nie odpala :(

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

06 paź 2007, 20:46

Witam

Dobra wiadomość - kupiłem miatke :D

Zła wiadomość - dzień po zakupie nie odpala.

Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kreci, słychać tylko taki pisk i kliknięcie. Pali sie kontrolka akumulatora i kontrolka pomarańczowa bodajże abs-u (takie autko jakby w poślizgu w koleczku pod obrotomierzem) z tym że czasami ta kontrolka gaśnie po czasie.

Podładowalismy akumulator (5 godzin) i nic. Podłączylismy wiec akumulator na którym Escort bez problemu odpala (45ah) - to samo.

Załamany jestem. Już było tak pięknie. Od rana sobie śmigałem. Wszystko było ok. Zatrzymałem sie na chwile, chce odpalac i zonk :(

Pomóżcie prosze

edit:
Tak sobie pomysłałem że może w aucie jest gdzieś wyłącznik z odcięciem zapłonu ukryty - takie zabezpieczenie przed zlodziejami i moze akurat przez pomyłkę go wyłączyłem? Objawy byłyby podobne ?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 paź 2007, 23:03

quench pisze:Objawy byłyby podobne ?

przy odcieciu zaplonu raczej by krecil, ale nie odpalal
ja bym stawial na rozrusznik - jesli klikniecie dochodzi od niego to po prostuszczotki sie lekko zblokowaly (zazwyczaj z winy korozji) mozesz w nigo poklepac mlotkiem :wink:
w poprzednim samochodzie mialem tez problem z masa, ktora nie byla dokladnie dokrecona do skrzyni. w miatce moze byc bezposredni przewod masy do rozrusznika - niestety jeszcze nie studiowalem tego tematu :roll:

jak nie pomoze to zadzwon do poprzedniego wlasciciela i zadaj wytlumaczen

jesli kupiles samochod w polsce masz 30 dni aby w przypadku ujawnienia wady ukrytej odstapic od umowy i tej wersji sie trzymaj :razz:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 paź 2007, 8:27

Gdzie znajde ten rozrusznik ? Niby słychac to klikniecie gdzies z silnika ale trudno mi to zlokalizować. Nie chce za czesto probowac odpalac z tym kliknieciem zeby go nie dobić.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 paź 2007, 10:49

http://pl.youtube.com/watch?v=CM_2wA8gaQw

nagrałem i wrzuciłem na you tube jak sprawa wygląda, slychac ten trzask i widac kontrolki.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 paź 2007, 11:36

szkoda, ze przy okazji tyle innych trzaskow slychac :wink:

trzymnasz kluczyk przekrecony przez czas, w ktorym kontrolki przygasaja?

jesli tak to stawiam nadal na rozrusznik. gdie go znalezc? powinien byc na laczeniu silnika ze skrzynia, wiec dostep chyba nie bedzie zbyt latwy. mozesz sprobowac pokrecic kilka razy szybko raz po raz - mzoe sam sie odblokuje (czasami pomaga)

ewentualnie przekaznik od rozrusznika zglupial, ale raczej stawialbym na szczotki.

mozesz jeszcze dotknac silnika i sprawdzic czy czujesz jakies "wzruszenie" podczas proby zaplonu. jesli tak, to oznacza, ze przekaznik jest ok i sam rozrusznik nie chce krecic.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 paź 2007, 11:59

masz racje

właśnie był u mnie znajomy elektryk samochodowy i stwierdził że to rozrusznik, prawdopodobnie ma zwarcie. Teraz pomęcze sie i go wyciągne.

Nie orientujesz się czy pasują rozruszniki od innych modeli mazd? Jaki koszt nowego lub zamiennika jakiegoś?

W 1.6 jest taki sam?
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2007, 12:58

Tutaj znajdziesz rozrusznik. Ceny sa przyzwoite
http://moto.sklep.pl/
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 paź 2007, 13:30

jestes pewien ze trzeba go wymienic?

ja juz raz wymienilem w poprzednim samochodzie i okazalo sie, ze byl dobry :roll:

po prostu wyjmij go i podepnij "na zywca" pod akumulator - jak bedzie krecil to przeczysc laczenia kabli np szczotka druciana i wloz - powinien dzialac :cool:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 paź 2007, 13:45

Miejmy nadzieje że się uda. Zaraz mykam do kanału kombinowac. Nie łatwo bedzie go wyjąć...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

08 paź 2007, 20:30

Rozrusznik jakimś cudem udało sie wydobyć (kilka godzin roboty, kombinowania, dorabiania "kluczy"). Diagnoza elektryka - padnięte łożysko, takie małe na samym końcu wałka. Jutro będę próbował je kupić.

Cientki> na stronce którą podałeś znalazłem tylko automat rozrusznika.

Nie orientujecie sie gdzie by można takie łożysko nabyć? Oprócz Bendixa są jakies alternatywy?

Tak przy okazji - miate można odpalać na pych ? Nie ma ryzyka z rozrządem?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 paź 2007, 23:48

quench pisze:miate można odpalać na pych ? Nie ma ryzyka z rozrządem?

zadnego samochodu nie powinno sie tak odpalac. jesli masz na mysli silnik bezkolizyjny to w miacie wlasnie taki jest, ale zawsze moze ci przeskoczyc pasek no i juz masz dodatkowy problem :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 paź 2007, 9:05

quench pisze:Nie orientujecie sie gdzie by można takie łożysko nabyć? Oprócz Bendixa są jakies alternatywy?

"TRANZAX"
ul. Wojska Polskiego 1
85-171 Bydgoszcz

Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8.00 - 17.00
sobota: 9.00 - 13.00

Obrazek

Polecam, dostaniesz tam wszystkie mozliwe łozyska/ oringi/ uszczelniacze wałów w smiesznych cenach i na miejscu :!:
Wez lozysko ze soba, dobiorą na poczekaniu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

09 paź 2007, 10:15

wow, dzieki
Jakaś pochwała by sie należała ale nie widze takiej opcji na forum :)
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

09 paź 2007, 12:19

R.E.D. pisze:
quench pisze:miate można odpalać na pych ? Nie ma ryzyka z rozrządem?

zadnego samochodu nie powinno sie tak odpalac. jesli masz na mysli silnik bezkolizyjny to w miacie wlasnie taki jest, ale zawsze moze ci przeskoczyc pasek no i juz masz dodatkowy problem :wink:

Od odpalania na pych? A co niby robi rozrusznik? Przecież kręci od tej samej strony!
Całe zamieszanie z odpalaniem na pych pojawiło się w nowych autach z powodu katalizatora - jeśli auto długo nie załapuje, to w wydech idzie cała masa paliwa, które samo w sobie ogłupia sondy, a jak odpali, to zabija całość. Rozrządu nie popsuje się ani poprzez hamowanie silnikiem (a to też słyszałem kiedyś), ani poprzez odpalanie na pych. Co innego, jak auto w coś przydzwoni i motor stanie 'w miejscu' - wtedy pasek można zerwać, jak miało to miejsce w przypadku Łukasza Kotarby na torze w Kielcach rok temu.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 paź 2007, 14:06

rozrusznik kreci z zerowych obrotow i bez szarpniecia. rozrzadu nie mozna popsuc przez odpalanie na pych, ale pasek moze przeskoczyc :wink: przynajmniej tak czytalem w roznych zrodlach. nie mam zamiaru sie sprzeczac kto ma racje, wiec niech kazdy robi jak chce - ja na popych mojej madzi nie mam zamiaru odpalac :cool:
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

10 paź 2007, 7:46

nie masz zamiaru tak jak i ja, bo takiej potrzeby nie mamy i oby jej nie było, ale wczoraj widziałem, jak odpalano diesla 3,0 bmw na hol :lol: ubaw, ale w końcu im się udało.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

13 paź 2007, 20:54

R.E.D. pisze:rozrusznik kreci z zerowych obrotow i bez szarpniecia. rozrzadu nie mozna popsuc przez odpalanie na pych, ale pasek moze przeskoczyc :wink: przynajmniej tak czytalem w roznych zrodlach. nie mam zamiaru sie sprzeczac kto ma racje, wiec niech kazdy robi jak chce - ja na popych mojej madzi nie mam zamiaru odpalac :cool:

Nie ma mowy o sprzeczaniu, staram się logicznie to sobie wyjaśnić. Jeśli szarpnięcie przy odpalaniu na pych jest groźne, to moje redukcje biegów powinny pasek zeszlifować na glanc;D
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 paź 2007, 21:06

Konrad pisze:to moje redukcje biegów powinny pasek zeszlifować na glanc;D

chcialbym je zobaczyc - wtedy moze bym zmienil zdanie :cool:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 paź 2007, 16:42

Miatka ożyla :) Winne było łożysko na końcu wałka w rozruszniku wiec wystarczyło 20 zł na nowe. Dziękuje wszystkim za wskazówki i pomoc.
pzdr
quench
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 paź 2007, 18:03

quench, gratulacje, kiedy wpadniesz do bydzi sie pochwalic autkiem? ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

15 paź 2007, 20:26

Jak najszybciej trzeba jakiś mini spocik zrobić, żeby przed zimą zdąrzyć :p
sebek
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2007, 19:33
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2008, 12:52

witam,

Podepne sie do tematu bo nie chce zakladac nowego posta a moj problem jest podobny. Mianowicie wczoraj wszystko gralo, wszystko dzialalo itd. Dzisiaj rano przy probie odpalenia Madzi zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki nie swieci sie kontrolka akumulatora (nowy od grudnia 2007). Oczywiscie proba opalnia autka nie doszla do skutku. Tzn wydaje taki dzwiek jakby chcial zapalic ale nie chce zaskoczyc. Swiece z tego co sprawdzalem sa nowe, paliwo jest, wychodzi na to ze nie ma iskry. Pytanie moje jest takie. Czy ktos sie orientuje z Was co moze byc przyczyna? Cewka, kable, świece mimo ze sa nowe? Mam nadzieje ze nie cewka bo koszt 3000 tys z tego co czytalem zalamie mnie.

P.S. Kocham to auto calym sercem ale usterki srednio raz na miesiac doporowadzaja mnie do szalu. Czyzby moj model byl przeklety? :P

Dzieki za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

24 kwie 2008, 13:28

czesc
moze faktycznie poszła cewka
poszukaj uzywanych
ja mialem ten sam problem jaies 4 miesiace temu. Cewke uzywana kupielm za 150 zł i do tej pory jest bajka :) jak chcesz to dam ci namiary do goscia ktory ma dobre i tanie czesci do mazdy mx5 (rowniez z wymiana czesci nie ma problemów).
natomiast jesli to nie cewka to zaplac kilka złotych za diagnoze w warsztacie - zaoszczedzisz swoj czas i piedniadze na czesciach ktore okaza sie zbedne
pozdrawiam
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 kwie 2008, 14:06

sebek, a masz immobilizer ? Jeśli tak to może coś z nim ?
sebek
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2007, 19:33
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2008, 14:12

DieSpinnePL pisze:sebek, a masz immobilizer ? Jeśli tak to może coś z nim ?


mam, ale to immobilizer odlaczal by aku??
sebek
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2007, 19:33
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2008, 14:14

kamilradosc pisze:czesc
moze faktycznie poszła cewka
poszukaj uzywanych
ja mialem ten sam problem jaies 4 miesiace temu. Cewke uzywana kupielm za 150 zł i do tej pory jest bajka :) jak chcesz to dam ci namiary do goscia ktory ma dobre i tanie czesci do mazdy mx5 (rowniez z wymiana czesci nie ma problemów).
natomiast jesli to nie cewka to zaplac kilka złotych za diagnoze w warsztacie - zaoszczedzisz swoj czas i piedniadze na czesciach ktore okaza sie zbedne
pozdrawiam


witam,

podaj namiary jak mozesz? Sprzedaje wysylkowo? Powiem tak, u mnie w Szczecinie mechanikow od mazd jest jak na lekarstwo, a terminy ustala sie w tygodniach.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 kwie 2008, 14:39

sebek, nie, akumulatora Ci nie odłączy.

Ja miałem taką przygodę, ze stoje na przejeździe kolejowym i nagle nie odpale :shock:
Okazało się, że wyskoczył mi kabelek od klemy. Tylko nie końcówka przy aku na klemie tylko idąca sobie jakieś 20cm dalej.
Przykręciłem spowrotem i zadziałało :)
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

24 kwie 2008, 14:40

nie pamietam jak sie nazywa ,jest z IZBICKA - poszukaj na allegro
0 692 826 324. o tyle jest ok ze jak pierwsza okazała sie po tygodniu zła ( po kilkunastu km zaczela przerywać)to nie było problemów z wymiana na nastepna.
sebek
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2007, 19:33
Lokalizacja: Szczecin

24 kwie 2008, 14:44

DieSpinnePL pisze:sebek, nie, akumulatora Ci nie odłączy.

Ja miałem taką przygodę, ze stoje na przejeździe kolejowym i nagle nie odpale :shock:
Okazało się, że wyskoczył mi kabelek od klemy. Tylko nie końcówka przy aku na klemie tylko idąca sobie jakieś 20cm dalej.
Przykręciłem spowrotem i zadziałało :)


ok, ale jak ci sie odlaczyla ta klema to miales normalnie prad w aucie czy go nie bylo? u mnie jest tylko zaskoczyc silnik nie chce.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 kwie 2008, 14:47

sebek, właśnie totalnie nie miałem. Ale po podłączeniu aku miałem dokładnie to co Ty :P Immobilizer blokował. Zaczynało kręcić i niby leciutko zaskakiwało ale odrazu gasł.
ODPOWIEDZ