Katalizator

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

arcik
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2006, 11:45
Lokalizacja: Ruda Sl. Zabrze

03 sty 2007, 16:34

Niestety padł mi katalizator. Wie może ktoś czy jest jakaś różnica między katalizatorami w NA a NB ? Myślę nad zakupem tego kata: http://www.katalizatory.arknet.pl/product_info.php?products_id=56
będzie pasował???
Jaki katalizator byście polecili???
pozdr
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 sty 2007, 18:23

arcik pisze:Niestety padł mi katalizator. Wie może ktoś czy jest jakaś różnica między katalizatorami w NA a NB ? Myślę nad zakupem tego kata: http://www.katalizatory.arknet.pl/product_info.php?products_id=56
będzie pasował???
Jaki katalizator byście polecili???
pozdr

Czym się charakteryzuje padnięty kat?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
arcik
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2006, 11:45
Lokalizacja: Ruda Sl. Zabrze

03 sty 2007, 20:06

Konrad pisze:Czym się charakteryzuje padnięty kat?


np brzęczeniem wewnątrz kata na ciepłym silniku
arcik
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2006, 11:45
Lokalizacja: Ruda Sl. Zabrze

03 sty 2007, 20:08

Konrad pisze:Czym się charakteryzuje padnięty kat?


np brzęczeniem wewnątrz kata na ciepłym silniku oraz przekroczoną normą emisji spalin
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

03 sty 2007, 21:04

A czy w NB sa dwie sondy lambda? Wsrod znajomych bylo kilka przypadkow padnietych katow w Toyotach. Efekt byl taki, ze wyskakiwal CEL, poniewaz komputerowi nie podobal sie sklad spalin za katalizatorem...

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

04 sty 2007, 10:42

arcik pisze:
Konrad pisze:Czym się charakteryzuje padnięty kat?


np brzęczeniem wewnątrz kata na ciepłym silniku oraz przekroczoną normą emisji spalin

No to mam ten objaw od początku - norma do tej pory nie była przekroczona jakoś, przynajmniej 'na wyjściu'. Bo 'na wejściu' jest przekraczana dość często - ostatnio w okolicach 13l/100km się poruszam. Wryyy.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

04 sty 2007, 10:48

Konrad pisze:No to mam ten objaw od początku - norma do tej pory nie była przekroczona jakoś, przynajmniej 'na wyjściu'. Bo 'na wejściu' jest przekraczana dość często - ostatnio w okolicach 13l/100km się poruszam. Wryyy.


A ja myslalem, ze moje 11-12 w 1.8 to duzo :)

tx
luket
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2006, 20:59
Lokalizacja: Szczecin

04 sty 2007, 14:28

U mnie sa podobne objawy jak u Arcika - brzeczy wydech jak jest rozgrzany. W dodatku cos czasem popiskuje ale tylko na wolnych obrotach, nigdy podczas jazdy - w serwisie powiedzieli, ze to rowniez od wydechu.
Na przegladzie norma spalin byla OK. Zadnych dziur rowniez nie widac - raczej jeszcze swieze blachy. Widocznie MX-5 trzeba caly czas jezdzic i sie nie wsluchiwac :wink:
arcik
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2006, 11:45
Lokalizacja: Ruda Sl. Zabrze

04 sty 2007, 21:05

...jest jakaś różnica między nimi? czy nie. Jak myślicie, kupować tego kata z linka powyżej??? :???:
mox
Posty: 98
Rejestracja: 29 cze 2005, 11:41
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 sty 2007, 16:23

te dzwięki z brzęczących osłon też mnie wnerwiają ......, ale walka z nimi dość trudna ...
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

15 sty 2007, 14:02

a nie mozna poprostu wymontowac katalizatora i zastapic go zwwykla rura???
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

15 sty 2007, 14:06

drahenfels pisze:a nie mozna poprostu wymontowac katalizatora i zastapic go zwwykla rura???

Odkąd się dowiedziałem, że silnik bez kata działa sprawniej (mniejsze opory wydechu) i daje się wyregulować zgodnie z normami, uważam, że można.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

15 sty 2007, 14:16

tez mi sie tak wydaje...
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

16 sty 2007, 1:08

ja tak mam :( nie polecam :(

przy ostrym ruszaniu (przyspieszaniu) dzwieki podobne do startujacego odrzutowca :/

NIE POLECAM , lepiej juz kupic jakis tani kat.

zastąpienie kata tłumikiem tez niewiele daje
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

16 sty 2007, 8:28

zalezy co kto lubi, ja tez tak mam i jest super, lubie ten dzwiek
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

16 sty 2007, 9:56

IMHO to troche nie fair. Kto daje nam prawo zatruwac powietrze bardziej niz to konieczne? Zwlaszcza, ze sportowe katalizatory o niewielkich oporach to nie jest droga sprawa.

tx
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

17 sty 2007, 18:01

myśle, że mazda bez katalizatora zatruwa powietrze znacznie mniej niż prawie każdy autobus miejski (czarna chmura batorego) albo wszeliego rodzaju ciężarówki typu ził, tatra, etc. ... a wyegulowany silnik bez katalizator niznacznie przekracza normy
[url]www.driftking.pl[/url]
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

17 sty 2007, 20:19

driftking pisze:myśle, że mazda bez katalizatora zatruwa powietrze znacznie mniej niż prawie każdy autobus miejski (czarna chmura batorego) albo wszeliego rodzaju ciężarówki typu ził, tatra, etc. ... a wyegulowany silnik bez katalizator niznacznie przekracza normy


Ale zatruwa wiecej niz mazda z katalizatorem. Czy to, ze inni wywoza smieci do lasu pozwala nam rzucac na ulice papierki?

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

17 sty 2007, 22:07

Moja bez katalizatora (1.6) zatruwa mniej niż Twoja z ;P
A poważniej - przekracza normę, czy nie? Bo mnie się zdaje, że właśnie nie. Jeśli przekracza, to kiedy - jak stoi, czy jak jedzie i w którym zakresie obrotów? Pytam, bo kiedyś jeździłem autem z wybitnie niskoobrotowym silnikiem (max moment od 2400 do 3600), który co prawda kręcił się do 5500 ale wtedy auto jechało ponad 200. I trochę mnie irytowało jak podczas badania musiałem wykazywać poziom smrodu przy 4000-4500 obrotów. Dla Miaty to akurat obroty 'porannej kawy' ale tam to raczej była już 'noc w klubie';)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

17 sty 2007, 22:20

Nie wiem czy przekracza czy nie. Poki co mam sprawny kat. Raczej chodzi mi o pewne podejscie. Jak mi sie katalizator skoczy to wstawie nowy zamiennik o niskich oporach a nie rure. I jesli kiedys kupie turbo-kit to kat zostanie. Podobnie jesli kiedys bede mial psa to bede po nim sprzatal trawnik. Tak sobie umyslilem :)

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 sty 2007, 12:00

tunix pisze:Nie wiem czy przekracza czy nie. Poki co mam sprawny kat. Raczej chodzi mi o pewne podejscie. Jak mi sie katalizator skoczy to wstawie nowy zamiennik o niskich oporach a nie rure. I jesli kiedys kupie turbo-kit to kat zostanie. Podobnie jesli kiedys bede mial psa to bede po nim sprzatal trawnik. Tak sobie umyslilem :)

tx

Bardzo ślicznie sobie umyśliłeś. Mam podobne zdanie - moje wątpliwości dotyczą tylko tego, czy do niskiego smrodu konieczny jest kat i czy tego samego nie da się uzyskać w inny, mniej kosztowny sposób.
Jak będę miał psa, to i ziemię na której będzie mógł kupkać do woli;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

18 sty 2007, 12:12

Konrad pisze:Bardzo ślicznie sobie umyśliłeś. Mam podobne zdanie - moje wątpliwości dotyczą tylko tego, czy do niskiego smrodu konieczny jest kat i czy tego samego nie da się uzyskać w inny, mniej kosztowny sposób.


Mozna na przyklad pchac auto :twisted:

tx
Milosz
Posty: 34
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:30
Lokalizacja: Kraków

09 lut 2009, 13:43

odgrzewając temat jak jest z tymi sadami w mx 5 1.6 z 2000 roku (NB) generalnie przymierzam się do wywalenia kata ale z powodu strasznego nagrzewani się całego tunelu środkowego od niego... czy wywalenie kata i zastąpienie go rurką tak negatywnie wpłynie na dźwięk mimo nie ruszania reszty wydechu ?? - dziękuje za wszelkie informacje !
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

09 lut 2009, 14:47

Zostaw go w spokoju. Wyklej sobie jakąś termoizolacją tunel od srodka albo zleć dospawanie do kata jakiejś osłony od góry.
Milosz
Posty: 34
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:30
Lokalizacja: Kraków

09 lut 2009, 16:04

prosił bym o rzeczową informacje o skutkach jego wycięcia ;)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

09 lut 2009, 18:24

bedzie troche głośniej i odrobine szybciej;)
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2009, 7:30

powinien się lepioej wkręcać i będzie głośniejszy. Ja bym jeśli już wybił środek i zaspawał bo przeglądu Ci nie przejdzie albo dowód zabiorą jak się uprą. a no i śmierdzieć będzie bardziej. a jak jest z sondą lambda ? nie ma za katalizatorem ?
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2009, 12:07

Marcin_TDI pisze:a jak jest z sondą lambda ? nie ma za katalizatorem ?

Jest. Będzie zgłaszać błędy i ogólnie będzie do chrzanu :mrgreen: Nie za bardzo mi się widzi ruszanie katalizatora w celu obniżenia grzania tunelu :shock: Rury wydechu nie usuniesz, więc ona dalej będzie grzać. Lepiej pójść w kierunku izolowania źródła ciepła, tak jak quench pisał. Albo jeszcze dodatkowo izolacja termiczna bezpośrednio na wydech.
btw, sprawdziłeś już stan osłon gumowych lewarka ? od tego najlepiej zacząć...

Pozdr
M
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2009, 12:10

majkel_c pisze: Albo jeszcze dodatkowo izolacja termiczna bezpośrednio na wydech.

właśnie ja bym kupił taśmę (taka podobna do parcianej) używaną do customowych kolektorów wydechowych i obwinął rurę na pewnym odcinku a samą puszkę katalizatora osłonił lub też zaizolował (nie pamiętam teraz jak to wygląda tam i ile jest miejsca)

jak jest sonda za katem to wogóle zapomnij o wycinaniu
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Milosz
Posty: 34
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:30
Lokalizacja: Kraków

10 lut 2009, 15:15

bardzo dziękuje za pomocna i rzeczowa odpowiedz ;)
ODPOWIEDZ