Mx-5 ND - 3-4 września 2014 !!!
Moderator: Moderatorzy
Z tych dwóch ostatnich linków najbardziej mi podchodzi pierwszy koncept z pierwszego linka - ten najbardziej kwadratowy - IMHO ma największy potencjał tunnerski. Mam nadzieje, że nie pójdą w to całe Kodo w takim wydaniu jak drugi koncept z pierwszego linka. Straszna padaka jak dla mnie.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
O w mordę, jeśli naprawdę będzie tak wyglądała to już się zaczynam ślinić...
Czy ktoś wie ile ten silniczek 1.3 będzie mieć KM?
Czy ktoś wie ile ten silniczek 1.3 będzie mieć KM?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
W artykule zliknwoanym powyżej jest mowa o 1.5t co daje jakieś nadzieje... bo to 1.3 brzmi po prostu tragicznie.
Ale pożyjemy zobaczymy.
Ale pożyjemy zobaczymy.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
1.5 brzmi i tak niewiele lepiej niż 1.3 (choć taką pojemność miał RX-8 - może to jakoś marketingowo podciągną). niestety wszechobecny ekoterroryzm nie pozwala na szaleństwa, będzie turbo z odcięciem przy 6k (obym się mylił) ale i tak pewnie będzie się tym fajnie jeździło
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Jeśli będzie seryjne turbo i pojemność min. 1.5, będzie dobra baza do modyfikacji i rzeźbienia akceptowalnych mocy/momentów. Skoro niemieccy tunerzy potrafią z 1.4 TSI osiągnąć 200+KM samym programem, dla nas także jest jakaś nadzieja...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Jeśli będzie seryjne turbo i pojemność min. 1.5, będzie dobra baza do modyfikacji i rzeźbienia akceptowalnych mocy/momentów.
skończy się druciarstwo forumowe, pojawią się za to tematy "jak duża suszarka wejdzie w miejsce seryjnej?"
lepiej jak będą tematy ile suszarek wejdzie w miejsce seryjnej
a co do 1.3 w RX-8 to jest zupełnie inny silnik, więc nie ma co porównywać pojemności - Wankiel pali przy każdym obrocie tłoka, zwykły benzyniak co 4
a jeśli faktycznie będzie 1.3, to prawdopodobnie ten: http://www.mazdaspeed.pl/artykuly/technika/silnik-skyactiv-g-13/
ile da dołożenie do niego turbo, jak i tak jest seryjnie wysilony?
a co do 1.3 w RX-8 to jest zupełnie inny silnik, więc nie ma co porównywać pojemności - Wankiel pali przy każdym obrocie tłoka, zwykły benzyniak co 4
a jeśli faktycznie będzie 1.3, to prawdopodobnie ten: http://www.mazdaspeed.pl/artykuly/technika/silnik-skyactiv-g-13/
ile da dołożenie do niego turbo, jak i tak jest seryjnie wysilony?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ouu, yeah! Dla grzecznych będzie seria, dla niegrzecznych programy a dla prawdziwych rzeźników suszarki od EVO
Nie rozumiem jedynie polityki Mazdy w zakresie terminu premiery: czasy gdy kolejne generacje auta "żyły" na rynku 9-10lat minęły dobre 20 lat temu. W przypadku grzecznego hatchback'a może nie jest to aż tak istotne, ale MX-5 to w końcu zabawka, która ma być "świeża" i modna (mam tu oczywiście na myśli auta nowe).
Nie rozumiem jedynie polityki Mazdy w zakresie terminu premiery: czasy gdy kolejne generacje auta "żyły" na rynku 9-10lat minęły dobre 20 lat temu. W przypadku grzecznego hatchback'a może nie jest to aż tak istotne, ale MX-5 to w końcu zabawka, która ma być "świeża" i modna (mam tu oczywiście na myśli auta nowe).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Szczupak pisze:a co do 1.3 w RX-8 to jest zupełnie inny silnik
no co Ty nie powiesz pewnie, że inny, ale szpece od marketingu potrafią cuda zdziałać, a "ciemny lud kupi wszystko"
Dżunior pisze:Dla grzecznych będzie seria
84KM? to musieliby faktycznie zejść z masą do 800kg, żeby taka moc wystarczyła
Gdzie ten silnik wysilony? Super hiper technologia i 84KM z 1,3l Suzuki już 20 lat temu miało w swifcie gti 1,3 101KM.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
artur pisze:Dżunior pisze:Dla grzecznych będzie seria
84KM? to musieliby faktycznie zejść z masą do 800kg, żeby taka moc wystarczyła
Gdy pisałem posta, nie było jeszcze wypowiedzi Szczupaka.
Miałem na myśli mały fabrycznie doładowany silnik o pojemności ~140KM.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km... A silnik świetny, nie do zajechania, mało palił.
A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary, tylko jeszcze nie chcą się tym chwalić? Z jakimś malutkim turbem, niewysilony, nowoczesny, lepszy od 13b. Nie obraził bym się, to by było spoko, gdyby silnik był dobrze pomyślany, bez wszystkich problemów z rx-8. Pamiętam jakąś wypowiedź że serie rx i mx w następnej generacji mają mocno się do siebie zbliżyć. W mx'ie byłby 1.3, do rexa zapowiadali 1.6. Taka tylko myśl
Marketingowo też byłoby to mocne, pójść mocniej w Wankla w sportowych mazdach. Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to
A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary, tylko jeszcze nie chcą się tym chwalić? Z jakimś malutkim turbem, niewysilony, nowoczesny, lepszy od 13b. Nie obraził bym się, to by było spoko, gdyby silnik był dobrze pomyślany, bez wszystkich problemów z rx-8. Pamiętam jakąś wypowiedź że serie rx i mx w następnej generacji mają mocno się do siebie zbliżyć. W mx'ie byłby 1.3, do rexa zapowiadali 1.6. Taka tylko myśl
Marketingowo też byłoby to mocne, pójść mocniej w Wankla w sportowych mazdach. Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to
swimmer pisze:Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km... A silnik świetny, nie do zajechania, mało palił.
najlepsza toyota ever, jeden z lepszych samochodów ever, cały czas myślę, żeby kupić taką jako daily car, jak tylko będę potrzebował jeździć czymś codziennie, to bedzie mój pierwszy wybór
swimmer pisze:A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary
idę do banku po kredyt, jak tylko taka konfiguracja pojawi się w salonie
Alan pisze:Suzuki już 20 lat temu miało w swifcie gti 1,3 101KM.
nie mam więcej pytańswimmer pisze:Moja korolka '93 z 1.3 miała 86km
był taki pomysł, ale mazda już mu zaprzeczyła, powiedzieli, że ma być skyactivswimmer pisze:A co Wy na to, gdyby sie okazało że ten 1.3 to będzie rotary, tylko jeszcze nie chcą się tym chwalić
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
artur pisze:no ale wtedy taki silnik emitował milion ton węgla kamiennego do atmosfery, a nowy wydala z siebie Channel no. 5
Moją byłą Rolką jeździ teraz moja luba, przedtem samochód był mojej siostry. Mam z nim bardzo dobre wspomnienia, naprawdę fajny. Mogłem nim przewieźć pakę gitarową 4x12, head, combo 2x10, dwie gitary i to wszystko na raz.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
troszke zaczeliscie bujac w oblokach i obawiam się, ze mozecie sie mocno zdziwic.
w tych czasach nie ma miejsca na niespodziewajki typu 'o, a dajmy tam rotary, bedzie git' bo raz, że ekolodzy (i prasa) by im zrobili jesień sredniowiecza a dwa, że nie po to wymyślano cały skyactiv, żeby teraz do lidera segmentu wrzucac coś od czapy.
moim zdaniem, bedzie te ~1000kg i jakies ~140 koniów. ale wszystkie dotychczasowe zdjęcia to niezależne photoshopy na NC albo jakichś jeszcze innych samochodach, nie ma sie co napalać.
w tych czasach nie ma miejsca na niespodziewajki typu 'o, a dajmy tam rotary, bedzie git' bo raz, że ekolodzy (i prasa) by im zrobili jesień sredniowiecza a dwa, że nie po to wymyślano cały skyactiv, żeby teraz do lidera segmentu wrzucac coś od czapy.
moim zdaniem, bedzie te ~1000kg i jakies ~140 koniów. ale wszystkie dotychczasowe zdjęcia to niezależne photoshopy na NC albo jakichś jeszcze innych samochodach, nie ma sie co napalać.
swimmer pisze:Mazdaspeed mx-5 z 300konnym wanklem, widzę to
miata lov!
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
matpilch pisze:bedzie te ~1000kg i jakies ~140 koniów
czyli ostatecznie nie ma co płakać, już seryjnie autko było by dość żwawe. NC z flagowym serduchem ma 160hp, ale jest też odpowiednio cięższe, NB trochę lżejsze ze swoim 140-147hp, no i NA 130hp z niespełna toną. Tyle że same wolnossaki, więc i moment obrotowy stosunkowo wyższy...
Pożyljemy zobaczymy...
1000 kg i 140KM to raczej byłby krok wstecz, bo to jakby NA/ NB 1,8. Na pewno osiągi muszą być coraz lepsze, więc liczę na coś więcej. Poza tym jakby to wyglądało gdyby nowy model był słabszy od dotychczasowego. Trochę słabo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Alan pisze:Na pewno osiągi muszą być coraz lepsze
Jesteś pewien?
.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Alan pisze:1000 kg i 140KM to raczej byłby krok wstecz.
Przeca nie chodzi o to, zeby zawsze bylo "szybciej, dalej, wyzej". To nie wyscig superaut. Jesli design bedzie niegorszy, silnik spelni aktualne normy spalin, waga spadnie, moc sie nie zmieni, wladuja aktualna elektronike i bezpieczenstwo, to bedzie git.
Chcesz wiecej komfortu, ale cabrio, to wyjdzie mniej roadstera, np. 207CC, StreetKa itp.
Chcesz wiecej roadstera i wiecej mocy, to Z4 albo Corvette
MX jest fajny jaki jest, nie ma co robic rewolucji.
No właśnie masa i moc spadnie do poziomu NB. A coś jest w powiedzeniu, że kto nie idzie do przodu ten się cofa A tym bardziej jak osiągi będą gorsze od NC 2,0. Ale i tak jestem przekonany, że będzie dobrze, nie wierzę, że mazda wprowadzi samochód nie robiąc żadnego kroku do przodu jeśli chodzi o osiągi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Po co poprawiać coś co jest idealneAlan pisze:kto nie idzie do przodu ten się cofa
Miata jest jak Sean Connery
.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
swimmer pisze:matpilch, ?? Przecież wiadomo że to była wiadomość "fajnie by było", wyluzuj trochę
easy pływaku, Ty sie śmiałeś, to i ja się śmiałem
imo, na pewno bedzie krok do przodu z osiągami, bo by sobie PR-owo w stope strzelili... i fakt faktem, miata jest dobra tak jak jest, mniej wiecej oczywiscie
miata lov!
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Odgrzewam.
Czy wiecie może kiedy Mazda zamierza wprowadzić do sprzedaży nową generację? Wiem że nie było jeszcze premiery, ale to mniej istotne...
Natknęliście się może na jakieś oficjalne publikacje Mazdy podejmujące ten temat?
Czy wiecie może kiedy Mazda zamierza wprowadzić do sprzedaży nową generację? Wiem że nie było jeszcze premiery, ale to mniej istotne...
Natknęliście się może na jakieś oficjalne publikacje Mazdy podejmujące ten temat?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT