Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 gru 2012, 22:34

Szczupak pisze:ale w senie kiedy wchodzi na 1500? mi po odpaleniu zawsze wchodzi na 1500 i w ciągu 1-2 min schodzi do 800.
lepiej chyba w zimie na letnich niż w lecie na zimówkach


Właśnie nie od razu po odpaleniu, tak po na oko dwóch minutach na idlu. Zastanawiam się czy ECU po prostu dobrze tym steruje kiedy jest mocno zmrożone.

W zimie na letnich jest fajnie, tylko są delikatne problemy z podjeżdżaniem pod górkę (:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 8:34

To i ja mam głupie zimowe pytanie - czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć co się właśnie stało? :P
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/594/20121210075306.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
Na załączonym zdjęciu - silnik włączony, chwilę po wyjeździe z domu rano, obroty wskazują 0 :/ silnik sprawia wrażenie, jakby chodził dobrze, nie czuć koła zamachowego ani nienaturalnych wibracji. jedyne co, to przy delikatnym wkręcaniu na obroty idzie spokojnie do ok 800 (na wskaźniku), po czym nagle wkręca się na ok 1500. wrażenie też jest, jakby wskaźnik nie był abstrakcyjnie odcięty od działania silnika. Co ciekawe po pewnym czasie (rozgrzanie oleju?) nagle wskaźnik wrócił do normalnej pozycji. Dodam, że nigdy wcześniej nie miałem problemów z silnikiem, oleju nie je, bieg jałowy jest stabilny, popychacze czasem klekotną i pasek czasem pisknie, ale nie natarczywie.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 gru 2012, 11:36

Szczupak pisze:To i ja mam głupie zimowe pytanie - czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć co się właśnie stało? :P
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/594/20121210075306.jpg/][url=http://img594.imageshack.us/img594/3434/20121210075306.jpg]Obrazek[/url][/URL]


na pewno płyn do spryskiwaczy się skończył :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 12:28

Szczupak pisze:co się właśnie stało


nie wiem co sie stalo, ale w jeepie podczas mrozu na tajkie objawy pomagalo dupniecie z lapki w zegary :mrgreen:
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 13:08

nie tyle płyn, co czujnik się skończył :P zbiorniczek jest pełen zimowego płynu, ale kontrolka i tak swoje ;)

a co do mrozów - zapomniałem wspomnieć, że miata nocuje w ogrzewanym garażu, więc wcale nie było jej zimno :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

10 gru 2012, 17:54

Pytanie z kategorii "czy tak po prostu ma być czy coś jest nie tak" zwłaszcza do posiadaczy NB:
Po kupnie swojej MX-5 zauważyłem, że po odpaleniu i osiągnięciu jakiejś prędkości (nie wiem, 10 km/h?) gdzieś było słychać taki pojedynczy syk, zastanawiałem się co to jest. Nie było to od razu po odpaleniu, tylko zazwyczaj po tym jak zaczynałem już jechać normalnie na jedynce (przy powolnym wycofywaniu z miejsca parkingowego tego syku jeszcze nie było, dopiero już w czasie jazdy do przodu).

Teraz spadło trochę śniegu, i sprawdzając, jak trzymają moje zimówki poprzez ostre hamowanie, po wyłączeniu się pompy ABSu słychać ten sam syk. Co to jest i czy to normalne?

Dodam, że mam lekkie rozszczelnienie gdzieś na układzie kierowniczymi i w którymś miejscu jest lekko wilgotno od płynu do wspomagania układu kierowniczego, który jest chyba też do wspomagania układu hamulcowego, o ile się nie mylę?
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 18:42

Koledzy szybkie pytanie: czy wyciągnięcie z auta akumulatora na jakiś czas może coś spaprać np. z pilotem centralnego zamka? O rzeczy oczywiste jak zegarek czy radio nie pytam :cool:
Rules are made to be broken
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

10 gru 2012, 19:47

Radio możesz sobie rozkodować... :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 22:21

Kurak pisze:Właśnie nie od razu po odpaleniu, tak po na oko dwóch minutach na idlu.

A nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie ? Takiej, która się ujawnia na przykład po nagrzaniu się gumy...
Kurak pisze:Zastanawiam się czy ECU po prostu dobrze tym steruje kiedy jest mocno zmrożone.

Nie żartuj. Musiałbyś je do ciekłego azotu wrzucić, żeby zaczęło źle działać. To nie sterownik do lampek na choinkę...
Hantkus pisze:czy wyciągnięcie z auta akumulatora na jakiś czas może coś spaprać np. z pilotem centralnego zamka?

Nie. Warto jedynie go potem nie zapomnieć z powrotem włożyć :razz:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 22:36

grzes pisze:ten imbus do tłoczka pod śrubką (12) to 5 ;) gdybyś napotkał przypadkiem zajechane tam wnętrze (objechany imbus) to zawsze możesz tłoczek kręcić (wkręcić) jakimś kluczem szwedzkim/francuskim małych gabarytów, ważne żeby robić to delikatnie, nie uszkodzić gumki, nie zrobić zadziorów nie potrzebnie.


Pod śrubą (klucz 14) imbus (klucz 4)... Jak "imbus" jest zjechany to zazwyczaj na ząbkach z drugiej strony więc go skracamy szlifierką kątową, poprawiamy iglaczkiem i wio...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

11 gru 2012, 13:18

Szybkie pytanie - podłużnice to także dobre punkty do podłożenia pod nie kobyłek?
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

11 gru 2012, 15:06

Podpinam się pod to samo pytanie;) Lepiej na progach (wzmocnionych) czy podłużnicach postawić auto przy wymianie sprężyn i stabów?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

11 gru 2012, 15:14

Tzn ja zawsze stawiam na podłużnicach tam gdzie blacha jest podwójnie złożona. I nigdy nie miałem z tym żadnych problemów i nic się nie odkształciło ale tak dla formalności jestem ciekawy.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

11 gru 2012, 15:15

Imho podłużnice to dużo lepsze miejsce niż progi
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 gru 2012, 21:41

Hantkus pisze:Imho podłużnice to dużo lepsze miejsce niż progi


+1, ale jedno i drugie potrafi się w Miacie pogiąć.

Polecam wózek + wahacze. No chyba, że ktoś chce zawieszenie wymieniać, ale to raczej z kobyłek trudne będzie :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 gru 2012, 21:57

dmk +1 testowane, progi i podłużnice lubią się przygiąć, a wózki (sanki jak kto woli) i wahacze są dość odporne.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2012, 15:49

Szybkie pytanie. Co lepiej wrzucić? Dedykowany katalizator z nie wiadomo z jakim wnętrzem:
http://www.kadex-tlumiki.pl/2434,Katalizator-Mazda-MX-5--1-6i---1-8i

czy do wspawania z normą euro2? w tym przypadku jaką średnicę montażową wybrać?
http://www.kadex-tlumiki.pl/1833,katalizator-plaski-metalowy-1200---2000ccm
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 15:58

autopaga pisze:Co lepiej wrzucić?

kawałek rurki/strumienicę?
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 gru 2012, 16:06

Czy podluznice sa szczelnie zamknietym elementem czy maja przewiew przez srodek? Chodzi mi o to czy w srodku ruda sobie szaleje czy jest czysciutko. Jest sens tam napuszczac jakiegos srodka antykorozyjnego? Jesli tak to ktoredy?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2012, 16:24

jak robiłem konserwację swojej, rozebrałem cały pas przedni i miałem dostęp do środka podłużnic od przodu
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2012, 16:25

Chcę zostawić katalizator, więc z tych dwóch opcji poproszę o radę.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 16:35

Qbatron pisze:Czy podluznice sa szczelnie zamknietym elementem czy maja przewiew przez srodek? Chodzi mi o to czy w srodku ruda sobie szaleje czy jest czysciutko. Jest sens tam napuszczac jakiegos srodka antykorozyjnego? Jesli tak to ktoredy?


Są otworki w podłużnicach... Ewentualnie wykręć jakieś śrubki. :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 gru 2012, 17:49

Aro pisze:
Qbatron pisze:Czy podluznice sa szczelnie zamknietym elementem czy maja przewiew przez srodek? Chodzi mi o to czy w srodku ruda sobie szaleje czy jest czysciutko. Jest sens tam napuszczac jakiegos srodka antykorozyjnego? Jesli tak to ktoredy?


Są otworki w podłużnicach... Ewentualnie wykręć jakieś śrubki. :wink:


No to git, dzieki :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 17:52

Qbatron pisze:
Aro pisze:
Qbatron pisze:Czy podluznice sa szczelnie zamknietym elementem czy maja przewiew przez srodek? Chodzi mi o to czy w srodku ruda sobie szaleje czy jest czysciutko. Jest sens tam napuszczac jakiegos srodka antykorozyjnego? Jesli tak to ktoredy?


Są otworki w podłużnicach... Ewentualnie wykręć jakieś śrubki. :wink:


No to git, dzieki :)


Jak cos to dzwoń... Popołudniami jestem pod telefonem. Tylko jutro wieczorem idę się odchamić... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 gru 2012, 18:27

autopaga ja bym wziął ten pierwszy przynajmniej będzie pasować. Dopytaj tylko czy jeśli by nie pasował to można zwrócić.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 gru 2012, 9:01

Aro pisze:Jak cos to dzwoń... Popołudniami jestem pod telefonem. Tylko jutro wieczorem idę się odchamić... :wink:

Dzis zajechalem na podnosnik i zobaczylem ze to bedzie bezproblemowe, pytalem nie pamietajac jak to wyglada od spodu :)


Z innej beczki: Hipotetyczna sytuacja - mam NA i NB - chce je zamienic zawieszeniami, p&p czy cos musze dokupic/przelozyc?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2012, 9:16

Qbatron, do NA wchodzi zawias z NB bez problemu, musisz pamiętać tylko o górnych mocowaniach amorków :wink:
Brożynek aktualnie wsadza zawias ze sportiva :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 gru 2012, 11:30

funky pisze:Qbatron, do NA wchodzi zawias z NB bez problemu, musisz pamiętać tylko o górnych mocowaniach amorków :wink:
Brożynek aktualnie wsadza zawias ze sportiva :mrgreen:


Czyli przekladam gorne mocowania miedzy setami i moge je zamontowac, dobrze kombinuje?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2012, 12:13

Qbatron, tak, ja mam to tak zrobione u siebie - gwint z NB + górne mocowania z NB :wink:
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 gru 2012, 12:15

funky pisze:Qbatron, tak, ja mam to tak zrobione u siebie - gwint z NB + górne mocowania z NB :wink:


Czyli nie przekladam mocowan - wymontowuje caly set z NB (ktory z definicji ma gorne mocowania z NB)i wkladam go p&p do NA.

To samo w druga strone?
ODPOWIEDZ