Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
- Model: NB FL
- Wersja: 2001 1.8 SPORT S
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
A ktoś ćwiczył temat takich "wyczynówek" ?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang-ns-2-205-45-r16-87-v-xl
na zachodzie całkiem ciekawie o nich wypisują jakośc / cena
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang-ns-2-205-45-r16-87-v-xl
na zachodzie całkiem ciekawie o nich wypisują jakośc / cena
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Szukam kompletu gum "15 do NB 1,8
Trochę się już naczytalem i póki co moim faworytem jest Hankook Ventus S1 Evo:
http://allegro.pl/hankook-ventus-s1-evo-195-50r15-nowe-promocja-i2209575129.html
Zna ktoś? Słyszałem wiele dobrego o tych oponach, zgadzacie się
Trochę się już naczytalem i póki co moim faworytem jest Hankook Ventus S1 Evo:
http://allegro.pl/hankook-ventus-s1-evo-195-50r15-nowe-promocja-i2209575129.html
Zna ktoś? Słyszałem wiele dobrego o tych oponach, zgadzacie się
Rules are made to be broken
W tej chwili cena Pirelli PZero Nero 205/45R16 to około 450zł. Jakie są ceny takich opon na jesieni/w zimę? Dużo da się zaoszczędzić odwlekając zakup?
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Nic. Czekałem całą zimę na obniżkę cen i się nie doczekałem
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
http://www.sklepopon.pl/toyo-pxr1r,p-21012
Co sądzicie o tych oponkach? Mogę je kupić uważam za bdb kasę (nowe) ale nie wiem czy zdadzą egzamin w jeździe codziennej. Typowo sportowe oponki. Niby opinie mają dobre w necie jako opony nie tylko na tor.
Co sądzicie o tych oponkach? Mogę je kupić uważam za bdb kasę (nowe) ale nie wiem czy zdadzą egzamin w jeździe codziennej. Typowo sportowe oponki. Niby opinie mają dobre w necie jako opony nie tylko na tor.
zaMIATAcz
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Jako że w moich oponach z tyłu skończył się bieżnik ( Turanza )zaczałem rozglądać się za oponami. Trafiły się ContiPremiumContact2 w dobrej cenie więc kupiłem.
No i co, stwierdziłem że błedem było rezygnowanie z Bridgestone. Ścianka boczna ok- twarda- nie kładzie się w zakrętach ale przyczepność w deszczu - naprawdę bardzo słabo.
Bardzo łatwo tracą przyczepność - Turanzy pod tym względem są o wiele lepsze.
Czuć że są poprostu twarde - takie ślizgacze. Nie polecam - więcej ich nie kupię.
No i co, stwierdziłem że błedem było rezygnowanie z Bridgestone. Ścianka boczna ok- twarda- nie kładzie się w zakrętach ale przyczepność w deszczu - naprawdę bardzo słabo.
Bardzo łatwo tracą przyczepność - Turanzy pod tym względem są o wiele lepsze.
Czuć że są poprostu twarde - takie ślizgacze. Nie polecam - więcej ich nie kupię.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
A ja kupiłem Hankook'i Ventus S1 evo 195/50/15 komplet poniżej 1000 pln i mają jeden minus:
trzymają tak, że naprawdę ciężko rzucić dupskiem z marszu
Poza tym po zrobieniu na nich koło 900 km mogę szczerze polecić-nie na darmo w testach opon 2010-2012 tylko 2 razy! były poza podium
trzymają tak, że naprawdę ciężko rzucić dupskiem z marszu
Poza tym po zrobieniu na nich koło 900 km mogę szczerze polecić-nie na darmo w testach opon 2010-2012 tylko 2 razy! były poza podium
Rules are made to be broken
Tomai te conti premium contact 2 sa nowe?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
piwo pisze:Tomai te conti premium contact 2 sa nowe?
Używane ale w bardzo dobrym stanie, data produkcji - 46 tydzień 2008 i 6mm bieżnika.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
czyli porowanie masz 4 letnich w miare niezuzytych conti z 4 letnimi zuzytymi turanzami? kurcze to w sumie dosc ciekawa opinia, bo zazwyczaj wlasnie conti mocno chwalono za zachowanie na mokrym.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Ja kupiłem Mazdę na oponach z 2005(Kleber Hydraxer tył) i 2006(Dunlop Sp Sport 01 przód) i moim zdaniem taka opona z racji wieku staje się twarda i nie ma opcji żeby trzymała tak jak opona nowa czy np. 2-letnia. W końcu im bardziej miękka mieszanka tym lepsza trakcja, oczywiście kosztem zużycia
Rules are made to be broken
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
piwo pisze:czyli porowanie masz 4 letnich w miare niezuzytych conti z 4 letnimi zuzytymi turanzami? kurcze to w sumie dosc ciekawa opinia, bo zazwyczaj wlasnie conti mocno chwalono za zachowanie na mokrym.
Jeśli chcesz porównywać dokładnie , to te Conti mają 3 lata i 4 miesiące. A na Turanzach to ja jeżdżę od samego początku kiedy kupiłem pierwszą miatę, znam je bardzo dobrze zużyłem już 2 komplety. Moje obecne Turanzy z przodu są 2 letnie a tylne które straciły bieżnik też jakoś tak.
A na Turanzach w sumie jeżdże prawie 4 lata na drugiej mx-5.
W każdym bądź razie czuję różnicę - jak to się mówi ładnie - "w tyłku" Conti to ślizgacze. Oczywiście - w deszczu , na suchyn nie mam zastrzeżeń, są przewidywalne.
Też kupywałem Conti z przeświadczeniem że będą lepsze od Turanzy a tu niespodzianka.
Może w cięższym aucie by się sprawdziły, ale w miacie nadają się tylko do spokojnego przemieszczania się.
[ Dodano: 03-04-2012, 16:59 ]
funky pisze:na 16tkach sportiva są sportcontacty 2 i na mokrym nie traciły przyczepności...chyba, że chciałem
Porównywanie tylko ma sens jeśli rozmawiamy o tym samym rozmiarze czyli w tym przypadku 195/50R15
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Chciałbym jeszcze zauważyć, że Tomai pisze o ContiPremiumContact2, a funky o ContiSportContact2. Więc porównywanie dwóch zupełnie innym opon mija się z celem .
Ja osobiście posiadam ContiSportContact3 i co do trzymania w zakrętach i drogi hamowania jest bardzo ok, jedynym ich mankamentem jest dość miękka ścianka no i jak to Continentale mają dość miękką mieszankę, więc schodzą dość szybko. w porównaniu do moich poprzednich, czyli Bridgestone Potenza RE050A.
Conti 205/55/17 - przednia oś
Potenza 225/45/17 - tylna oś
oczywiście nie w miacie
Ja osobiście posiadam ContiSportContact3 i co do trzymania w zakrętach i drogi hamowania jest bardzo ok, jedynym ich mankamentem jest dość miękka ścianka no i jak to Continentale mają dość miękką mieszankę, więc schodzą dość szybko. w porównaniu do moich poprzednich, czyli Bridgestone Potenza RE050A.
Conti 205/55/17 - przednia oś
Potenza 225/45/17 - tylna oś
oczywiście nie w miacie
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
=DZOGI= pisze:Chciałbym jeszcze zauważyć, że Tomai pisze o ContiPremiumContact2, a funky o ContiSportContact2. Więc porównywanie dwóch zupełnie innym opon mija się z celem .
Racja.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Nie wiem na ile Ci to pomoże Maks, ale w miałem kiedyś FALKEN FK452. Oponka bardzo fajna, niezła na sucho i na mokro. Co ciekawe były to najlepiej odlane opony jakie miałem = wyważyli mi koła praktycznie bez odważników i nic nie biło.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
=DZOGI= pisze:Chciałbym jeszcze zauważyć, że Tomai pisze o ContiPremiumContact2, a funky o ContiSportContact2. Więc porównywanie dwóch zupełnie innym opon mija się z celem .
przeoczyłem, mój błąd
miatasm.com
mam założone potenzy adrenaline RE002 (made in Thailand), na razie się docierają, więc nie napiszę nic specjalnego, nie miałem też okazji jechać na mokrym..
w międzyczasie czytałem trochę opinii o nich, na plusy na pewno to, że są bardzo ciche i nie zużywają się tak szybko jak T1R (nawet pisali na forach że dożywają 2-3x tyle co Toyo) no i wyglądają super
ale przy tej cenie co jest w sklepach (ja kupiłem taniej), na pewno można znaleźć lepsze opony..
do poczytania: http://www.mx5forum.co.nz/viewtopic.php?p=48215
w międzyczasie czytałem trochę opinii o nich, na plusy na pewno to, że są bardzo ciche i nie zużywają się tak szybko jak T1R (nawet pisali na forach że dożywają 2-3x tyle co Toyo) no i wyglądają super
ale przy tej cenie co jest w sklepach (ja kupiłem taniej), na pewno można znaleźć lepsze opony..
do poczytania: http://www.mx5forum.co.nz/viewtopic.php?p=48215
I have to say it's really frustrating choosing a tyre, as the common comparison people make with RE001/2 is the T1R. The majority of commentary I've heard on the difference though is that the T1R has (understandably) slightly better wet grip, but that the sidewalls are rather weak and the tyre seems to "squirm" when hot. Also that the T1R rapidly loses its grip as it wears, while the RE001/2 seems to stay consistent until the end.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Potenzy są nareszcie w rozmiarze 15 No to już wiem jakie będą moje następne opony
Czy widzicie gdzieś żeby były w indeksie prędkości H ? Bo ja wszędzie widzę tylko indeks W a nie zamiarzam rozpędzać się miatą do 270 km/h
Czy widzicie gdzieś żeby były w indeksie prędkości H ? Bo ja wszędzie widzę tylko indeks W a nie zamiarzam rozpędzać się miatą do 270 km/h
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Ja obecnie mam na R14 - jakieś Wanli - z tego co czytam, chińszczyzna - ale o dziwo , to jeździ
- bezproblemowo . Niedługo , jak tylko załatają większość dziur w PZ, zakładam felgi 16
- z oponami yokohama A539 - 215/40 Ciekawe , na ile komfort spadnie . Cóż
nie chciałem takiego rozmiaru, ale ... wybierałem samochód , nie opony ..
- bezproblemowo . Niedługo , jak tylko załatają większość dziur w PZ, zakładam felgi 16
- z oponami yokohama A539 - 215/40 Ciekawe , na ile komfort spadnie . Cóż
nie chciałem takiego rozmiaru, ale ... wybierałem samochód , nie opony ..
remik pisze: Niedługo , jak tylko załatają większość dziur w PZ, zakładam felgi 16
Możesz trochę poczekać
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]