Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
tutaj opinia po kupnie i dalsze rezultaty.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=460
teraz mam sport cup 2 i w sumie nie odczuwam roznicy na plus ale na razie jezdzony tylko tor poznan.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... &start=460
teraz mam sport cup 2 i w sumie nie odczuwam roznicy na plus ale na razie jezdzony tylko tor poznan.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Chciałem podzielić się świeżymi spostrzeżeniami na temat opon Hankook Ventus prime 2. Może komuś się przyda przed zakupem.
Długo stałem przed wyborem czegoś sensownego w dobrej cenie, celowałem w zdrowe używki rozmiar 195/45/16. W końcu trafił się komplet (2014r) w dobrej cenie, a że miałem kiedyś Ventus evo V12 i byłem zadowolony kupiłem je w ciemno. Przesiadłem się bezpośrednio ze starych michelin pilot primacy które nadawały się już tylko na śmietnik.
Pierwsze wrażenie, bardzo negatywne... Precyzja prowadzenia poszła się bujać, dosłownie bujać. Miałem wrażenie, że jadę na oponach o profilu 80 Wiec, jeżeli ktoś ceni sobie precyzuje to nie polecam. Opona bardziej do jazdy po bułki do sklepu, co nie oznacza jednak, że nie nadaje się do szybszej jazdy. Owszem nadaje się , klei się jak cholera, ciężko o uślizg, ale niestety miata traci charakterystykę prowadzenia gokarta. Plusy są do przewidzenia, znacznie poprawił się komfort to pewnie za sprawą miękkiej ścianki bocznej. Dwa w końcu jest cicho
Długo stałem przed wyborem czegoś sensownego w dobrej cenie, celowałem w zdrowe używki rozmiar 195/45/16. W końcu trafił się komplet (2014r) w dobrej cenie, a że miałem kiedyś Ventus evo V12 i byłem zadowolony kupiłem je w ciemno. Przesiadłem się bezpośrednio ze starych michelin pilot primacy które nadawały się już tylko na śmietnik.
Pierwsze wrażenie, bardzo negatywne... Precyzja prowadzenia poszła się bujać, dosłownie bujać. Miałem wrażenie, że jadę na oponach o profilu 80 Wiec, jeżeli ktoś ceni sobie precyzuje to nie polecam. Opona bardziej do jazdy po bułki do sklepu, co nie oznacza jednak, że nie nadaje się do szybszej jazdy. Owszem nadaje się , klei się jak cholera, ciężko o uślizg, ale niestety miata traci charakterystykę prowadzenia gokarta. Plusy są do przewidzenia, znacznie poprawił się komfort to pewnie za sprawą miękkiej ścianki bocznej. Dwa w końcu jest cicho
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
To poczekam jeszcze, aż na oponeo cena dopłynie do lepszego poziomu. Śmieszna jest ta ich polityka promocji, każdego dnia inna cena
Różnica na oponie niby nieduża, bo 30-40zł, ale na komplecie to już jakaś oszczędność
Różnica na oponie niby nieduża, bo 30-40zł, ale na komplecie to już jakaś oszczędność
Ziolkov pisze:A jak z szerokością ? Słyszałem że przy 6 cali 205 to już lekki overkill mimo że mieści się w granicy limitu szerokości.
Teraz mam 195 i jestem zadowolony ale zastanawiam się czy przyczepność nie będzie trochę lepsza jeśli na tylnej osi nie wstawię 205.
Na 7 cali mam założone adrenaliny 195/50 i jest idealnie, nie ma chyba co kombinować z szerszym kapciem.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2016, 15:04
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzień dobry, cześć i czołem :-)))))
Wiem (przeczytałem chyba połowę archiwum;), że dokładnie i szczegółowo opisaliście tu wszystkie za i przeciw wszystkich opon i w ogóle, ale... problem polega na tym, że jestem totalnym laikiem i większości nie rozumiem ;DDD :(( Jeżdżę MX5 NA/1997/1,6 90 KM, mam felgi OZ RACING 16 i chcę kupić OPONY LETNIE 205/45r16. Jeżdżę głównie po mieście + czasem dłuższe trasy, nie biorę udziału w wyścigach, tor widziałem na zdjęciach, drift to dla mnie czarna magia (choć w teorii wiem o co cho;)), a bokami chodzę jak deszcz popada i stracę kontrolę nad autem w zakręcie ;DDDD, a czasem nawet na prostej jak dodam za dużo gazu na mokrej nawierzchni! Więc potrzebuję opon, które dadzą mi poczucie bezpieczeństwa i względną kontrolę nad autem póki nie poznam go lepiej (to moja pierwsza w życiu tylnonapędówka!). Owszem, lubię przycisnąć i zawsze jeździłem raczej dynamicznie, ale w tym aucie na razie się boję ;( Tym bardziej, że opony, z którymi kupiłem to auto w tamtym roku były tak łyse, że można było się w nich przejrzeć ;DDD
Rozważam takie warianty:
a) FEDERAL SS595 http://www.oponeo.pl/model-opony/federal-ss595
b) FEDERAL 595RS-R http://allegro.pl/4x-205-45-r16-federal-595-rs-r-semi-slick-i6220816574.html
c) DUNLOP SP SPORT MAXX RT http://www.ceneo.pl/15296698#tab=click_scroll
d) GOODYEAR EAGLE F1 http://www.ceneo.pl/1860641#tab=click_scroll
no i oczywiście wolę wydać mniej niż więcej, ale przede wszystkim chcę się nie zabić ;-)
POMOŻECIE ?????? [tylko proszę pisać jak do dziecka;DDD, bo inaczej nie zrozumiem;))]
Wiem (przeczytałem chyba połowę archiwum;), że dokładnie i szczegółowo opisaliście tu wszystkie za i przeciw wszystkich opon i w ogóle, ale... problem polega na tym, że jestem totalnym laikiem i większości nie rozumiem ;DDD :(( Jeżdżę MX5 NA/1997/1,6 90 KM, mam felgi OZ RACING 16 i chcę kupić OPONY LETNIE 205/45r16. Jeżdżę głównie po mieście + czasem dłuższe trasy, nie biorę udziału w wyścigach, tor widziałem na zdjęciach, drift to dla mnie czarna magia (choć w teorii wiem o co cho;)), a bokami chodzę jak deszcz popada i stracę kontrolę nad autem w zakręcie ;DDDD, a czasem nawet na prostej jak dodam za dużo gazu na mokrej nawierzchni! Więc potrzebuję opon, które dadzą mi poczucie bezpieczeństwa i względną kontrolę nad autem póki nie poznam go lepiej (to moja pierwsza w życiu tylnonapędówka!). Owszem, lubię przycisnąć i zawsze jeździłem raczej dynamicznie, ale w tym aucie na razie się boję ;( Tym bardziej, że opony, z którymi kupiłem to auto w tamtym roku były tak łyse, że można było się w nich przejrzeć ;DDD
Rozważam takie warianty:
a) FEDERAL SS595 http://www.oponeo.pl/model-opony/federal-ss595
b) FEDERAL 595RS-R http://allegro.pl/4x-205-45-r16-federal-595-rs-r-semi-slick-i6220816574.html
c) DUNLOP SP SPORT MAXX RT http://www.ceneo.pl/15296698#tab=click_scroll
d) GOODYEAR EAGLE F1 http://www.ceneo.pl/1860641#tab=click_scroll
no i oczywiście wolę wydać mniej niż więcej, ale przede wszystkim chcę się nie zabić ;-)
POMOŻECIE ?????? [tylko proszę pisać jak do dziecka;DDD, bo inaczej nie zrozumiem;))]
Rafał
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Do celu, który opisałeś i auta, które masz 90KM poszedłbym w rainsporty od uniroyala. Dunlop i good year w typ przypadku to duży overkill wg mnie. Jeżdżę na F1 w tym rozmiarze i do 146KM z 6b skrzynia to przesada na miasto i okazjonalne szybsze zakręt miedzy wsiami.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2016, 20:35 przez matth, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Matth +1
Rozwazylbym jeszcze rozmiar 195/45/16 bo 205ki moga 1.6 dodatkowo zmulic
Rozwazylbym jeszcze rozmiar 195/45/16 bo 205ki moga 1.6 dodatkowo zmulic
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
To i ja dołączę do wątku.
Kupiłem swoje auto na Dunlopach SP Sport Bluresponse - były naprawdę niezłe, niczego w nich mi nie brakowało. Dawały rade na suchym i na mokry, na prostej i na zakrętach. Niestety, po miesiącu złapałem dwie śruby i para opon poszła na śmietnik. Po krótkim epizodzie z Profilami, znów szukam nowych opon. Zastanawiam się nad Bridgestone Potenza Adrenalin RE002, powrocie do Dunlopów lub w grę wchodzi jeszcze Continental ContiPremiumContact 5. Ta ostatnia raczej jako ciekawostka, najbardziej skłaniam się ku RE002. A Wy co byście wybrali? Zależy mi na sztywnych bokach, co by MX5 prowadziło się w końcu jak przystało na MX5.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #111878227
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... #111064890
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... s#98848510
Kupiłem swoje auto na Dunlopach SP Sport Bluresponse - były naprawdę niezłe, niczego w nich mi nie brakowało. Dawały rade na suchym i na mokry, na prostej i na zakrętach. Niestety, po miesiącu złapałem dwie śruby i para opon poszła na śmietnik. Po krótkim epizodzie z Profilami, znów szukam nowych opon. Zastanawiam się nad Bridgestone Potenza Adrenalin RE002, powrocie do Dunlopów lub w grę wchodzi jeszcze Continental ContiPremiumContact 5. Ta ostatnia raczej jako ciekawostka, najbardziej skłaniam się ku RE002. A Wy co byście wybrali? Zależy mi na sztywnych bokach, co by MX5 prowadziło się w końcu jak przystało na MX5.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/contine ... #111878227
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... #111064890
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... s#98848510
A myślałeś o dunlop rt sport max miałem okazję pojeździć w subaru Outback i opona bardzo dobra z indeksem A na mokre
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Nope, już googluje.
Nie mogę ich znaleźć w 195/50/15.
Nie mogę ich znaleźć w 195/50/15.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2016, 15:04
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Co człowiek to inna opinia ;DDD Mój "spec" namawia mnie uparcie na FEDERALE! Co jest z nimi nie tak, że omijacie je szerokim łukiem w odpowiedziach na moje zapytanie? Tylko tak jak dziecku proszę - kawę na ławę ;P DZIĘX
Rafał
everybodystudio pisze:Mój "spec" namawia mnie uparcie na FEDERALE! Co jest z nimi nie tak, że omijacie je szerokim łukiem w odpowiedziach na moje zapytanie?
Dlatego, że sam napisałeś parę postów wyżej:
everybodystudio pisze:Jeżdżę głównie po mieście + czasem dłuższe trasy, nie biorę udziału w wyścigach, tor widziałem na zdjęciach, drift to dla mnie czarna magia (choć w teorii wiem o co cho;)), a bokami chodzę jak deszcz popada i stracę kontrolę nad autem w zakręcie ;DDDD, a czasem nawet na prostej jak dodam za dużo gazu na mokrej nawierzchni! Więc potrzebuję opon, które dadzą mi poczucie bezpieczeństwa i względną kontrolę nad autem póki nie poznam go lepiej (to moja pierwsza w życiu tylnonapędówka!). Owszem, lubię przycisnąć i zawsze jeździłem raczej dynamicznie, ale w tym aucie na razie się boję ;(
Federale to semi-slicki (czyli - głośniejsze niż zwykłe opony i gorsze na mokrym), które na drodze w mieście się nie nagrzeją (a zimna guma nie trzyma). Skoro się boisz na "cywilnych" oponach w deszczu a nawet na suchym dodać gazu, to nie pchaj się od razu w opony które spotęgują stresujące dla Ciebie sytuacje, i tak nie wykorzystasz raczej w tym sezonie ich w zakresie, do którego zostały stworzone.
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
everybodystudio pisze:Co człowiek to inna opinia ;DDD Mój "spec" namawia mnie uparcie na FEDERALE! Co jest z nimi nie tak, że omijacie je szerokim łukiem w odpowiedziach na moje zapytanie? Tylko tak jak dziecku proszę - kawę na ławę ;P DZIĘX
RS-Ry nie sa dla ciebie bo:
- to sa swietne opony na suchy tor a ty po nim nie chcesz jezdzic
- na mokrym slabo
- nie sa najcichsze ani najtansze
- nowki maja tylko 5.5mm bieznika
wystarczy?
dla twoich zastosowan bierz Rainsporty lub cos podobnego
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2016, 15:04
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dziękuję!!!!!!! Teraz wszystko rozumiem )))))))))
Rafał
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Na najnowsze Rainsporty (numer 3?) kilka osób chyba już narzekało,że są dosyć miekkie po bokach i tak średnio sie prowadzą.
Popatrz też na Bridgestone Potenza Adrenaline RE002. Ma je kilka osób na forum, w tym ja i według mnie do takije jazdy jak piszesz (miasto, czasem jakaś traska, w niedziele przejażdżka....) sa .... fajne. Do tego fajne opinie na internetach.
Popatrz też na Bridgestone Potenza Adrenaline RE002. Ma je kilka osób na forum, w tym ja i według mnie do takije jazdy jak piszesz (miasto, czasem jakaś traska, w niedziele przejażdżka....) sa .... fajne. Do tego fajne opinie na internetach.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2016, 15:04
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Myślę jeszcze o tych: DUNLOP SP SPORT MAXX RT ! klasa przyczepności A do mnie przemawia
Rafał
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Re002 sa fajne, sztywne ale na mokro mega szału nie robia
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
federal rs-r vs nankang ar-1:
Car mev exocet 1.8 turbo
Tyre comparision federal rsr 195/50/15 and the Nankang ar1 also in 195/50/15
Keep it brief with laps but will mark 5 laps each in the quickest block of times before getting involved in traffic etc. Both sets were given 2-3 laps to get up to working temp.
Federal rsr
lap 1 47.8
Lap 2 47.5
lap 3 47.0
lap 4 47.4
lap 5 47.7
Tyres give optimina/best time on lap 3 out of the 5 laps then started to overheat and cause the tyre too fold up on itself.
Nankang ar1
lap 1 46,1
lap 2 45.7
lap 3 45.5
lap 4 45.3
lap 5 45.4
Thats with starting tyre pressure at 24psi on each set with temps 18c and sunny
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=18&t=1594714
Car mev exocet 1.8 turbo
Tyre comparision federal rsr 195/50/15 and the Nankang ar1 also in 195/50/15
Keep it brief with laps but will mark 5 laps each in the quickest block of times before getting involved in traffic etc. Both sets were given 2-3 laps to get up to working temp.
Federal rsr
lap 1 47.8
Lap 2 47.5
lap 3 47.0
lap 4 47.4
lap 5 47.7
Tyres give optimina/best time on lap 3 out of the 5 laps then started to overheat and cause the tyre too fold up on itself.
Nankang ar1
lap 1 46,1
lap 2 45.7
lap 3 45.5
lap 4 45.3
lap 5 45.4
Thats with starting tyre pressure at 24psi on each set with temps 18c and sunny
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=18&t=1594714
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
everybodystudio pisze:Myślę jeszcze o tych: DUNLOP SP SPORT MAXX RT ! klasa przyczepności A do mnie przemawia
Mam u siebie (tyle że R17 215/45) i jestem średnio zadowolony. Od razu zaznaczam, że nie mam porównania do innej gumy w NC ale mam wrażeniem, że ścianka jest z miękka i kładzie się w zakrętach.
Doświadczenia z mokrego mam tyle co na płycie poślizgowej pojeździłem i kawałku mokrego toru. Raczej dobrze odprowadza wodę i jest przewidywalna na mokrym.
Ale tak jak pisałem moja subiektywna opinia i póki co brak porównania do innej opony.
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
taki drobny dylemat mam: jak zamienic opony (RE002 czyli asymetryczne) na MXie? na krzyż, przod-tył czy jak?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Alex pisze:taki drobny dylemat mam: jak zamienic opony (RE002 czyli asymetryczne) na MXie? na krzyż, przod-tył czy jak?
Przy tylnym napędzie i asymetrycznych oponach przekladasz tylne na przód w tym samym kierunku a przednie zmieniasz stronami i zakładasz na tył
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 maja 2016, 15:04
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi/podpowiedzi! Dzięki Wam powoli zaczynam rozumieć o co chodzi w wyborze opony i że nie tylko wygląd ma znaczenie ;DDDD DZIĘX
Rafał
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Ze swojej strony mogę tylko dodać, że w mieście RE002 spisują się bez zarzutu. Obawiałem się, jak bedą spisywać się na mokrym, ale i tu nie ma żadnego problemu. Wystarczy zachować zdrowy rozsądek.
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
FNT pisze:Ze swojej strony mogę tylko dodać, że w mieście RE002 spisują się bez zarzutu. Obawiałem się, jak bedą spisywać się na mokrym, ale i tu nie ma żadnego problemu. Wystarczy zachować zdrowy rozsądek.
rozsadek warto zachowac zawsze. Ale nie do konca o to chodzi.
ja w przypadku jazdy miejskiej bardzo bezpiecznie zwlaszcza na mokro czulem sie na tanich Debicach Presto w rozmiarze standardowym dla NA czyli 185/60R14. Na RE002 (195/50R15) ktore mam teraz, na mokro jest troche niepewnie, zwlaszcza gdy byly dziewiczo nowe, Lucas Z moze potwierdzic bo troche km zrobil moim autem. Teraz RE sie juz dotarly i jest nieco lepiej ale ... wlasnie znow na chwile wrzucilem Debice i to nie zludzenie - na mokro jest faktycznie bardzo ok. Do tego bardziej komfortowo.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Im więcej czytam, tym głupszy się robię... RE002 vs Dunlop SP Sport Bluresponse
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... #112736341
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... #110341276
Sztywniejsze boki vs lepsza przyczepność na mokrym - jak żyć?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridges ... #112736341
http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop- ... #110341276
Sztywniejsze boki vs lepsza przyczepność na mokrym - jak żyć?