznie lepiej ... wg mnie w każdym razie:
Pamiętaj tylko, że im niższe ET tym 'koza' będzie bardziej widoczna... więc warto się zastanowić albo nad wyższym ET albo nad obniżeniem samochodu (wtedy też dostajesz 'naturalny' negatyw).
Przykład (ponownie - niskie ET z seryjnym zawiasem):
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Obniżyć mogę dowolnie, mam regulacje. Jednak przy 35 mm obniżenia na Eibachach tarłem już niemal wszędzie, włącznie z garażem, do którego mogłem wjeżdżać tylko tyłem... Każdy próg zwalniający to albo zatrzymanie do zera i przejazd na skos, albo przetarcie. Zmieniłem wiec na regulowane i dałem minus 15 mm, dopiero zaczynam testować, wiec może pójdzie jeszcze trochę niżej, ale na pewno nie będzie to naleśnik, bo tak się nie da jeździć w realnym świecie. Zatem reasumując, na good win racing straszą minimalnym ET 35 i można śmiało zlecić produkcje felg z ET 25, co chyba będzie tez optimum do niewielkiego obniżenia. Przynajmniej aż dostanę regulowane wahacze i będę mógł zapodać większy negat i bardzie schować koła.
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Takie pytanie: kupiłem felgi Work Emotion 15x7 ET 37, opony 195/50, zawias jest niski i katy tez są. Bardzo głęboko takie koło mi wpadnie do środka Waszym zdaniem? A jeśli szukac dystansów to jakich? Wiem ze mu było ale nie mogę odnaleźć w szukajcie.
Pozdrawiam, Danillo
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Czerw ma TD 15x7 ET34, jest w dół o jakieś 30-35mm - zobacz sobie foty. BTW, widziałem koło po renowacji w Lipkowie
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Danillo pisze:Takie pytanie: kupiłem felgi Work Emotion 15x7 ET 37 (...) A jeśli szukac dystansów to jakich? Wiem ze mu było ale nie mogę odnaleźć w szukajcie.
Moim zdaniem około 20 mm i będzie git. Może skrobnij do Funkyego - ma 22 używane do sprzedaży - byś przymierzył i zobaczył, czy nie obciera (nie wiem jakie masz kąty, ale może byś się zmieścił).
flatline pisze: widziałem koło po renowacji w Lipkowie
Marcin robi renowacje felg?
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Flatline, Twoje weszły do Czerwa idealnie!!! Moje ciut wezej ale wstydu nie powinno być nawet bez dystansów...
Arvinski, Dzięki za poradę, zobaczę jak siada i łapie funkiego
Felgi w Lipkowie czekają na auto, rentowacje robiłem za płotem, w Koczargach.
Arvinski, Dzięki za poradę, zobaczę jak siada i łapie funkiego
Felgi w Lipkowie czekają na auto, rentowacje robiłem za płotem, w Koczargach.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Pytanie laika.
Kupuje teraz te felgi:
http://olx.pl/i2/oferta/felgi-oz-msw-15 ... 2789e7ad84
I na seryjne amory zakladam te sprzezyny:
http://racingstreet.pl/sprezyny-vogtlan ... 70286.html
Do tego dokupie opony pewnie toyo r1r 195/50 r15 (chociaz to jeszcze nie postanowione)
Powiedzcie mi bo nie znam sie na tych "et" itd.
Czy to bedzie dobrse wygladac? Cos bedzie obcierac?
Kupuje teraz te felgi:
http://olx.pl/i2/oferta/felgi-oz-msw-15 ... 2789e7ad84
I na seryjne amory zakladam te sprzezyny:
http://racingstreet.pl/sprezyny-vogtlan ... 70286.html
Do tego dokupie opony pewnie toyo r1r 195/50 r15 (chociaz to jeszcze nie postanowione)
Powiedzcie mi bo nie znam sie na tych "et" itd.
Czy to bedzie dobrse wygladac? Cos bedzie obcierac?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Przeskroluj kapkę do góry - masz tam całą moją litanię dotyczącą dokładnie tych felg (w skrócie: będzie obcierać, musisz zrobić rolkę - same kąty nie wystarczą, czy to na glebie czy na seryjnej wysokości).
BTW - to nie najlepszy pomysł, by do seryjnych amorów zakładać obniżające sprężyny - relatywnie szybko zabijesz amory i będziesz jeździć łóżkiem wodnym. Jak to dokładnie działa, to musisz podpytać w dziale dotyczącym zawieszenia (coś o zakresie działania amora się zmienia), ale często przewija się tu na forum właśnie opinia o fatalnych właściwościach jezdnych samochodów z taką konfiguracją po jakimś czasie (na początku podobno jest całkiem spoko - póki amortyzator żyje). Ja to widziałem na własne oczy w Grinchu.
BTW - to nie najlepszy pomysł, by do seryjnych amorów zakładać obniżające sprężyny - relatywnie szybko zabijesz amory i będziesz jeździć łóżkiem wodnym. Jak to dokładnie działa, to musisz podpytać w dziale dotyczącym zawieszenia (coś o zakresie działania amora się zmienia), ale często przewija się tu na forum właśnie opinia o fatalnych właściwościach jezdnych samochodów z taką konfiguracją po jakimś czasie (na początku podobno jest całkiem spoko - póki amortyzator żyje). Ja to widziałem na własne oczy w Grinchu.
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Co to znaczy zrobic rolki?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
W/Na błotnikach, od wewnętrznej strony masz taki lekki parapet.. U mnie był on skorodowany zresztą.
Wsadź rękę i od razu będziesz wiedział o co chodzi. Właśnie ten element trzeba zagiąć - jak masz to zdrowe to polecam później tą rynnę, która w skutek tej rolki powstanie wypełnić jakimś sylikonem, bo spotkałem się z opinią, że lubi tam korodować, gdy się sól tam zbierze zimą.
Tak czy siak, rollowanie to coś takiego:
Rolkę kręcisz po łuku i systematycznie coraz bardziej zaginasz tenże parapet - najlepiej wcześniej opalarką (czyli suszarką dla teściowej) rozgrzać miejsce rolowania, coby lakier nie popękał.
Aczkolwiek, o wiele sprawniej mi poszło to kluczem opartym o oponę, niż rollką
Wsadź rękę i od razu będziesz wiedział o co chodzi. Właśnie ten element trzeba zagiąć - jak masz to zdrowe to polecam później tą rynnę, która w skutek tej rolki powstanie wypełnić jakimś sylikonem, bo spotkałem się z opinią, że lubi tam korodować, gdy się sól tam zbierze zimą.
Tak czy siak, rollowanie to coś takiego:
Rolkę kręcisz po łuku i systematycznie coraz bardziej zaginasz tenże parapet - najlepiej wcześniej opalarką (czyli suszarką dla teściowej) rozgrzać miejsce rolowania, coby lakier nie popękał.
Aczkolwiek, o wiele sprawniej mi poszło to kluczem opartym o oponę, niż rollką
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Ok kumam. Czyli na 15x7 i et12 juz nie beda potrzebne dystanse. Zaczynam kumac to co to sa te katy jeszcze napiszcie prosze
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Ok kumam. Czyli na 15x7 i et12 juz nie beda potrzebne dystanse. Zaczynam kumac to co to sa te katy jeszcze napiszcie prosze
-
- Posty: 335
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Ok kumam. Czyli na 15x7 i et12 juz nie beda potrzebne dystanse. Zaczynam kumac to co to sa te katy jeszcze napiszcie prosze
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Spójrz na camber
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Zamowilem 7x15 ET25. Jak nie beda pasowac, to flatline i Torpeda maja przechlapane
Fajne jest to, ze otwor centrujacy jest dokladnie na wymiar i nie trzeba zadnych pierscieni. No i waga jest fajna, bo 6,5 kg przy bardzo wytrzymalej motorsportowej feldze.
Fajne jest to, ze otwor centrujacy jest dokladnie na wymiar i nie trzeba zadnych pierscieni. No i waga jest fajna, bo 6,5 kg przy bardzo wytrzymalej motorsportowej feldze.
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
JanKowalski pisze:Zamowilem 7x15 ET25. Jak nie beda pasowac, to flatline i Torpeda maja przechlapane
Fajne jest to, ze otwor centrujacy jest dokladnie na wymiar i nie trzeba zadnych pierscieni. No i waga jest fajna, bo 6,5 kg przy bardzo wytrzymalej motorsportowej feldze.
Spójrz do tematu Mac'a, zobaczysz jak leżą felgi o tych parametrach z oponą 195/50
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Wyglada to bezstresowo. To moze zaryzykowac 7,5x15 ET25... Albo zostac przy 7x15 ale ET przesunac na 20...
-
- Donator
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
JanKowalski pisze:Wyglada to bezstresowo. To moze zaryzykowac 7,5x15 ET25... Albo zostac przy 7x15 ale ET przesunac na 20...
W NBFL spokojnie włożysz 15"8J ET 25. Nawet przy obniżeniu nie trzeba rolki robić a jedynie mały negatyw. W moim wątku są zdjęcia jak to siedzi
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
- Gaijin
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 gru 2015, 9:01
- Model: NB FL
- Wersja: Welurowa Koza
- Lokalizacja: Kielce
Witam
Poszukuję poszukuję i znaleźć nie mogę.. a mianowicie nakrętek w takowym stylu:
Na aukcjach istnieją ale nie w Polsce, aczkolwiek jak już takowe znajdę na aliexpress, ebay czy amazonie.. to wszystkie mają 80mm (50mm śróba + 30mm "ten kapturek kolcowaty:P"), więc wyglądało by to jakbym ołówki wsadził w miejsce śrub...
Miał ktoś z tym do czynienia i może wie, gdzie mogę coś takiego znaleść? Maksimum długości, żeby to jakoś wyglądało to 60mm (całość) z racji posiadania Jr18, które są dość "płytkie", a obecne śruby mam 3cm.
Pozdrawiam :C
Poszukuję poszukuję i znaleźć nie mogę.. a mianowicie nakrętek w takowym stylu:
Na aukcjach istnieją ale nie w Polsce, aczkolwiek jak już takowe znajdę na aliexpress, ebay czy amazonie.. to wszystkie mają 80mm (50mm śróba + 30mm "ten kapturek kolcowaty:P"), więc wyglądało by to jakbym ołówki wsadził w miejsce śrub...
Miał ktoś z tym do czynienia i może wie, gdzie mogę coś takiego znaleść? Maksimum długości, żeby to jakoś wyglądało to 60mm (całość) z racji posiadania Jr18, które są dość "płytkie", a obecne śruby mam 3cm.
Pozdrawiam :C
Gaijin pisze:Miał ktoś z tym do czynienia i może wie, gdzie mogę coś takiego znaleść? Maksimum długości, żeby to jakoś wyglądało to 60mm (całość) z racji posiadania Jr18, które są dość "płytkie", a obecne śruby mam 3cm.
Był gdzieś tu wątek o fake nakrętkach - generalnie nie warto bo większe z tego zagrożenie niż pożytek.
Jeżeli chcesz stylizowane nakrętki to albo wydajesz na nie dosyć grubą kasę (oryginalne alu nakrętki, które są coś warte to koszt chyba minimum 400-500zł- za tyle da się upolować nakrętki Project Mu), albo poluj ze świecą na stylizowane, ale stalowe ( jest takowych bardzo mało ).
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Potrzebuję na szybko potwierdzenia czy W NC (NCFL 2.0 Sport) otwór centrujący ma 67,1 mm ?
I czy przy doborze pierścieni centrujących należy zwracać uwagę na materiał, producenta, cenę? Czy wszystko jedno?
I czy przy doborze pierścieni centrujących należy zwracać uwagę na materiał, producenta, cenę? Czy wszystko jedno?
Witam
O opinie proszę czy kupowanie takich kółek - Drag D20 czy jakoś tak, w takim stanie i oddanie do renowacji ma sens? Lub nawet - ile można za to dać? 3 pozostałe wyglądają o drobinkę lepiej.
O opinie proszę czy kupowanie takich kółek - Drag D20 czy jakoś tak, w takim stanie i oddanie do renowacji ma sens? Lub nawet - ile można za to dać? 3 pozostałe wyglądają o drobinkę lepiej.
+50 Smiles per galon
Jak kosztują mniej niż 500PLN to można się skusić. A jakie parametry?
Pozdr
Rafa
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Pozdr
Rafa
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Tylko to sa podróbki od draga, które nowe kosztowały 1300zl.
Generalnie tak jak Rafa napisał. Max 5 stow. Weźcie poprawkę ze to Alu wcale sie dobrze nie poleruje i takie wzery bedą ciężkie do usunięcia.
Generalnie tak jak Rafa napisał. Max 5 stow. Weźcie poprawkę ze to Alu wcale sie dobrze nie poleruje i takie wzery bedą ciężkie do usunięcia.
miatasm.com