Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

01 maja 2016, 9:57

Dzięki, będę bardzo wdzięczny!
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

01 maja 2016, 11:45

Którzy producenci filtrów oleju dodają podkładkę pod korek spustowy ? Często je wymieniacie ?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2016, 11:57

Chyba żaden, kilku producentów mi się przewinęło przez ręce i w żadnym nie było podkładki pod korek spustowy oleju. Jeżeli chcesz wymienić, w każdej hurtowni motoryzacyjnej kosztuje grosze.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2016, 14:55

PiotrB pisze:Często je wymieniacie ?

przy każdym odkręceniu korka, one są jednorazowe.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 maja 2016, 15:46

tomasz01 pisze:Wyglada jak jedno z gniazd w radiu. Tylko w radiu stylu są dwie wtyczki. Jedna jak na aukcji i jakaś druga...

Ta mniejsza nie wiem od czego jest (od zewnętrznej zmieniarki?), ale ja jej nie podłączałem. Podłączasz tylko tą dużą wtyczkę i antenę i gra :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

02 maja 2016, 8:27

Szybkie pytanie, bo będę jechał do elektryka - czy w NA panel wentylacji ma podświetlenie?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

02 maja 2016, 8:29

Tak powinien byc podswietlany pod niebiesko-czerwonym paskiem
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 maja 2016, 11:25

Czy w NB 1.6 była kontrolka check engine? nie mam oryginalnych zegarów i nie jestem pewien :roll:
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 324
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

02 maja 2016, 12:16

Prawdopodobnie będę wymieniał tylny uszczelniacz wału w NB. Co najlepiej jeszcze od razu zrobić żeby nie zdejmować w przyszlosci drugi raz skrzyni?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2016, 16:43

1. Uszczelniacz wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów (uwaga - aby wymienić trzeba mieć też uszczelkę jego obudowy)
2. Łożysko pilotujące
3. Łożysko dociskowe
4. Dokładnie obejrzeć sprzęgło (tarczę/docisk), wymienić jeżeli jest taka potrzeba
5. Tzw. cursed water plug (aczkolwiek w NB nie ma nad nim CASa, więc pewnie nie chłonie takich ilości oleju; jest od tyłu głowicy, ale warto wymienić, bo jego wymiana od góry to potencjalnie niezły koszmar, a jak nasiąknie olejem to dużo mu nie potrzeba, aby pęknąć)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

02 maja 2016, 17:26

Do koła zamachowego też będzie dostęp, to jak planujesz jakieś mody na nim (zdjęcie trochę masy) to od razu można też ogarnąć.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 maja 2016, 21:43

rrutek pisze: Tzw. cursed water plug

w nb nie ma czegos takiego ;)
Obrazek
Grzegorz_WRO
Posty: 8
Rejestracja: 27 lis 2014, 13:45

03 maja 2016, 17:48

panowie lusterko boczne nbfl lewe elektryczne - jakie są różnice między normalnym a anglikiem? czy to będzie pasowało, czy raczej średnio? :shock:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2016, 17:54

Nie ma różnic.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Grzegorz_WRO
Posty: 8
Rejestracja: 27 lis 2014, 13:45

03 maja 2016, 18:52

dzięki
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

03 maja 2016, 20:16

Alan pisze:Nie ma różnic.

sa roznice w samym lustrze
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2016, 20:23

Jakie?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

03 maja 2016, 21:35

m1k0 pisze:Moja latka nie pali!
Zapłon, silnik pracuje,
parę sekund później wyłączam zapłon i ponownie po paru sekundach
zapłon, podświetlenia radia przygasa, żadnego kręcenia alternatorem - kompletnie nic, cisza.

Co to może być? Rozrusznik się zablokował czy co?

MazdaMX-5, 1.6, 2000r.


Sprawcą okazuje się rozrusznik.
Mam bardzo tymczasowe rozwiązanie za pomocą puknięcia elektromagnesu rozrusznika. Naprawdę to działa. Nie wiem jak długo? Nie wiem czym ryzykuję? Chcę jechać w sobotę na pojeżdżawkę do Jastrzębia i nie mam kompletnie ani chwili na pracę przy aucie.
Poniżej filmik z lokalizacją pukania - to obtarte miejsce na środku kadru.
Co o tym sądzicie?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2016, 22:46

m1k0 pisze:Naprawdę to działa.

Nie dziwne, metoda znana od kiedy istnieja rozruszniki.
m1k0 pisze:Nie wiem jak długo?

Może się rozlecieć jutro a może tak z pukaniem podziałać jeszcze miesiące. Najwyżej będziesz na pych zapalać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

04 maja 2016, 7:10

Alan pisze:Jakie?

porownaj sobie obraz w lewym i prawym lusterku - chyba, ze tez masz jedno z anglika, to nie bedzie roznicy :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

04 maja 2016, 10:25

Panowie szybkie pytanie:
Wymiana klockow hamulcowych NA 1.6 przod da rade zrobic samodzielnie w domowym garazu uzywajac zwyklych narzedzi czy potrzebne sa jakies specjalne sciagacze itp?

Z gory dziekuje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

04 maja 2016, 10:32

bez problemu to zrobisz
z specjalistycznych rzeczy potrzebujesz smar do prowadnic (może w pudełku z klockami masz, niektórzy producenci dodają)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 maja 2016, 10:33

Da radę :) poza śrubami kół, trzeba odkręcić chyba tylko jedną śrubę od zacisku. Ot taki pierwszy, lepszy film z YT:

https://www.youtube.com/watch?v=5KZDdq1dVmM

A takich filmów o wymianie klocków i tarcz jest kilka. Ale ogólnie, dłużej może się zejść z ogladaniem tych filmów niż z robotą :)
kacper-k48
Posty: 231
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

04 maja 2016, 10:40

Panowie,

Jakie wymiary ma pierścień wygłuszający miedzy katalizatorem a kolektorem ? NA, 97 rocznik, silnik 1.6. Przy demontażu tłumika zgubiłem tą część i zrobiło się strasznie głośno :D
Obrazek
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

04 maja 2016, 12:25

Czy ktoś wie jak powinno się połączyć reperaturke nadkola i końcówki progu zewnetrznego z reperaturka progu? W sensie jak to powino zgodnie ze sztuką być złączone w tym miejscu gdzie jest to oryginalne wcięcie i jak to wchodzi jedno w drugie? Słyszałem, że najelpiej tam dać jakąś elastyczna masę gdyż podobno tak robiono w fabryce aby to połączenie nie było całkiem sztywne. W wielu robionych juz samochodach blacharze po prostu łączą to na sztywno z tego co widzialem.
kacper-k48
Posty: 231
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

04 maja 2016, 14:02

Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

04 maja 2016, 14:47

kacper-k48 pisze:Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?


Pokaż jak to wygląda :D
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
kacper-k48
Posty: 231
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

04 maja 2016, 15:20

SodiBydgoszcz pisze:
kacper-k48 pisze:Drugie pytanko, czy można ustawiać zbieżność jeżeli z przodu mam profil opony 45 a z tyłu 60 ?


Pokaż jak to wygląda :D



Przebilem oponę i nie da się jej naprawić, a dwie mam takie wiec na razie je zaloze :P potem dam Ci fote




3 pytanie ! Jak zmienić dot 3 na dot 4 ? Jak spuszcze cały płyn to pewnie zapowietrzy mi się pompa absu ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4685
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2016, 20:03

czy wentylator chlodnicy ten drugi (montowany gdy auto ma klime) jest inny niz ten podstawowy pod wzgledem mocowan do chlodnicy? Chodzi o NA 1.6
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 maja 2016, 20:44

Alex pisze:czy wentylator chlodnicy ten drugi (montowany gdy auto ma klime) jest inny niz ten podstawowy pod wzgledem mocowan do chlodnicy? Chodzi o NA 1.6

Inny rozstaw, poza tym inna ilość łopat.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ