Mx-5 ND - 3-4 września 2014 !!!

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 sty 2012, 12:05

Z tych dwóch ostatnich linków najbardziej mi podchodzi pierwszy koncept z pierwszego linka - ten najbardziej kwadratowy - IMHO ma największy potencjał tunnerski. Mam nadzieje, że nie pójdą w to całe Kodo w takim wydaniu jak drugi koncept z pierwszego linka. Straszna padaka jak dla mnie.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2012, 9:27

http://www.roadandtrack.com/future-cars/first/2014-mazda-miata
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 sty 2012, 11:31

O w mordę, jeśli naprawdę będzie tak wyglądała to już się zaczynam ślinić...

Czy ktoś wie ile ten silniczek 1.3 będzie mieć KM?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

21 sty 2012, 23:56

Kojarzy mi się liczba 140 koni, ale nie mogę znaleźć źródła, poza tym to i tak nie na pewno nie potwierdzone :smile: Niezła by rakieta była...
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 sty 2012, 14:11

W artykule zliknwoanym powyżej jest mowa o 1.5t co daje jakieś nadzieje... bo to 1.3 brzmi po prostu tragicznie.

Ale pożyjemy zobaczymy.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 14:17

1.5 brzmi i tak niewiele lepiej niż 1.3 (choć taką pojemność miał RX-8 - może to jakoś marketingowo podciągną). niestety wszechobecny ekoterroryzm nie pozwala na szaleństwa, będzie turbo z odcięciem przy 6k (obym się mylił) ale i tak pewnie będzie się tym fajnie jeździło :mrgreen:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 sty 2012, 15:38

Jeśli będzie seryjne turbo i pojemność min. 1.5, będzie dobra baza do modyfikacji i rzeźbienia akceptowalnych mocy/momentów. :mrgreen: Skoro niemieccy tunerzy potrafią z 1.4 TSI osiągnąć 200+KM samym programem, dla nas także jest jakaś nadzieja... :cool:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 15:42

Dżunior pisze:Jeśli będzie seryjne turbo i pojemność min. 1.5, będzie dobra baza do modyfikacji i rzeźbienia akceptowalnych mocy/momentów. :mrgreen:

skończy się druciarstwo forumowe, pojawią się za to tematy "jak duża suszarka wejdzie w miejsce seryjnej?" :razz:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2012, 15:55

lepiej jak będą tematy ile suszarek wejdzie w miejsce seryjnej :P
a co do 1.3 w RX-8 to jest zupełnie inny silnik, więc nie ma co porównywać pojemności - Wankiel pali przy każdym obrocie tłoka, zwykły benzyniak co 4 :roll:
a jeśli faktycznie będzie 1.3, to prawdopodobnie ten: http://www.mazdaspeed.pl/artykuly/technika/silnik-skyactiv-g-13/
ile da dołożenie do niego turbo, jak i tak jest seryjnie wysilony? :???:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 sty 2012, 15:59

Ouu, yeah! :mrgreen: Dla grzecznych będzie seria, dla niegrzecznych programy a dla prawdziwych rzeźników suszarki od EVO :twisted: :mrgreen:

Nie rozumiem jedynie polityki Mazdy w zakresie terminu premiery: czasy gdy kolejne generacje auta "żyły" na rynku 9-10lat minęły dobre 20 lat temu. W przypadku grzecznego hatchback'a może nie jest to aż tak istotne, ale MX-5 to w końcu zabawka, która ma być "świeża" i modna (mam tu oczywiście na myśli auta nowe).
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 16:05

Szczupak pisze:a co do 1.3 w RX-8 to jest zupełnie inny silnik

no co Ty nie powiesz :mrgreen: pewnie, że inny, ale szpece od marketingu potrafią cuda zdziałać, a "ciemny lud kupi wszystko" ;)
Dżunior pisze:Dla grzecznych będzie seria

84KM? to musieliby faktycznie zejść z masą do 800kg, żeby taka moc wystarczyła
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 sty 2012, 16:12

Gdzie ten silnik wysilony? Super hiper technologia i 84KM z 1,3l :???: Suzuki już 20 lat temu miało w swifcie gti 1,3 101KM.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 sty 2012, 16:15

artur pisze:
Dżunior pisze:Dla grzecznych będzie seria

84KM? to musieliby faktycznie zejść z masą do 800kg, żeby taka moc wystarczyła

Gdy pisałem posta, nie było jeszcze wypowiedzi Szczupaka.
Miałem na myśli mały fabrycznie doładowany silnik o pojemności ~140KM.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 16:17

Dżunior pisze:Miałem na myśli mały fabrycznie doładowany silnik o pojemności ~140KM.

wiem wiem, luz :)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2012, 17:11

Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km... A silnik świetny, nie do zajechania, mało palił.

A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary, tylko jeszcze nie chcą się tym chwalić? Z jakimś malutkim turbem, niewysilony, nowoczesny, lepszy od 13b. Nie obraził bym się, to by było spoko, gdyby silnik był dobrze pomyślany, bez wszystkich problemów z rx-8. Pamiętam jakąś wypowiedź że serie rx i mx w następnej generacji mają mocno się do siebie zbliżyć. W mx'ie byłby 1.3, do rexa zapowiadali 1.6. Taka tylko myśl :smile:

Marketingowo też byłoby to mocne, pójść mocniej w Wankla w sportowych mazdach. Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 17:19

swimmer pisze:Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km... A silnik świetny, nie do zajechania, mało palił.

najlepsza toyota ever, jeden z lepszych samochodów ever, cały czas myślę, żeby kupić taką jako daily car, jak tylko będę potrzebował jeździć czymś codziennie, to bedzie mój pierwszy wybór :mrgreen:

swimmer pisze:A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary

idę do banku po kredyt, jak tylko taka konfiguracja pojawi się w salonie :twisted:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2012, 17:22

Alan pisze:Suzuki już 20 lat temu miało w swifcie gti 1,3 101KM.
swimmer pisze:Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km
nie mam więcej pytań :P
swimmer pisze:A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary, tylko jeszcze nie chcą się tym chwalić
był taki pomysł, ale mazda już mu zaprzeczyła, powiedzieli, że ma być skyactiv :roll:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

22 sty 2012, 17:26

Szczupak pisze:nie mam więcej pytań :P

no ale wtedy taki silnik emitował milion ton węgla kamiennego do atmosfery, a nowy wydala z siebie Channel no. 5 - świat zmierza ku zagładzie
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2012, 17:38

artur pisze:no ale wtedy taki silnik emitował milion ton węgla kamiennego do atmosfery, a nowy wydala z siebie Channel no. 5


:ryjezesmiechu: :kciuk:

Moją byłą Rolką jeździ teraz moja luba, przedtem samochód był mojej siostry. Mam z nim bardzo dobre wspomnienia, naprawdę fajny. Mogłem nim przewieźć pakę gitarową 4x12, head, combo 2x10, dwie gitary i to wszystko na raz.
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

22 sty 2012, 17:49

swimmer pisze:Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to


Obrazek

- F-16?
- Nie, Janek nowe MX-5 kupił...
- Fakt, dachu nie ma.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

22 sty 2012, 20:03

troszke zaczeliscie bujac w oblokach i obawiam się, ze mozecie sie mocno zdziwic.
w tych czasach nie ma miejsca na niespodziewajki typu 'o, a dajmy tam rotary, bedzie git' bo raz, że ekolodzy (i prasa) by im zrobili jesień sredniowiecza a dwa, że nie po to wymyślano cały skyactiv, żeby teraz do lidera segmentu wrzucac coś od czapy.

moim zdaniem, bedzie te ~1000kg i jakies ~140 koniów. ale wszystkie dotychczasowe zdjęcia to niezależne photoshopy na NC albo jakichś jeszcze innych samochodach, nie ma sie co napalać.

swimmer pisze:Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to

:facepalm:
miata lov!
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

22 sty 2012, 20:31

matpilch pisze:bedzie te ~1000kg i jakies ~140 koniów

czyli ostatecznie nie ma co płakać, już seryjnie autko było by dość żwawe. NC z flagowym serduchem ma 160hp, ale jest też odpowiednio cięższe, NB trochę lżejsze ze swoim 140-147hp, no i NA 130hp z niespełna toną. Tyle że same wolnossaki, więc i moment obrotowy stosunkowo wyższy...

Pożyljemy zobaczymy...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 sty 2012, 21:13

1000 kg i 140KM to raczej byłby krok wstecz, bo to jakby NA/ NB 1,8. Na pewno osiągi muszą być coraz lepsze, więc liczę na coś więcej. Poza tym jakby to wyglądało gdyby nowy model był słabszy od dotychczasowego. Trochę słabo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

23 sty 2012, 0:49

Alan pisze:Na pewno osiągi muszą być coraz lepsze

Jesteś pewien? ;)
.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

24 sty 2012, 11:00

matpilch, ?? Przecież wiadomo że to była wiadomość "fajnie by było", wyluzuj trochę
jasnoksieznik
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58

24 sty 2012, 11:18

Alan pisze:1000 kg i 140KM to raczej byłby krok wstecz.


Przeca nie chodzi o to, zeby zawsze bylo "szybciej, dalej, wyzej". To nie wyscig superaut. Jesli design bedzie niegorszy, silnik spelni aktualne normy spalin, waga spadnie, moc sie nie zmieni, wladuja aktualna elektronike i bezpieczenstwo, to bedzie git.

Chcesz wiecej komfortu, ale cabrio, to wyjdzie mniej roadstera, np. 207CC, StreetKa itp.
Chcesz wiecej roadstera i wiecej mocy, to Z4 albo Corvette

MX jest fajny jaki jest, nie ma co robic rewolucji.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 sty 2012, 12:17

No właśnie masa i moc spadnie do poziomu NB. A coś jest w powiedzeniu, że kto nie idzie do przodu ten się cofa ;) A tym bardziej jak osiągi będą gorsze od NC 2,0. Ale i tak jestem przekonany, że będzie dobrze, nie wierzę, że mazda wprowadzi samochód nie robiąc żadnego kroku do przodu jeśli chodzi o osiągi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

24 sty 2012, 12:57

Alan pisze:kto nie idzie do przodu ten się cofa
Po co poprawiać coś co jest idealne :wink:

Miata jest jak Sean Connery
Obrazek


:lol:
.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

24 sty 2012, 21:49

swimmer pisze:matpilch, ?? Przecież wiadomo że to była wiadomość "fajnie by było", wyluzuj trochę


easy pływaku, Ty sie śmiałeś, to i ja się śmiałem :mrgreen:

imo, na pewno bedzie krok do przodu z osiągami, bo by sobie PR-owo w stope strzelili... i fakt faktem, miata jest dobra tak jak jest, mniej wiecej oczywiscie
miata lov!
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 cze 2012, 1:11

Odgrzewam.
Czy wiecie może kiedy Mazda zamierza wprowadzić do sprzedaży nową generację? Wiem że nie było jeszcze premiery, ale to mniej istotne... :razz: :mrgreen:
Natknęliście się może na jakieś oficjalne publikacje Mazdy podejmujące ten temat?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ