Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2008, 16:59

Bardock pisze:pytam bo w niektórych markach lubi się to zwalić a jak patrzyłem w jakiś cennik części mazdy to przednie łożyska są nawet po 400 zł :roll:

Bo przednie łożyska są razem z piastą, wymienia się całość. Ale na pewno są do kupienia
taniej :wink:
Bardock pisze:a ktoś wytłumaczy mi czemu do mazdy NA 1.6 przepływomierz kosztuje w hipolu 1400 zł ?

Bo po tyle go hipol chce sprzedawać :mrgreen: Zresztą czy komuś kiedykolwiek w NA
przestał działać przepływomierz ?? :wink:
btw, chyba ot robimy :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Centek 2008
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)

30 sty 2009, 17:42

2 dni temu kupiłem piękne 16 calówki. :razz: Wiem ze zalecany profil opony do takiej felgi to będzie 45 Aleee aby nie odczuć spadku komfortu mogę zostać przy profilu opony 50? Czyli by było 205/50/16. Interesuje mnie czy wejdzie?? i czy nie będzie obcierać przy parkowaniu? (zawieszenie standardowe) Za opinie w tej kwestii, z góry i z dołu dziekuję :grin:
Załączniki
felga.jpg
moja wybranka :)
felga.jpg (114.08 KiB) Przejrzano 1367 razy
DANGER ZONE
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

30 sty 2009, 18:13

[URL=http://www.miata.net/garage/tirecalc.html]Tutaj[/URL] masz kalkulator, dzięki któremu przeliczysz rozmiary opon. Przy profilu 50 na 16 calach masz przekłamanie ok 6% - jedziesz teoretycznie szybciej niż pokazuje szybkościomierz. Który zresztą też oszukuje o kilka procent. No i przyspieszenie może minimalnie się zmniejszyć, ale nie wiem czy to akurat bez pomiarów wyczujesz :wink: Ja mam 205/45/16", powinno być 40, ale mam niższe i sztywniejsze zawieszenie, więc tak jest bezpieczniej :twisted: na seryjnych przez progi się turlałem, a tak i czasami udało mi się czymś "przeszorować" - na tych jest już dobrze o licznik kłamie podobno o 2,3% - a więc jestem już blisko tego, żeby jechać faktycznie z taką szybkością jaką wskazuje licznik :razz: . 50-tki obawiam się, że trochę wizualnie mogą wydawać się duże?
Centek 2008
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)

30 sty 2009, 18:57

Przemasi Dzięki za ten przelicznik :!: 205/45/16 wydaje się dobrym rozwiązaniem.... Jednak ciekawi mnie w dalszym ciągu realny wygląd (foto) 205/50/16 może ktokolwiek widział ktokolwiek wie? :lol:
DANGER ZONE
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 sty 2009, 19:16

Hej Centek 2008 piękne alu !! profil 50 przy feldze 16 chyba się nie zmiesci ale moge się mylić.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 sty 2009, 7:19

zmiesci sie na pewno, ale czy sie bedzie dalo jezdzic na tym to juz watpie :wink:
przy takim rozmiarze sciana opony jest wyzsza niz przy standardowym 195/50-15 :!:
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

31 sty 2009, 9:04

na zlocie wiosennym w TG był tzw. Żółtek, on miał 205/55/16. i troszku opony poniszczył, tak jak i troszku nadkoli i błotników.
Centek 2008
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)

31 sty 2009, 10:22

Dzięki Chłopaki za wypowiedzi w mojej kwestii, w takim razie szukam gumek 205/45/16. :grin:
DANGER ZONE
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

31 sty 2009, 12:49

Centek 2008, też myślałem tak jak Ty o 205/50 R16.

Podszedłem do zaznajomionego sklepu oponiarskiego i poprosiłem, żeby mi kolega pokazał opony w rozmiarze 45 i 50 przy 205 szerokości. Naprawdę jest ogromna róznica.

Najlepiej zrobisz jak sam sobie zobaczysz na żywo.

Ja również jeżdżę na seryjnym zawieszeniu i obawiam się, że 50-tka przy większych nierównościach (a o takie u nas na drogach nie trudno :P ) MOGŁO by się to zakończyć otarciem opony o auto.

A co do profilu 45 to byłem bardzo mile zaskoczony komfortem. Naprawdę spodziewałem się tragedii a naprawdę nie jest źle :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 sty 2009, 18:03

DieSpinnePL pisze:Podszedłem do zaznajomionego sklepu oponiarskiego i poprosiłem, żeby mi kolega pokazał opony w rozmiarze 45 i 50 przy 205 szerokości. Naprawdę jest ogromna róznica.

przy tej szerokosci opony skok o profil w gore wiaze sie ze sciana opony wyzsza o 10,25 mm, wiec jest to dosc sporo :cool:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

31 sty 2009, 21:58

Wroniasty pisze:
weberski pisze:
Wroniasty pisze:na takie zwykłe warunki czyli błoto pośniegowe itd

Dzięki, o warunki miejskie i trasy podrzędne mi chodziło bo jeżdżę na codzień do pracy, czasem do Zamościa z Katowic, kopnego śniegu raczej nie ma


To masz wyżej, zdecydowanie Dunlop Winter Sport M3


Ja polecam Pirelli Sotto Zero (chyba, że dostanisz starsze Conti 780 albo Pirelli Snow Sport 210). To najlepsze opony zimowe na rynku jakie znam i na jakich jeździłem.
I duzo lepsze od Dunlopa, o którym piszecie.

W tej chwili mam Sotto Zero na Passacie a cała firma jeździ na tych Dunlopach. Ja się "zbuntowałem" i nie żałuję (ale afera była :mrgreen: ). Mam porównanie z innymi Passatami na tych gumach.

Moja żona w C5 ma Yokohamy AVS 901 i to też nie jest zła opona ale od Sotto Zero gorsza.

Pozdro

Na Mizi nie jeźxdziłem więc się nie wypowiem.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

31 sty 2009, 23:15

ale passat waży ponad 1500kg i na dodatek ma silnik z przodu oraz napęd na przód. W takim przypadku nacisk na przednią ość wynosi blisko tonę. Czyli tyle, co należy podzielić na 4 koła a nie na dwa...

Ja mam letnie brigdestone turanza i do passata by się nadały, ale nie do MX-5. Czuję się jak bym jechał na plastiku a nie gumie. Dopiero jak asfalt miał powyżej 45*C to się super kleiły. Ale jak chłodniej to naprawdę kiepsko. Za twarda mieszanka do tego samochodu.

ja przymierzam się do wymiany letniego ogumienia. Już nawet coś tam ma upatrzone, ale z tego co widzę, to nikt na tym nie jeździ z forum :P
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

31 sty 2009, 23:46

Centek - 205/50R16 wejdzie i ocierać nie powinno, chociaż nie sprawdzałem na własnym aucie. Tylko, że to już naprawdę wysoka guma i Miata będzie stać prawie 18 mm wyżej niż fabryka przykazała... może to dość pokracznie wyglądać, a co gorsza kiepsko się prowadzić.

pmcomp - podpiszę się tylko pod tym co napisał DieSpinnePL
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

01 lut 2009, 0:00

Wroniasty pisze:Centek - 205/50R16 wejdzie i ocierać nie powinno, chociaż nie sprawdzałem na własnym aucie. Tylko, że to już naprawdę wysoka guma i Miata będzie stać prawie 18 mm wyżej niż fabryka przykazała... może to dość pokracznie wyglądać, a co gorsza kiepsko się prowadzić.

pmcomp - podpiszę się tylko pod tym co napisał DieSpinnePL


Niewielkie autko - takie jak Miata może wyglądać trochę komicznie na takich wielkich kołach...
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

01 lut 2009, 7:25

ja jak kupiłem swoją to była na 205/55/16 i obcierało ale ja mam mocno obnizone zawieszenie wiec profil 50 powinien wejść i jakiejs wiekiej roznicy w wygladzie tez nie bedzie tak wygladala moja na profilu 55
http://forum.mx5klubpolska.pl/download.php?id=949
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2009, 10:03

A ja mam 215/40/16 i chyba ciut przyciera przy maksymalnym skręcie fajery. Ale to na 100% ze względu na -40mm zawias;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

01 lut 2009, 11:16

DieSpinnePL pisze:ale passat waży ponad 1500kg i na dodatek ma silnik z przodu oraz napęd na przód. W takim przypadku nacisk na przednią ość wynosi blisko tonę. Czyli tyle, co należy podzielić na 4 koła a nie na dwa...

Ja mam letnie brigdestone turanza i do passata by się nadały, ale nie do MX-5. Czuję się jak bym jechał na plastiku a nie gumie. Dopiero jak asfalt miał powyżej 45*C to się super kleiły. Ale jak chłodniej to naprawdę kiepsko. Za twarda mieszanka do tego samochodu.

ja przymierzam się do wymiany letniego ogumienia. Już nawet coś tam ma upatrzone, ale z tego co widzę, to nikt na tym nie jeździ z forum :P


Ale ja pisałem o zimowych oponach :mrgreen: .

Co do letnich to sam mam dylemat. W tej chwili auto stoi na 205/45/16 Bridgstone Turanza ER30. Dwie gumy są juz zuzyte więc troszke na nich pojeżdże, ze dwa miechy może, nauczę sie od was kręcic bączki i takie tam a potem ... mam problem jakie letnie kapcie kupić.

Na razie rozważam Pirelli Pzero Nero, Goodyear F1 (mam je na Passacie, juz gdzieś tu o moich wrażeniach pisałem) ew. myślę nad Yokohama Parada (choć podobno słabe na mokrym). W gr ę wchodzic może także Turanza ER300, miałem ją na Passacie poprzednio, bardzo dobra guma.
Faktem jest, że gumki na małym autku tylnonapedowym zachowywać się mogą inaczej, tzn. autko na nich. A tu doświadczenia nie mam. Ostatnie moje auto tylnonapedowe to ... Lada 1500 :shock: :grin: , wtedy zakładało się jakiekolwiek gumy które miały bieznik :wink: :lol: .

Co o tym myslicie?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

01 lut 2009, 11:40

panowie.. te 205/50 r16 to przesada jak na miatke.. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html


205/45 to prawie przyblizenie do serii, tak jak np. 205/40 r17 i co wiecej to juz troszeczke zbyt wiele..


a z wlasnego doswiadczenia powiem ze przy felgach r17 i gumie 205/40 na autach gdzie seria do 14" 185/60 i podobne czy to miata, czy to 323F BA/ 323F BJ etc, wszystko mazdy w rodzinie na 17" nic nawet przy pełnych autach > ahhh no i wszystko na glebie, miata 50/50, mazdy 60/40 i 40/40, za taki rozmiar jestem pewien ze nie przyciera.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2009, 11:42 przez trewor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 lut 2009, 11:40

o f1 naczytalem sie wiele negatywow - tak samo nasluchalem sie od wulkanizatora. mam toyo i szczerze polecam :mrgreen: z checia sprobowalbym wlasnie yokohamy, ale toyo maja dopiero jeden sezon za soba :wink:

p.s. five znow sie bedzie gniewal bo temat o felgach, a rozmowa o oponach :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

01 lut 2009, 11:43

Zakładając, że auto będzie eksploatowane niezależnie od pogody to osobiście brałbym opony, które dobrze zachowują się na mokrej nawierzchni. Dlaczego?

Miata dzięki swojemu rozkładowi mas i geometrii sama z siebie bardzo dobrze zachowuje się na suchej nawierzchni. Niestety z powodu niskiej masy właściwości trakcyjne na śliskiej nawierzchni nie są najlepsze.

Do swojego auta wybrałem Toyo Proxes T1-R. Na suchej nawierzchni zachowują się na 4+ (przy połączeniu z kapitalnym zawieszeniem w zupełności wystarcza do ostrej, cywilnej jazdy), na mokrym oceniam je na solidną 5 (znakomicie odprowadzają wodę, chronią przed niekontrolowanym poślizgiem). Ponadto te opony mają rewelacyjny stosunek cena/jakość.
Łoś
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

01 lut 2009, 11:47

Ja śmigałem ten sezon na PZero Nero 205/40/17 i było fajnie :)
kopiłem używane i zjadłem je do końca no ale zdarzało mi się bokiem polatać :)
ogółem polecam ale na ten sezon łyknę chyba Parada

pozdrawiam
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2009, 13:23

yanik pisze:ja jak kupiłem swoją to była na 205/55/16 i obcierało ale ja mam mocno obnizone zawieszenie wiec profil 50 powinien wejść i jakiejs wiekiej roznicy w wygladzie tez nie bedzie tak wygladala moja na profilu 55
http://forum.mx5klubpolska.pl/download.php?id=949


Szczerze mówiąc bardzo mi się podoba na tym zdjęciu - wcale nie wyglądają na balon i pięknie wypełniają nadkole. Jak to się prowadziło? W takim razie może faktycznie 205/50 R16 to niezły pomysł...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

01 lut 2009, 13:50

mehau pisze:Do swojego auta wybrałem Toyo Proxes T1-R. Na suchej nawierzchni zachowują się na 4+ (przy połączeniu z kapitalnym zawieszeniem w zupełności wystarcza do ostrej, cywilnej jazdy), na mokrym oceniam je na solidną 5 (znakomicie odprowadzają wodę, chronią przed niekontrolowanym poślizgiem). Ponadto te opony mają rewelacyjny stosunek cena/jakość.


Hmm, wyglądają smakowicie, recenzje uzytkowników też bardzo dobre.
Będę je musiał przemyśleć, tym bardziej że potestuję bo mój kumpel ma ja na Nissanie 200SX.

Dzięki za pomysł.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

01 lut 2009, 14:45

Wroniasty, o ile zaklamania licznika Ci nie przeszkadzaja
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2009, 16:14

trewor pisze:Wroniasty, o ile zaklamania licznika Ci nie przeszkadzaja


Teraz też kłamie - mam na zimę założone 195/55 R15.
Centek 2008
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)

01 lut 2009, 17:31

Wroniasty pisze:
yanik pisze:ja jak kupiłem swoją to była na 205/55/16 i obcierało ale ja mam mocno obnizone zawieszenie wiec profil 50 powinien wejść i jakiejs wiekiej roznicy w wygladzie tez nie bedzie tak wygladala moja na profilu 55
http://forum.mx5klubpolska.pl/download.php?id=949


Szczerze mówiąc bardzo mi się podoba na tym zdjęciu - wcale nie wyglądają na balon i pięknie wypełniają nadkole. Jak to się prowadziło? W takim razie może faktycznie 205/50 R16 to niezły pomysł...


mój pomysł wziął się właśnie z Twojego zdjęcia Yanik.Nie wiem czy zauważyłeś ale mam bardzo podobna felgę, moze nie jest to OZ ale ANZIO nazwa Speed
tylko wciąż mam obawy co do 205/50/16... u Yanika na sztywnym zawieszeniu mogło mu aż tak mocno nie obcierać, on miał nawet 55 ,w przyszłości na pewno bede obniżał miatkę wiec ciekaw jakby to było :?: w dalszym ciągu urwanie głowy co do profilu :?: do wiosny troszke czasu więc każdy post jest ważny, każda wypowiedz dla mnie cenna.
DANGER ZONE
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

01 lut 2009, 19:34

Wroniasty pisze:Szczerze mówiąc bardzo mi się podoba na tym zdjęciu - wcale nie wyglądają na balon i pięknie wypełniają nadkole. Jak to się prowadziło? W takim razie może faktycznie 205/50 R16 to niezły pomysł...


powiem ze nie prowadziło sie wcale bo moja miatka ma koszmarne zawieszenie i dość twarde wiec wiekszy profil sprawial ze jeszcze bardziej podskakiwała. co do wygladu to pamietaj ze ja mam obnizony zawias a to niewatpliwie dodaju uroku - nie mam pojecia jak wieksza opona bedzie wygladać w seryjnym nadkolu. pamietaj tez ze miatka sie bedzie gorzej zbierać - mi przy turbo mocy nie brakuje a powiem ze bylo nawet lepiej bo mialem lepsza trakcje ale u Ty powinieneś szanować każdy kucyk spod maski....
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

02 lut 2009, 0:51

yanik - co do mojej osoby to nie zamierzam fabrycznego 195/50 R15 zmieniać, wygląda w miarę okej, prowadzi się naprawdę spoko, fabryczne koła pasują do auta i są bardzo lekkie, więc na lżejsze tez nie widzę sensu zmieniać dla kilkuset gram. Zresztą póki co mam pilniejsze wydatki.

Co nie zmienia faktu, że podoba mi się na takim kapciu - kwestie czysto wizualne. Ładnie to wygląda.
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2009, 7:41

205/55/16 nie wejdzie na 100% bo sprawdzane było :) nawet kierownicą nie skręcisz
205/50/16 będzie troszkę jak balon ale też do końca nie wiem czy wejdzie
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 lut 2009, 17:31

Ehhh jak znajde siłe to wydziele wątki o oponach do odziellnego tematu. chwilowo nie mam sily :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ