Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
R.E.D. pisze:niby czemu?
Bo jedna ręka to się kury maca
Popatrz na onboardy jakiego kolwiek profesjonalnego kierowcy rajdowego lub wyścigowego. Zawsze 2 ręce na sterze.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
ree pisze:Bo jedna ręka to się kury maca
Popatrz na onboardy jakiego kolwiek profesjonalnego kierowcy rajdowego lub wyścigowego. Zawsze 2 ręce na sterze.
[youtube]https://youtu.be/H81NExjRvLg[/youtube]
Nigdy nie mów nigdy
Per aspera
Ad astra
Ad astra
crazydunky pisze:ree pisze:Bo jedna ręka to się kury maca
Popatrz na onboardy jakiego kolwiek profesjonalnego kierowcy rajdowego lub wyścigowego. Zawsze 2 ręce na sterze.
[youtube]https://youtu.be/H81NExjRvLg[/youtube]
Nigdy nie mów nigdy
Ogromny szacun za umiejętności i samozaparcie aby przezwyciężyć niepełnosprawność. Niestety obawiam się, że mimo iż drift to specyficzny sport, to jadąc używając tylko nogi było by trudno wygrywać w najwyższych ligach jak d1. Niestety fizyki nie oszukasz.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
- crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
Chciałem tylko pokazać że się da
Per aspera
Ad astra
Ad astra
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Chciałbym zdjąć u siebie podszybie w NB, więc by odkręcić kilka śrub muszą zdjąć zaślepki. Chciałbym je zdjąć nie niszcząc ich. Doszły mnie słuchy, że są specjalne uchwyty czy przyrządy to tego typu zaślepek. Ma może ktoś z Was ma namiary na coś takiego ?
EDIT: Znalazłem. Na popularnym serwisie aukcyjnym można je znaleźć pod nazwą "ściągacze do tapicerki".
EDIT: Znalazłem. Na popularnym serwisie aukcyjnym można je znaleźć pod nazwą "ściągacze do tapicerki".
ree pisze:R.E.D. pisze:niby czemu?
Bo jedna ręka to się kury maca
Popatrz na onboardy jakiego kolwiek profesjonalnego kierowcy rajdowego lub wyścigowego. Zawsze 2 ręce na sterze.
czy ja gdzies pisalem, ze jestem profi rajdowiec? w codziennej jezdzie powinna sie liczyc jak dla mnie wygoda i komfort bo wtedy moge sie skoncentrowac na drodze - tym bardziej jesli ma sie mala kierownice i tak mocne wspomaganie nie widze zadnych roznic pomiedzy trzymaniem jednej reki i dwoch na kolku poza brakiem wygody w drugim przypadku
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ja kupowalem z dwa miesiace temu olej do dupowozu i czekalem tak z dwa tygodnie. Zaniepomojony brakiem jakiejkolwiek informacji zadzwonilem i gosc mi powiedzial ze brakuje im 1 litra z mojego zamowienia i czekaja na dostawe ( zamowilem 7 litrow a mieli na stanie tylko 6) . Ale w sumie zeszlo sie ze 2 tygodnie
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Maglownica regenerowana kilka tys. Temu. Szczelna i sprawna, ot tyle.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
R.E.D. pisze:ree pisze:R.E.D. pisze:niby czemu?
Bo jedna ręka to się kury maca
Popatrz na onboardy jakiego kolwiek profesjonalnego kierowcy rajdowego lub wyścigowego. Zawsze 2 ręce na sterze.
czy ja gdzies pisalem, ze jestem profi rajdowiec? w codziennej jezdzie powinna sie liczyc jak dla mnie wygoda i komfort bo wtedy moge sie skoncentrowac na drodze - tym bardziej jesli ma sie mala kierownice i tak mocne wspomaganie nie widze zadnych roznic pomiedzy trzymaniem jednej reki i dwoch na kolku poza brakiem wygody w drugim przypadku
Spróbuj przy okazji długiej trasy zmusić się do trzymania 2 rękoma całą drogę, mięśnie się wtedy równoważą i dojedziesz wypoczęty jak nigdy .
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kustef pisze:Kupował ktoś coś ostatnio w petrostarze? zamówiłem sobie olej przez internet i od dwóch tygodni nie ma z nimi kontaktu
tak, widziałem komunikat na stronie, no ale dwa tygodnie?
Sam nigdy u nich nie zamawiałem ale praktycznie na każdym forum motoryzacyjnym jest wątek o tym sklepie. Znajomy czekał miesiąc tylko żeby sie dowiedzieć że towaru nie ma fizycznie w sklepie i musi jeszcze poczekać.
- flatline
- Donator
- Posty: 2197
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tez kupowałem ostatnio, miałem info z dnia na dzień.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czy ktoś ma pomysł co to za dzwięk ? Samochód stał bez ruszania od listopada, dzwięk tylko przy schodzeniu na niskie obroty tak około 1krpm. Obstawiam jakąś rolkę rozrządu albo pompę wody. Ktoś miał ten problem ?
https://www.youtube.com/watch?v=6p1Eyq7nZUc
NB 1.6
https://www.youtube.com/watch?v=6p1Eyq7nZUc
NB 1.6
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Kidman pisze:Spróbuj przy okazji długiej trasy zmusić się do trzymania 2 rękoma całą drogę, mięśnie się wtedy równoważą i dojedziesz wypoczęty jak nigdy .
po dlugiej trasie jest obojetne jak trzymam kiermane bo przez halas nigdy nie bede wypoczety
a tak ogolnie przy wyzszych predkosciach juz czasami lapie dwoma dla pewnosci, ale przy codziennej jezdzie nie ma takiej potrzeby
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Fazjola pisze:Witam wszystkich jestem posiadaczką Mazdeczki mx 5 od tygodnia i padło mi lewe przednie łożysko... i stąd moje pytanie czy wiecie gdzie szybko i od ręki można dostać je na terenie warszawy?
Jaka mx5 dokładnie?
Jaka generacja?
Z ABS czy bez?
EDIT:
dobra nieważne, sprawdziłem i w Warszawie w GORDONie nie ma niestety żadnych do MX-5
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
sprawdź iparts.pl na Pradze, jak nie od ręki to na następny dzień. Ale tak jak Sodi zwrócił uwagę lozyska przednie sie różnią dla wersji z ABS i bezFazjola pisze:Witam wszystkich jestem posiadaczką Mazdeczki mx 5 od tygodnia i padło mi lewe przednie łożysko... i stąd moje pytanie czy wiecie gdzie szybko i od ręki można dostać je na terenie warszawy?
Sent from my iPhone
Torpeda pisze:dla wersji z ABS i bez
zębatka do czujnika ABSu jest przekładalna a przednia piasta do MX-5 taka sama jak tylna do 121 z tego co pamiętam. W którejś dystrybucji muszą mieć na stanie, jak nie na dziś to na następny dzień.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
tak, w mx5 NA i NB w wersji bez ABS przód jest taki sam jak tył mazdzie 121 od 1990 roku w góre
Jeżeli jest wersja z ABS to albo przekładamy zębatkę od ABS albo kupujemy gotowca z zębatką ABS
Jeżeli jest wersja z ABS to albo przekładamy zębatkę od ABS albo kupujemy gotowca z zębatką ABS
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Może powiedz, który to konkretnie model, rocznik i gdzie auto się w tej chwili znajduje, żebyśmy mogli polecić Ci jakiś warsztat w okolicy, albo nawet ktoś się podepnie z czytnikiem błędów na miejscu. "Czasem" lepiej nie jeździć po pojawieniu się takiego błędu
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Czyli NBFL, a to oznacza, że a się do niego podpiąć kostką OBD II, którą przypadkiem będę miał w okolicy wieczorem (mniej więcej o 22:00). Z ogarniętych warsztatów w pobliżu jest np. Dobrucki, ale jak to nie jest pilna sprawa i masz czas wieczorem, możemy z Eweliną podjechać (mamy po drodze), żeby na szybko ten błąd przeczytać. Będzie mniej więcej wiadomo, co tam się może dziać.
Jak coś, to poślij mi dokładną lokalizację i numer telefonu w prywatnej wiadomości.
Jak coś, to poślij mi dokładną lokalizację i numer telefonu w prywatnej wiadomości.
Mam w najbliższych planach przy rozrządzie ogarnąć wszystkie możliwe uszczelniacze i uszczelki i mam pytanie czy ktoś na tyle zna temat, że może określić czy lepiej ładować wszystkie OE Mazda czy można np pobawić się Corteco itp. Na pewno pokrywy zaworów i może tylny korby OE Mazda ale jak z resztą - wałki rozrządu, przedni korby czy przepustnicy?
IMO, jeżeli hobbistycznie nie rozbierasz silnika co pewien czas, to nie ma co oszczędzać na uszczelkach; uszczelniacze rozrządu to koszt ~100 zł (zamienniki pewnie ~60), przedni uszczelniacz wału też jest niedrogi, ostatnio jakieś 4 dyszki za niego płaciłem.
no i przy okazji rozrządu, nie zapomnij o pompie wody
no i przy okazji rozrządu, nie zapomnij o pompie wody
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ciap pisze:uszczelniacze rozrządu to koszt ~100 zł (zamienniki pewnie ~60)
Precyzując: OEM w CarSpeedzie rok temu kosztowały 149zł, zamienniki REINZa ~70zł.
Praktycznie każdy Ci rzuci "do Mazdy uszczelki tylko OEM", ale ile w tym prawdy, ile mitu - tylko doświadczeni Ci powiedzą.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM