mx5 mr2 / tor poznan

Forum o zlotach ogólnopolskich - tych które już były oraz wszystkich planowanych.

Moderator: Moderatorzy

michal mr2
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2009, 1:29
Lokalizacja: kraków

13 lut 2009, 1:37

witam jako nowa osoba na forum. w imieniu forum toyoty mr2 chciałbym przedstawić pewien pomysł wypróbowany już w Angli mianowicie wyścig łączący oba typu pojazdów. Niedługo tj 28 -29 marca odbędzie się young timer party, zapewne wielu klubowiczów posiadających mazdy mx5 się tam pojawi i bedizmy mogli razem dobrze się bawić. Powstał jednocześnie pomysł stworzenia jednej klasy gdzie mogliysmy ścigać się miedzy sobą (towarzysko) . Szanse są równe mimo ze nasze auta maja głownie 156 konia za to Wasze są o wiele lżejsze i szybsze w zakrętach, sadze że była by to interesująca przygoda. Po konsultacji z organizatorem YTP otrzymałem wiadomość ze aby osobna klasa mogła zaistnieć wymagana jest liczba 10 uczestników w co najmniej 2 z 3ch imprezach

pozdrawiam Michał z forum mr2


http://www.youtube.com/watch?v=ohTeiUmN9s0
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 lut 2009, 7:51

pomysł świetny. Jeśli nie będzie osobnej klasy to mnie nie wpuszczą z moim rocznikiem ;)
110@???KM
134@???Nm
michal mr2
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2009, 1:29
Lokalizacja: kraków

13 lut 2009, 11:37

min dlatego tez powstał ten pomysł, nasze auta to głównie roczniki 90-94 kwalifikujemy sie na classicauto jako youngtimery ale na YTP już trochę gorzej, więc po rozmowie z organizatorem powstał taki pomysł zwłaszcza że sami z forum MR2 niestety ale możemy nie dopisac w wystarczającej liczbie aby stworzyć własną klasę
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

13 lut 2009, 12:31

Pomysł fajny, YTP też, problem może być tylko w tym, że zwykle dopisuje tam frekwencja i raczej rośnie zainteresowanie, stąd też nie wiem, czy to wymagane minimum 10 samochodów w ogóle będzie do zrealizowania - bo jednak preferowane raczej są starsze samochody. Organizatorzy jednak kilkukrotnie wykazali się dużą przychylnością dla MX-5, bronili też naszego udziału wśród "zbuntowanych" youngtimerowców...

Na pewno warto się na imprezę zapisać i trochę pobawić, szeroki uśmiech, adrenalina, fajne wspomnienia i zdjęcia (i puchary :) ) zostają, ale czy trzeba mieć specjalnie osobną klasę...? Ostatnio i tak startowaliśmy w klasie "Gość" i tak samo byłoby z Waszymi MR2-kami, więc de facto jest to osobna klasa bez konieczności wielkich deklaracji i pewnie z mniejszym "buntem" wśród pozostałych :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 lut 2009, 17:44

Osobiscie jestem za, jesli pomysl dojdzie do skutku to moze w koncu dotre na YTP, tyle ze pewnie jak dostane wspolczynnik korekcyjny czasu to bede mial czasy o polowe gorsze od wiekszosci mx5ek z forum :wink:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 19:19

Fiveopac pisze:Osobiscie jestem za, jesli pomysl dojdzie do skutku to moze w koncu dotre na YTP, tyle ze pewnie jak dostane wspolczynnik korekcyjny czasu to bede mial czasy o polowe gorsze od wiekszosci mx5ek z forum :wink:

ha, miałbym jakieś szanse nareszcie z Twoim autem:D
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
wocio
Posty: 66
Rejestracja: 27 sie 2007, 17:45

23 lut 2009, 18:54

Starsze Toyoty MR2 (te sprzed 1990) to moim zdaniem już pełnoprawne Youngtimery i bez pewnie bez problemu będą dopuszczone jako gość lub nie-gość. Za tymi pewnie trudno by było nam nadążyć, bo jest mocniejsza i lżejsza niż miata. Oczywiście pomysł porównywania naszych wyników jak najbardziej fajny niezależnie od tego w jakiej klasie byśmy mieli wystartować.
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

24 lut 2009, 7:31

michal mr2 pisze:Powstał jednocześnie pomysł stworzenia jednej klasy gdzie mogliysmy ścigać się miedzy sobą (towarzysko) . Szanse są równe mimo ze nasze auta maja głownie 156 konia za to Wasze są o wiele lżejsze i szybsze w zakrętach, sadze że była by to interesująca przygoda.

Moje pytanie - po co? Jedyna wersja MR2 porównywalna z MX5 to AW10/11, SW20/21 jest o tyle podobna do MX-5, że też ma silnik, 4 koła i kierownicę.
Jak chcesz się towarzysko pościgać z miatami, to wystarczy się razem ustawić do Depot.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

24 lut 2009, 8:19

marthen - ciekawi mnie co tak mocno różni aw10 i sw20?

miatki i mr2 to autka o podobnej ideologii, japońskie małe autka o sportowym zacięciu. Uważam że wspólna klasa to swietny pomysł, tym bardziej, że cięzko będzie znaleźć 10 miatowiczów na osobną klasę na kazde YTP

Jesli chodzi o osiągi to na classicauto w rykach była jedna mr2 sw20 z 1994 r i dostała baty od każdej z 4 miatek które startowały, więc na dośc szybkim torze poznań szanse mogą być wyrównane
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

24 lut 2009, 12:50

yanik pisze:marthen - ciekawi mnie co tak mocno różni aw10 i sw20?

Pojemność silnika, znaczna różnica w mocy w przypadku wspomnianych przez wątkotwórcę wersji.
yanik pisze:miatki i mr2 to autka o podobnej ideologii, japońskie małe autka o sportowym zacięciu.

Dla mnie konkurentem SW20 jest np. 200SX S13. Tworzenie klasy dla dwóch modeli tylko dlatego, że są japońskie i pochodzą z podobnych lat? Równie dobrze można chcieć stworzyć osobną klasę np. dla Manty i Capri. Sztuka dla sztuki.
yanik pisze:Uważam że wspólna klasa to swietny pomysł, tym bardziej, że cięzko będzie znaleźć 10 miatowiczów na osobną klasę na kazde YTP

Wtedy NA będą startować w klasie 1000-1600ccm. I zabawa będzie dokładnie taka sama. Porównania wyników z MR2 czy jakimkolwiek innym samochodem można dokonać przez zwykły rzut oka na wyniki poszczególnych prób.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 lut 2009, 19:06

marthen pisze:Wtedy NA będą startować w klasie 1000-1600ccm


Tak... NA, i nie będzie osobnej klasy. To zamyka drogę wersji NB... Brałem już raz udział w YTP i dlatego, że była osobna klasa dla Miatek - gdyby nie to za nic by mnie nie wpuścili do jakiejkolwiek klasy.

A tak btw, wszystkie miaty zawsze znajdują się w czołówce generalki - bardzo dobrze się spisują dlatego uważam, że połączenia nas z MR2 nie jest niczym strasznym. No chyba, że koniecznie chcesz stać na podium w swojej klasie i mieć po prostu przewagę.
110@???KM
134@???Nm
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

28 lut 2009, 23:48

rozumiem,ze mam klopot bo rocznik 98 nie lapie sie na YT? :(
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2009, 9:53

Heh, to ja mam kłopot z 2001 ;)

Jak będzie osobna klasa to nas wpuszczą, różnice między NA i NB w trakcji i mocy są niewielkie...

Trzeba mieć nadzieję.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 mar 2009, 16:25

Hej uzytkownicy NA, zapisujcie się na stronie http://youngtimerparty.pl/index.php Z tego co wiem na razie są 4 miatki. Nasz klubowicz z youngtimera to wocio. Rozmawiałem też Bartkiem Królskim (youngtimer) jest już ogolnie bardzo duzo zgłoszeń samochodów ale dla miatek jest jeszcze miejsce.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2009, 15:53 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

05 mar 2009, 22:49

;-) ciekawe czy jestem wsród nich ?
no chwalic sie kto jeszcze sie zapisał ... ?
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

09 mar 2009, 19:47

Mam rozumiec ze wszyscy są zwolennikami scigania się miatą na 1/4
miszczunie prostych... ;-) chyba jednak nie dotego konstruktorzy zaprojektowali model 50 na 50 (waga)??
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 mar 2009, 21:08

Zostawiłem swoje zgłoszenie.

Niestety jestem na liście rezerwowych, poza tym nie wiadomo czy w ogóle dopuszczą NB...
110@???KM
134@???Nm
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

09 mar 2009, 21:15

cabriofun pisze:Mam rozumiec ze wszyscy są zwolennikami scigania się miatą na 1/4
miszczunie prostych... ;-) chyba jednak nie dotego konstruktorzy zaprojektowali model 50 na 50 (waga)??


Pogrzeb troszkę w archiwum to zobaczysz, że YTP cieszyło się sporą popularnością i Miatkami wzbudzaliśmy niejednokrotnie lekką zazdrość zostawiając w tyle dużo konkurencji. Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D
Juna
Posty: 113
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:13
Lokalizacja: POZnan*

09 mar 2009, 22:45

Misza pisze: Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D


Precyzując: nie "wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami", bo klasy osobnej sobie nie przypominam... tylko razem z nimi wygrywanie w stawce.

Do dziś się uśmiecham na przypomnienie pewnego komentarza do ekipy miatek (zwykle po 2-3 miaty stawiały się w jednym czasie na daną próbę) przez widzów i uczestników po przejazdach: "zobacz jak koleś kręci tą mx-5, co za małe wredne autko" :-).
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

10 mar 2009, 19:39

małe wredne... ;-) fajnie by było jak bym nie był sam...ale startowanie miatą w serii na prostej nie ma dla mnie wiekszego sensu.
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

10 mar 2009, 21:37

juna pisze:
Misza pisze: Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D


Precyzując: nie "wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami", bo klasy osobnej sobie nie przypominam... tylko razem z nimi wygrywanie w stawce.



Juna właśnie przyznała się do napisania powyższej nieprawdy z zazdrości (lub złości) do dwóch kurzących się na półce pucharów ;)

Fakt faktem jednak, że klasy osobnej nie było, ale wyniki są jasne :)
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

10 mar 2009, 21:39

cabriofun pisze:małe wredne... ;-) fajnie by było jak bym nie był sam...ale startowanie miatą w serii na prostej nie ma dla mnie wiekszego sensu.


Ale o co Ci chodzi z tymi prostymi?? Na YTP prostych jest bardzo mało. Najwyższa prędkość jaką sobie przypominam to ok. 120-130km/h na próbie depot przed zhamowaniem do ok. 20-30km/h na nawrocie. Poza tym typowy kręciołek, dużo wolniejszy choćby od SuperOESów. Zresztą najlepszy dowód to to, że nierzadko biliśmy na próbach kilka Porschy 911, z którymi na prostych nie mielibyśmy szans.
Świetna zabawa, więc zapisuj się i korzystaj :)
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

11 mar 2009, 13:38

Chodziło mi o zlot mazda speed, gdzie mni mają zostac rozegrane zawody na 1/4 mili.

Dużo chętnych do upalania na prostej. A jak wiadomo, ponadprzeciętne własciwosci trakcyjne miaty nie będą tam wykorzystane nawet w nikłym stopniu.
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

11 mar 2009, 15:00

Ale zlot mazda speed to nie tylko mx-5. Chyba wśród miłośników marki mazdy znajdziemy więcej amatorów "ćwiartki" niż pędzenia po zakrętasach.
Juna
Posty: 113
Rejestracja: 07 mar 2009, 12:13
Lokalizacja: POZnan*

11 mar 2009, 19:39

cabriofun pisze:Chodziło mi o zlot mazda speed, gdzie mni mają zostac rozegrane zawody na 1/4 mili.

Dużo chętnych do upalania na prostej. A jak wiadomo, ponadprzeciętne własciwosci trakcyjne miaty nie będą tam wykorzystane nawet w nikłym stopniu.


Zgadza się! Skoro miałeś na myśli zlot wiosenny 2009 mazda-speed, to chyba pomyliłeś wątki :) Po uczestnictwie w dwóch imprezach organizowanych przez YT śmiem twierdzić, że tam o prostych nie ma mowy! No bo co to za zabawa? - przecież właśnie o zakręty, manewry, zwrotność i sprawność kierowcy chodzi :) Jest się czym wykazać tym bardziej we "wrednym autku" :p
Chyba zresztą wiemy oboje, że tu większość forumowiczów jest "pokręconych"...
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

12 mar 2009, 12:28

tak wiec wracając do meritum, zapisał się ktoś jeszcze na YTP??
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 mar 2009, 16:33

No ja :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

14 mar 2009, 10:39

A to jestes z automobil klubu poznańskiego ??
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

14 mar 2009, 18:55

Nie, licze na start w klasie gości tak jak w tamtym roku niektórzy forumowicze startowali.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2009, 23:54

tomai pisze:Nie, licze na start w klasie gości tak jak w tamtym roku niektórzy forumowicze startowali.


Nawet była swego czasu osobna klasa dla MX-5 :)
110@???KM
134@???Nm
Zablokowany