rrutek pisze:Do wypowiedzi Alexa dodałbym jeszcze jedno: należy rozsądnie dobierać wartości, żeby nie doprowadzić do spalania stukowego przy wyższych temperaturach, bo można na dłuższą metę zabić silnik

moim zdaniem w tym silniku - przynajmniej w odprezonej 90ce - ciezko o spalanie stukowe, predzej o spadek mocy ale to jest powolna zaleznosc. Mialem okazje (przypadkiem) wyprzedzic zaplon o 15-20 stopni (tak,
wyprzedzenie statyczne bylo 25-30 stopni!), tak bardzo ze silnik potrafil odbijac w druga strone przy zapalaniu ale gdy odpalil to nic slychac nie bylo. Nawet jakos jezdzil, ale po ustawieniu ok 15 bylo zauwazalnie lepiej. Jak dlugo by pojezdzil nie wiem.
W Hondzie Prelude juz 1-2 stopnie za duzo i zaczynalo byc slychac jakby gwozdzie sie w silniku przesypywaly. W MX tego nie ma nic a nic.