Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
SponeR, jak dobrze mi się kojarzy Śluba wielokrotnie(?) wyciągał silniki dołem bez podnośnika dwukolumnowego. IMO wydaje mi się to wykonalne po wystarczającym uniesieniu przodu (silnik wyjeżdża razem z sankami). Osobiście poszedłbym tą drogą, bo przy takiej ilości roboty mając silnik na zewnątrz będzie Ci milion razy wygodniej.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Jaw0r pisze:Jak wygląda wymiana tulei w łącznikach stabilizatorów? To przegub kulowy, więc nie bardzo widzę miejsce na wsadzenie takiej tulei:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-lacznika-drazka-stabilizatora-przod-tyl-mazda-mx-5-4szt.html
W NA nie ma przegubu kulowego. Wyciągasz starą tulejkę która wygląda jak ta poli i wciskasz na jej miejsce poli.
Do ściągnięcia miski konieczne jest odklejenie metalowej płyty osłonowej od miski, jest ona przyklejona silikonem. Nożem lub ostrym narzędziem trzeba delikatnie oddzielić. Do poprawnego montażu konieczne jest odkręcenie smoka, polecam zakup uszczelki smoka, u mnie już się nie nadawała do kolejnego montażu. Oczyszczenie powierzchni i złożenie z silikonem i nowymi półksiężycami. Dokręcenie z odpowiednim momentem. Ja miałem podwieszony silnik i zdjęte całe przednie sanki co mocno ułatwiło pracę.
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć, niepokoją mnie wykwity rdzy na mojej NBFL. Na razie tragedii chyba nie ma, ale chciałbym to jakoś zabezpieczyć jak najszybciej. Jeśli chodzi o błotnik tylny, to na jesieni zeszlifowałem rdzę papierem ściernym i polakierowałem, ale jak widać problem powrócił. Jak się do tego zabrać, żeby było porządnie? Jakieś środki, farby, podkłady? Halp!
kammich pisze:Jaw0r pisze:Jak wygląda wymiana tulei w łącznikach stabilizatorów? To przegub kulowy, więc nie bardzo widzę miejsce na wsadzenie takiej tulei:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-lacznika-drazka-stabilizatora-przod-tyl-mazda-mx-5-4szt.html
W NA nie ma przegubu kulowego. Wyciągasz starą tulejkę która wygląda jak ta poli i wciskasz na jej miejsce poli.
Dzięki kammich!
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czy osoby obeznane w hamowaniu samochodów mogłyby mi doradzić czy hamownia:
http://www.dyna-mite.pl/hamownia/
i metodyka pomiarów przez nich dobrana jest odpowiednia? Chciałbym zobaczyć jak tam sprawy z mocą i momentem w mojej Maździe się mają, a to chyba jedyny taki punkt w Kato w rozsądnej cenie.
http://www.dyna-mite.pl/hamownia/
i metodyka pomiarów przez nich dobrana jest odpowiednia? Chciałbym zobaczyć jak tam sprawy z mocą i momentem w mojej Maździe się mają, a to chyba jedyny taki punkt w Kato w rozsądnej cenie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Sprawdzałem błędy w mojej NB przy pomocy ELM327 i forscana, i pokazało mi coś takiego
P0115 ECT circuit fault
P0120 Throttle position circuit malfunction
Pomożecie rozszyfrować co ECU zgłasza jako uszkodzone, i jak to naprawić? To drugie to coś z przepustnicą jak dobrze rozumiem?
Dla ścisłości - silnik 1.6, rocznik 2000, wersja auta europejska.
P0115 ECT circuit fault
P0120 Throttle position circuit malfunction
Pomożecie rozszyfrować co ECU zgłasza jako uszkodzone, i jak to naprawić? To drugie to coś z przepustnicą jak dobrze rozumiem?
Dla ścisłości - silnik 1.6, rocznik 2000, wersja auta europejska.
luki_92_92 pisze:P0115 ECT circuit fault
P0120 Throttle position circuit malfunction
Czujnik temperatury silnika i czujnik położenia przepustnicy. Na moją szklaną kulę, nie widząc pacjenta problem z obwodem masy sygnałowej czujników analogowych. Oba te czujniki korzystają z tego obwodu, więc niewykluczone że coś tam poiległo, jeśli jednocześnie są oba błędy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
FNT pisze:Cześć, niepokoją mnie wykwity rdzy na mojej NBFL. Na razie tragedii chyba nie ma, ale chciałbym to jakoś zabezpieczyć jak najszybciej. Jeśli chodzi o błotnik tylny, to na jesieni zeszlifowałem rdzę papierem ściernym i polakierowałem, ale jak widać problem powrócił. Jak się do tego zabrać, żeby było porządnie? Jakieś środki, farby, podkłady? Halp!
Tylnie błotniki korodują na rantach, ponieważ są tam łączone dwie blachy pomiędzy, które dostaje się wilgoć, sól i po pewnym czasie następuje korozja. To, że wychodzi na zewnątrz oznacza prawdopodobnie, że korozja zaczeła się od środka i już wychodzi na zewnątrz, a to oznacza, że nie jest powierzchowna. Tak było w moim przypadku.
Co do zabezpieczenia podstawą jest dobry podkład epoksydowy na zdrową blachę. Jeżeli nie możesz całkowicie wyczyścić rdzy dobrze jest zastosować preparat wiąrzący rdzę (odrdzewiacz). W przypadku małej korozji możesz zastosować preparat Brunox Epoxy (jednak aplikacja dopiero przy temperaturze powietrza powyżej 10 stopni).
Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?
misiekrk pisze:Siema,
Przy okazji generalki planuje zrzucic zawias, oczyścić, polakierowac, wrzucić poli i podobno warto przy okazji ogarnąć górne sworznie i tu pojawia się moje pytanie - czy ten sworzeń będzie pasował również do NA czy muszę ściągać MOOGa z usa:
https://eautosklep.com.pl/sworzen-wahac ... 885,a.aspx ?
Ja właśnie czekam na przesyłkę z moogiem, i jestem po wertowaniu forum - zdaje się że konsensus jest, że może i pasuje, ale zdaje się że nie istnieje - zadzwoń do sklepu i zapytaj czy to faktycznie mają.
gzy
DEXTER pisze:Hejka. Ma ktos schematy zawieszenia? Amor sprezyna i te inne pierdolki? Zebym zmonowal wszystko we wlasciwej kolejnosci bo nie pamietam :-p
Pozdr.
DEX
prosze
https://www.flyinmiata.com/tech/suspension_diagrams.php
Hejka. Pacjent NA 1.6 '93
Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.
Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
Są P&P.
Dzięki za szybką podpowiedź.
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
RS pisze:Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
Są P&P.
Tylko trzeba pamiętać że licznik przekłamuje przy skrzyni 6b z linką i zegarami z NA
Zaniża czy zawyża? I tak na torze njważniejszy jest obrotomierz
Dyfer też od szóstki.
RS pisze:Snabb pisze:Jestem w trakcie wymiany skrzyni 5b na 6b. Jak sobie poradzić z problemem linka prędkościomierza, a skrzynia 6b, która daje sygnał cyfrowy?
Wyjąć obydwa czujniki i je zamienić.Snabb pisze:I druga sprawa. Czy trzeba też coś kombinować z czujnikami, są takie same ?
Są P&P.
Jednak te czujniki prędkosciomierza są inne. Ten niebieski wieloklinek ze skrzyni 6 ma mniejszą średnicę niż ten czerwony ze skrzyni 5. Jak to ogarnąć?