Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

17 wrz 2015, 18:20

maciek01 pisze:nie ingerujesz w lampę. Ledy wchodzą tam gdzie była żarówka

Jakim cudem? Na forum były przeróbki lampy tak, że w pozycyjnym robiło się kierunkowskaz (żarówka motocyklowa, mała) a tam gdzie był kierunek założona była żarówka dwuwłóknowa 21/5W jako dzienne i pozycja.
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2015, 18:46

4/2/1 co daje?

czego dokladnie sie spodziewac po wymianie z seryjnym wydechu kolektora w NBFL 1.8 6b na 4/2/1. Wiecej torque na dole czyli łatwiej się będzie bujać od 3000-3500? czy to kosztem mniejszego fun-u w okoliach 4500? nie bedzie rwac powyzej 160 ?
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

18 wrz 2015, 12:42

eiti pisze:4/2/1 co daje?

czego dokladnie sie spodziewac po wymianie z seryjnym wydechu kolektora w NBFL 1.8 6b na 4/2/1. Wiecej torque na dole czyli łatwiej się będzie bujać od 3000-3500? czy to kosztem mniejszego fun-u w okoliach 4500? nie bedzie rwac powyzej 160 ?

Trochę #zagranico to brzmi.
Z tego co czytałem, konkluzja jest taka:
4-2-1 - więcej momentu na dole kosztem, kosztem "dodatkowej" mocy w górnym zakresie obrotów.
4-1 - większa moc w górnym zakresie.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Ziomek
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 03 gru 2014, 15:29
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 14:20

Aktualnie mam Bilstein B6 + H&R -35mm, chciałbym trochę zmniejszyć sztywność auta nie zwiększając za bardzo jego wysokości, czy podejdzie taki mod jak dam seryjne amorki z NBFL z aktualnymi sprężynami? Czy to będzie duża rzeźba?
Live to Ride
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 wrz 2015, 14:30

Pozbywając się Bilsteinów osiągniesz dokładnie odwrotny efekt. Trzeba zadziałać sprężynami. Z tego, co wiem, H&R-y są dość twarde. Eibachy mogą być trochę bardziej miękkie, ale nie wiem, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. No i możesz jeszcze pokombinować z oponami/średnicą koła. To też dużo zmienia. Co tam aktualnie masz?
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

18 wrz 2015, 14:35

Jak masz dedykowany zestaw b6 + h&r do NA to jeśli zmienisz amortyzatory od NB to i tez musisz zmienić sprezyzyny do NB wraz z górnym mocowaniem, jeśli chcesz zachować taka wysokosc jak jest a troche zmniejszyć sztywność to sprzedaj/zamień h&r na eibachy. A druga opcja to cała kolumna od NB ale to podniesie ci auto, a i wtedy bywa ze tył stanie wyżej niz przod i to dość znacznie co jak dla mnie dyskwalifikowalo tego moda, przekonałem sie o tym osobiście.
Bukos
Awatar użytkownika
Ziomek
Donator
Donator
Posty: 123
Rejestracja: 03 gru 2014, 15:29
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 15:46

Dzięki za odpowiedź :senkju:
Mam kompletne zawieszenie z NBFL amorki + sprężyny... ale raczej go nie wrzucę bo za wysoko będzie stała

muszę machnąć na giełdzie ogłoszenie o wymianie na H&R na Eibachy


nickesh v2.0 pisze:...Co tam aktualnie masz?

Opony: 195/50/15 przód: Toyo R1R, Tył: Federal 595 rsr
Live to Ride
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 wrz 2015, 15:52

kudlaty798 pisze:Opony: 195/50/15 przód: Toyo R1R, Tył: Federal 595 rsr
No to jedyne, co mi przychodzi do głowy to, żebyś sprawdził ciśnienie :ryjezesmiechu:

Jestem trochę zaskoczony, że nie odpowiada Ci ten setup. Dla wielu to zestaw marzeń i cel ostateczny. Może po prostu się przyzwyczaj? :D

Albo dogadaj się z kimś, kto pozwoli Ci strzelić kilka boczurków w NA z B6 i ProKitem - myślę, że jeśli będzie jakakolwiek różnica, to na korzyść H&R i szybko się wyleczysz z chęci zmiany :kciuk:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 wrz 2015, 16:26

nickesh v2.0 pisze:że nie odpowiada Ci ten setup.

Pytanie czy ma topmounty z tego zestawu.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

19 wrz 2015, 14:58

Pytanie nie dotyczy miaty, ale może ktoś będzie akurat wiedział: czy to normalne, że żarówka P21/5W ma zamienione styki? Kupiłem żarówkę, wsadziłem w odpowiednie miejsce w tyłkowozie, naciskam hamulec, świeci się włókno 5w zamiast 21w. Zamieniłem stronami, usterka przeniosła się razem z żarówką na drugą stronę, więc błąd po stronie auta wykluczam. Czyżby ta żarówka była dostępna ze stykami w dwóch konfiguracjach?
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2015, 16:46

http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 48415.html
małe pytanko. Czy taki filt stożkowy już nie potrzebuje osłonki swojej produkcji?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-do-fil ... 79391.html
i cos takiego wystarczy żeby zamontować ze stozkiem?
czy lepiej kupic zwykly stożek simota, k&n czy cos takiego?
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

19 wrz 2015, 20:19

szy pisze:Pytanie nie dotyczy miaty, ale może ktoś będzie akurat wiedział: czy to normalne, że żarówka P21/5W ma zamienione styki? Kupiłem żarówkę, wsadziłem w odpowiednie miejsce w tyłkowozie, naciskam hamulec, świeci się włókno 5w zamiast 21w. Zamieniłem stronami, usterka przeniosła się razem z żarówką na drugą stronę, więc błąd po stronie auta wykluczam. Czyżby ta żarówka była dostępna ze stykami w dwóch konfiguracjach?
Odpowiem sam sobie: wycieczka na stację benzynową po następną żarówkę rozwiązała problem. Nie wiem nadal czy to błąd produkcyjny, czy może występują 2 typy tych żarówek, i ja ich nie rozróżniam.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 wrz 2015, 21:06

szy pisze:czy może występują 2 typy tych żarówek

Nie występują, to błąd produkcyjny sztuki albo serii, małym chińskim rączkom jest obojętne co produkują byle tanio było.
Awatar użytkownika
wobi
Posty: 257
Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
Model: NA
Wersja: 1.6 1990
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2015, 21:40

Małe pytanko, czy przy wymianie hamulców na średnie trzeba też wymienić osłony tarcz na większe?
wobi
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 wrz 2015, 7:13

jak znajdziesz większe osłony to jak najbardziej
jak nie znajdziesz to wystarczy je naciąć w strategicznych miejscach i podgiąć żeby nie obcierały
MIATA nim jak szatan
Obrazek
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2015, 14:28

mam pytanko, bo pare osob swapowalo 1,6->1,8 NBFL

czy srodkowy tlumik z 1,6 podejdzie bez modzenia czy konsewkencji w funkcjonowaniu do 1.8?

bo tu wyglada,ze to to samo http://www.firmaotto.com.pl//Allegro/tl ... /1/496.jpg
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2015, 14:48

Tłumiki w 1.6 i 1.8 są te same. Musisz tylko wymienić rury kolektora i to wszystko.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 wrz 2015, 12:37

Potrzebuję kupić kilka konektorów do wtyczki ECU

Obrazek

ktoś wie gdzie mogę tego szukać ewentualnie jakie to ma oznaczenia?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

22 wrz 2015, 12:59

Zna ktos ''rozmiar'' gumeek na swozniach piasty w NA? generalnie chodzi mi o srednice na swozniu i jego obudowie zeby wymienic spekane gumy.
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

24 wrz 2015, 13:15

Panowie ruszają mi się lekko frankensteiny do mocowania hard topu, co mam z nimi zrobić ?
Dokręcić ich nie idzie, zresztą wykręcić też nie mogę chyba że jakimś francuzem przez szmatkę. Przerabiał ktoś temat ?
Zrobione udało się je ruszyć uff.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, 18:54 przez Wolf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 wrz 2015, 16:14

Lexx pisze:Zna ktos ''rozmiar'' gumeek na swozniach piasty w NA? generalnie chodzi mi o srednice na swozniu i jego obudowie zeby wymienic spekane gumy.

Mam w piwnicy gorny wahacz ze sworzniem to w weekend mogę zmierzyć może znajdziesz tańsza opcję niż ori gumy do sworznia.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

24 wrz 2015, 16:29

Nie bede zbytnio szykal. Wezme co beedzie dostepne na ebayu.
NoPopatrz
Posty: 26
Rejestracja: 24 paź 2012, 15:29
Lokalizacja: Gdańsk

25 wrz 2015, 12:29

Czy silnik 1.8 NCfl 2012 bedzie pasować do 1.8 NC 2009 ? Skrzynia 5M. ECU oraz wiązka beda pasować z 2009?
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1484
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

25 wrz 2015, 12:55

Podrzuci mi ktoś wymiary katalizatora w NB 1.8?
Zewnętrzne rozmiary puszki + średnica rur.
Jest Tekla
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

25 wrz 2015, 16:36

Szybkie pytanie : sprężyny ze ''zwykłej'' nb/nbfl, a sportive..różnią się twardością?
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

25 wrz 2015, 18:20

Panowie, pomocy. Zmieniałem sprzęgło w mazdzie po odpaleniu wszystko było ok ale nie ma ładowania, kontrolka na desce sie nie swieci, alternator z nowym regulatorem i szczotkami ale problem nie ustapił. Pytanie co może być ?
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 wrz 2015, 19:03

Alternator podłączyłeś prawidłowo? Kostka i gruby plus do śruby?
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

25 wrz 2015, 19:37

Tak wszystko jest dobrze podłączone, sprawdzaliśmy miernikiem ładowanie i napięcie ciągle spada.
Obrazek
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

25 wrz 2015, 19:52

Masa może?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 wrz 2015, 22:25

Grudzien19 pisze:Szybkie pytanie : sprężyny ze ''zwykłej'' nb/nbfl, a sportive..różnią się twardością?



Tak, nie jakoś bardzo dużo ale różnicę czuć.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ