W cyklu dlaczego ja dzis mam taki problem. W sumie miesiąc temu oddałem wóz do serisu mazdy. Bo nie działa immo raz odpalał a raz nie. W serwisie trzymali go 2 tygodnie i powiedzieli, że nie mogą sprowadzić tej części i nie dadzą rady naprawić. No to mówie czy mogą wyciąć immo ale oczywiście wielki bulwers, że oni takich rzeczy nie robią. Ale polecili mi innego naprawiacza. Ponoć dobry. Zapłaciłem w sumie 196 PLN za tę diagnostykę i dostałem jeszcze kod do immo. Zawiozłem wóz do kolejnego elektronika i stoi już drugi tydzień. Wczoraj dzwonili czy mam drugi kluczyk. Ale powiedziałem, że nie mam no i tylko o to pytali.
I teraz mam pytanie do was. Czy da się jakoś z kompa wywalić to immo ? Czy mam kupić jakiś emulator immo (ale jak go zaprogramować czy da się wgrać kod z kluczyka do emulatora) ? Czy może mam szukać innego kompa z bebechami od immo ? I ile taki komp może kosztować ?
help
Czy musze kupić komputer jak chce zmienic immo ?
ugh dlaczego JA ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
widmo pisze:
I teraz mam pytanie do was. Czy da się jakoś z kompa wywalić to immo ? Czy mam kupić jakiś emulator immo (ale jak go zaprogramować czy da się wgrać kod z kluczyka do emulatora) ? Czy może mam szukać innego kompa z bebechami od immo ? I ile taki komp może kosztować ?
help
Na allegro znalazłem zestaw (z tym, że do NB) ECU+IMMO+Stacyjka+Kluczyk za 500 pln,
więc pewnie takimi kompletami się to wymienia.
Technicznym ekspertem nie jestem, więc nie pomogę Ci w temacie wycinania kodu,
pewnie się da.
Jeżeli ktoś potwierdzi, że potrzebny Ci taki zestaw, to zawsze możesz spróbować w dziale giełda. Może któryś z grupowiczów ma taki zestaw do Twojego auta.
Pozdrawiam.
A faktycznie zobaczylem paczke za 500, czyli nie jest takie drogie nawet. Ale nie znam sie na programowaniu kompa az tak wiec nie wiem jak to dziala. Z pewnoscia mozna zamontowac emulator a z wycieciem nie mam pojecia. Poczekam jeszcze maja dzis dzwonic z serwisu i zobaczymy :/
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
yyy o ile dobrze pamietam schematy dla NA, to można wypiąć immo z układu i powinno bez niego działać wszystko, pewności nie mam, ale jak znajdę to wrzucę jak to trzeba spiąć.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:yyy o ile dobrze pamietam schematy dla NA, to można wypiąć immo z układu i powinno bez niego działać wszystko, pewności nie mam, ale jak znajdę to wrzucę jak to trzeba spiąć.
Hmm.. Ni dudu. Bez modułu immo komp po 3 sekundach wyłącza wtryskiwacze i zgłasza błąd immo. Też kiedyś byłem ciekaw jak to się zachowa i zrobiłem eksperyment
Nie znam przypadku aby ktoś skutecznie wyprodukował jakiś "emulator" immo, nawet nie spotkałem się nigdzie z próbą takiego rozwiązania. Z reguły był po prostu wymieniany uszkodzony podzespół lub instalowany komp z wersji bez immobilizera.
widmo pisze:W serwisie trzymali go 2 tygodnie i powiedzieli, że nie mogą sprowadzić tej części i nie dadzą rady naprawić.
Konkretne pytanie. Czy zdiagnozowali konieczność wymiany modułu immobilizera, czy modułu komputera ?
made_myself pisze:więc pewnie takimi kompletami się to wymienia.
Takimi zestawami się wymienia, jeśli się nie posiada kodu serwisowego pozwalającego zainstalować nowy moduł immo w miejsce starego. Jeśli dobrze zrozumiałem, takowy kod widmo z ASO otrzymał.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Odpowiadajac na pytania:
1. Zdiagnozowali koniecznosc wymiany modulu IMMO
2. Kod do IMMO dostalem z serwisu
Czyli byc moze po zakupie samego immo bede mogl wprogramowac go do kompa, dobrze zrozumielame was ?
P.s. po 3 sekundach wlasnie sie wylacza silnik czyli tam te wtryskiwacze nie dzialaja. A po 3 probach juz nawet nie wlacza na te 3 sekundy tych wtryskiwaczy tylko miga kontrolka od immo
1. Zdiagnozowali koniecznosc wymiany modulu IMMO
2. Kod do IMMO dostalem z serwisu
Czyli byc moze po zakupie samego immo bede mogl wprogramowac go do kompa, dobrze zrozumielame was ?
P.s. po 3 sekundach wlasnie sie wylacza silnik czyli tam te wtryskiwacze nie dzialaja. A po 3 probach juz nawet nie wlacza na te 3 sekundy tych wtryskiwaczy tylko miga kontrolka od immo
Ja co prawda nie mam ale w razie czego temat padniętego immo w NBFL przerabiałem. Objawy podobne jak powyżej opisane.
Tak naprawdę jedynym w miarę sensownym rozwiązaniem był zakup zestawu z szabru tzn. immo + ecu + kluczyki/pastylki
Sparowanie nowego immo z ECU możliwe w ASO ale koszt zabijał.
Skończyło się na wywaleniu ECU Mazdy i wrzuceniu standalone w postaci EMU. Trzeba było tylko zmostkować któryś z przekaźników (od rozrusznika bodajże) bo on był fizycznie połączony z modułem immobilizera.
Tak naprawdę jedynym w miarę sensownym rozwiązaniem był zakup zestawu z szabru tzn. immo + ecu + kluczyki/pastylki
Sparowanie nowego immo z ECU możliwe w ASO ale koszt zabijał.
Skończyło się na wywaleniu ECU Mazdy i wrzuceniu standalone w postaci EMU. Trzeba było tylko zmostkować któryś z przekaźników (od rozrusznika bodajże) bo on był fizycznie połączony z modułem immobilizera.