Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Będę dziś zmieniał fotele (OEM welurowe NB na OEM Miracle NB), a jako że jestem kompletnie zielony w mechanice, to mam pytanie: trzeba na coś zwrócić uwagę, czy to na prawde prosta operacja i po odkręceniu prowadnic będzie jasne co robić i nie da się nic zepsuć?
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
empitness pisze:Od pewnego czasu stuka mi coś w zawieszeniu w okolicach prawego tylnego koła. Na płaskiej i lekko nierównej nawierzchni jest w porządku, stuka dopiero przy przejeżdżaniu przez krótkie nierówności, dziury, studzienki kanalizacyjne, itp. Identyczny stukot miałem jakiś czas temu z przodu, powodem były zużyte łączniki przedniego stabilizatora. Wymieniłem prawy tylny - dalej to samo, zero poprawy. Co jeszcze może powodować taki stukot jak przy łącznikach?
Moze amorek dostał lekkiego luzu i stuka. Miałem dokładnie to samo (co prawda w focusie). Po wymianie prawie całego zawieszenia się poddałem. Dopiero jak przyszedł czas na wymianę amorkow jakie było zdziwienie ze cisza
mck159 pisze:Będę dziś zmieniał fotele (OEM welurowe NB na OEM Miracle NB), a jako że jestem kompletnie zielony w mechanice, to mam pytanie: trzeba na coś zwrócić uwagę, czy to na prawde prosta operacja i po odkręceniu prowadnic będzie jasne co robić i nie da się nic zepsuć?
Prosta robota na pół godziny. Jak masz prowadnice przy nowych fotelach to tylko odkręcasz po 4 śruby, wyjmujesz fotele i zakładasz nowe.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
luksik pisze:Heja...
Muszę w swojej NA wymienić żarówkę od świateł mijania... Jak się za to zabrać
Czy pasują zwykłe H4 czy HB4?
H4. Odkręcasz tworzywowe osłony reflektora (po 2 śrubki na kazdym boku), zdejmujesz je, luzujesz śrubki od okrągłej ramki reflektora i zdejmujesz reflektory razem z ramką. Wtedy masz dostęp do żarówki i właściwie tyle.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:luksik pisze:Heja...
Muszę w swojej NA wymienić żarówkę od świateł mijania... Jak się za to zabrać
Czy pasują zwykłe H4 czy HB4?
H4. Odkręcasz tworzywowe osłony reflektora (po 2 śrubki na kazdym boku), zdejmujesz je, luzujesz śrubki od okrągłej ramki reflektora i zdejmujesz reflektory razem z ramką. Wtedy masz dostęp do żarówki i właściwie tyle.
Po
eM
Dziękuje
Sorry że tak post pod postem ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi odnoście tandemu lambd ogólnie w samochodach.
Jakie powinny być wykresy poprawnie pracujących sond? W Aveo kumpla sonda 1 (mniemam że przed katem) standardowo oscyluje 0,1-0,8V. Sonda 2 natomiast pokazuje wartość stałą. Przy czym przy dodaniu gazu widać na obu sondach krótkie wzbogacenie, potem po odpuszczeniu przez chwilę jest ubogo i po tym sonda 1 wraca do normalnej oscylacji a sonda 2 zostaje w tym niskim położeniu. Przy gazie wciśniętym i zamkniętej pętli sonda 2 pokazuje praktycznie cały czas 0,3-0,4V stałe napięcie czyli ubogo.
W Vectrze mojego ojca bez katalizatora obie sondy pracują raczej tak samo.
Aveo bardzo dużo pali. Ostatnio na trasie przy 140 wciągnęło ponoć koło 12-13 litrów benzyny na setkę. Vectra wręcz przeciwnie - koło 10l lpg z klimą w tych samych warunkach. Wóz dużo większy, na pewno ma więcej mocy i dłuższą skrzynię ale różnica nie powinna być aż tak kosmiczna chyba.
Na moje oko sonda 2 aveo jest walnięta i przez to że za długo zostaje na niskim napięciu ECU dolewa paliwa.
Nie mam pod ręką samochodu który ma zasilanie benzyną i na 100% sprawne sondy oraz katalizator.
Jakie powinny być wykresy poprawnie pracujących sond? W Aveo kumpla sonda 1 (mniemam że przed katem) standardowo oscyluje 0,1-0,8V. Sonda 2 natomiast pokazuje wartość stałą. Przy czym przy dodaniu gazu widać na obu sondach krótkie wzbogacenie, potem po odpuszczeniu przez chwilę jest ubogo i po tym sonda 1 wraca do normalnej oscylacji a sonda 2 zostaje w tym niskim położeniu. Przy gazie wciśniętym i zamkniętej pętli sonda 2 pokazuje praktycznie cały czas 0,3-0,4V stałe napięcie czyli ubogo.
W Vectrze mojego ojca bez katalizatora obie sondy pracują raczej tak samo.
Aveo bardzo dużo pali. Ostatnio na trasie przy 140 wciągnęło ponoć koło 12-13 litrów benzyny na setkę. Vectra wręcz przeciwnie - koło 10l lpg z klimą w tych samych warunkach. Wóz dużo większy, na pewno ma więcej mocy i dłuższą skrzynię ale różnica nie powinna być aż tak kosmiczna chyba.
Na moje oko sonda 2 aveo jest walnięta i przez to że za długo zostaje na niskim napięciu ECU dolewa paliwa.
Nie mam pod ręką samochodu który ma zasilanie benzyną i na 100% sprawne sondy oraz katalizator.
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
RudyPlay pisze:empitness pisze:Od pewnego czasu stuka mi coś w zawieszeniu w okolicach prawego tylnego koła. Na płaskiej i lekko nierównej nawierzchni jest w porządku, stuka dopiero przy przejeżdżaniu przez krótkie nierówności, dziury, studzienki kanalizacyjne, itp. Identyczny stukot miałem jakiś czas temu z przodu, powodem były zużyte łączniki przedniego stabilizatora. Wymieniłem prawy tylny - dalej to samo, zero poprawy. Co jeszcze może powodować taki stukot jak przy łącznikach?
Moze amorek dostał lekkiego luzu i stuka. Miałem dokładnie to samo (co prawda w focusie). Po wymianie prawie całego zawieszenia się poddałem. Dopiero jak przyszedł czas na wymianę amorkow jakie było zdziwienie ze cisza
Dzięki, sprawdzę na pewno Gdzieś jeszcze przeczytałem, że zużyte tuleje stabilizatora mogą powodować stuki, więc też pójdą pod lupę.
- Kamien
- Donator
- Posty: 969
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
Czy ktoś przerabiał temat dojazdówki w NC. Zastanawiam się nad kupnem, tak na wszelki wypadek...
I teraz, zakładam, że rozmiar musi być co najmniej 16" wiadomo 5x114,3 oraz otwór centrujący, nie wiem czy dobrze pamiętam, 67 mm ? Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę ?
I teraz, zakładam, że rozmiar musi być co najmniej 16" wiadomo 5x114,3 oraz otwór centrujący, nie wiem czy dobrze pamiętam, 67 mm ? Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę ?
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
hani09 pisze:Podrzućcie jakąś dobrą gumę do zaklejenia drobnych pęknięć na rantach dachu przy oknach drzwi.
Wiem, że są osoby które używają AllstarGum (do kupienia np tu http://pl.skate-europe.com/details/2562 ... r-gum.html) sam też mam zamiar się w to zaopatrzyć, chyba że ktoś podrzuci lepszy pomysł
#miatarri
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
mam plan w dłuższy weekend zamontować chlapacze przód tył do mojego NBFLa
ma ktoś pod ręką jakiś film instruktażowy lub instrukcję - nie chce niczego połamać....
ma ktoś pod ręką jakiś film instruktażowy lub instrukcję - nie chce niczego połamać....
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Banał. Bodajże 2 spinki + jedna śruba (przy czym tej ostatniej może nie być nawet). W spinkach delikatnie wykręcasz główkę (jak nie jest zbyt zabrudzona, powinna wyskoczyć po obróceniu o 1/4 obrotu), po tym cała spinka wychodzi już łatwo. No i w chlapaczach jest miejsce wzdłuż krawędzi na taśmę dwustronną - warto wkleić, bo bez tego idealnie Ci przylegać nie będą. To w końcu tylko plastik
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Sigma pisze:Banał. Bodajże 2 spinki + jedna śruba (przy czym tej ostatniej może nie być nawet). W spinkach delikatnie wykręcasz główkę (jak nie jest zbyt zabrudzona, powinna wyskoczyć po obróceniu o 1/4 obrotu), po tym cała spinka wychodzi już łatwo. No i w chlapaczach jest miejsce wzdłuż krawędzi na taśmę dwustronną - warto wkleić, bo bez tego idealnie Ci przylegać nie będą. To w końcu tylko plastik
THX FOR TIPS
Cześć wszystkim, 3 dni temu nabyłem NA (jak będzie czas to się pochwale w odpowiednim dziale:)) mam takie pytanie - zauważyłem, że wał korbowy od strony paska jest jakby zwichrowany i kręci się odrobinę mimośrodowo. Mógłby ktoś powiedzieć czy to groźne czy "w miarę normalne"? Dzięki!
"Enjoy little things"
8 Ball pisze:Cześć wszystkim, 3 dni temu nabyłem NA (jak będzie czas to się pochwale w odpowiednim dziale:)) mam takie pytanie - zauważyłem, że wał korbowy od strony paska jest jakby zwichrowany i kręci się odrobinę mimośrodowo. Mógłby ktoś powiedzieć czy to groźne czy "w miarę normalne"? Dzięki!
Zapewne uszkodzone masz kolo pasowe czesty temat w NA 115KM tzw krotki nos. Nalezy to naprawic, mozliwe ze bedzie koniecznocs wymiany walu.
[/quote]ree pisze:Zapewne uszkodzone masz kolo pasowe czesty temat w NA 115KM tzw krotki nos. Nalezy to naprawic, mozliwe ze bedzie koniecznocs wymiany walu.
Od czego zacząć? Czy jazda w tym stanie czymś grozi?
"Enjoy little things"
8 Ball pisze:Od czego zacząć? Czy jazda w tym stanie czymś grozi?
Jak kręci się mimośrodowo, to dość znaczne obciążenie zmęczeniowe. Przypuszczam, że może pęknąć wał i ew. wyrobić się też najbliższe łożysko (jak bardzo to nie wiem, może tylko panewki)
[edit] Oczywiście może to się stać np. za 100 tyś km, czy i kiedy to nikt nie wie.
mleko8 pisze:Mam temat, moja mazda jest z 2003 r. silnik 1,6 i chce kupić nowe tarcze na przód, zrobiłem ich pomiar i wychodzi że maja 255.
Czy w modelach 2003 nie powinny być te większe tarcze?
To się chyba zgadza, tzw. średnie brejki (chyba tylko niektóre specjalne 1.6 miały BB).
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Od 2004 było bb w 1.6. Część 2003 się już w związku z tym załapała a część nie...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Wczoraj odebrałem auto po tygodniowym pobycie w warsztacie.
Robione było:
-uszczelka pod głowicą
-obróbka kompletna głowicy
-rozrząd, rolki
-filtr powietrza,oleju
-spawanie obudowy termostatu
-uszczelniacz tylny wału, uszczelniacz wałka sprzęgłowego, łożysko pilotujące
-olej silnik, skrzynia
Z warsztatu do domu przejechałem 5km - wszystko ok.
Pierwsze odpalenie dwie godziny później - falujące obroty na jałowym - od 500RPM skakały nawet do 2000RPM.
Potem 1,5 h jazdy po mieście - wszystko ok, na każdych światłach na jałowym trzymał 800-900RPM.
Dzisiaj rano odpalam - znów falują obroty.
Na forum znalazłem taki post :
Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??
Robione było:
-uszczelka pod głowicą
-obróbka kompletna głowicy
-rozrząd, rolki
-filtr powietrza,oleju
-spawanie obudowy termostatu
-uszczelniacz tylny wału, uszczelniacz wałka sprzęgłowego, łożysko pilotujące
-olej silnik, skrzynia
Z warsztatu do domu przejechałem 5km - wszystko ok.
Pierwsze odpalenie dwie godziny później - falujące obroty na jałowym - od 500RPM skakały nawet do 2000RPM.
Potem 1,5 h jazdy po mieście - wszystko ok, na każdych światłach na jałowym trzymał 800-900RPM.
Dzisiaj rano odpalam - znów falują obroty.
Na forum znalazłem taki post :
LubMich pisze:silnik 'uczy się' silnika z tąd falowanie obrotów na wolnym.. tak jest zawsze po braku prądu..
Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??
Johnson pisze:Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??
Coś takiego może mieć miejsce, ale raczej nie w takiej skali.
Przyczyny szukałbym gdzie indziej,może np. przepływka się przybrudziła. [edit] Jak rano falują obroty po odpaleniu, to może też IAC (zimny silnik).
Johnson pisze:Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??
Lubmich zapewne pisał o NC, bo taki model ma.
Johnson pisze:Wczoraj odebrałem auto po tygodniowym pobycie w warsztacie.
Prosta sprawa, powrót do serwisu i niech szukają przyczyny, jeśli przed odstawieniem tego objawu nie było, to goście go zrobili, więc niech teraz usuną
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Wlasnie sie przejechalem, zrobilem ledwie 4km po tej mojej kapitalce i obroty tez falowaly na postoju, skoki byly o ~100rpm wzgledem nominalu, czasem silnik sie zamulil i zaraz skoczyly do 1500rpm. zrobilem nastepne 2 km i sie to uspokoilo.
Zaplon wymrugalem na 10 stopni.
Wieczorem przejade sie do miasta i z powrotem i jesli ustanie nie bede szukal przyczyn.
Zaplon wymrugalem na 10 stopni.
Wieczorem przejade sie do miasta i z powrotem i jesli ustanie nie bede szukal przyczyn.
Przejrzałem wszystko pod maską i okazało się, że jeden z przewodów zapłonowych był niedociśnięty.
Już go od tamtej pory trzy razy odpalałem na zimnym i żadnych problemów.
Może u Ciebie też coś nie tak z przewodami.
Już go od tamtej pory trzy razy odpalałem na zimnym i żadnych problemów.
Może u Ciebie też coś nie tak z przewodami.