LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

31 sie 2015, 14:03

Ja mam na LPG zasięgu 160 miasto, 200 trasa. U mnie w wątku jest info co i jak jesli chodzi o butlę.
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

01 wrz 2015, 0:02

ja mam butlę zamiast zapasu. Robię ok. 280-320km.
A zakład w Krakowie gdzie robiłem i przez 60tys 0 problemów jest na beskidzkiej.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2015, 16:03

Właśnie przejrzałem faktury za benzynę za wrzesień. Wypaliłem 276 l benzyny i wydałem na nią 1255 zł. Biorąc pod uwagę, że jest to dla mnie dosyć standardowe miesięczne zużycie paliwa, a w zimie również zamierzam jeździć (czyt. jeszcze wzrośnie) to chyba najwyższa pora żeby zastanowić się nad gazem.

Jaką instalacje/podzespoły byście mi polecili do NBfl 1.6 ?
Silnik 15kkm po wymianie uszczelki pod głowicą. Raczej zdrowy. Przebieg 137kkm (teoretycznie).
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2015, 22:24

Johnson pisze:Jaką instalacje/podzespoły byście mi polecili do NBfl 1.6 ?

Wtryskiwacze Baracuda, reduktor AC R01 (fajnie również działa Magic III i jest łatwy do upchnięcia pod maską), sterownik Stag QBOX Plus albo QNEXT Plus. Będzie działać bezproblemowo.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2015, 22:45

Dzięki. A poleciłbyś jakiś zakład na terenie warszawy ?
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

02 paź 2015, 14:47

Ja wlasnie zakladam w swojej NA. Dzisiaj odbieram auto. Wysle foty i wrazenia ;)
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 paź 2015, 16:33

Byłem dzisiaj w klinice lpg na 'konsultacjach' i widziałem tą twoją NA jeszcze rozbebeszoną troche ;)
Dużo miejsca w bagażniku to Ci nie zostało :roll:

A sami kolesie wydają się być bardzo konkretni. Jak się finalnie zdecyduje na LPG to chyba u nich będe robił. Też mi powiedzieli, że 3300 i teraz czekam aż mi podeślą specyfikacje tej instalacji, którą chcą mi zamontować.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2015, 17:01

Otrzymałem specyfikację od klinikilpg.

Nasze dwie propozycje różnią się tylko zastosowaną elektroniką.
1. Stag 4+
2. Optima Eco+

Może być również KME Nevo, będzie działało tak samo :)

Do tego wtryskiwacze Barracuda 115 oraz reduktor Shark 1200

Barracudy nie zmieniamy na nic innego, o reduktorze możemy
ewentualnie podyskutować, ale ten jest naprawdę OK do takiej mocy.

Oczywiście:
- kolektor dolotowy demontowany do nawiertów
- butla w miejsce koła zapasowego
- wlew LPG pod klapką wlewu Pb


Cena 3300.
Nie za drogo trochę ? Bo jak patrzę na same ceny komponentów w necie to mi wychodzi za wszystko jakieś 1300-1400. Za robociznę by liczyli 2000 ??

Ten reduktor da radę ? Według producenta obsługuje do 150KM. Ile powinno być rezerwy ?



Ile wam pali PB/100km przy jeździe na gazie ? Bo oczywiście mówią o tym, że zużywa się trochę paliwa na dogrzanie, ale ile ? 1 l/100 ? 4 l /100 ?

Ja jeżdże głównie po mieście, zazwyczaj kilka odcinków po pare km dziennie.(raczej seriami, czyli załóżmy, że silnik rozgrzewam raz, bo potem zatrzymuję się na chwile, czyli przy każdym kolejnym rozruchu nie jest już 'kompletnie' zimny.)
Jest sens, żebym w ogóle montował LPG, czy większość moich tras i tak będę przejeżdżał na benzynie wciąż dogrzewając silnik ?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

04 paź 2015, 12:15

No drogo, jak conajmniej na 6 garów :D
To dość stara, prosta konstrukcja, wszystko na wierzchu - kolektor zdejmuje się chyba o niebo lepiej niż w innych współczesnych autach. Butla mała (tańsza). Powinno być taniej. Staga założysz i za 2000 (choć widziałem taniej) - robocizna coś ok 800 zł - nieźle jak na dniówkę roboty. Komponenty już wiesz ile kosztują - a warsztaty mają taniej - ja bym poszukał zakładu partnerskiego AC w normalnych cenach. Zobacz na allegro, choćby tu (tak na szybko z Wawy) http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=19192240

Za 700 zł bedziesz miał drugi komplet felg, zrobione progi albo jakieś 3000-3200 km Miatą na gazie :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 paź 2015, 14:09

Oni twierdzą, że montują 2-3 dni robocze, bo
albo szybko i kiepsko, albo wolno i dobrze

Ale z drugiej strony zastanawiam się czy to ich "dobrze" jest aż tyle warte :(
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

04 paź 2015, 14:36

Jedni ida na ilość przy niskiej cenie a inni na jakość przy wyższej - tyle że może to działać tak, że kosztem tego że robią wolniej więcej kasują, żeby zarobić tyle co Ci którzy robią po 2 auta dziennie 8-)

Na pewno trzeba przemyśleć gdzie dać reduktor, jak zamontować zbiornik, ale chyba najwięcej czasu zajmuje temat kolektora. Ale to jest kwestia godzin a nie dni. Niedawno demontowałem instalkę spod maski u kolegi w Volvo (padł rozrząd) z zamiarem przełożenia do 406. Z racji tego że znam troichę STAGA to demontaż zajął mi 40 min.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 paź 2015, 16:19

Johnson pisze:czy to ich "dobrze" jest aż tyle warte

Realia stołeczne, skoro przed Tobą ktoś tyle zapłacił to i Ty zapłacisz, zresztą zawsze lepiej zrobić jedno 2x drożej biorąc za robotę niż 2 w tym samym czasie.

meewosh pisze:trzeba przemyśleć gdzie dać reduktor, jak zamontować zbiornik, ale chyba najwięcej czasu zajmuje temat kolektora. Ale to jest kwestia godzin

Dokładnie, zresztą przemyślenia to robi się przy pierwszym razie danego typu, potem to leci prawie bez myślenia a filozofii w tym żadnej nie ma, to tylko kilka godzin pracy jednego człowieka (czasami jest ktoś do pomocy potrzebny).
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

04 paź 2015, 19:41

wojteks pisze:Realia stołeczne

nie tylko stoleczne ;) w polecanych warsztatach na slasku tez wolaja ponad 3k :P
Obrazek
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

04 paź 2015, 20:07

Ja dalem 3300 za staga 2 lata temu, zrobilem z 60kkm i nie narzekam. Jezdze raczej malo ekonomicznie bo naginam 160 na landowkach i wiecej na autobanach, spala 12l/100km, a pb okolo 10/mies.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 paź 2015, 20:12

No dobra, czyli cena z kosmosu nie jest. To jeszcze powiedzcie mi czy wiecie coś o tym reduktorze Shark 1200, bo nie mogę zbyt wiele opinii w necie znaleźć..
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

04 paź 2015, 20:15

Johnson pisze:czy wiecie coś o tym reduktorze Shark 1200, bo nie mogę zbyt wiele opinii w necie znaleźć..

Słabo szukasz, osobiście bym nie polecił ale to produkt polski i niby mają mały odsetek reklamacji.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2015, 11:09

Johnson pisze:Ten reduktor da radę ? Według producenta obsługuje do 150KM. Ile powinno być rezerwy ?

Da. Idealny oczywiście nie jest, trochę ciśnienie spada, czasem termicznie nie wyrabia, ale w tej klasie cenowej idealnych konstrukcji nie ma.
Johnson pisze:1. Stag 4+
2. Optima Eco+

Co do Optimy się nie wypowiem, nie miałem nigdy styczności. Natomisat Stag 4 plus... Jeśli to jest ten: http://www.ac.com.pl/pl/produkt/363/stag-4-plus a nie pomyliła im się nazwa. to imho nieco pojechali. To była bardzo fajna konstrukcja, ale jakieś 5 lat temu. Nie bardzo widzę jakikolwiek powód aby to stosować w nowej instalacji, szczególnie że konstrukcje z biezącej linii są funkcjonalnie bardziej rozbudowane a kosztują dokładnie tyle samo. Jeśli sterownik Stag, to QBOX Plus albo QNEXT Plus. Wersja Plus ma możliwość bezpośredniego podłaczenia przez OBD2 do sterownika benzynowego i dynamicznego adaptowania konfiguracji lpg do poprawek benzynowych. Jak się ma możliwość skorzystania z takiej opcji to warto to zrobiuć a nie udawać że to niepotrzebne :D
Johnson pisze:w necie to mi wychodzi za wszystko jakieś 1300-1400.

Żle Ci wychodzi. Jak policzysz dokładniej, ze wszystkinmi przewodami, złączami etc etc to wyjdzie zupełnie inna kwota.
Johnson pisze:Oni twierdzą, że montują 2-3 dni robocze

I dobrze mówią. Instalacja zrobiona w kilka godzin to zazwyczaj niechlujna rzeźba (chyba że jednocześnie pracuje przy tym kilka osób)
meewosh pisze:Powinno być taniej.

Im mniejszy samochód, tym mniej miejsca wszędzie i bardziej pracochłonny jest montaż.
meewosh pisze:Staga założysz i za 2000 (choć widziałem taniej)

Pokaż zdjęcia takiej instalacji i zrzuty z konfiguracji, obstawiam, że byłoby co komentować.
Zresztą, klasyk któryś powiedział że w LPG powinno się zaczynac oszczędzać po zrobieniu konwersji a nie przed :D I to zazwyczaj prawda jest.

Johnson pisze:Ja jeżdże głównie po mieście, zazwyczaj kilka odcinków po pare km dziennie.(raczej seriami, czyli załóżmy, że silnik rozgrzewam raz, bo potem zatrzymuję się na chwile, czyli przy każdym kolejnym rozruchu nie jest już 'kompletnie' zimny.)
Jest sens, żebym w ogóle montował LPG, czy większość moich tras i tak będę przejeżdżał na benzynie wciąż dogrzewając silnik ?

Jak już nie będzie zupełnie zimny, nie będzie problemu. Zanim wyparkujesz to się przełączy. Natomiast poranne nagrzewanie spróbuj sobie ocenic. Z tego co pamiętam seryjna wskazówka na desce zaczyna się podnosić kiedy silnik ma około 50 stopni. Instalacja powinna się przełaczyć na gaz chwilę wcześniej przy mniej więcej 40 stopniach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 9:00

Byłem u nich dzisiaj i twierdzą, że oni lepiej stroją na tym Stagu 4+, niż robi to automatyka w tym nowszym podłączonym pod OBD2. Kłócić się z nimi nie będe, bo na tyle się na LPG nie znam (żeby nie powiedzieć, że w ogóle), a generalnie póki co sprawiają wrażenie ogarniętych i uczciwych.

Co do reduktora to powiedzieli, że mogą mi jeszcze zaproponować KME Silver S6 lub KME TUR6 zamiast tego Sharka 1200 - jakieś sugestie ?

I najważniejsze pytanie: W NBfl 1.6 jest wtrysk sekwencyjny czy półsekwencyjny ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 11:08

Johnson pisze:I najważniejsze pytanie: W NBfl 1.6 jest wtrysk sekwencyjny czy półsekwencyjny ?

Tacy specjaliści i nie wiedzą ? :D Jest sekwencyjny lub półsekwencyjny w zależności od uznania PCM benzynowego, strategia się zmienia.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 11:44

majkel pisze:Jest sekwencyjny lub półsekwencyjny w zależności od uznania PCM benzynowego, strategia się zmienia.
Dzieki.

A reduktor który wybrać ?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

07 paź 2015, 7:20

Ja bym polecił AC-R01, kiedyś założyłem mocniejszą wersję do Volvo V40 200KM i dawał radę, stabilnie trzymał ciśnienie (miedź 8 mm).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2015, 7:36

Johnson pisze:Co do reduktora to powiedzieli, że mogą mi jeszcze zaproponować KME Silver S6 lub KME TUR6 zamiast tego Sharka 1200 - jakieś sugestie ?

Chodziło mi o wybór spośród tych trzech.

Shark 1200 teoretycznie obsługuje 150KM, wiec zapas niby jakiś tam jest, ale
majkel pisze:Da. Idealny oczywiście nie jest, trochę ciśnienie spada, czasem termicznie nie wyrabia, ale w tej klasie cenowej idealnych konstrukcji nie ma.


KME Silver S6 teoretycznie obsłuży 218KM, ale wyczytałem, że lubi gubić ciśnienie (tylko nie wiem czy ogólnie, czy tylko i wyłącznie przy bardzo dużym obciążeniu(którego przy mojej mocy chyba by raczej nie doświadczył))

KME TUR6 teoretycznie obsłuży 204KM, na lpg forum nie znalazłem na pierwszy rzut oka jakiś negatywnych opinii i w przeciwieństwie do Silver S6 ma klapkowy zawór regulacyjny, co podobno jest zaletą(z nieznanych mi jeszcze powodów).

Raczej skłaniam się ku tym reduktorom KME ze względu na duży zapas obsługiwanej mocy, szczególnie, że ich wybór zamiast Sharka 1200 nie wpływa na ostateczną cenę instalacji. Ale może Wy wiecie o nich coś do czego ja się jeszcze nie dokopałem ;)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

08 paź 2015, 11:02

Problemy z ciśnieniem i termiką objawiają się głównie w autach z Turbo - tam w pewnym momencie potrzeba naprawdę duuuużo gazu i to niemiłosiernie chłodzi reduktor. Tutaj raczej nie będzie tragedii, nawet i na Tomasetto ARctic pewnie pojedzie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2015, 11:39

Co do reduktora to w końcu zdecydowałem się na KME TUR6.

Pozostała jeszcze kwestia zbiornika. Jakie macie u siebie w NB/NBFL ?
Orientujecie się czy zbiornik o średnicy 565 wchodzi bez większej rzeźby ? Docelowo chciałbym 565/200 38l lub 550/220 39l.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2015, 11:44

W koło? :O Mi do 323 wszedł zbiornik 32l z lekko podniesioną podłogą, wątpię żeby do miaty dało się większy
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2015, 11:48

Tak w koło. Zagalopowałem się trochę ? Chyba skoczę jeszcze raz bagażnik pomierzyć :D
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

08 paź 2015, 12:14

Pomierz dokładnie. Do V40 T4 zamówiłem minimalnie wyższy (trochę odstawała wykładzina), ale wchodziło 44-45 l zamiast 36 - więc różnica znaczna - warto pomierzyć i domówić bo większość zakładów wsadza to co ma i co wejdzie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

08 paź 2015, 14:37

Nie ma opcji z tak dużym zbiornikiem w koło, ja sam mam 32 l i podłoga jest mocno podniesiona - bagażnika praktycznie brak
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 paź 2015, 14:56

W NB jest skośny kawałek podłogi pod dojazdówkę, i do tego bardzo płytki, przy 29l butli już sporo wystawała. Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby wycięcie tego kawałka podłogi i zrobienie na płasko, zmiana wydechów na podwójne i podwieszenie butli pod spodem.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 paź 2015, 15:21

meewosh pisze:Tomasetto ARctic pewnie pojedzie.

Przez pierwszy rok może i pojedzie a potem głowica kaput, ten wynalazek to do 1.2 70KM maksymalnie się nadaje.
ODPOWIEDZ