[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Z klockami hamulcowymi to przyznam się nieco zgłupiałem a informacji konkretnej znaleźć nie mogłem.
Na przód dostępne są dwa rodzaje natomiast na tył aż trzy. Na czym to polega ?
Wyczerpującej informacji na ten temat nie znalazłem.
Przód :
Tył:
Może któryś z szanownych kolegów / koleżanek wytłumaczyć jak dobrać odpowiednie.
W moim przypadku to NB 1.6 98 r.
Z góry dzięki !
Na przód dostępne są dwa rodzaje natomiast na tył aż trzy. Na czym to polega ?
Wyczerpującej informacji na ten temat nie znalazłem.
Przód :
Tył:
Może któryś z szanownych kolegów / koleżanek wytłumaczyć jak dobrać odpowiednie.
W moim przypadku to NB 1.6 98 r.
Z góry dzięki !
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
prosta i skuteczna rada - zdejmij koło i zobacz co masz, .....ja się boje pisać bo frakcja poznańska jest czujna w temacie klocków (zwłaszcza na tył) nawet dedykują piosenki nie ma żartów z klockami (zwłaszcza tylnymi oczywiście)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Czy ktoś przerabiał temat "specjalistycznych" klocków na tył do reakcji na ręczny?
Widziałem kiedyś info że można dostać klocki na tył, które mają lepszą reakcję na użycie przy zaciąganiu ręcznego.
http://youtu.be/KDe-CMZmXXo?t=6m13s
Zastanawiam się:
- czy to działa wyraźnie lepiej czy ręcznym?
- czy nie jest jakoś wyraźnie gorsze przy normalnym hamowaniu (efektywność, kultura pracy, zużycie)?
- czy i gdzie można to dostać w PL?
Widziałem kiedyś info że można dostać klocki na tył, które mają lepszą reakcję na użycie przy zaciąganiu ręcznego.
http://youtu.be/KDe-CMZmXXo?t=6m13s
Zastanawiam się:
- czy to działa wyraźnie lepiej czy ręcznym?
- czy nie jest jakoś wyraźnie gorsze przy normalnym hamowaniu (efektywność, kultura pracy, zużycie)?
- czy i gdzie można to dostać w PL?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Przecie to samochód na codzień
Ręczny przy nawrotkach ma przede wszystkim pomagać
[ Dodano: 28-06-2013, 13:38 ]
Kupował ktoś Ferodo DS2500 do Mazdy? Są w ogóle dostępne?? - nie mogę znaleźć
Ręczny przy nawrotkach ma przede wszystkim pomagać
[ Dodano: 28-06-2013, 13:38 ]
Kupował ktoś Ferodo DS2500 do Mazdy? Są w ogóle dostępne?? - nie mogę znaleźć
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
irekkurczak, jeśli chodzi o przód, to ten dolny to tzw "Big Brake", NB 1.6 98r. nie ma BB, więc bierzesz ten górny. Jeśli chodzi o tył, to nie wymieniałem jeszcze tam klocków u siebie i pewnie też niedługo będę miał problem z ustaleniem które brać, także czekam co koledzy doradzą
arturo_tiburon, jak dla mnei to możesz jezdzic bez hamulcow na tyle, ale wydaje mi sie ze szerzenie propagandy nt 'mniej waznej osi' na tym forum nie jest do konca uczciwe, bo a noz widelec ktos uwierzy w te brednie. Poza tym zawsze mozna wbic na moto.onet.pl i tam sie onanizowac wsrod reszty znawcow, jesli ma sie taka potrzebe
arturo_tiburon, jak dla mnei to możesz jezdzic bez hamulcow na tyle, ale wydaje mi sie ze szerzenie propagandy nt 'mniej waznej osi' na tym forum nie jest do konca uczciwe, bo a noz widelec ktos uwierzy w te brednie. Poza tym zawsze mozna wbic na moto.onet.pl i tam sie onanizowac wsrod reszty znawcow, jesli ma sie taka potrzebe
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Meanmachine dzięki za odpowiedź ! Jednak tak jak radzili sprawdziłem co mam organoleptycznie
A zestaw kupiłem taki :
2x - tarcza przód Brembo 09.7379.10 - 113zł/szt.
2x - tarcza tył Brembo 08.6857.10 - 96zł/szt.
1x - klocki przód Brembo P 49 020 - 147zł
1x - klocki tył Ferodo Premier FDB1012 - 81zł
2x - zestaw naprawczy zacisku przód Frenkit 251035 - 17zł
2x - zestaw naprawczy zacisku tył Frenkit 251002 - 15zł
1x - koszty pakowania i przesyłki kurierem - 0zł
Niestety miałem spore problemy z dostaniem klocków ferodo na przód, dlatego wpadły tam brembo.
A zestaw kupiłem taki :
2x - tarcza przód Brembo 09.7379.10 - 113zł/szt.
2x - tarcza tył Brembo 08.6857.10 - 96zł/szt.
1x - klocki przód Brembo P 49 020 - 147zł
1x - klocki tył Ferodo Premier FDB1012 - 81zł
2x - zestaw naprawczy zacisku przód Frenkit 251035 - 17zł
2x - zestaw naprawczy zacisku tył Frenkit 251002 - 15zł
1x - koszty pakowania i przesyłki kurierem - 0zł
Niestety miałem spore problemy z dostaniem klocków ferodo na przód, dlatego wpadły tam brembo.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Blade, zadzwoń do nich, ja u nich brałem do sportiva: http://www.wazcar.pl/17/
generalnie w tym wątku podawałem numery części, ale szlag go trafił http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=7794
generalnie w tym wątku podawałem numery części, ale szlag go trafił http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=7794
miatasm.com
Witam
Miata-NB
Szykuję się do regeneracji zacisków (tył): zestawy naprawcze,tarcze,klocki, linki etc.
No 90% czeka mnie wymiana łożysk igiełkowych.
Wymieniał ktoś te łożyska --> interesuje mnie rozmiarówka.
Pozdrawiam
Mr.M
PS. Zestawy naprawcze na tył to tłoczek 32x45.5 mm
czyli
FRENKIT 232017
AUTOFREN D4502
Miata-NB
Szykuję się do regeneracji zacisków (tył): zestawy naprawcze,tarcze,klocki, linki etc.
No 90% czeka mnie wymiana łożysk igiełkowych.
Wymieniał ktoś te łożyska --> interesuje mnie rozmiarówka.
Pozdrawiam
Mr.M
PS. Zestawy naprawcze na tył to tłoczek 32x45.5 mm
czyli
FRENKIT 232017
AUTOFREN D4502
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam
Czy ktoś zna klocki , tarcze Ashuki ? Może wiecie czy są coś warte?
W ILMotorsport dość dobra cena.
pzdr
Czy ktoś zna klocki , tarcze Ashuki ? Może wiecie czy są coś warte?
W ILMotorsport dość dobra cena.
pzdr
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Meanmachine pisze:
[b]arturo_tiburon, jak dla mnei to możesz jezdzic bez hamulcow na tyle, ale wydaje mi sie ze szerzenie propagandy nt 'mniej waznej osi' na tym forum nie jest do konca uczciwe, bo a noz widelec ktos uwierzy w te brednie. Poza tym zawsze mozna wbic na moto.onet.pl i tam sie onanizowac wsrod reszty znawcow, jesli ma sie taka potrzebe
przepraszam najmocniej że się nie odniosłem wcześniej do Twoich wycieczek ,
1. zanim nazwiesz czyjeś wypowiedzi "bredniami" postaraj się odnosić do tego co pisze i pisać na temat a nie oceniać samej wypowiedzi.
2. udowadnianie , że tylna oś jest mniej ważna (sic!) zakładam nie ma większego sensu, pisałem wcześniej ale skoro nie chcesz się zgodzić z moim zdaniem to ok , ja uważam ,że przód jest zdecydowanie ważniejszy i tyle w temacie .. to że moje zdanie zbiega się ze sposobem projektowania samochodów czy z jakimiś elementami fizyki nie musi oczywiście nikogo przekonywać wolny kraj. Miałem okazje jechac autem bez klocków z przodu (skończyły się na ułezu) i było to bardzo mało przyjemne doświadczenie jednocześnie udało mi się też doświadczyć odwrotnej sytuacji- bez klocków z tyłu jazda jest dla wielu prawie nie do zauważenia.
3. w kwestii onanizowania się na onecie - jest takie pojęcie jak "projekcja" oczywiście w wielu odmianach - kojarzy mi się jedna
Generalnie polecam więcej szacunku do innych opinii nie trzeba ich metkować "bredniami" i nie trzeba pisać o onanizowaniu (chyba że projekcja jest bardzo silna). Jeśli nadal mnie nie rozumiesz to pewnie przyjdzie z czasem - wiem po sobie .
żeby nie było OT zupełnie ....
klocki przód ds 2000, tył OEM/cokolwiek pasujące tam mam u siebie cokolwiek pasującego wkładałem do wszystkich aut na tył i nie zauważyłem róznicy ale to tylko IMHO i jak ktoś sobie wkłada na tył wypasione klocki i wiercone tarcze to oczywiście bardzo fajnie jak ktos drift robi albo generalnie lubi szarpać ręczy i w innym wypadku to dla mnie strata kasy ale to nie znaczy , że będe kogoś takiego wysyłał onanizować się na onet a jego opcji nazywał bredniami - rozumiesz róznice?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
arturo_tiburon co do rzucania onanizmem i bredniami zgadzam się z Tobą.
Co do reszty to moim zdaniem nie masz racji. Polemizowałem już kiedyś z Twoją opinią ale nie przytoczę ale nie powtórzę.
W skrócie "i jak ktoś sobie wkłada na tył wypasione klocki i wiercone tarcze to oczywiście bardzo fajnie jak ktos drift robi albo generalnie lubi szarpać ręczy i w innym wypadku to dla mnie strata kasy"
hhmm...drifterzy mają hydraulik z tyłu więc super tarcze/klocki na TEJ osi nie mają większego znaczenia, a szarpiących ręczny w Miacie zostawię w spokoju
Jeśli natomiast jedziesz na czas autem wyważonym 50/50 to przy dohamowaniach z transferem masy balans hamowania JEST istotny. Imo
Edit:przód jest istotniejszy w hamowaniu ale Miata to nie pasek w tedeiku
Co do reszty to moim zdaniem nie masz racji. Polemizowałem już kiedyś z Twoją opinią ale nie przytoczę ale nie powtórzę.
W skrócie "i jak ktoś sobie wkłada na tył wypasione klocki i wiercone tarcze to oczywiście bardzo fajnie jak ktos drift robi albo generalnie lubi szarpać ręczy i w innym wypadku to dla mnie strata kasy"
hhmm...drifterzy mają hydraulik z tyłu więc super tarcze/klocki na TEJ osi nie mają większego znaczenia, a szarpiących ręczny w Miacie zostawię w spokoju
Jeśli natomiast jedziesz na czas autem wyważonym 50/50 to przy dohamowaniach z transferem masy balans hamowania JEST istotny. Imo
Edit:przód jest istotniejszy w hamowaniu ale Miata to nie pasek w tedeiku
Rules are made to be broken
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
cieszę się , ze wiesz o co mi chodzi i uwielbiam kogoś kto ma inne zdanie bo wtedy jest ciekawie a jak wszycy mówią to samo to idzie zasnąć .... w temacie będę się upierał http://www.miata.net/sport/Physics/01-Weight-Transfer.html a to co najważniejsze to "Thus, by braking at one g in our example car, we add 640 pounds of load to the front tires and take 640 pounds off the rears! This is very pronounced weight transfer." i dla mnie nie podważając generlanie wagi hamowania tyłu warto pamiętać co się dzieje jak naprawdę dyptamy ostro .... ni eudało mi sie nigdy pościć dymu z tylnych klocków a z przednich to nie jest trudne i tylko tyle , moze gdzieś za bardzo popłynąłem z tym olewaniem tyłu ale generalnie chodzi o skupianie się nad tym co robi robotę a robi przód ...
do zobaczenia na kielcach
do zobaczenia na kielcach
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
Cala rzecz rozchodzi się o to co napisałeś. Palnąłeś, trudno. Zamiast się od tego dawno odciąć, to wolisz sie pograzac i tlumaczyc. Moze jak urosne, to zrozumiem dlaczego. :neutral:
Stary wyga o hamulcach:
http://www.youtube.com/watch?v=G7Gm1Swa0FE&feature=youtu.be&t=8m42s
PS z tymi "projekcjami" tez ale poplynales...
arturo_tiburon pisze:panowie, tył prawie nie bierze udziału w hamowaniu naprawdę doktoryzowanie się nad klockami na tył trochę mnie dziwi inwestujcie w przód
Stary wyga o hamulcach:
http://www.youtube.com/watch?v=G7Gm1Swa0FE&feature=youtu.be&t=8m42s
PS z tymi "projekcjami" tez ale poplynales...
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam
Niech się ktoś wypowie jakie klocki będą odpowiednie na tył , czy te Ashuki dają radę czy coś innego polecacie .
pozdro
Niech się ktoś wypowie jakie klocki będą odpowiednie na tył , czy te Ashuki dają radę czy coś innego polecacie .
pozdro
Ja mam od kilku dni EBC black i wydaje mi się że pylą idiotycznie. Dobre opinie są na temat OEMowych klocków - Sumimoto bodajże.
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam u siebie w NB EBC Black, hamują bardzo dobrze( pojawiło się kilka awaryjnych sytuacji więc przetestowane), jednak mają jedną wadę - mianowicie - piszą! Choć muszę przyznać, że po zrobieniu na nich ok 1 tys. km zjawisko jak by zmalało.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
teraz i ja dolacze do tematu hamulcowego bo mozna rzec ze to moj konik. Doktoryzowalem sie w tym temacie (amatorsko) na dwoch Preludach i Lancerze wiec uwazam ze cos tam wiem. W razie czego pytajcie, jesli bede w stanie pomoge
Jesli chodzi o obozy "tyl jest potrzebny" vs "tyl jest niepotrzebny" to ja opowiadam sie za opcja 1 przynajmniej do zwyklego jezdzenia po miescie w roznych warunkach. Wierzcie mi ze odpowiedni tyl (ani za slaby ani za mocny) naprawde sie przydaje szczegolnie w zlych warunkach np. mokro czy nawet snieg. kiedy jest sucho faktycznie moze nie byc zbyt wielkiej roznicy.
W Miatce jeszcze nie grzebalem - ale w mojej akurat nie ma potrzeby bo hamuje ladnie
Jesli chodzi o obozy "tyl jest potrzebny" vs "tyl jest niepotrzebny" to ja opowiadam sie za opcja 1 przynajmniej do zwyklego jezdzenia po miescie w roznych warunkach. Wierzcie mi ze odpowiedni tyl (ani za slaby ani za mocny) naprawde sie przydaje szczegolnie w zlych warunkach np. mokro czy nawet snieg. kiedy jest sucho faktycznie moze nie byc zbyt wielkiej roznicy.
W Miatce jeszcze nie grzebalem - ale w mojej akurat nie ma potrzeby bo hamuje ladnie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Również i ja przymierzam się do wymiany . Skrzywiłem lewą przednią tarczę, była ratowana na tokarce, ale po 500 km zaczęła bić jeszcze mocniej . Więc nasuwa się moje pytanie, czy ten zestaw da radę?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100032-0-161-df4405.html#informacje-produktowe oraz http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100030-0-161-gdb3302.html
Zaczęła mnie również niepokoić inna rzecz. Bawiąc się dzisiaj na parkingu, naciągnąłem sobie za mocno ręczny i zobaczyłem że tylna lewa tarcza mocno się nagrzała, natomiast prawda była chłodniejsza. Dostrzegłem również że na lewej tarczy klocek hamuje na całej powierzchni, a na prawej węziej (nie wiem jak to inaczej napisać
).
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100032-0-161-df4405.html#informacje-produktowe oraz http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet,mazda,mx-5-ii-nb-1998-01-2005-10,1-8-16v-146km,72-3553-15797-100030-0-161-gdb3302.html
Zaczęła mnie również niepokoić inna rzecz. Bawiąc się dzisiaj na parkingu, naciągnąłem sobie za mocno ręczny i zobaczyłem że tylna lewa tarcza mocno się nagrzała, natomiast prawda była chłodniejsza. Dostrzegłem również że na lewej tarczy klocek hamuje na całej powierzchni, a na prawej węziej (nie wiem jak to inaczej napisać
).
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
jak ci nie równo nie hamuje to sprwadź blaszki bo ich brak lub nieprawidłowe ustawienie może powodować nierówne ścieranie sie klocków ..miałem tak jak wypadła mi jedna blaszka na przodzie ...... na przód polecam tarcze mikode wiercona plus plinik bo tam brakuje miejsca i będzie robiło robotę na tył dalej polecam klocki dowolne własnie skonczyły mi się 4 klocki w sezonie na przodzie a na tyle nadal te same hmmmm co o tym mysleć nie wiem sam może koledzy podpowiedzą bo oni wiedza jak się tam te siły rozkładają przy hamowaniu
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Co do tarcz mikody to wiercone i nacinane to tylko look a nie performance - dzwonilem kiedyś do nich i pytałem czy te tarcze jakies wzmacniane sa - odpowiedź była prosta - standardowe.
Także nie wiem czy nie będą lepsze brembo lub inne firmowe.
Także nie wiem czy nie będą lepsze brembo lub inne firmowe.
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
naciecia i/lub nawiercenia tarcz maja oprocz wygladu swoje okreslone zadanie - oczyszczanie tarcz, scinanie zeszklen klockow i usuwanie "poduszki gazowej" i to moim zdaniem Mikoda spelnia. Owszem porzadne sportowe tarcze typu DBA beda lepsze - ale tez o wiele drozsze
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Mikoda nie występuje w rozmiarze do sportiva (robią tarcze na zamówienie, więc może jest to tylko kwestia poinformowania ich o zapotrzebowaniu). Himber na nich jeździ, może się wypowie jak wrażenia, zwłaszcza, że trochę toru jednak widziały. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza, ale nie można im zarzucić niskiej jakości. Są 2x tańsze od Brembo. Dodatkowo Mikody robione są w Polsce.
Pewnie jak moje się skończą to spróbuje.
Pewnie jak moje się skończą to spróbuje.