Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba żaden, kilku producentów mi się przewinęło przez ręce i w żadnym nie było podkładki pod korek spustowy oleju. Jeżeli chcesz wymienić, w każdej hurtowni motoryzacyjnej kosztuje grosze.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
PiotrB pisze:Często je wymieniacie ?
przy każdym odkręceniu korka, one są jednorazowe.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tomasz01 pisze:Wyglada jak jedno z gniazd w radiu. Tylko w radiu stylu są dwie wtyczki. Jedna jak na aukcji i jakaś druga...
Ta mniejsza nie wiem od czego jest (od zewnętrznej zmieniarki?), ale ja jej nie podłączałem. Podłączasz tylko tą dużą wtyczkę i antenę i gra
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- danielski
- Donator
- Posty: 324
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Prawdopodobnie będę wymieniał tylny uszczelniacz wału w NB. Co najlepiej jeszcze od razu zrobić żeby nie zdejmować w przyszlosci drugi raz skrzyni?
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
1. Uszczelniacz wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów (uwaga - aby wymienić trzeba mieć też uszczelkę jego obudowy)
2. Łożysko pilotujące
3. Łożysko dociskowe
4. Dokładnie obejrzeć sprzęgło (tarczę/docisk), wymienić jeżeli jest taka potrzeba
5. Tzw. cursed water plug (aczkolwiek w NB nie ma nad nim CASa, więc pewnie nie chłonie takich ilości oleju; jest od tyłu głowicy, ale warto wymienić, bo jego wymiana od góry to potencjalnie niezły koszmar, a jak nasiąknie olejem to dużo mu nie potrzeba, aby pęknąć)
2. Łożysko pilotujące
3. Łożysko dociskowe
4. Dokładnie obejrzeć sprzęgło (tarczę/docisk), wymienić jeżeli jest taka potrzeba
5. Tzw. cursed water plug (aczkolwiek w NB nie ma nad nim CASa, więc pewnie nie chłonie takich ilości oleju; jest od tyłu głowicy, ale warto wymienić, bo jego wymiana od góry to potencjalnie niezły koszmar, a jak nasiąknie olejem to dużo mu nie potrzeba, aby pęknąć)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lis 2014, 13:45
panowie lusterko boczne nbfl lewe elektryczne - jakie są różnice między normalnym a anglikiem? czy to będzie pasowało, czy raczej średnio?
- m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
m1k0 pisze:Moja latka nie pali!
Zapłon, silnik pracuje,
parę sekund później wyłączam zapłon i ponownie po paru sekundach
zapłon, podświetlenia radia przygasa, żadnego kręcenia alternatorem - kompletnie nic, cisza.
Co to może być? Rozrusznik się zablokował czy co?
MazdaMX-5, 1.6, 2000r.
Sprawcą okazuje się rozrusznik.
Mam bardzo tymczasowe rozwiązanie za pomocą puknięcia elektromagnesu rozrusznika. Naprawdę to działa. Nie wiem jak długo? Nie wiem czym ryzykuję? Chcę jechać w sobotę na pojeżdżawkę do Jastrzębia i nie mam kompletnie ani chwili na pracę przy aucie.
Poniżej filmik z lokalizacją pukania - to obtarte miejsce na środku kadru.
Co o tym sądzicie?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
obecnie "bezmiatowy"
m1k0 pisze:Naprawdę to działa.
Nie dziwne, metoda znana od kiedy istnieja rozruszniki.
m1k0 pisze:Nie wiem jak długo?
Może się rozlecieć jutro a może tak z pukaniem podziałać jeszcze miesiące. Najwyżej będziesz na pych zapalać.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Da radę poza śrubami kół, trzeba odkręcić chyba tylko jedną śrubę od zacisku. Ot taki pierwszy, lepszy film z YT:
https://www.youtube.com/watch?v=5KZDdq1dVmM
A takich filmów o wymianie klocków i tarcz jest kilka. Ale ogólnie, dłużej może się zejść z ogladaniem tych filmów niż z robotą
https://www.youtube.com/watch?v=5KZDdq1dVmM
A takich filmów o wymianie klocków i tarcz jest kilka. Ale ogólnie, dłużej może się zejść z ogladaniem tych filmów niż z robotą
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie,
Jakie wymiary ma pierścień wygłuszający miedzy katalizatorem a kolektorem ? NA, 97 rocznik, silnik 1.6. Przy demontażu tłumika zgubiłem tą część i zrobiło się strasznie głośno
Jakie wymiary ma pierścień wygłuszający miedzy katalizatorem a kolektorem ? NA, 97 rocznik, silnik 1.6. Przy demontażu tłumika zgubiłem tą część i zrobiło się strasznie głośno
Czy ktoś wie jak powinno się połączyć reperaturke nadkola i końcówki progu zewnetrznego z reperaturka progu? W sensie jak to powino zgodnie ze sztuką być złączone w tym miejscu gdzie jest to oryginalne wcięcie i jak to wchodzi jedno w drugie? Słyszałem, że najelpiej tam dać jakąś elastyczna masę gdyż podobno tak robiono w fabryce aby to połączenie nie było całkiem sztywne. W wielu robionych juz samochodach blacharze po prostu łączą to na sztywno z tego co widzialem.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
kacper-k48 pisze:Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?
Pokaż jak to wygląda
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
SodiBydgoszcz pisze:kacper-k48 pisze:Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?
Pokaż jak to wygląda
Przebilem oponę i nie da się jej naprawić, a dwie mam takie wiec na razie je zaloze potem dam Ci fote
3 pytanie ! Jak zmienić dot 3 na dot 4 ? Jak spuszcze cały płyn to pewnie zapowietrzy mi się pompa absu ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy wentylator chlodnicy ten drugi (montowany gdy auto ma klime) jest inny niz ten podstawowy pod wzgledem mocowan do chlodnicy? Chodzi o NA 1.6
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex pisze:czy wentylator chlodnicy ten drugi (montowany gdy auto ma klime) jest inny niz ten podstawowy pod wzgledem mocowan do chlodnicy? Chodzi o NA 1.6
Inny rozstaw, poza tym inna ilość łopat.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka