Zawieszenie - Problem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

24 lis 2011, 16:42

Witam. Mam dosc powazny problem z mazda, szukalem jakiegos tematu ktory by mi pomogl ale nic nie znlazlem, poza tym problem jest dosc nietypowy. a wiec tak,
jakis czas temu mialem maly wypadek z mazda, tzn udezylem tylnim kolem w kraweznik. udeznie wydaje mi sie nei bylo mocne ale felga sie pogiela (stalo sie to przy zawracaniau na skrzyzowaniu). jak sie okazalo uszkodzenu uleglo cos wiecej niz sama felga. problem wyglada tak ze tylnie kolo jest hmm.. lekko skrecone w prawo, tak mozna to opisac. Dzisiaj bylem w warsztacie na Arkuszowej w warszawie bo podobno zrobili juz troche mx-5tek, i chcialem to tak jakbyustawic (zrobic geometrie). niestety nie podjeli sie ustawiania bo musze najpier kupic nowe sruby i tuleje, star by pourywali. chlpaki poogladali auto od spodu i powiedzli ze sa 3 opcje, dokladnie nie wiadomo co sie wygielo/uszkodzilo bo az tak tego nie widac, ale albo : wachacz lub to co trzyma wachacz przy kole (nie pamietam jak to sie nazywa), albo po prostu mocowania wachacza sie przesunely. w kazdym razie doradzili mi opisac problem na forum i poszukac kogos kto zajmuje sie dokladnie naprawa zawieszenia, lub kogos kto ma jakis wachacz czy zeby porownac z mim i sprawdzi czy moj sie nadaje, zeby po prostu nie kupowac nowego.
Ogolnie na chwile obecna nie wiem co mam z tym zrobic, auto niby jezdzi ale troche nim buja dlatego staram sie nie jezdzic nim. Czekam na jakies opinie, podpowiedzi co mozna z tym zrobic, moze ktos mial kiedys jakis podobny przypadek nawet w innym aucie. dodam ze obecnie bardzo krucho stoje z kasa bo mialem kilka innych wydatkow i na takie cos nie bylem przygotowany : /
tak wiec czekam na jakies pomysly, opinie.
jest sesn probowac zrobic ta geometrie?
z gory Dziekuje za pomoc, w razie jakichs dodatkowych pytan pisac na pw.

Ps. i prosze nie pisac jakichs durnych komentarzy ktore nic nie wnosza do tematu.
Pozdrawiam Piotrek.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 lis 2011, 16:57

Nie było czy nie chciało się szukać? Zanim się zacznie szukać warto spojrzeć pod auto co się tam ma i poczytać o tym w internecie ("to co trzyma wachacz przy kole" - boskie!), jeśli chce się oszczędzić na naprawie.

Odpowiem tak: z pewnością łożysko do wymiany (jeśli jeszcze nie huczy to zacznie niebawem), do sprawdzenia też tarcza hamulcowa. Poza tym uszkodzone mogą być: wahacz (nie, nie "wachacz"), śruby mocujące wahacze z piastą itd. (często one ulegają wygięciu - trzeba je wtedy przeciąć i wybić, choć często może się to skończyć uszkodzeniem samych tulei), ewentualnie (jeśli mocno przydzwoniłeś w ten krawężnik) całe sanki.

Szacunkowe koszty naprawy od 300 do 2000zł (tak na oko, w zależności co będziesz musiał wymienić).

PS I proszę nauczyć się pisać po polsku (przestrzegając zasad ortografii) i na drugi raz nie szalej na skrzyżowaniu, jak nie masz wyczucia samochodu. A zaglądając na forum poszukaj tematów pokrewnych, a nie oczekujesz gotowej odpowiedzi na każde możliwe pytanie.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 17:07 przez dmk, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 lis 2011, 17:02

trzeba rozebrać i zobaczyć co dostało, nikt nic więcej Ci nie doradzi, w sumie elementy zawiasu nie są chodliwe, a auto rozbieranych sporo więc z dostępnością nie będzie problemu raczej.. ale co u Ciebie oberwało, wróżka nie zgadnie, zrzuć koło, porób fotki, może w ten sposób coś wypatrzymy...

..ale co to za warsztat gdzie sami nie ocenili co dostało, nie oddawałbym tam auta do roboty na pewno.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 lis 2011, 17:05

grzes pisze:..ale co to za warsztat gdzie sami nie ocenili co dostało, nie oddawałbym tam auta do roboty na pewno.


Wbrew pozorom przy lekkim strzale bez rozbierania trudno ocenić - pamiętam jak Mayk przycymbalił w zeszłym roku w krawężnik, długo nie mogliśmy dojść co się stało (a "diagnoza" warsztatu z naszą była rozbieżna - dodam tylko, że nasza okazała się słuszna).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

24 lis 2011, 17:10

dmk pisze:dodam tylko, że nasza okazała się słuszna)
po ostatnim parkingowym spocie nie wątpię :winner:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 lis 2011, 17:24

dmk pisze:(a "diagnoza" warsztatu z naszą była rozbieżna - dodam tylko, że nasza okazała się słuszna).


Warsztatu to mało powiedziane, Okręgowej Stacji kontroli pojazdów ;)

W każdym razie, od (moim zdaniem) najsłabszych ogniw:

1. Śruba łącząca zwrotnicę (piastę) z dolnym wahaczem, jedna z dłuższych śrub w MX-5tce.
2. Śruby regulujące wahacz (mimośrodowe, służące do ustawiania geometrii)
3. Tylne sanki (szczególnie przednie ramiona, w normalnych wersjach nie ma tam rozpórki i boczny strzał z łatwością wgina to ramie do środka powodując znaczącą zbieżność i/lub pozytyw.

Kolejno wymieniłbym wahacz, jednak z doświadczenia wiem, że są to bardzo twarde skurczybyki i ciężko je wygiąć.


Btw., z którego rocznika ta mazda? Po co im w serwisie nowe tuleje? Zrozumiałbym śruby, które mogą skorodować ale tuleje? Jeśli nie są wyrwane to nie są do niczego potrzebne.

EDIT:
W profilu jest, mój błąd ;)

Poza tym, pociągnąć porządnie śruby jakimś penetrującym odrdzewiaczem i spokojnie puszczą.


Pozdrawiam,
Mayk
110@???KM
134@???Nm
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 lis 2011, 18:22

Jak nie masz kasy to pozostaje grzebać samemu. Opisze na przykładzie mojego przypadku.
Ja kupiłem auto i niby było ok, nawet znośnie się dało geometrie ustawić. Problem się zaczął jak zdecydowałem się na remont zawieszenia ( wyjęcie wszystkiego łącznie z sankami, robię to bo chcę mieć ładny stan podwozie, nie dlatego że muszę ;D), ogólnie wszystko było ładnie aż wyjęliśmy przedni górny wahacz którego śruba od strony sanek (ta długa) nie chciała wyjść lekko. Co się okazało po wybiciu młotkiem śruby, przy próbie włożenia jej w tuleje wahacza (na wyjęty wahaczu, powinna wchodzić luźno), z jednej stron wchodziła w miarę prosto, przy próbie włożenia w drugą stronę była kicha bo śruba trafiała około 1 cm od otworu w tulei. Dodam że "na oko" po wahaczu bardzo trudno było cokolwiek zauważyć.
Ten patent ze śrubą lub długim prętem ciasno pasującym do otworów tulei to dobry patent na sprawdzenie czy strona wahacza od budy (sanek) jest prosta - ma wchodzić luźno.
Czyli podnosisz auto, odkręcasz koło, wywalasz wahacz górny i dolny, testujesz wszystko (najlepiej mieć drugi wahacz na przymiarkę wtedy zobaczysz jak przyłożysz jeden do drugiego, ewentualnie do spr strony wewnętrznej patent j.w.), poza tym spr. wszystkie śruby, ewentualnie walnięta walnięta może być zwrotnica (to pomiędzy wahaczami do czego przykręcasz koło), ale to mega gruby element i dość odporny.

Na pewno popieram DMK z wymianą łożyska koszt niecałe 100pln (za część), a huczeć będzie na bank z czasem.

Mayk co do wymiany tulei i śrub od geometrii to ja kolesi rozumiem, u mnie w aucie z 1994 odkręciło się wszystko ładnie i śruby wyszły z tulei, u kolegi w eclipsie sporo nowszym musieliśmy wyjąć tylne sanki i wycinać śruby (mega rzeźba) bo były zapieczone w tulejach i anie drgnęły (uwierz że się staraliśmy bardzo odrdzewiacze najróżniejsze, młot, itd).


ps. mam foty poglądowe ze swoich prac, jeśli będziesz dłubał sam mogę podesłać.
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

24 lis 2011, 18:39

Nie było czy nie chciało się szukać?

w takim razie wskaz mi temat gdzie jest cos sensownego, bo takich w ktorych wystarczy zrobic geometrie albo wymienic wszystko po kolei i jest dobrze jest masa.
Co do lozyska i taczy wydaja sie byc ok, ale nie mowie ze tak jest napewno.
sam wahacz tez wyglada na nienaruszony, jedynie ten gorny wydawal sie przesuniety, bo szczelina byla tam minimalnie mniejsza niz po 2giej stronie.
czyli nowych tulei nie trzeba koniecznie kupowac, same sruby powinny wystarczyc?
pamiętam jak Mayk przycymbalił w zeszłym roku w krawężnik, długo nie mogliśmy dojść co się stało

i co wkoncu sie okazalo ?
Jutro postaram sie zdjac kolo jak znajde czas i pstryknac jakies fotki.
ps .
na drugi raz nie szalej na skrzyżowaniu, jak nie masz wyczucia samochodu

nie rozumiem czemu mnie tak pochopnie oceniasz, jak to mowia nawet najlepszym sie moze zdazyc..
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 lis 2011, 18:43

Jak pisałem wyżej po wahaczu nic nie widać gołym okiem, ale jak go po wyjęciu spr. to już różnice są.
Co do śrub od geometrii to jeśli odkręcają się i regulują luźno to jest ok i nie trzeba wymieniać (spr. tylko czy wszystkie śruby zawiasu z walniętej strony są proste).
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 lis 2011, 18:49

Krzywa śruba przy zwrotnicy (od dolnego wahacza) oraz wygięte sanie. Nic poza ;)

Koszt naprawy ~300zł (+ nowa felga), przynajmniej mnie tyle wyniosło - przyznam jednak, że gdybym miał to robić drugi raz samemu to poszukałbym kogoś do pomocy, zrzucenie dyfra a później sań na klate nie było takie przyjemne :mrgreen: - brak kanału przeszkadza :bang:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 lis 2011, 19:25

Mayk pisze:Krzywa śruba przy zwrotnicy (od dolnego wahacza) oraz wygięte sanie. Nic poza ;)

Koszt naprawy ~300zł (+ nowa felga), przynajmniej mnie tyle wyniosło - przyznam jednak, że gdybym miał to robić drugi raz samemu to poszukałbym kogoś do pomocy, zrzucenie dyfra a później sań na klate nie było takie przyjemne :mrgreen: - brak kanału przeszkadza :bang:


Czyli robiąc to u mechanika minimum 1k zł - a duże szczęście miałeś z częściami, które znów dostałeś prawie za darmo (duże szczęście, że wiedziałeś gdzie zadzwonić :mrgreen: ).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

04 gru 2011, 12:20

Wkoncu mam troche wolnego, i zaraz biore sie za rozbiorke auta. zobacze jak to wyglada, moze cykne jakies fotki i ew wstawie, mam kanal w garazu wiec chyba nie bedzie tak zle : p
i jeszcze zapytam;
- co sadzicie o kupowaniu wahacza na allegro? jesli pisza ze prosty to nie mam sie czego bac? bo roznie to bywa ; p
- ew ma ktos jakies zdj tylnej czesci podwozia miatki na kompie pod reka ? poszukam w necie ale im wiecej tym lepiej a jak ktos by mial i mogl podeslac to z gory Dziekuje, moj mail - Anef997@o2.pl


ok, i po robocie... byl znajomy mechanik rozkrecilismy poogladalismy i wyszlo ze poszla ta dluga sroba od dolnego wahacza, nic wiecej nie widac. przy kreceniu calosc sie niezle przesuwala. tak wiec narazie wymienie chyba tylko sroby i sproboje to ustawic jesli bedzie ok to w przyszlym roku wymienie reszte bo chwilowo brak funduszy.
tylko jedno pytanko jeszcze, w aso albo w intercarsie dostane te sroby(ta dluga + te od wahacza) ? jak ktos kupowal to moze podzielic sie informacja gdzie ; p a jutro posmigam po sklepch.
moris schawess
Posty: 223
Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
Lokalizacja: wrocław

05 gru 2011, 19:40

Witam jakiś czas temu naprawiałem jednemu z forumowiczów auto który miał podobny problem jak ty.Sróba dolna była do wymiany oraz piasta i łozysko.Piasta była wygięta.Aby sprawdzic czy piasta jest prosta , musisz założyć na uszkodzona strone prostą felge .Auto pozostawić podlewarowane , zapalić silnik, wbić pierwszy bieg i puścic delikatnie sprzęgło , następnie wysiąć z auta albo poproś drugą osobę (tak będzie bezpiecznie) aby zobaczyła czy koło się kreci prosto jeśli tak to piasta jest prosta.Pozdrawiam.
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

06 gru 2011, 15:14

zrobiłem tak jak napisałeś, i pojawił się inny problem... jak podniosłem auto i odpaliłem, wbiłem 1ke i zauważyłem ze z tej walniętej strony kolo ma ciężko się kręcić(prawie się zatrzymuje), a 2giej kreci się normalnie. z tego co zauważyłem to tak, kolo z felga kreci się prosto, ogólnie coś lekko trze, po zdjęciu kola zauważyłem ze to hamulce. jeden klocek jest lekko luźny, 2gi za mocno dociska, po tarczy nie widać zęby była krzywa( przyglądałem się jej jak się kręciła oczywiście). podczas jazdy słychać przy dochamowywaniu ze coś lekko trze, i ew lekkie stukanie(luźny klocek?) co do łożyska to go nie słychać.
pojawiło się tez coś dziwnego dla mnie, tzn kontrolka ABS-u zaczęła cały czas świecić, tzn po odpaleniu silnika. co o tym sadzicie ? dziś już nie mam siły tego rozbierać, bo padam na twarz :/ jutro po pracy zajrzę ew podjadę do mechanika, niech rzuci okiem. w miedzy czasie czekam na jakieś opinie.
pozdrawiam Piotrek.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 gru 2011, 15:23

Anef pisze:pojawiło się tez coś dziwnego dla mnie, tzn kontrolka ABS-u zaczęła cały czas świecić, tzn po odpaleniu silnika. co o tym sadzicie ?

pewnie to czujnik tam gdzie grzebałeś
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2011, 15:51

grzes pisze:pewnie to czujnik tam gdzie grzebałeś

No skąd... Przecież jak kręci tylną osią na podlewarowanym samochodzie, tzn przednia stoi w miejscu to musi być alarm absu...
Anef pisze:jeden klocek jest lekko luźny, 2gi za mocno dociska

zapieczone sworznie ? dawno serwis hamulców robiłeś ?
Anef pisze:sroby

śruby

Anef, pojedź lepiej na diagnozę do kogoś kto to ogarnie...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 gru 2011, 16:30

chyba najprościej zrobić test abs, w końcu po coś dano te obd:

Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.

Kody błędów DTC dla układu ABS
11 - czujnik obrotów koła PP
12 - czujnik obrotów koła LP
13 - czujnik obrotów koła PT
14 - czujnik obrotów koła LT
15 - czujnik obrotów koła
22 - elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 - elektrozawór LP
26 - elektrozawór PT
27 - elektrozawór LT
29 - obwód PP-LT
30 - obwód LP-PT
51 - przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 - przekaźnik silnika pompy / silnik
61 - jednostka sterująca
63 - zasilanie



edit: aha no i jeszcze przydałoby się żebyś wiedział jak odczytywać wartości:
mrugnięcia długie to dziesiątki, krótki to jedności, mrugać będzie w pętli.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2011, 19:49

grzes pisze:chyba najprościej zrobić test abs, w końcu po coś dano te obd:

Po co ? Jeśli zgłasza mu się błąd ABS po podniesieniu jednej osi i napędzaniu kół silnikiem to błąd ABS w takiej sytuacji jest jak najzupełniej normalną sprawą. Postawi mazdę na 4 koła, pojedzie i po kilku minutach sam mu się skasuje.
Jak będzie czytał kody błędów, to się dowie że ma uszkodzone czujniki, które uszkodzone nie są.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

06 gru 2011, 21:48

Jeśli zgłasza mu się błąd ABS po podniesieniu jednej osi i napędzaniu kół silnikiem to błąd ABS w takiej sytuacji jest jak najzupełniej normalną sprawą. Postawi mazdę na 4 koła, pojedzie i po kilku minutach sam mu się skasuje.

no cos w tym jest, nie pomyslalem.. madzie wprowadzalem jedynie do garazu i nie zniknelo, ale to tyle co ruszylem do tylu i do przodu :)
co do klockow to auto mam w sumie od dosc niedawana i klocki sa jeszcze w dobrym stanie, wiec ich nie rozbieralem, jutro sie za to wezme i przeczyszcze to wszystko. jutro pewnie bede wymienial tez ta srube a w pod koniec tyg pewnie zajade na geometrie jak nie bedzie ok. a z tym abs-em troche sie juz wystraszylem mam nadzieje ze niepotrzebnie.
Dzieki za pomoc : p zobaczymy co z tego bedzie :p
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 gru 2011, 21:56

majkel_c, jasne oczywiście, jeżeli to problem zakręcenia koła to proste i logiczne, ale raczej jestem sceptykiem w kwestii abs-u, dobre kilka razy zdarzyło mi się spotkać z dość pospolitą wadą czujników abs w maździe-> raz demontowane i zakładane lubią świrować lub po prostu nie chcieć współpracować, nie ma to ani związku z jakimś nie udolnym posługiwaniem, ani też z nie prawidłową szczeliną po powtórnym montażu, po prostu taka przypadłość i już, nie tyczy to się konkretnie mx5 ale wielu wielu modelów na tym samym czujniku, stąd jako sceptyk w tej materii gdyby błąd nie zniknął polecam sprawdzić najprostszą i najskuteczniejszą metodą;) jak zniknie, tylko się cieszyć.


btw. mi abs ześwirował na hamowni swego czasu, niby prozaiczne i spotykane, ale nie obyło się bez wymiany czujnika, pewnie zbieg okoliczności ale dopiero wymiana na "nowy" dała w rezultacie spokój i działanie zgodne z normą.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

07 gru 2011, 15:01

Anef pisze:madzie wprowadzalem jedynie do garazu i nie zniknelo


Stawiam że po ponownym odpaleniu abs zniknie.

grzes pisze:btw. mi abs ześwirował na hamowni swego czasu, niby prozaiczne i spotykane


Mi też na hamowni zaświecił się abs ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu zniknął :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Anef
Posty: 23
Rejestracja: 27 paź 2011, 23:29
Lokalizacja: Legionowo

07 gru 2011, 19:18

ok, abs zniknal jak dojechalem do bramy wiec jest ok : p
mam tylko jeszcze jeden dylemat, musze kupic te krotkie sruby do regulacji wahaczy conajmniej kilka na wszelki wypadek jak by jakas urwali na geometri, i ktos z forum zaproponowal mi takie po 10 zl, w necie znalazlem po 30 a w aso chca 50 za sztuke.. ; < co byscie wybrali ? ;>
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2011, 19:34

Ja kupiłem te z kmparts, które mi ktoś polecił i chociaż ich nie musiałem użyć to wyglądają dosyć solidnie. + dostajesz do tego cały pakiecik od nich, naklejka, zapalniczka itp. :D
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 gru 2011, 19:37

10 pln dobra cena jeśli śruby nowe lub w bdb stanie. Jak śruby używane i słabe to wziąłbym te nowe po 30pln.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2011, 6:46

ree pisze:10 pln dobra cena jeśli śruby nowe

Jeśli to śruby nowe. Jeśli używki z jakiejś rozbiórki to daj sobie spokój. To ma trzymać nastawy. Chyba że sprzedawca używek zobowiąże się zapłacić za powtórną regulację geometrii, jak się na tych jego śrubkach ustawienia rozjadą :mrgreen:
Kinio28 pisze:to wyglądają dosyć solidnie

To muszą być oryginały. Nikt zamienników śrub regulacyjnych nie produkuje...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ