Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Diesel2012
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: Legionowo

08 sty 2012, 13:56

Tylko czy silnik zdrowy...a jak powinien zachowywać się wydech na zimnym silniku tzn. jakie ilości dymu są dozwolone, sprawdziłem to temp. ok. 0 i dym szary...nie niebieski. Czy na syntetyku, może przepalać mniej oleju czy dla samej zasady będzie go przepalał więcej bo jest rzadszy?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 sty 2012, 16:32

Diesel2012 pisze:Czy na syntetyku, może przepalać mniej oleju


Może mniej, a może i więcej. Ciężko jedno znaczenie wyrokować. U mnie po przejściu na syntetyk bierze chyba odrobinę mniej oleju, ale są to i tak tak małe ilości, że trudno mierzalne...
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2012, 7:47

Wroniasty jak wyglądało to przejście na syntetyk ?? płókanie silnika? poprzedni półsyntetyk był marny i uznałeś że Twój silnik pociągnie na syntetyku ?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 sty 2012, 12:24

Bardock, kupiłem Miatę ponad 3 lata temu. Miałem do niej książki serwisowe i inne duperele, które potwierdzały niski przebieg auta - niecałe 110k km ówcześnie, a poprzedni właściciel przeszedł już na półsyntetyk Mobila 10W40. Jako, że interesuję się tematem oleji trochę doszedłem do wniosku, że lepiej jej będzie jak będzie śmigać na syntetyku. Dolałem przed wymianą płukanki LM, wlałem syntetyk i wszyscy żyli długo i szczęśliwie :grin:

Przesiadka z 5W40 na 0W30 wynikała z tego, że od jakiegoś czasu robię znacznie krótsze trasy, więc chciałem żeby jak najmniej obrywał silnik przy zimnym rozruchu.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 sty 2012, 13:03

miarec pisze:W instrukcji do NA, którą widziałęm gdzieś w internecie 10W40 był olejem dedykowanym przez producenta.


W instrukcji nie ma jednej wagi oleju wymienionej jest ich cała gama w zależności od warunków, w których auto jest użytkowane.

W instrukcji do NBfl 10w40 to skrajny olej na bardzo ciepłe i suche klimaty.

Diesel2012 pisze:Czy na syntetyku, może przepalać mniej oleju czy dla samej zasady będzie go przepalał więcej bo jest rzadszy?


A dlaczego ma być rzadszy? Mineralny czy syntetyk jeżeli waga jest taka sama to lepkość mieści się w tym samych normach przyjętych dla tej wagi.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Diesel2012
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: Legionowo

09 sty 2012, 15:26

Przesiadka z 5W40 na 0W30 wynikała z tego, że od jakiegoś czasu robię znacznie krótsze trasy, więc chciałem żeby jak najmniej obrywał silnik przy zimnym rozruchu.


Przy trasach po 25km w 70% i po 5 km 30%, a odstęp między odpalaniem silnika to przynajmniej 2-3h, Olej 5W-30 będzie ok? Klimat Mazowiecki :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 sty 2012, 16:07

Diesel2012, będzie ok.
Diesel2012
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: Legionowo

10 sty 2012, 9:49

Jakiej chemii użyć do przepłukania silnika przed wymianą na syntetyk? LM? Jak to się odbywa?
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

10 sty 2012, 12:23

ciekawostka ! zawsze kupujcie orginalne filtry z ASO bo z filtrona maja 6 otworow a te z ASO 8 ....
Obrazek
Obrazek
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

10 sty 2012, 12:43

co prawda sam kupiłem ASO (akurat miałem blisko), ale bronił bym filtrona.. ilość i wielkość otworów chyba aż takiego specjalnego znaczenia nie mają - i tak opór stawia materiał filtrujący a ten u filtrona podobno jest niezły... zobacz zresztą powierzchnię otworu wlotowego i łączną wylotowych...
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

10 sty 2012, 13:19

tmx89 pisze:ciekawostka ! zawsze kupujcie orginalne filtry z ASO bo z filtrona maja 6 otworow a te z ASO 8 ....


No i co z tego? Odczepić mi się od Filtrona, jedna z ostatnich, masowo produkowanych, części made in Poland, które można założyć do auta.

Filtr oleju nie jest przyrządem do masturbacji, żeby ilość dziurek liczyć.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ziemek
Posty: 10
Rejestracja: 23 lis 2010, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 sty 2012, 14:06

Ostatnio wymieniałem filtry i jeśli ktoś nie chce kupować w ASO to polecam Knecht'a. Zarówno filtr oleju jak i powietrza są dokładną kopią filtrów Mazdy. Patrząc na nie, mam wrażenie, że Knecht robi filtry dla Mazdy zmieniając tylko napisy. Rozmawiałem ostatnio również z kilkoma mechanikami, którzy zrezygnowali z Filtrona na rzecz Knecht'a i podobno jest ok.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2012, 21:00

ziemek pisze:są dokładną kopią filtrów Mazdy


Tutaj już bym tak się nie rozpędzał. Np. filtr powietrza nie układał sie dokładnie tak samo jak oryginał w obudowie. Jest minimalnie - podkreślam- minimalnie dłuższy.
Co nie zmienia faktu że wszystkie filtry mam Knechta i nie ma z nimi żadnych problemów. Poprostu są łatwo dostępne w Intercarsie np.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Ebastian
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
Model: NB FL
Wersja: 2001 1.8 SPORT S
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

29 sty 2012, 7:23

Na olejach znam się tyle, że rozpoznam, który do sałatki, a który do samochodu.
Wiem, że należy to robić zgodnie ze zaleceniami lub nawet częściej a silnik odpłaci się wzorową pracą.
Moj poprzednik jeździł na czymś takim :

Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60

czy mogę lać i jeździć na tym samym bez ryzyka... czegokolwiek złego ? :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663

"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 sty 2012, 8:06

teoretycznie nic nie powinno się stać na takim oleju ale faktycznie to przerost formy nad treścią, bo i cenowo ten olej to już lekkie szaleństwo moim zdaniem do seryjnego silnika, po prostu nie potrzebujesz płacić za wytrzymałość temperaturową której nie wykorzystujesz.

Zalej po nim jakieś tradycyjne dobre 10w40 i będzie wszystko w porządku, a Twój portfel odczuje to tym bardziej.


..drugie primo że przy naszych zimach Twój silnik zalany takim olejem każde odpalanie "cierpi". Mimo że niby zakres temp. stosowania obejmuje mrozy, to jest on stosunkowo gęsty i w praktyce nie zły kisiel z niego przy niskiej temperaturze.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ebastian
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
Model: NB FL
Wersja: 2001 1.8 SPORT S
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

29 sty 2012, 17:20

Hmmm ... nie chcę, żeby cierpiał :)
Cena nie gra większej roli, przeliczając 5 litrów na ilość dni użytkowania i cieszenia się z wzorowej pracy silnika :)

Co polecacie :) Chyba jest jakiś typ, na którym jeździ największy % użytkowników MX :mrgreen:
Czy biorąc pod uwagę przebieg auta 180k, aktualnie używany olej nie będzie .. bezpieczniejszy?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663

"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 sty 2012, 19:02

180k? proponuję 5W40 Valvoline Max Life jeśli jeździsz teraz na czymś gęstym, przesiadłem się na ten półsyntetyk z mineralnego i zero problemów (nie w miacie :P ).
czarnaamba
Posty: 113
Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
Lokalizacja: Pruszków

29 sty 2012, 19:06

Z syntetyków - dobrą propozycją przy takim przebiegu jest MaxLife 5W-40, ewentualnie pół 10-40 ...
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 sty 2012, 19:09

Faktycznie 5W40 to syntetyk, jakoś mi się wgrało, że pół...
Ebastian
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
Model: NB FL
Wersja: 2001 1.8 SPORT S
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

29 sty 2012, 19:22

ooo totototo właśnie przypomniałem sobie, że do NA też lałem Maxlife tylko chyba 10W40
No to zaryzykuje i dam 5W40 :)
Dzięki :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663

"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

30 sty 2012, 8:34

Z innej beczki, ale też o oleje - co zrobić ze zużytym olejem po samodzielnej wymianie...?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 11:28

oddaj do najbliższego warsztatu
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 11:39

funky pisze:oddaj do najbliższego warsztatu

Albo sprawdź w wydziale ochrony środowiska urzędu gminy gdzie jest najbliższy skup takich rzeczy. Powinni to wiedzieć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 14:54

Przy okazji mam pytanie. Kiedyś na forum horneta trafiłem na opinie, że nie można zalać syntetykiem po półsyntetyku - z czego to wynika? Pytam zarówno w kontekście samochodu jak i motocykla, bo może robi to jakąś różnicę. Chodzi o to, że syntetyk za bardzo "wypłucze" silnik?
Teraz mam zalane w Maździe 10W40, chcę wlać Valvoline VR1 5W50 - lać czy nie?
Obrazek

miatasm.com
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

30 sty 2012, 16:21

Lać :) i patrzeć jak puchnie :mrgreen:

A tak żebyś nie miał wątpliwości to lać :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

30 sty 2012, 17:36

a ja bym nie lał, bo po co? A potencjalne ryzyko że silnik zacznie kaprysić istnieje i jest duże. Jak to mówi ktoś kogo cenię dużym autorytetem.. "gówno nie śmierdzi póki go nie ruszysz", troszeczkę głupie twierdzenie i w tym przypadku bardzo prawdziwe.

W mojej opinii należy dalej lać 10w40 i nie cudować.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 17:56

czy możemy rozwinąć tę dyskusję? ja też jestem ciekaw odpowiedzi, tym bardziej, że jedyne, z czym się spotykałem to "to już było przerabiane", a 23 strony tego tematu to dość sporo. Więc:
lać czy nie lać?
przeciw:
-syntetyk lepiej czyści silnik, co może się skończyć rozszczelnieniem

za:
-oj tam, oj tam, producent nie widzi przeciwwskazań
-syntetyk lepiej smaruje

jakieś inne, sprawdzone argumenty? :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2012, 18:38

mnie kusi spróbować, bo jeśli jest to kwestia szerokorozumianej kondycji silnika to wolałbym przekonać się, że coś jest nie tak i to naprawić niż jeździć ze świadomością, że wszystko jest ok, a nagle "bum" :P

ale z chęcią poczytam czym może się to skończyć :P
Obrazek

miatasm.com
jaskul
Posty: 45
Rejestracja: 23 mar 2011, 12:19
Lokalizacja: Łódź

30 sty 2012, 20:18

Sigma pisze:Z innej beczki, ale też o oleje - co zrobić ze zużytym olejem po samodzielnej wymianie...?

Z Łodzi lub okolic - chętnie przyjmę każdą ilość.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

30 sty 2012, 21:51

grzes pisze:a ja bym nie lał, bo po co? A potencjalne ryzyko że silnik zacznie kaprysić istnieje i jest duże. Jak to mówi ktoś kogo cenię dużym autorytetem.. "gówno nie śmierdzi póki go nie ruszysz", troszeczkę głupie twierdzenie i w tym przypadku bardzo prawdziwe.

W mojej opinii należy dalej lać 10w40 i nie cudować.


Nie zgadzam się, niedawno otwieraliśmy silnik zalewany tak sobie fristajlowo olejami (raz pół, raz syntetek, głownie dolewki) - bo i tak łyka, bo stary. Gały nam wypadły na wierzch co za mazut tam sobie gniazdko uwił. Z czego wynika moim zdaniem taka lekcja - jeżeli (w co bardzo średnio wierze) silnik zacznie coś markocić po przejściu z pół na pełen syntetyk - to dobrze, prędzej wiadomo, że jest do remontu, może mniej gratów będzie trzeba wymienić będzie w efekcie taniej... Wolę ruszyć takie gówno niż potem stwierdzić, że nie ma co ratować...

Przejście z pół syntetyku na pełen z jakąś płukanką po drodze tak na prawdę powinno "ożywić" silnik, który będzie miał lżej z olejem o lepszych parametrach, lepiej zbierającym syf i wolniej się zużywającym (nie dotyczy olejów wyczynowych).

Głośna teoria mówi, że po przejściu na pełen syntetyk silnik się może "rozszczelnić". Moje pytanie - w którym miejscu? Syntetyk wypłucze uszczelkę/silikon miski olejowej? Uszczelkę pokrywy zaworów? A może rozpuści uszczelkę pod głowicą?

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
ODPOWIEDZ