Jaka jest seryjna wysokość nadwozia/prześwit?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

11 paź 2014, 11:35

Witam
Od niedawna jestem właścicielem MX-5 NA 1.6 115KM z 1992 i chyba w mojej zostało coś zmodyfikowane w zawieszeniu. Jest bardzo twardo i nisko. Mam dokładkę zderzaka z przodu i często zahaczam o progi zwalniające, jeśli się zapomnę i "zaatakuję" próg prostopadle. Nie mierzyłem jeszcze wysokości mojego auta. Poprzedni właściciel coś mówił o zawieszeniu od NB w niej, ale miał auto bardzo krótko i zastanawiam się, czy na pewno miał rację.
Ile cm powinna mieć NA 1.6 z przodu i ile z tyłu? Chodzi mi o pomiar miarką przyłożoną do jezdni, pionowo przy kole, tak aby przecinała oś koła. Odczyt wysokości w miejscu przecięcia się miarki z rantem błotnika.
Może trochę niejasno napisałem - załączam zdjęcie mojej MX-5 z zaznaczonym miejscem pomiaru z przodu.
Widziałem już kilka MX-5 NA i wydaje mi się, że były wyższe.
Załączniki
IMAG0617 - Kopia.jpg
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 19:19 przez tbone001, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

11 paź 2014, 19:29

Pokaz zdjecie z boku to powiemy czy jest obnizona :)
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

11 paź 2014, 19:43

Jutro postaram się zrobić fotkę, bo jak na razie innej nie mam. Zmierzyłem wysokość do rantów błotników. Przód z obu stron 58,5cm, tył jest troszkę wyżej i różni się nieco prawa strona od lewej (prawy tył 61,0cm, lewy tył 62cm). Opony 195/50 R15 z bieżnikiem 7mm.

...
Załączniki
IMAG0652.jpg
IMAG0650.jpg
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

13 paź 2014, 9:00

Jest obniżona, co i jak sprawdzisz jak ściągniesz koła.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

13 paź 2014, 9:18

Jeśli chcesz możemy się wymienić na zawieszenia :D
Moje seria NA :D
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 paź 2014, 9:52

Fajnie siedzi :)
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

13 paź 2014, 10:50

ubek pisze:Jest obniżona, co i jak sprawdzisz jak ściągniesz koła.


A po czym się zorientuję, że coś jest inaczej? Nie widziałem nigdy seryjnego zawieszenia MX-5 NA:)

Mnie też się podoba, jak siedzi:) Chociaż podjechanie pod krawężnik to wyzwanie.
To zawieszenie jest też bardzo twarde. Fajnie się trzyma w zakrętach.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

13 paź 2014, 10:55

Jesli sie da to odczytaj napisy z sprężyn i amorów, w serii były chyba Kayaby i zwykle czarne sprężyny,
u Ciebie sa napewno jakies obniżające, najciekawsze jest to czy kots wymieniał również amory.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 paź 2014, 13:07

Ale w czym w ogóle problem? Zglebienie masz już za sobą. Otwórz piwko i napawaj się tym. Nawet się tu nie przyznawaj, że chcesz ją z powrotem podnosić :D
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 paź 2014, 14:28

Sciagnij kolo i zobacz jakie masz amortyzatory + sprezyny.
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

13 paź 2014, 19:19

nickesh pisze:Ale w czym w ogóle problem? Zglebienie masz już za sobą. Otwórz piwko i napawaj się tym. Nawet się tu nie przyznawaj, że chcesz ją z powrotem podnosić :D


Nie mówię, że chcę wymieniać na serię i podnosić. Odpowiada mi takie ustawienie, jak jest, w szczególności, że używam Mazdy okazjonalnie i z takim zawieszeniem auto daje jeszcze większą frajdę z jazdy. Pewnie by mi przeszkadzało, gdybym nim jeździł codziennie, ale wtedy przeszkadzały by mi pewnie też inne rzeczy, np. spalanie:) Ale kupiłem MX-5 z myślą o weekendowym użytkowaniu.
Pewnie w weekend dopiero się do tego dobiorę, bo w tygodniu po pracy po prostu nie mam siły. Choć jestem ciekawy, co tam jest włożone. Przy okazji ogarnę parę innych drobnych rzeczy.

A jaką korzyść daje zawieszenie od NB? Jak już pisałem, poprzedni właściciel coś o tym wspominał.
Podejrzewam, że amorki też są inne, bo przy małych nierównościach też czuć, że jest twardo.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

13 paź 2014, 20:14

Nie ma co wrozyc z fusow. Sprawdz w weekend i daj znac :)
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

19 paź 2014, 12:38

Ok, sprawdziłem. Tzn. w sumie niewiele się dowiedziałem. Zrobiłem fotki. Tak na moje oko, to sprężyny przednie są obcięte, amortyzatory przednie są gazowe (napisy były ledwo widoczne, ale odczytałem napis "gas". Z tyłu nie mam pojęcia co jest, bo nic nie odczytałem.
Najpierw fotka zawieszenia przedniego (lewa strona) i potem tył (też lewa strona). Prawej strony nie fotografowałem.
Załączniki
IMAG0661.jpg
IMAG0660.jpg
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

05 gru 2014, 12:39

Masz zawieszenie od Nb i tak jak napisałeś, najprawdopodobniej przyciete. Ja mam również takie i ucialem po jednym zwoju z przodu i z tyłu i uwierz to jest kanapa i super praca w porównaniu do zawiasu z Na na sprężynach obnizajacych. Polecam każdemu taki mod bo sprężyny z nb z racji na ich zakończenie da się łatwo i bezboleśnie przyciąć a różnica w komforcie jest nieznaczna i brak bujania w odróżnieniu od zawiasu na jest bezcenny. Seria nb w na stoi wysoko dlatego zdecydowałem się na skrócenie, poza tym w zapasie miałem drugi komplet sprężyn nb. Podkreślam ze auta używam na codzień. Miałem też przez chwile tani gwint ta technix na mocowaniach górnych z nb ale przy mojej jeździe to zakrawalo o samobójstwo. Nic prócz wyglądu.

Edit:
Jak tak się przyglądam tym zdjęciom to wydaje mi się ze Twoja stoi niżej więc może masz uciete po dwa zwoje albo bardziej uklepane sprężyny. Faktycznie przy brakujących dwóch może być twardo. Pożyczyłem kumplowi auto ale jak nie zapomnę to przeliczę ilość zwojów to będziesz wiedział co jest grane.
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

05 gru 2014, 14:19

Nie wydaje mi się, żeby ucięte sprężyny były rozsądnym rozwiązaniem... Była już o tym dyskusja jakiś czas temu.
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

06 gru 2014, 11:48

Mac pisze:Nie wydaje mi się, żeby ucięte sprężyny były rozsądnym rozwiązaniem... Była już o tym dyskusja jakiś czas temu.

+1,
Na uciętych sprężynach auto raczej będzie miękkie i będzie bujać, a amory na dobijać.

Pozdr.
DEX
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

12 mar 2015, 10:53

Czy mogę prosić tak dla usystematyzowania, co konkretnie wygląda na zmienione w mojej MX-5?
Od poprzedniego właściciela niewiele się dowiedziałem, bo krótko miał to auto.

Na razie wiem, że warto wstawić zawias od NB do NA, ale bez cięcia seryjnych sprężyn od NB stoi za wysoko (rozumiem, że wyżej niż na serii NA).

Samych sprężyn pewnie nie da się wymienić. Trzeba wymienić mocowania? Jeśli tak, to które i jak wygląda (na czym polega różnica w mocowaniach NA i NB)?

Amortyzatory też trzeba wymienić przy takim modzie, czy jest to opcja? Mam prawdopodobnie gazowe, bo są strasznie "oporne", ale nie wiem, czy od NB czy NA.

Jednak zastanawiam się, czy nie zmienić sprężyn na troszkę wyższe, bo mam pod domem sporo progów zwalniających i muszę się starać, żeby nie przytrzeć dokładką zderzaka.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

09 cze 2015, 8:29

Panowie a powiecie mi jakie ja mam zawieszenie?tez jest nisko i twardo,ale jedzie jak po szynach.niebawem dodam foto
Załączniki
sprezyny.jpg
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

09 cze 2015, 15:38

Pewnoścni nie mam, ale stawiałbym na H&R.
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

09 cze 2015, 16:21

aha dziekuje.dobrze wiedziec. ;) dodam ze felga 16cali,profil 40 i wysokosc od ziemi do ranta nadkola 58cm
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

09 cze 2015, 17:00

Sprężyny H&R: http://www.tunersports.com/h-r-race-spr ... 12160.html
... ale amorek (pewnie seryjny) to już chyba wylany :(
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2015, 17:47

Snabb pisze:... ale amorek (pewnie seryjny) to już chyba wylany

Na podłużnicy też jest wilgotno, więc to niekoniecznie z amorka ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Kamil-b
Posty: 172
Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
Model: NA
Wersja: MIATA
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

10 cze 2015, 7:13

Nie Nie...wilgotne bo nie było widac oznaczenia i psikałem dimerem ;) amorki nie są wylane.
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2015, 13:10

Kamil-b pisze:i wysokosc od ziemi do ranta nadkola 58cm

Jak chcesz cokolwiek mierzyć w zawieszeniu, mierz odległość od krawędzi błotnika do środka piasty (otworu centralnego felgi). To eliminuje wpływ koła opony, etc. I własnie ta odległość jest określana wszędzie jako wysokość zawieszenia.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tbone001
Posty: 63
Rejestracja: 08 wrz 2014, 20:40

06 lip 2015, 20:00

misiekrk pisze:Jak tak się przyglądam tym zdjęciom to wydaje mi się ze Twoja stoi niżej więc może masz uciete po dwa zwoje albo bardziej uklepane sprężyny.


Mam na pewno ucięte po 2 zwoje, bo seryjne sprężyny od NB mają 8 zwojów, a moje mają 6.
Ogólnie to dała mi w kość ta wysokość i będę jednak chciał podnieść auto.

Kupiłem seryjne nieucięte sprężyny NB (oryginały). Teraz pytanie: jeśli wstawię je do mojej MX5 bez przycięcia, gdzie mam już zawieszenie NB, to ile będzie wyżej od seryjnej wysokości NA? Próbował już ktoś tak i może przy okazji zmierzył? :D

Jeśli będzie mega wysoko (dużo wyżej od serii NA), to na pewno tak nie zostawię, a średnio mam ochotę rozbierać i składać to wszystko 2 razy.
MX-5 NA 1.6 115KM 1992 Silver Stone Metallic
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 lip 2015, 21:10

Jak wygląda zwykła NA możesz zobaczyć na zdjęciach. Na zawiasie z NB będzie wyżej (o jakieś 2cm) jeśli się nie mylę, więc zdecyduj sam czy wkładać seryjne sprężyny czy nie. Fotki NA z zawieszeniem NB też są na forum, tak że poszukaj.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ