Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Miłej zabawy życzę tym wszystkim, którzy już znają tę zabawę oraz tym forumowiczom, którzy jeszcze tej przyjemności nie mieli
http://www.tirerack.com/upgrade_garage/WheelSearch.jsp?autoMake=Mazda&autoModel=Miata&autoYear=2000&autoModClar=
PS: czerwona NA z czerwonym HT, przyuwożona wczoraj ok. południa, przy hotelu victoria należy do któregoś ze stołeczniaków
http://www.tirerack.com/upgrade_garage/WheelSearch.jsp?autoMake=Mazda&autoModel=Miata&autoYear=2000&autoModClar=
PS: czerwona NA z czerwonym HT, przyuwożona wczoraj ok. południa, przy hotelu victoria należy do któregoś ze stołeczniaków
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
weee NB tylko
NA_rulez ...
NA_rulez ...
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
oo ja leniwiec, nie chciało mi się sprawdzić , dzięx
pozdróvka,
Radek
90 NA BRG
Radek
90 NA BRG
Witam, mam takie pytanie (nie bijcie;)- rozstaw centrujący dla 4x100 w miatce wynosi? Mam na oku alufelgi z otworem centrującym 38. Jakoś wygooglać się nie chce (złośliwość netu nie zna granic) , a lecieć z lewarkiem i sprawdzać wnętrze felgi lenistwo mi zabrania... Pomożecie?
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
No to teraz Ty się nie obraź - chodzi Ci o wielkość tej dziury po środku, czy o ET?
Sporo masz na [URL=http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html]miata.net[/URL].
Sporo masz na [URL=http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html]miata.net[/URL].
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Raczej tej dziury po środku, (to się nazywa otwór centrujący:>?). Właśnie maczam się w tekstach na miata.net i chyba jakoś to ogarnę;) dzieki Demol !! Jak by dało rade, to będę spokojniejszy. Po prostu mam straszny plan posadzić miatke na "szesnastkach". 4x100 to oczywista informacja, z resztą wymagań dla felgi już mi tak łatwo nie szło (zawodnik specjalnej troski:D
Ancymon pisze:Raczej tej dziury po środku, (to się nazywa otwór centrujący:>?). Właśnie maczam się w tekstach na miata.net i chyba jakoś to ogarnę;) dzieki Demol !! Jak by dało rade, to będę spokojniejszy. Po prostu mam straszny plan posadzić miatke na "szesnastkach". 4x100 to oczywista informacja, z resztą wymagań dla felgi już mi tak łatwo nie szło (zawodnik specjalnej troski:D
Koniecznie zadbaj o prawidłowy offset. Konstrukcja zawieszenia jest na to bardzo wyczulona. Jeśli będzie nieodpowiedni, auto będzie się gorzej prowadzić i szybciej wykończysz zawieszenie.
tx
Otwór centrujący ma średnicę 55 mm. W Twoim roczniku felgi (15 calowe) miały szerokość 6" ,a ET 40. Jak pisał "Tunix" uważaj na ET. Jeśli chcesz, lekko poszerzyć samochód na kołach możesz z tym samym offsetem (czyli ET) dać np. felgę o 1/2" szerszą. To Ci wysunie felgę o 1/4" (czyli 6,35 mm) na stronę. Poza tym każde zmniejszenie ET o 1 przesunie o tyle samo (w mm) koło na zewnątrz. Uważaj, by nie przesadzić. Moim zdaniem bezpiecznie jest poszerzyć nie więcej jak o 1 cal (czyli 25,4 mm).
I odwrotnie- jeśli kupisz felgę o fabrycznej szerokości, ale z offsetem np. 50 zamiast 40, to koło Ci się "schowa" w błotnik. Będzie głupio wyglądało i może ocierać o nadkola przy skręcaniu.
I odwrotnie- jeśli kupisz felgę o fabrycznej szerokości, ale z offsetem np. 50 zamiast 40, to koło Ci się "schowa" w błotnik. Będzie głupio wyglądało i może ocierać o nadkola przy skręcaniu.
piotr k.
epilog historii:
http://moto.allegro.pl/item180523995_alufelgi_16_.html
tylko sprzedający nie mógł pojąć czemu nie chce mu przelać pieniędzy ad hoc , i że 4 dotychczasowe aukcje allegrowicza to przecież baardzo wystarczająca gwarancja dla mnie na zakup z płatnością z góry .. :/ oczywiście za pobraniem była nieakceptowalna...:]..
WIEElkie dzięki za doinformowanie;) Mam nadzieje że swoimi pytaniami jeszcze was nie zamęczyłem!!
http://moto.allegro.pl/item180523995_alufelgi_16_.html
tylko sprzedający nie mógł pojąć czemu nie chce mu przelać pieniędzy ad hoc , i że 4 dotychczasowe aukcje allegrowicza to przecież baardzo wystarczająca gwarancja dla mnie na zakup z płatnością z góry .. :/ oczywiście za pobraniem była nieakceptowalna...:]..
WIEElkie dzięki za doinformowanie;) Mam nadzieje że swoimi pytaniami jeszcze was nie zamęczyłem!!
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra sam sobie odpowiem na to pytanie ale może komuś też się przyda ...
Rozmiary felg oraz ich wagę możemy znaleźć tutaj:
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
przelicznik na kilogramy:
http://www.convertunits.com/from/lb/to/kg
Rozmiary felg oraz ich wagę możemy znaleźć tutaj:
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
przelicznik na kilogramy:
http://www.convertunits.com/from/lb/to/kg
Fuksja i Turkus
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
demol, wszyscy dochodzą do siebie po zlocie, a ja szczególnie!
Wysłałem Tobie PW.
Wysłałem Tobie PW.
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
A co do felg i innych takich - poszukiwania wszelkich informacji ZAWSZE warto i należy zacząć od [URL=http://www.miata.net/garage]miata.net[/URL] i [URL=http://www.mx-5.de]mx-5.de[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
na zagranicznych stronkach moze jest duzo informacji, ale nie kazdy zna jezyki
a jak wyglada zmiana et? napowyzszym linku mozna ujrzec tabelke z waga itp, ale np felgi bbs przy rozmiarze 15x6 maja et 45, a mazdy przy identycznych wymiaach et 40 jak to sie ma do obcieranai o nadkola?
a jak wyglada zmiana et? napowyzszym linku mozna ujrzec tabelke z waga itp, ale np felgi bbs przy rozmiarze 15x6 maja et 45, a mazdy przy identycznych wymiaach et 40 jak to sie ma do obcieranai o nadkola?
no teoretycznie felga powinna sie u ciebie powiekszyc o 17 mm do srodka i 21 na zewnatrz. jestem ciekaw jaki to bedzie mialo wplyw na skrecanie...
no chyba, ze masz poszerzone nadkola?
a jakie oponki masz zamiar na to ubrac?
no chyba, ze masz poszerzone nadkola?
a jakie oponki masz zamiar na to ubrac?
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Pamiętajcie, że majstrowanie przy szerokości felgi wpływa na działanie całego zawieszenia. Od takich banałów jak zmiana twardości do znacznie ważniejszej zmiany geometrii. Auto ma prawo jeździć zupełnie inaczej;) Nie zawsze lepiej. Szczególnie z przodu zmiana położenia środka koła (pionowej płaszczyzny symetrii wzdłóż auta) powoduje zmianę promienia obiegu koła, a tym samym całe wyliczenia trapezu kierowniczego szlag trafia - koła płużą na zakrętach. Wysunięcie/schowanie koła zmienia też optymalne ustawienia pochylenia koła.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN