Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

28 kwie 2015, 21:38

Gdzie mocowana jest wiazka rozrusznika i alternatora widoczna na zdjeciu? Do kolektora? Zwyczajnie mi sie zapomnialo.
(podejrzewam ze nie powinno tu byc roznicy dla japonca i europejczyka)
NA '94 1.8


Obrazek



Rob.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2015, 22:02

W NB idzie na srubę od spodu kolektora ssącego.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

29 kwie 2015, 11:55

Będę dziś zmieniał fotele (OEM welurowe NB na OEM Miracle NB), a jako że jestem kompletnie zielony w mechanice, to mam pytanie: trzeba na coś zwrócić uwagę, czy to na prawde prosta operacja i po odkręceniu prowadnic będzie jasne co robić i nie da się nic zepsuć?
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

29 kwie 2015, 12:15

empitness pisze:Od pewnego czasu stuka mi coś w zawieszeniu w okolicach prawego tylnego koła. Na płaskiej i lekko nierównej nawierzchni jest w porządku, stuka dopiero przy przejeżdżaniu przez krótkie nierówności, dziury, studzienki kanalizacyjne, itp. Identyczny stukot miałem jakiś czas temu z przodu, powodem były zużyte łączniki przedniego stabilizatora. Wymieniłem prawy tylny - dalej to samo, zero poprawy. Co jeszcze może powodować taki stukot jak przy łącznikach?


Moze amorek dostał lekkiego luzu i stuka. Miałem dokładnie to samo (co prawda w focusie). Po wymianie prawie całego zawieszenia :evil: się poddałem. Dopiero jak przyszedł czas na wymianę amorkow jakie było zdziwienie ze cisza :winner:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 kwie 2015, 12:41

mck159 pisze:Będę dziś zmieniał fotele (OEM welurowe NB na OEM Miracle NB), a jako że jestem kompletnie zielony w mechanice, to mam pytanie: trzeba na coś zwrócić uwagę, czy to na prawde prosta operacja i po odkręceniu prowadnic będzie jasne co robić i nie da się nic zepsuć?

Prosta robota na pół godziny. Jak masz prowadnice przy nowych fotelach to tylko odkręcasz po 4 śruby, wyjmujesz fotele i zakładasz nowe.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

29 kwie 2015, 13:14

Heja...

Muszę w swojej NA wymienić żarówkę od świateł mijania... Jak się za to zabrać :oops:
Czy pasują zwykłe H4 czy HB4?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2015, 13:19

luksik pisze:Heja...

Muszę w swojej NA wymienić żarówkę od świateł mijania... Jak się za to zabrać :oops:
Czy pasują zwykłe H4 czy HB4?


H4. Odkręcasz tworzywowe osłony reflektora (po 2 śrubki na kazdym boku), zdejmujesz je, luzujesz śrubki od okrągłej ramki reflektora i zdejmujesz reflektory razem z ramką. Wtedy masz dostęp do żarówki i właściwie tyle.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

29 kwie 2015, 13:58

majkel pisze:
luksik pisze:Heja...

Muszę w swojej NA wymienić żarówkę od świateł mijania... Jak się za to zabrać :oops:
Czy pasują zwykłe H4 czy HB4?


H4. Odkręcasz tworzywowe osłony reflektora (po 2 śrubki na kazdym boku), zdejmujesz je, luzujesz śrubki od okrągłej ramki reflektora i zdejmujesz reflektory razem z ramką. Wtedy masz dostęp do żarówki i właściwie tyle.

Po
eM


Dziękuje :kciuk: :kciuk:
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 kwie 2015, 17:04

Nie luzuj śrubek na lampie bo będziesz ją musiał ustawiać. Ja popełniłem ten błąd.

Lampa jest na sprężynach. Wystarczy ja wcisnąć i przekręcić(nie pamiętam w którą stronę ale na pewno to zobaczysz). Sama zejdzie ze śrub.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 kwie 2015, 18:59

Sorry że tak post pod postem ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi odnoście tandemu lambd ogólnie w samochodach.

Jakie powinny być wykresy poprawnie pracujących sond? W Aveo kumpla sonda 1 (mniemam że przed katem) standardowo oscyluje 0,1-0,8V. Sonda 2 natomiast pokazuje wartość stałą. Przy czym przy dodaniu gazu widać na obu sondach krótkie wzbogacenie, potem po odpuszczeniu przez chwilę jest ubogo i po tym sonda 1 wraca do normalnej oscylacji a sonda 2 zostaje w tym niskim położeniu. Przy gazie wciśniętym i zamkniętej pętli sonda 2 pokazuje praktycznie cały czas 0,3-0,4V stałe napięcie czyli ubogo.

W Vectrze mojego ojca bez katalizatora obie sondy pracują raczej tak samo.

Aveo bardzo dużo pali. Ostatnio na trasie przy 140 wciągnęło ponoć koło 12-13 litrów benzyny na setkę. Vectra wręcz przeciwnie - koło 10l lpg z klimą w tych samych warunkach. Wóz dużo większy, na pewno ma więcej mocy i dłuższą skrzynię ale różnica nie powinna być aż tak kosmiczna chyba.

Na moje oko sonda 2 aveo jest walnięta i przez to że za długo zostaje na niskim napięciu ECU dolewa paliwa.

Nie mam pod ręką samochodu który ma zasilanie benzyną i na 100% sprawne sondy oraz katalizator.
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

29 kwie 2015, 19:04

RudyPlay pisze:
empitness pisze:Od pewnego czasu stuka mi coś w zawieszeniu w okolicach prawego tylnego koła. Na płaskiej i lekko nierównej nawierzchni jest w porządku, stuka dopiero przy przejeżdżaniu przez krótkie nierówności, dziury, studzienki kanalizacyjne, itp. Identyczny stukot miałem jakiś czas temu z przodu, powodem były zużyte łączniki przedniego stabilizatora. Wymieniłem prawy tylny - dalej to samo, zero poprawy. Co jeszcze może powodować taki stukot jak przy łącznikach?


Moze amorek dostał lekkiego luzu i stuka. Miałem dokładnie to samo (co prawda w focusie). Po wymianie prawie całego zawieszenia :evil: się poddałem. Dopiero jak przyszedł czas na wymianę amorkow jakie było zdziwienie ze cisza :winner:

Dzięki, sprawdzę na pewno :) Gdzieś jeszcze przeczytałem, że zużyte tuleje stabilizatora mogą powodować stuki, więc też pójdą pod lupę.
Awatar użytkownika
hani09
Posty: 155
Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
Model: NA
Wersja: Nbfl
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2015, 22:21

Podrzućcie jakąś dobrą gumę do zaklejenia drobnych pęknięć na rantach dachu przy oknach drzwi.
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 969
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

30 kwie 2015, 5:26

Czy ktoś przerabiał temat dojazdówki w NC. Zastanawiam się nad kupnem, tak na wszelki wypadek...
I teraz, zakładam, że rozmiar musi być co najmniej 16" wiadomo 5x114,3 oraz otwór centrujący, nie wiem czy dobrze pamiętam, 67 mm ? Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę ?
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

30 kwie 2015, 10:16

hani09 pisze:Podrzućcie jakąś dobrą gumę do zaklejenia drobnych pęknięć na rantach dachu przy oknach drzwi.


Wiem, że są osoby które używają AllstarGum (do kupienia np tu http://pl.skate-europe.com/details/2562 ... r-gum.html) sam też mam zamiar się w to zaopatrzyć, chyba że ktoś podrzuci lepszy pomysł
#miatarri
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

30 kwie 2015, 12:46

szczerze polecam allstargum patrz wątek mojej Miaty

btw. Maciek nie kupuj nowej tuby, podjedź do mnie zrobimy co trzeba ;)
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

30 kwie 2015, 14:13

mam plan w dłuższy weekend zamontować chlapacze przód tył do mojego NBFLa
ma ktoś pod ręką jakiś film instruktażowy lub instrukcję - nie chce niczego połamać....
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

30 kwie 2015, 15:54

Banał. Bodajże 2 spinki + jedna śruba (przy czym tej ostatniej może nie być nawet). W spinkach delikatnie wykręcasz główkę (jak nie jest zbyt zabrudzona, powinna wyskoczyć po obróceniu o 1/4 obrotu), po tym cała spinka wychodzi już łatwo. No i w chlapaczach jest miejsce wzdłuż krawędzi na taśmę dwustronną - warto wkleić, bo bez tego idealnie Ci przylegać nie będą. To w końcu tylko plastik :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

30 kwie 2015, 16:20

Sigma pisze:Banał. Bodajże 2 spinki + jedna śruba (przy czym tej ostatniej może nie być nawet). W spinkach delikatnie wykręcasz główkę (jak nie jest zbyt zabrudzona, powinna wyskoczyć po obróceniu o 1/4 obrotu), po tym cała spinka wychodzi już łatwo. No i w chlapaczach jest miejsce wzdłuż krawędzi na taśmę dwustronną - warto wkleić, bo bez tego idealnie Ci przylegać nie będą. To w końcu tylko plastik :)


THX FOR TIPS :kciuk:
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

30 kwie 2015, 17:47

Kamien pisze:Zastanawiam się nad kupnem, tak na wszelki wypadek

Assistance wykup, w razie W pomoc drogowa do wulkanizacji Cię zawiezie, nawet w nocy.
8 Ball
Posty: 110
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 kwie 2015, 19:35

Cześć wszystkim, 3 dni temu nabyłem NA (jak będzie czas to się pochwale w odpowiednim dziale:)) mam takie pytanie - zauważyłem, że wał korbowy od strony paska jest jakby zwichrowany i kręci się odrobinę mimośrodowo. Mógłby ktoś powiedzieć czy to groźne czy "w miarę normalne"? Dzięki!
"Enjoy little things"
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 kwie 2015, 19:40

8 Ball pisze:Cześć wszystkim, 3 dni temu nabyłem NA (jak będzie czas to się pochwale w odpowiednim dziale:)) mam takie pytanie - zauważyłem, że wał korbowy od strony paska jest jakby zwichrowany i kręci się odrobinę mimośrodowo. Mógłby ktoś powiedzieć czy to groźne czy "w miarę normalne"? Dzięki!

Zapewne uszkodzone masz kolo pasowe czesty temat w NA 115KM tzw krotki nos. Nalezy to naprawic, mozliwe ze bedzie koniecznocs wymiany walu.
8 Ball
Posty: 110
Rejestracja: 14 maja 2014, 10:21
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 kwie 2015, 19:42

ree pisze:Zapewne uszkodzone masz kolo pasowe czesty temat w NA 115KM tzw krotki nos. Nalezy to naprawic, mozliwe ze bedzie koniecznocs wymiany walu.
[/quote]
Od czego zacząć? Czy jazda w tym stanie czymś grozi?
"Enjoy little things"
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

01 maja 2015, 8:03

Mam temat, moja mazda jest z 2003 r. silnik 1,6 i chce kupić nowe tarcze na przód, zrobiłem ich pomiar i wychodzi że maja 255.
Czy w modelach 2003 nie powinny być te większe tarcze?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2015, 8:14

8 Ball pisze:Od czego zacząć? Czy jazda w tym stanie czymś grozi?

Jak kręci się mimośrodowo, to dość znaczne obciążenie zmęczeniowe. Przypuszczam, że może pęknąć wał i ew. wyrobić się też najbliższe łożysko (jak bardzo to nie wiem, może tylko panewki)
[edit] Oczywiście może to się stać np. za 100 tyś km, czy i kiedy to nikt nie wie.
mleko8 pisze:Mam temat, moja mazda jest z 2003 r. silnik 1,6 i chce kupić nowe tarcze na przód, zrobiłem ich pomiar i wychodzi że maja 255.
Czy w modelach 2003 nie powinny być te większe tarcze?

To się chyba zgadza, tzw. średnie brejki (chyba tylko niektóre specjalne 1.6 miały BB).
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

01 maja 2015, 8:37

Od 2004 było bb w 1.6. Część 2003 się już w związku z tym załapała :) a część nie...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2015, 9:04

Wczoraj odebrałem auto po tygodniowym pobycie w warsztacie.
Robione było:
-uszczelka pod głowicą
-obróbka kompletna głowicy
-rozrząd, rolki
-filtr powietrza,oleju
-spawanie obudowy termostatu
-uszczelniacz tylny wału, uszczelniacz wałka sprzęgłowego, łożysko pilotujące
-olej silnik, skrzynia

Z warsztatu do domu przejechałem 5km - wszystko ok.
Pierwsze odpalenie dwie godziny później - falujące obroty na jałowym - od 500RPM skakały nawet do 2000RPM.
Potem 1,5 h jazdy po mieście - wszystko ok, na każdych światłach na jałowym trzymał 800-900RPM.
Dzisiaj rano odpalam - znów falują obroty.

Na forum znalazłem taki post :
LubMich pisze:silnik 'uczy się' silnika z tąd falowanie obrotów na wolnym.. tak jest zawsze po braku prądu..


Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2015, 9:37

Johnson pisze:Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??

Coś takiego może mieć miejsce, ale raczej nie w takiej skali.
Przyczyny szukałbym gdzie indziej,może np. przepływka się przybrudziła. [edit] Jak rano falują obroty po odpaleniu, to może też IAC (zimny silnik).
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2015, 10:34

Johnson pisze:Czy faktycznie coś takiego może mieć miejsce, czy raczej problem tkwi w czymś innym ??

Lubmich zapewne pisał o NC, bo taki model ma.
Johnson pisze:Wczoraj odebrałem auto po tygodniowym pobycie w warsztacie.

Prosta sprawa, powrót do serwisu i niech szukają przyczyny, jeśli przed odstawieniem tego objawu nie było, to goście go zrobili, więc niech teraz usuną :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

01 maja 2015, 11:42

Wlasnie sie przejechalem, zrobilem ledwie 4km po tej mojej kapitalce i obroty tez falowaly na postoju, skoki byly o ~100rpm wzgledem nominalu, czasem silnik sie zamulil i zaraz skoczyly do 1500rpm. zrobilem nastepne 2 km i sie to uspokoilo.
Zaplon wymrugalem na 10 stopni.
Wieczorem przejade sie do miasta i z powrotem i jesli ustanie nie bede szukal przyczyn.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2015, 11:08

Przejrzałem wszystko pod maską i okazało się, że jeden z przewodów zapłonowych był niedociśnięty.
Już go od tamtej pory trzy razy odpalałem na zimnym i żadnych problemów.
Może u Ciebie też coś nie tak z przewodami.
ODPOWIEDZ