[połączony] Jakie paliwo ? 95 czy 98 ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gregoriovivo
Posty: 49
Rejestracja: 29 lip 2007, 18:45
Lokalizacja: waw/byd

19 lut 2008, 19:48

siema,

jakie paliwo lejecie do swoich aut???
jakie są wasze doświadczenia z różnymi paliwami?
co polecacie a co kategorycznie odradzacie?

pozdro
gregoriovivo

ps. m1 w sob :)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 4:18 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
custome
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2008, 20:14
Lokalizacja: Wałbrzych

19 lut 2008, 20:03

witam. Przy mocy rzędu 120KM nie będzie różnicy czy zatankujesz w markecie czy na renomowanej stacji. To niestety test ze znanego angielskiego programu. W Polsce rzecz ma sie trochę inaczej. Obecnie dużo jeżdżę dieslem, wcześniej benzynką. Unikaj jakichś podwórkowych stacji, moim zdaniem najlepsze paliwo jest na stacji shell, ale to tylko moja opinia.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

19 lut 2008, 20:21

Jesli nie przestawisz zapłonu to chyba nie ma zauwazalnej róznicy. Moim zdaniem wręcz lepiej stosować 95 niz 98 bo nie mają one aż tyle dodatków "uszlachetniających" które tak naprawde robią wiecej szkody niż pożytku... Mazda nawet w serwisówce zaleca unikanie tego typu paliw bo moga powodować tworzenie sie osadu węglowego w komorze spalania.

Ja tankuje na Orlenie. Staram sie unikać innych stacji które i tak sprzedają paliwo zakupione z Orlenu - im mniej posredników tym lepiej. Wydaje mi sie że warto tez tankować raczej na duzych stacjach z DUŻYM SKLEPEM który to zwykle stanowi główne źródło dochodu i własciciel takiej stacji nie mysli aż tak bardzo o kombinowaniu.
gregoriovivo
Posty: 49
Rejestracja: 29 lip 2007, 18:45
Lokalizacja: waw/byd

19 lut 2008, 20:27

no ja leje 98, wydaje mi sie ze silnik duzo lepiej pracuje ;)
no ale jak zalecaja 95... to chyba wroce do 95
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

19 lut 2008, 20:29

Zalecają nie tyle 95 co stosunkowo czyste paliwo bez dodatków. U nas wszystkie 98 takowe mają wiec pozostaje 95.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

19 lut 2008, 22:18

u mnie jest z tym różnie (95/98) ale tez głownie tankuje na Orlenie i go polecam :wink:

natomiast odradzam Lotos.... są jeszcze 2 auta u mnie w rodzinie diesel i benzyna i oba po tankowaniu na Lotosie miały małe problem..


ps. m1 w sob :smile:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

19 lut 2008, 23:30

Ja leje głównie 98 oktanów na Neste.
Jedno co mogę powiedzieć, to że wskazówka paliwa ZDECYDOWANIE wolniej schodzi na 98 niż na 95. Jak dobiłem 98oktanów pod sam korek to mi wskazówka wyjechała poza znaczek FULL. Zanim opadła do FULL to przejechałem 93km. Posiadam wersję 1.8l.
Na 98 wskazówka poziomu paliwa zdecydowanie wolniej sie porusza i czas reakcji silnika na dodanie gazu jest minimalnie krótszy. I troszeczkę szybciej się wkręca na obroty.

Ogólnie leje 98. Ale zdarza się też czasami za stówkę nalać 95, ale rzadko.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

20 lut 2008, 7:36

ja jeżdżę na shell v-power racing i jestem przekonany, że na tym paliwie lepiej sie zbiera i pali mniej o 1 - 1,5 litra. Jestem zdania, że shell ma najlepsze paliwa zarówno diesla jak i benzynę. Die Spienne sam poczuł różnicę reakcji sinika na pedał gazu.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

20 lut 2008, 9:17

AGENt pisze:Die Spienne sam poczuł różnicę reakcji sinika na pedał gazu.


Potwierdzam.
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

20 lut 2008, 11:08

AGENt pisze:ja jeżdżę na shell v-power racing i jestem przekonany, że na tym paliwie lepiej sie zbiera i pali mniej o 1 - 1,5 litra. Jestem zdania, że shell ma najlepsze paliwa zarówno diesla jak i benzynę. Die Spienne sam poczuł różnicę reakcji sinika na pedał gazu.



ale zapłon masz przestawiony?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2008, 11:10

Na Neste przestałem tankować ;) Zazwyczaj zalewam 95, gdy korzystałem z tej z Neste to samochód palił mi więcej o około litr w porównaniu do paliwa z BP czy Orlenu. Jak na Neste zalewałem 98 to paliło tyle co 95 z normalnych stacji...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lut 2008, 14:48

Wiecie o tym, ze im wiecej oktanow, tym paliwo pali sie dluzej? Jesli nie macie wyprzedzonego zaplonu w stosunku do serii to auto jest slabsze na pb98 niz jest seryjnie na pb95.
Osobiscie leje tylko Pb98 ale z racji tego, zeby nie doprowadzic do spalania stukowego. W zwyklym silniku reakcja na pb98 byl spadek mocy ale i rowniejsza praca.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

20 lut 2008, 14:54

Ja myślę( może błędnie, może nie) ,że chrzczone jest zdecydowanie częściej paliwo 95 niż 98 oktanowe.

Oczywiście stacja stacji nie równa. Inaczej jest w Małopolskim, inaczej w innych województwach :) Nie zmienia to faktu, ze nalezy unikać nieznanych stacji.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

12 kwie 2008, 7:55

DieSpinnePL pisze:Ja leje głównie 98 oktanów na Neste.
Jedno co mogę powiedzieć, to że wskazówka paliwa ZDECYDOWANIE wolniej schodzi na 98 niż na 95. Jak dobiłem 98oktanów pod sam korek to mi wskazówka wyjechała poza znaczek FULL. Zanim opadła do FULL to przejechałem 93km. Posiadam wersję 1.8l.
Na 98 wskazówka poziomu paliwa zdecydowanie wolniej sie porusza i czas reakcji silnika na dodanie gazu jest minimalnie krótszy. I troszeczkę szybciej się wkręca na obroty.

Ogólnie leje 98. Ale zdarza się też czasami za stówkę nalać 95, ale rzadko.



Witam

Wczoraj wlalem full 98, zrobilem 80 km (miasto) i wskazowka poleciala prawie o centymetr, o wiele za szybko, mam wrazenie za spala duzo za duzo, 2000r 1.6

Co o tym myslicie chlopaki ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 kwie 2008, 8:54

No faktycznie centymetr to za duzo, powinien max. 0,8 cm ! :lol:
A tak na powaznie, to moze podasz jakas dokaldniejsza jednostke zuzycia paliwa? 10,5 l w miescie to norma poza tym bez sensu jest lać 98.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

12 kwie 2008, 9:30

wlasnie tyle pali, w granicach 10-11 l na 100 km w miescie, wskazowka poleciala okolo centymetra, a nie krecilem go wysoko.

98 wlalem z racji wiekszej wydajnosci, ale jak sie okazuje wcale tak nie jest :)

Wlasnie a jaka jest dokladan pojemnosc zbiornika w NB ?
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

12 kwie 2008, 10:23

meping pisze:
Wlasnie a jaka jest dokladan pojemnosc zbiornika w NB ?

45 litrów z tego co pamietam.
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

12 kwie 2008, 11:05

witam

ja staram sie tankowac na shell i tankuje shell v power racing i nikt mi nie powie ze to zle paliwo:) jest zajefajne i czuc duza roznice. odnosnie innych stacji paliw to nie ma regoly, zatankowalem na BP moja druga mazde xedos i myslalem ze silnik mi wyskoczy, musialem do dwuch pelnych zbiornikow dolac srodek oczyszczajacy uklad paliwoy, orlen tez nie ma za rewelacyjnego paliwa... ogolnie powiem tak- stacje paliw prowadza prywatni ludzie tylko pod szyldem jakiejs marki i zalezy tylko od osob prowadzacych ta stacje czy robia przekrety czy nie... a dodatkowo z tego co wiem to tylko SHELL sprowadza paliwo droga morkska do polski a wyszystkie inne stacje (BP, orlen, petreochemia, neste, bliska itp... ) maja paliwa z polski - z PKN wiec sami juz wiecie gdzie tankowac:)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2008, 11:27

Shell 95 ma o orlenu Orlenu ;) - ale fakt - paliwa o wyższej ilości oktanów mają niezłe.

Ja tankuje na BP i tylko 95, więcej nie warto...
110@???KM
134@???Nm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 kwie 2008, 11:40

meping, nie wiem jak w NB ale w NA jest nie okrągły ani nie kwadratowy bak. Jest nierówny że tak powiem. Pierwsza "połowa" jest większa od drugiej "połówki".
Dlatego jak mam zatankowane na full to robie dużo km zanim wskazówka pokaże połowę. A jak juz minie połowę to szybciej schodzi.

Dla porównania u brata w Renault Clio jest dokładnie na odwrót. Za 100zł ma pół a drugie pół baku za coś 60 czy 70zł :)

A spalanie rzędu 10l w mieście to przecież norma w silnikach benzynowych o takich pojemnościach.

A co do paliwa to ja notorycznie zalewam 98oktanów. Gdzieś tam kiedyś mówili, zeby starać się jeździć na jednym paliwie tzn albo 95 albo 98 oktanów a nie mieszać raz tak raz tak.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2008, 12:03

Jak mieszasz paliwa to komputer musi się dostosować do nowej mieszanki, nie jest to coś strasznego - 10km i powinien nanieść poprawki na mapę. A jeśli chodzi o bak - w NB po zatankowaniu do pełna można prawie 100km zrobić a wskazówka nie spadnie ani trochę ;) - DieSpinnePL, jest tak jak pisałeś...
110@???KM
134@???Nm
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

12 kwie 2008, 12:44

U mnie to wygląda tak: jakby poćwiartować bak na 3 nierówne połówki, :mrgreen: to pierwsza schodzi powoli, drugą wciąga szybciutko a na trzeciej spada wolniej ale nagle się kończy. Czyli jak u moich powyższych interlokutorów :wink:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

12 kwie 2008, 13:24

Mayk pisze:Jak mieszasz paliwa to komputer musi się dostosować do nowej mieszanki, nie jest to coś strasznego - 10km i powinien nanieść poprawki na mapę. A jeśli chodzi o bak - w NB po zatankowaniu do pełna można prawie 100km zrobić a wskazówka nie spadnie ani trochę ;) - DieSpinnePL, jest tak jak pisałeś...



Chcialbym sie zgodzic ale nie moge :)

Tankowalem do pelna, zrobilem 115km , wskazowka poleciala juz 1,5 cm w dol, lalem 98 z Shella.
Dodam, ze nie wchodzilem powyzej 4,5 tys obrotow.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 kwie 2008, 13:39

Dodam, ze nie wchodzilem powyzej 4,5 tys obrotow.


Trzeba to sobie uzmysłowić, że obroty oczywiście mają wpływ na zużycie paliwa, ale i tak najważniejsze jest ile kto wciska gazu. Przy niskich obratach na wyższym biegu jak dasz do dechy gaz a będziesz miał np 2500rpm to będziesz miał większe zużycie niż na niższym biegu jak lekko naciskasz gaz przy np 3200rpm.
Zużycie paliwa głównie jest zależne od tego ile wciskasz gazu. Bo wiadome jest, że trzeba nacisnąć troche tego gazu żeby samochód wkręcic na np 4,5tys rpm.
Najlepiej jak ktoś ma jakiś samochód z komputerem pokazującym aktualne spalanie.
Kumpel jeździł cinquecento na niskich obrotach ale właśnie deptał prawie zawsze do dechy na niskich. I sie dziwił, że mu cienias spalał w okolicach 10l/100 (stary samochód i głownie na zimnym jeździł)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 kwie 2008, 9:47

nie zgodze sie z powyższym zdaniem, ze wszystkie 98 sa z dodatkami. osobiście tankuje 98 na bliskiej. jest zazwyczaj w cenie 95 na orlenie i nie ma żadnych super hiper dodatków które są zwykłą sciema marketingową :wink:
dodam, ze bliska jest ekonomiczną wersją sieci orlen więc paliwa są tej samej jakości.

co do polecanych stacji to chyba najlepiej tankować na tych stacjach, na których jest duży ruch - jeśli kierownik stacji na wysokie obroty to raczej nie będzie miał czasu i chęci do robienia jakis walkow :wink:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

13 kwie 2008, 11:27

Tankowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej ma bardzo ograniczony sens bez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Seryjne ustawienia miaty pozwalają na jazdę z paliwem o liczbie oktanowej jeszcze niższej niż 95. Piszę, że sens ma ograniczony, a nie żaden tylko dlatego, że paliwa o wyższej liczbie oktanowej często bywają wzbogacane dodakami zwiększającymi ich kalorycznoś, a więc teoretycznie pozwalającymi na zmniejszenie zużycia jednostkowego.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

25 maja 2012, 10:32

Myślę, że temat do odświeżenia. Nigdy nie tankowałem 98 ale przy obecnych cenach paliwa i różnicy między 95 a 98 (np <10 gr na orlenie) może jednak warto tankować 98 zakładając, że niższe będzie spalanie?
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

25 maja 2012, 11:05

Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy między 98 a 95 --- subiektywnie oczywiście. Nie czuję, żeby auto było szybsze albo mniej spalało. Może są różnice, ale niezauważalne bez pomiarów. Otwarcie/zamknięcie dachu w trasie, albo włączenie/wyłączenie klimy bardziej wpływa na spalanie, wg mnie.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

25 maja 2012, 11:15

no ok ale nawet różnica rzędu 0.3-0.5l /100 (czyli 3-5% w stosunku do np. 10l /100km), której można nie zauważyć (ale która teoretycznie powinna być) przy różnicy w cenie na poziomie 1.5% powinna być ok?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2012, 11:44

gunio pisze:zakładając, że niższe będzie spalanie?

W czystych cyferkach Pb98 ma niższą wartość kaloryczną od Pb95, więc lejąc ją do silnika przygotowanego do Pb95 będzie palić więcej.
Jedynym wyjątkiem jest Pb95 nie trzymające parametrów. Wtedy może się zdarzyć że spalanie drastycznie spadnie. Zupełnie na takiej samej zasadzie jak tankowanie eurosuper za niemiecką granicą. Od razu mniej pali i lepiej jedzie...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ