Youngtimer II 11 .07.2009 sobota

Forum o zlotach ogólnopolskich - tych które już były oraz wszystkich planowanych.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 lip 2009, 19:13

miłego oglądania http://picasaweb.google.com/tgiertuga/Youngtimer11Lipca2009Sobota?feat=directlink
Ostatnio zmieniony 12 lip 2009, 18:33 przez Tomai, łącznie zmieniany 3 razy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lip 2009, 18:26

Niedziela : http://picasaweb.google.com/tgiertuga/Youngtimer12LipcaNiedziela?feat=directlink
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

13 lip 2009, 15:24

Ja niestety nie mogłem wystartować, ale załapałem się na kilka najbardziej krętych przejazdów jako pilot i pod koniec dnia poza konkursem wykręciłem Wociową Miatą drugi czas w generalce na tejże próbie :mrgreen:. Poza tym trochę pofociłem, czego efekty można zobaczyć na kilku(dziesięciu) fotkach Miatek i innych młodych klasyków tutaj: http://www.flickr.com/photos/m_kolasinski/sets/72157621353807948/

Robiłem też za wsparcie techniczne on-boardów Wocia, czego efekt można zobaczyć pod poniższymi adresami:
http://www.youtube.com/watch?v=DC--vREEVaY (przejazd pierwszy z dziwnym startem :) )
http://www.youtube.com/watch?v=uQtXbp-XNKo (przejazd drugi z lepszym startem)

Niestety on-boardy są tylko z przejazdów po torze - próby nakręcę osobiście na następnym YTP w październiku - już dziś zapraszamy, bo naprawdę fajnego szybkiego jeżdżenia jest od groma! :)
wocio
Posty: 66
Rejestracja: 27 sie 2007, 17:45

13 lip 2009, 18:44

Oczywiście, że zapraszamy. W końcu z trudem udało się przekonać organizatorów do stworzenia klasy Mazdy MX-5, a tymczasem na tej edycji mieliśmy tylko trzech zawodników!! Słyszałem, że poszła plotka, że miejsc już nie ma - jednak jak się okazuje warto wysyłać zgłoszenia tak czy inaczej - w końcu Tomkowi się udało dostać, mimo, że nie jest z Automobilklubu Wielkopolskiego i nie startował w I rundzie.

Trochę o niedzielnych przeżyciach z toru (czyli z tego co widać na on-boardach) Po pierwsze start nasz był w klasie 2001-3000cm3, więc generalnie z moją seryjną Mazdą nie miałem wielkich szans konkurować z niektórymi dużo mocniejszymi konkurentami (np. niebieskie Capri z turbiną, które w pierwszym biegu zostało gdzieś na starcie z powodu problemów technicznych).
Poza tym okazało się, że seryjne hamulce w NA z 1993 roku już po ok jednym okrążeniu bardzo się przegrzewały i skuteczność hamowania spadła drastycznie, przez co bardzo ciężko było wyczuć moment rozpoczęcia hamowania - musiałem to robić bardzo wcześnie przed zakrętami i mimo to kilka razy wchodziłem w zakręt ze zbyt dużą prędkością, przez co nie jechałem optymalnym torem. Jak objawiały się przegrzane hamulce? Choćbym zaparł się z całej siły na pedale hamulca niebyłbym w stanie zablokować kół - po prostu ciśniesz z całej siły i nic... Dodatkowo hamowanie jest utrudnione, że w międzyczasie próbowałem piętą naciskać gaz, żeby redukcja była płynna. Jak słychać na filmikach, czasami międzygaz mi się nie udawał (całą winą obarczam seryjne hamulce ;-)
Trzecia sprawa: opony drogowe - wiele aut jechało na Toyo R888, ja natomiast na zwykłych Bridgestone Turanzach ER30. Różnica na suchym asfalcie jest wręcz niesamowita - R888 wręcz kleją się do toru i są bardzo sztywne. Różnica robi się jeszcze większa mniej więcej na trzecim okrążeniu kiedy normalna drogowa opona rozgrzewa się i zaczyna "pływać". Dziwne uczucie - z jednej strony samochód zaczyna lekko odjeżdżać w zakręcie, opony piszczą i cały czas jest lekki poślizg, z drugiej zaś strony jest to poślizg niewielki i łatwy do opanowania - tak jakby opona była bardzo miękka ale jednocześnie trochę lepka. Trudno nawet ocenić czy ogólna prędkość w zakręcie jest wtedy niższa czy wyższa niż przy nierozgrzanej oponie.
I jeszcze na koniec: nie wyobrażacie sobie jak gorący jest każdy element Mazdy po przejechaniu "niewinnych" trzech okrążeń w ostrym tempie. Upał w kabinie jest wręcz niesamowity, tunel środkowy jest jak na maksa rozkręcony kaloryfer!

Jest kilka miejsc na torze, które da się przejechać dużo szybciej - przede wszystkim zakręt numer 10 (lewy łuk z lekkim spadkiem w dół - bardzo nadsterowny) - teoretycznie do przejechania na pełnym gazie, ale uwierzcie mi - trudno zdobyć się na taką odwagę jadąc nieoklatkowanym samochodem - błąd mógłby być zbyt kosztowny...
Climber
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2008, 23:00
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

14 lip 2009, 21:29

Super impreza!
Bardzo fajny opis Wocio z jazdy!
Fotorelacja na najwyższym poziome :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 lip 2009, 14:27

wocio, wyczerpujaca relacja z toru :) wniosek - czas na hamulce od 1.8 i półslicki ;)
Tomai, dzieki za fotorelacje, siwietne fotki :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 lip 2009, 14:42

Fiveopac pisze:Tomai, dzieki za fotorelacje, siwietne fotki


Dziękuję ! :lol: Pozdrawiam.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Zablokowany