Wolne obroty skaczą po odłączeniu akumulatora
Problem rozwiązany.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej
Ostatnio potrzebowałem odłączyć na 15 minut aku i potem jak go włączyłem obroty mi zwariowały.
Podjeżdżam do skrzyżowania, wysprzęglam i jest falowanie z 850 spadają na 500, znowu skaczą na 850 i znowu spadają na 500 i potem już ładnie trzymają 850 rpm.
Gdzieś czytałem, że komputer "zgubił" informacje o obrotach i że trzeba go niejako od nowa nauczyć (chyba tak w Hondzie było).
Ale jak nauczyć ???
Ostatnio potrzebowałem odłączyć na 15 minut aku i potem jak go włączyłem obroty mi zwariowały.
Podjeżdżam do skrzyżowania, wysprzęglam i jest falowanie z 850 spadają na 500, znowu skaczą na 850 i znowu spadają na 500 i potem już ładnie trzymają 850 rpm.
Gdzieś czytałem, że komputer "zgubił" informacje o obrotach i że trzeba go niejako od nowa nauczyć (chyba tak w Hondzie było).
Ale jak nauczyć ???
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 20:05 przez Luki78, łącznie zmieniany 1 raz.
Fifkers pisze:Sam się nauczy, zostaw samochód z włączonym silnikiem na parę minut, albo pojeździj trochę i samo się zrobi.
Hm... to było 2 dni temu. Od tego czasu zrobiłem ok. 50 km i dalej to samo. Może ciut mocniej wkręcić ją na obroty ?
Spróbuj odpalić silnik i dać mu pochodzić na postoju, bez dotykania gazu, ani innych rzeczy. Po tych 50km nic się nie poprawiło? Trasa czy miasto?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
To normalne Przegoń furę do odcinki-od razu zniknie! (przerabiane wiele razy,ostatnio tydzień temu)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Komputer uczy się długoterminowych poprawek paliwowych (LFT) na podstawie krótkoterminowych (SFT) Po polsku szuka sobie optymalnego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Taka autokalibracja. O ile odczuwa sie to tylko na wolnych obrotach cały ten proces odbywa się przez większość zakresu obrotów i obciążenia silnika. Może to potrwać kilka dni. Całkowicie normalne.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Sprawdz wszystkie bezpieczniki, jesli sa ok moze cie czekac czyszczenie przepustnicy i calosci ukladu regulacji biegu jalowego
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Luki78 pisze:No i kiszka. Zrobiłem ponad 500 km od tego czasu i dalej tak samo. Z tego ok. 300 km autostrada. Irytujące cholernie.
Na zimnym silniku zdejmij kleme na minute, podlacz, odpal, przekrec kierownicą na maksa w prawo, w lewo. Zgaś. Wyłącz zaplon. Odpal ponownie, pozwal sie silnikowki nagrzac, po nagrzaniu niech pochodzi jeszcze z 5 minut. Powinno byc po temacie.
Alex pisze:Sprawdz wszystkie bezpieczniki, jesli sa ok moze cie czekac czyszczenie przepustnicy i calosci ukladu regulacji biegu jalowego
Nie ma ukladu regulacji biegu jalowego, tylko elektroniczna przepustnica.
pzdr
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czy to elektroniczna przepustnica czy to zawor zasada regulacji obrotow jest ta sama Jesli sie cos zabrudzi za mocno bedzie gorzej dzialac
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
UPDATE: PROBLEM ROZWIĄZANY
Szukałem na forach w UK i w USA. Znalazłem rozwiązanie, które idealnie zadziałało w moim NC.
1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu światła, dmuchawa czy światło oś.wnętrza...
2. Zablokować pedał gazu jakimś patykiem tak aby nie ruszał się ani na milimetr. Obroty powinny być na poziomie 3000 rpm.
3. Zostawić auto odpalone.
Po ok. 3 minutach obroty zaczną lekko falować a następnie po jakiejś chwili gwałtownie spadną do obrotów biegu jałowego, czyli tak 850-900.
I to wszystko.
Jak ręką odjął
Szukałem na forach w UK i w USA. Znalazłem rozwiązanie, które idealnie zadziałało w moim NC.
1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu światła, dmuchawa czy światło oś.wnętrza...
2. Zablokować pedał gazu jakimś patykiem tak aby nie ruszał się ani na milimetr. Obroty powinny być na poziomie 3000 rpm.
3. Zostawić auto odpalone.
Po ok. 3 minutach obroty zaczną lekko falować a następnie po jakiejś chwili gwałtownie spadną do obrotów biegu jałowego, czyli tak 850-900.
I to wszystko.
Jak ręką odjął
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
brawo ty, zwlaszcza ze opisales rozwiazanie dla potomnych
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
Jak obroty spadają do 500, znaczy że się nie zaadaptował. Miałem to samo po odpięciu i ładowaniu akumulatora. Jest wersja prostsza, bez patyka
- odpinamy klemę,
- przekręcamy na chwilę zapłon,
- cofamy do pozycji off,
- po ok 2-3 minutach podłączamy klemę,
- wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu (klima, światła, radio, nawiew itp),
- odpalamy i zostawiamy aż osiągnie normalną temperaturę pracy,
- zostawiamy dla pewności na parę minut, niech pochodzi na jałowym
- cieszymy się obrotami na odpowiednim poziomie
- odpinamy klemę,
- przekręcamy na chwilę zapłon,
- cofamy do pozycji off,
- po ok 2-3 minutach podłączamy klemę,
- wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu (klima, światła, radio, nawiew itp),
- odpalamy i zostawiamy aż osiągnie normalną temperaturę pracy,
- zostawiamy dla pewności na parę minut, niech pochodzi na jałowym
- cieszymy się obrotami na odpowiednim poziomie
A widzisz i tu Cie zaskocze. Tej metody probowalem, ale nie zadzialala u mnie. Tak mi podali na forum UK.
Szczerze mowiac podlamalem sie wtedy troche i juz prawie dalem za wygrana.
A metode patyczka znalazlem pare dni pozniej na forum USA.
Magiczny patyczek zadzialal.
Yyyy...pewnie jakbym znalazl porade, ze trzeba g..... posmarowac klemy to tez bym sprobowal. W desperacji bylem.
Szczerze mowiac podlamalem sie wtedy troche i juz prawie dalem za wygrana.
A metode patyczka znalazlem pare dni pozniej na forum USA.
Magiczny patyczek zadzialal.
Yyyy...pewnie jakbym znalazl porade, ze trzeba g..... posmarowac klemy to tez bym sprobowal. W desperacji bylem.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
Luki78 pisze:1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu światła, dmuchawa czy światło oś.wnętrza...
2. Zablokować pedał gazu jakimś patykiem tak aby nie ruszał się ani na milimetr. Obroty powinny być na poziomie 3000 rpm.
3. Zostawić auto odpalone.
Po ok. 3 minutach obroty zaczną lekko falować a następnie po jakiejś chwili gwałtownie spadną do obrotów biegu jałowego, czyli tak 850-900.
I to wszystko.
Robiłeś to od razu po odłączeniu i podłączeniu klemy czy nie trzeba odłączać ?